Zpět na článek

Diskuze: Paradoxal, aneb letoun s rychlostí přes 10.000 km/h

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Cemada
Cemada
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
16. 12. 2016 11:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Cestující budou pěkně happy při přetížení několik G které zažijí při zrychlování :-D

Jinak k motoru. Je to zajímavý nápad, hlavně tedy v té části, kdy se bude chovat již jako raketový motor, protože kombinace proudového motoru s kompresorem a technologie náporového motoru dnes existuje a funguje.
Např. motor Pratt&Whitney J58 pohánějící nádherný letoun SR-71 Blackbird.

A když to tak vemu, tak stačí dostat letoun do mezosféry (na vrchol letové paraboly) a při druhé vázy letu využít gravitaci.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
16. 12. 2016 13:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cemada To cestovanie je skôr pre dobrodruhov. Druhú polovicu letu voľným pádom keď si predstavím, tak by ma tam nedostali. No a za tie fantazmagórie a koncepty rozdávať nejaké ceny Most Innovative Person in Industrial Design??? To by mohli aj Vernemu alebo kdejakému študentovi. Tak ale lepšie to vyzerá vnukovi vynálezcu snežného skútra.

Cemada
Cemada
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
16. 12. 2016 15:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zolo_sk Spíše to bude klouzavý let než volný pád.

S těma cenama souhlasím.
Cena (všeobecně) by se měla udílet až jako zásluha za něco. To že někdo popustí uzdu fantazii je k ničemu. Ale až se z konceptu stane prototyp, pak už je to něco jiného.

Ienari Tokugawa
Ienari Tokugawa
Level Level
16. 12. 2016 16:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zolo_sk Přesně tak, ve fázi pouze úvahy bychom těch cen už museli dostat spousty už i my.
Navíc silně pochybuji, že to podložil nějakými relevantnímy výpočty, které by počítaly třeba nákladovost a další aspekty pro letectví velmi významné.

Dochy
Dochy
Level Level
16. 12. 2016 16:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cemada A proč několik g? Vždyť má startovat a fungovat jako normální letadlo spíše než kosmický nosič. U rakety je nutné ji co nejrychleji dostat nahoru, protože zbytečné vyčkávání na nějaké výšce znamená zbytečnou spotřebu paliva, které si musí sama nést včetně okysličovadla.
Tohle by ale mělo nejspíš startovat a přistávat jako běžné letadlo, ve větších výškách by měl využívat ramjet, ale pro relativně vodorovný let kde extrémní zrychlení ani extrémní rychlost pravděpodobně kladný vliv na ekonomii letu mít nebudou a v části sice přejdou na raketový pohon (víceméně), ale také si nejsem jist, zda by jim extrémní přetížení nějak pomohlo...

Ienari Tokugawa
Ienari Tokugawa
Level Level
16. 12. 2016 16:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cemada Nejdražší bude jen dostat letoun do letové hladiny. Ale obecně náporové motory zas tak velkým tahounem nejsou, alespoň ne co se týče zrychlování. Ale usporné celkem jsou. Takže si spíše myslím, že letoun bude zrychlovat tak dlouho dokud opět nezačne brzdit. Ale určitě mu budou muset při startu pomáhat nějakým raketovým motorem a to už se cestujícím bude blbě u toho spát :), nehledě na to, že pokud bude přetížení přes 5G, tak Anti G oblek bude nutnost(zúžení průsvitu periferních cev začně do 10 sekund a mezitím je část mozku bez krve a tím kyslíku a odchází některé funkce) . Navíc krátkodobé zvýšení tepové frekvence je citelné, takže pro starší lidi to nebude nejvhodnější.

Ale obecně jako nápad je to velmi zajímavé

Reklama
Reklama