Zpět na článek

Diskuze: NEC ND-3520A - špička pro pálení DVD

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

polinius
polinius
Level Level
2. 3. 2006 00:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tohle je normální. Mechanika umí mnoho formátů a proto nějakou chvilku trvá než zjistí co má vlastně v sobě za disk.

fulcrum29_6449
fulcrum29_6449
Level Level
1. 5. 2005 17:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Novy oficialny firmware pre NEC ND-3520 s podporou kontroly kvality DVD sa da stiahnut tu:
http://www.de.nec.de/software/1891_FW_ND-3520A_win304.zip

DavesMan
DavesMan
Level Level
23. 2. 2005 14:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ne tvůj fw. nemůžu opomenout, protože to není oficiální firmware k mechanice, o které se tu vede diskuze! A s ofic. to doopravdy zatím nejde (a pochybuju, že někdy půjde, NEC se k firmwarům moc nemá).

DavesMan
DavesMan
Level Level
23. 2. 2005 12:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jestli jsis všiml, já psal o oficiálním firmware pro ND-3520A. Nějaký B7T9 mě vůbec nezajímá - samozřejmě, že existují jiné fw., které změnu BookType podporují i na SL média.

DavesMan
DavesMan
Level Level
23. 2. 2005 11:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je to pravda. S oficiálním firmwarem neumí na SL nastavit BookType bit. Jedině na DL.
Jak (jsme) na to přišli? Jednoduše!
1. žádný software (DVD Decrypter, DVD Info Pro, ...) to s ofic. fw. neumí - políčka pro výběr BookType u SL jsou zašedlá.
2. Nero Ti sice povolí změniot default BookType pro pálení na DVD-ROM, ale pokud vypálíš SL +R/+RW médium a vložíš ho zpátky do vypalovačky a třeba v DVD Info Pro se na něj podíváš, uvidíš, že BookType je +R/+RW :-(

DavesMan
DavesMan
Level Level
17. 2. 2005 16:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Můžu se jenom zeptat, proč jsi kupoval ND-3520A když jsi měl ND-3500AG? V čem je podle tebe 3520 lepší, že jsi do ní šel?
(nechci slyšet nesmyslný "formáty" typu -R DL, 8x +RW, 6 -RW,..který tady nikdo ještě dlouho neuvidí...

univerzal_shw1
univerzal_shw1
Level Level
17. 2. 2005 11:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je to jednoduche - nepali, reklamovat... vypalovacka ktera nevypaluje je zrala na reklamaci; samozrejme se to muze stat, zadny vyrobek neni bezporuchovy, vzdy se vyskytne urcite procento vadnych kusu a od toho jsou zaruky a reklamace..... Ale obecne je tenhle NEC ND-3520 jednou z nejlepsich vypalovacek na trhu, kam prisla do testu sbirala oceneni, tady Trefu, na PC Tuningu Silver Award, v Computeru DOBRA KOUPE.

DavesMan
DavesMan
Level Level
11. 2. 2005 13:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, zkusim odpovědět místo goole-a.
Už jsem to psal. Je to otázka názoru a potřeb konkrétního uživatele. Méně náročnému uživateli samozřejmě stačí jedna na čtení i zápis, ale pokud to někdo s pálením myslí vážně, tak u jedné mechaniky asi nezůstane. Důvody:

* možnost kopírovat on-the fly (CDčka a single-layer -> single-layer, dual-layer -> dual-layer)

* ještě jsem neviděl "dokonalou" mechaniku a tak kombinací dvou (nebo více) lze nedostatky jedné nahradit tou druhou. Musíš si samozřejmě vybrat 2 různé tak, aby se jejich pozitiva/negativa vzájemně vykryly. Např. NEC výborně pálí a hůře čte, tak si jako druhou vezmu buď jen DVD-ROM a nebo nějakou další DVD-RW, která sice třeba hůře pálí ale zato výborně čte a opravuje chyby.

* V případě 2 a více zapisovacích mechanik možnost najednou pálit více disků

* Pokud se náhodou jedna vysype, tak mam pro jistotu ještě jinou.

