Zpět na článek

Diskuze: Náklady na tisk: mění se k lepšímu?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

René Pfeifer
René Pfeifer
Level Level
4. 9. 2011 13:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ano, rovněž - černá (blacK), označovaná také jako klíčová (Key)

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
11. 9. 2011 15:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@René Pfeifer Ehm, klíčová nedává rozumný smysl. Když, tak klíčovací.

René Pfeifer
René Pfeifer
Level Level
2. 9. 2011 09:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja pracoval s nasledujicim:
BCI-3eBk > 5.5 ml; 330 str, pigment
BCI-6BK > 13 ml; 360 str
PGI-525PGBK > 19 ml; 340 str, pigment
CLI-526BK > 9ml; 400 str

George eLzyx
George eLzyx
Level Level
31. 8. 2011 22:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

dlouhou dobu jsem prvozoval 9ti lehličkovou tiskárnu IBM, po ní 24lehličkovou epsonku. Každá z nich byla asi za 20t Kč. Po nich jsem si pořídil barevný inkoust Xerox Docuprint C8(v roce 2000 jsem ji kupoval za 4800Kč), což byla chyba, protože se pořád zacpávala a porouchávala, takže jsem měnil hlavu za hlavou. Pak jsem měl Canon i560(2004/2800Kč), která se také po pár letech provozu ucpala, tak šla do šrotu. Nahradil jsem jí bazarovou barevnou laserovkou Minolta 2430DL, která mě stála necelé 2000Kč. Již jsem na ní natiskl 850barevných stránek(včetně několika desítek plnobarevných létáků) na prvotní 1500stránkové tonery, přičemž zbývá ještě 42%jejich kapacity. Dále jsem natiskl cca 900stran ČB. Pak jsem musel černý toner vyměnit. Velkokapacitní na 4500stran jsem sehnal v aukci za 900Kč. Takže s tiskem po dlouhé době spokojenost.

tomasjerry
tomasjerry
Level Level
31. 8. 2011 20:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak ja mam doma dvoch naozaj brutal veteranov. Epson LX 800 Collor (ta o pigmentovych farbach ani nechyrovala v tedy :) ), tu naplnam sam, a ked nahodov netlacim viac ako 1/2 roka, staci poriadne pretlacit liehom a frcim dalej. Na fotky to nieje, ale na obal z CD, popripade, ked potrebujem farebny text je to super, naklady 10 E za 500 ml farbi, tusim som uz jednu (ciernu) aj minul. Na Text tu mam HP LaserJet 1200 tu som ziskal ako protisluzbu este kedysi davno, ked tlaciarne boli drahe. Epsonka ma stala sialenych 34 000 SK !!! Si spomynam, ze som na nu sporil viac ako 2 roky. Nastasie v tedy zlacnela o 5000 co bolo fajn. Asi po 3 tom vymeneni tonera, som zistil ako jednoducho sa naplna, odvtedy to robim stale.

makrobiotik
makrobiotik
Level Level
31. 8. 2011 10:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Canon i560 jsem měl, ale už je v popelnici. Stála 3000kč. Přesně po 3 letech se sepnulo "kurvítko" a už nenajela. O to víc to naštve, když jsem do ní tehdy koupil čerstvé barvičky. Ted mám hp jednu na fotky druhou hp laserku na text. Zatím jakštakš spokojenost, jen ovladače byly na přiložených cd nefunfční a tak jsem je musel dohledávat na netu. Když člověk koupí nějaké neorigoš barvy, tak fotky na stěně vyblednou asi za rok a v albumu za dva. Origoš barvy jsou zase totálně předražené, dokonce v některých případech vyjde levněj koupit novou tiskárnu, než samostatný toner. Ale největší problém domácího tisku je, že barvy (i originální)zasychají v tiskárně. Stačí odjet na dovču, pár dní netisknout a problém je na světě..kolikrát nepomohou ani ty rozpouštědla. V mém okolí řeší tyto problémy snad všichni. Navíc v obchodě vyjdou fotky nastejno, někde možná i levněj. Takže dle mého tisk fotek doma jen jako fan a hobby pro nadšence..

Prying
Prying
Level Level
31. 8. 2011 21:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@makrobiotik Používám inkoustovky od HP už několik let a se zasycháním jsem problémy nikdy neměl. Spíš mě štvala cena náplní a životnost končící těsně po uplynutí záruky. Na druhou stranu, záruka u HP byla poměrně velkorysá. Zřejmě si byl výrobce vědom slabých míst. :-)

petrp_7060
petrp_7060
Level Level
31. 8. 2011 06:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"A právě poměr obsahu a zvolený druh polymeru odlišuje jednotlivé výrobce a jejich technologie. Každý z tonerů má totiž odlišný bod tání nebo velikost částic (prvotní 14 - 16 mm, následně zmenšeno na 0 - 10 mm)."
Jednotka milimetr mi přijde nesmyslná. Nebo se jedná o mikrometr?

René Pfeifer
René Pfeifer
Level Level
31. 8. 2011 08:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@petrp_7060 Ano, jedná se o ?m - mikrometry, napravím hned jak se k tomu dostanu. Děkuji za upozornění ;)

petrp_7060
petrp_7060
Level Level
31. 8. 2011 09:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@René Pfeifer Nechci být za kverulanta, ale chyb tam bude asi více.:

Canon i560
Výtěžnost (str.) Cena Výpočet Graf
Černá: 330 437 Kč 1,52 0,74
Barevná: 460 316 Kč 0,89 1,37

Canon Pixma MG5250
Výtěžnost (str.) Cena Výpočet Graf
Černá: 340 300 Kč 1,08 1,08
Barevná: 510 270 Kč 0,73 2,67

petrp_7060
petrp_7060
Level Level
31. 8. 2011 09:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@René Pfeifer Poznámka1: výpočet jsem prováděl: Cena/výtěžnost+0,2
Poznámka2: Myslím si, že by bylo lepší do grafu vynést náklady tisku bez započítání ceny papíru. Vyniknou více rozdíly a každý má jinou cenu papíru, takže je zbytečné tam zanášet nějakou fixní hodnotu.

René Pfeifer
René Pfeifer
Level Level
31. 8. 2011 09:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@René Pfeifer Neva, alespoň to mohu upřesnit :)
i560 - náklady starších tiskáren jsem převzal z našich původních recenzí 2004, cena tonerů je cca z 2007
MG5250 - do barevné počítám i využití černé dle vzorce -
náklady na stránku = cena papíru + cena / kapacita černého toneru + (cena / kapacita barevného toneru) * 3
mimoto, vzniklý paradox specielně u těchto tiskáren Canon jsem v článku 'nastřelil' specielně

Reklama
Reklama