* Když pálim třeba DVD+R9 DL, což trvá i při 4X overspeed skoro půl hodiny, tak si tím neblokuju jedinou optickou mechaniku

...možná bych přišel ještě na něco, ale tohle je důležité pro mě, jak řikám, věc názoru.
Samozřejmě to předpokládá korektní instalaci a konfiguraci (tj. nejlépe vše na samostatném kanále, protože pálit najednou na 2 mechanikách na stejné kšandě je jaksi spíš ukázka Burn-Proof než úspora času, předpokládá to taky rychlé disky, nejlépe tak 3 nejspíš na SATA, protože IDE kanál při standartní konfiguraci už nezbyde) - ideální na to je Soltek pro AND64 na S939 - má 4x SATA a 3x IDE! Bohužel není postavenej na nForce a tudíž se nedá moc dobře taktovat, jinak bych do toho býval šel. Takhle to řeším řadičem na PCI.

DavesMan
DavesMan
Level Level
11. 2. 2005 09:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, já bych Ti doporučil ASUS E616 DVD-ROM. Její rychlosti 16x DVD / 48x CD jsou IMHO akorát a navíc podle ohlasů v diskuzích ad od kamarádů, tak přečte i hodně poškrábaný média a i média, které mají vysokou chybovost z důvodu nekvalitního vypálení. (známému přečetla DVD disk, který ke konci vykazoval v průměru 1200 PI / 150-200 PIF !!!! - trvalo to déle ale přečetla!)

DavesMan
DavesMan
Level Level
10. 2. 2005 13:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V oblasti výpočetní techniky nemá argument typu "...teď to sice ještě nevyužiju, ale tak za rok určitě..." neobstojí!
Ceny padají a vývoj jde dopředu strašně rychle, takže za rok, až se objeví běžně a cenově reálně dostupná -R DL a rychlá RW média, po téhle vypalovačce neštěkne ani pes, protože všichni už budou pokukovat po BluRay nebo HD-DVD...
Vždyť ani dneska nejsou cenově dostupná +R DL média a přitom nejstarším vypalovačkám, které na ně umí, bude tipuju už tak 1 rok!

DavesMan
DavesMan
Level Level
10. 2. 2005 12:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

NELZE!
HW odlišné.
Jedině, že by někdo upravil orig. firmware pro 3500 a nějak do něj dostal podporu pro -R DL, ale to je nepravděpodobné.
Každopádně použít fw z 3520 do 3500 nejde.
A proč vlastně? stejně -R DL a rychlá RW nejsou!

DavesMan
DavesMan
Level Level
10. 2. 2005 12:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jsem rád, žes to pochopil.
Pokud chceš link na článek popisující rozdíly DVD+ a DVD-, prosím, tu je:
http://www.cdfreaks.com/article/113

DavesMan
DavesMan
Level Level
10. 2. 2005 09:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, otázka názoru.
Myslim si, že ideální na zálohu/pálení DVD je: 2 SATA disky (jeden systém, druhý data) + DVD-ROM (nějaká rychlá a s dobrou korekcí chyb) + DVD-RW (třeba tenhle NEC).
Výhody: systém a data odděleně (fyzicky) a mechaniky každá na svém kanále. V téhle konfiguraci není problém pálit on-the-fly ani třeba pálit a zároveň grabovat nebo "shrinkovat" DVDčko.
Já mam třeba 3 SATA disky + 2 DVD-RW mechaniky a na cd ještě jednu CD-RW a nestěžuju si, je to otázka názoru.
Ale méně náročnému uživateli samozřejmě stačí jedna mechanika a tomu budou také stačit korekční schopnosti NECa (neboť se nepředpokládá, že bude nosit 10 placek bez obalu spolu s klíčema apod. v jednom baťohu;-))

DavesMan
DavesMan
Level Level
9. 2. 2005 13:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, koukám, že vypalování DVD vůbec nerozumíš. Bylo asi vhodné si o tom něco přečíst a pak až zvažovat nákup té které mechaniky.
Ve zkratce:

* DVD+R DL znamená dvouvrstvé DVD médium, čili na něj zapíšeš 8.5 GB dat. Na normální DVD+R, DVD+RW, DVD-R, DVD-RW, která jsou jednovrstvá se vejde "jen" 4.7 GB dat.

* výhoda DL je v tom, že filmy na DVD jsou většinou na dvouvrstvém lisovanám médiu a tudíž je na jednovrstvé nelze vypálit bez ořezání bonusů, jazykových verzí, zhoršení kvality obrazu, atd. Nevýhoda je, že DVD+R DL stojí v průměru 10x tolik co jednovrstvé DVD+R, tj. cca. 220 - 250 Kč. Na zálohu dat se tedy rozhodně vyplatí použití dvou jednovstvých médií.

* Každé vypálené médium (CD, DVD) je v podstatě "akurat";-), kromě toho, že pity jsou vypálené. Tím vlastně také "klame" čtecí zařízení a tak třeba i CD/DVD přehrávače, které o nějakém zapisovatelném formátu nemají ani potuchu, přehrají CD-R (DVD-R), protože jsou prostě po vypálení fyzicky hodně podobné -ROM (lisovanému) médiu.
BookType bit-setting je o tom, že v hlavičce DVD se nachází bit, který určuje typ disku (čtecí mechaniky nedokáží poznat, zda-li je to lisované nebo pálené). U DVD-ROM je tam vylisováno DVD-ROM, u DVD-R je tam "předpáleno" DVD-R (tj. nelze u DVD- měnit!) a u DVD+R a +RW a +R DL záleží, co tam zapíše mechanika. A tady je právě výhoda toho, že NEC umí zapsat bitsetting jako DVD-ROM. Proč? Protože některý přehrávač třeba nezná DVD+R a když v hlavičce "uvidí" DVD+R bitsetting tak to nepřehraje. Když tam ale bude bitsetting DVD-ROM bude si myslet (jelikož to nedokáže poznat), že v mechanice je DVD-ROM (lisovaný) disk a normálně to přehraje. Samozřejmě pokud má tedy alespoň slušnou optiku, které nevadí o trochu nižší odrazivost vypálených médií v porovnání s originálem.

Stačí? ... doufám, že je to aspoň trochu srozumitelný...;-)

vlcek_oldd
vlcek_oldd
Level Level
9. 2. 2005 13:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DavesMan Správně... Media + změněná na ROM čtou skoro všechny DVD Recordery (Panasonic, NEC...) s podporou pouze RAM a -... palím už jen + media a nemám žádný problém s DVD Přrehravačema...

DavesMan
DavesMan
Level Level
9. 2. 2005 09:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, ale musíme uznat, že se strašně zlepšily.
Protože třeba ND-2500A dostal na CDR v hodnocení schopnosti přečíst poškozený DVD disk 0 bodů (tj. nebyl schopen přečíst ani ň) a takový ND-3500A už dostal 100 bodů (přečetl vše). Ale stejně i přes těch 100 bodů není korekce nic moc, protože můj LiteON LDW-411S dostal taky 100 bodů, ale přečte v pohodě i to, co ND-3500A (mam taky) už ne.

myself
myself
Level Level
9. 2. 2005 00:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zaujala me tahle formulace -"Kvalita zápisu je již slabší, ale přesto nejsou překročeny normy ECMA. Po celém disku se drží hodnoty PIF pod kritickými 4 a PI mají od limitu 280 hodně daleko." - Kdy najdu ty zminene limity? Kde je urceno, ze nad 280 PI je to spatne? Bylo by nejake vysvetleni? Diky

DavesMan
DavesMan
Level Level
8. 2. 2005 20:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdo tady mluví obecně? Tahle recenze a diskuse je snad o NEC, ne? A ten by ještě zapracovat mohl i když už se hodně zlepšil (taková ND-2500 byla katastrofa).
No, myslim si , že většina lidí si vybírá palírnu podle toho, jak kvalitně pálí. Na čtení máme každej přece DVD-ROM mechaniku ne?

DavesMan
DavesMan
Level Level
8. 2. 2005 14:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tady se musim taky ozvat.
Je pravda, že DVD palírny od NEC nejsou zrovna mistry ve čtení. Pokud je médium jen lehce poškozeno, je to OK, ale pokud jsou škrábance trošku trvdšího kalibru, tak se NEC většinou nechytá. Já mam např. ND-3500AG a k tomu LiteON 411S a to, co třeba NEC už nepřečte mi LiteON vezme bez sebemenšího zaváhání.
Možná, že tvoje CD palírna je na čtení dobrá, ale DVD palírny mají ještě co zlepšovat. I když, DVD palírnu si většinou kupujeme na pálení a neničíme ji čtením a v oblasti pálení jsou nové NECy fakt špička. (myslim tim 3500 a 3520).

DavesMan
DavesMan
Level Level
8. 2. 2005 13:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ne!
Možnost 500x změnit booktype platí pro permanentní nastavení, což většina uživatelů udělá jen jednou. Pak je tam možnost ještě "temporary" nastevení a to je samozřejmě neomezené, ale jeho využití je poněkud sporné (proč jej vůbec používat ?).
Čili změníš si default booktype pro DVD+R9 DL na DVD-ROM a je to. Zbyde Ti ještě 499 změn, ale nevidim důvod, proč s tim pak ještě manipulovat (to nastavení samozřejmě přežije restart i vypnutí, podle mě je tam ten limit, aby chránil paměť EEPROM jelikož ta má omezené množství zápisů).
Jínak to samozřejmě doopravdy funguje, na netu navíc najdeš i neoficiální firmwary, které umožňují změnu booktype i pro jednovrstvá DVD+ média.

DavesMan
DavesMan
Level Level
8. 2. 2005 12:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

DVD+R DL: 4×, 2× (CLV)
DVD-R DL: 4×, 2,4× (CLV)
... ty rychlosti máte přeházené: 2.4X má být u + formátu.

A jinak nechápu, proč byl autor "nemile překvapen" 16X zápisem na DVD+R tím, že se PIF dostalo 3x na hodnotu 5.
a) - by to při druhém měření dopadlo nejspíš jinak (těžko budou 2 výsledky stejné - ať už horší či lepší)
b) - ta norma platí při čtení 1X CLV, což jak koukám jste neudělali a rychlost byla Max. CAV, což výsledky celkem degraduje. Chápu, že měřit @1X neni asi z časových důvodů možné, ale ustálila se taková "tradice", že se měří 4X CLV.

arny_71
arny_71
Level Level
8. 2. 2005 12:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zajimave, ja s LG 4163B a fw.A101 zadne problemy s kvalitou zapisu ani cteni nemam? Ono asi take zalezi na tom, na jaka media palis. Kdyz palis na Multidisk a podobne sracky, tak nebudes spokojen s zadnou mechanikou. A podpora DVD-RAM je supr, kopirovani na DVD v TotalCommanderu se mi opravdu libi :-).

Sislik
Sislik
Level Level
8. 2. 2005 11:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tuhle vypalovacku mam cca tyden a zatim zadny problem, jsem ji chtel koupit jeste pred vanocema, ale to nebyla na trhu a pak bylo zkouskovy a nebyl cas :)

obecne s NEC jsem jako s vypalovackama spokojen (na rozdil od DVD ctecek) - mam dlouhy leta starou 16x CD vypalku a dva znamy maji NEC DVD vypalku (kazdy jinou, jeden ma ND-3500 a duhy asi o 1/2 roku starsi) a nestezujou si a ja taky ne, kdyz mi neco vypalili (nebo ja CD)

makous
makous
Level Level
8. 2. 2005 08:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nemate nahodou nekdo zkusenosti s vypalovackou Pioneer DVR-109 ? Vim, ze DVR-108 je vsude vychvalovana, tak snad by mohla byt i tahle OK...

Reklama
Reklama