Zpět na článek

Diskuze: Pevné disky: který z nich je dnes nejvýhodnější?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

starmen
starmen
Level Level
7. 12. 2004 18:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hmmh díky za info.. to jsem nevěděl. ještě je možnost, že to je jen ten kus, ale třeba taky ne... SATA Seagate jsem tu ještě neměl (Kupuju převážně HITACHI).

J.Kaspar
J.Kaspar
Level Level
7. 12. 2004 17:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jasně, je to 1KB = 1024 B atd. -> jak píšeš. Trochu jsem se upsal. I mistr tesař se někdy utne. Jinak, nejsem fyzik, ale bajty snad nepatří do soustavy SI ... :)

iny brano
iny brano
Level Level
7. 12. 2004 15:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

poprosil by som doplnit tabulku o hodnoty skutocnej velkosti disku v Bajtoch. niekto tu spominal ze hitachi pouziva informaticke nasobky 1024 ...
ide o to ze prepocitavate cenu na kapacitu disku. ak sa ten disk predava ako 160GiB, tak by ste mali pocitat s velkostou 167GB.
v kazdom pripade, myslim ze by ste mali pocitat so skutocnou kapacitou disku a nie s oznacenim pod ktorim sa predava. oznacenie 160 nemusi znamenat ze disk ma 160GB alebo 160GiB.

Martin Štěpánek
Martin Štěpánek
Level Level
7. 12. 2004 13:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, hlavne to umi nForce4, ktera tady bude zitra........bohuzel to neumi muj Seatgate.......

J.Kaspar
J.Kaspar
Level Level
7. 12. 2004 12:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Souhlasím, snad je drobná výtka - předpokládám, že dost lidí navštěvujících tenhle server se zajímá především o výkon (můj odhad) a disk se zapnutým quietseekem sice razantně strácí na hlučnosti, zároveň ale má mnohem menší seek a to je znát třeba už jen na rychlosti bootování systému...

starmen
starmen
Level Level
7. 12. 2004 11:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mno popravdě to je asi jak kde.. např tu mám starý maxtor 60GB 7200 rpm a ten má výslovně napsáno
60GB = 60 000 000 000 B tzn ani neplatí to, že 1GB = 1000MB ale 1GB = 1000MB, 1MB = 1000KB a 1KB = 1000B
jinak to, jestli je to b nebo B je jedno... je to pořád jen krát nebo dělelno 8... výsledek je stejnej.. ;-)

J.Kaspar
J.Kaspar
Level Level
7. 12. 2004 12:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@starmen No pánové tohle se ošulit nedá. 1MB = 1024KB => 1GB = 1024MB, jestli má maxtor jiné jednotky to nevím, ale tohle platí...

starmen
starmen
Level Level
7. 12. 2004 13:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@J.Kaspar Já neříkám, že to neplatí, ja pouze říkám, jak to výrobci číslují ;-).

J.Kaspar
J.Kaspar
Level Level
7. 12. 2004 13:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@J.Kaspar Pravda pravda. Většina disků kde je napsáno 60GB má okolo 57GB, protože skutečně mají 60 000 000 B

Beefeater-64
Beefeater-64
Level Level
7. 12. 2004 11:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Rek bych ze se tento clanek narozdil od ostatnich clanku nepoved!! Nevim jak byly stanoveny ceny techto disku ale asi dle meho nazoru autor moc ceniku neprosel a neudelal prumernou hodnotu!! Zarazil jsem se celkem na cene disku Seagate 7200.7+ ST3200822AS - 3838Kc. To se mi zda moc!! Po shlidnuti trech ceniku jsem se dostal na cenu kolem 3700Kc!!

starmen
starmen
Level Level
7. 12. 2004 09:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tentokrát se připojím ke kritice. Opravdu porovnání jen podle cen je nešťastné. Na druhou stranu je pravda, že to je jenom zpráva. Ala zapracovat se na tom více mohlo.

A teď poznáky:

"Ale větší rychlost neznamená vždy větší výkon, platí pouze pro kontinuální čtení, protože při přemísťování čtecích hlav mezi jednotlivými částmi disku nemá rychlost otáčení takový vliv."
- myslím, že není pravda. Disky s více rpm mývají lepší/rychlejší seek, takže se bývá rychlejší i náhodné čtení.Proč :

Vyhledávací doba a průměrná vyhledávací doba. - mám ten dojem, že to není pouze doba nalezení správné stopy, ale i správného sektoru tzn. hlavičky musí přejet na správnou stopu a pak čekat, než se plotna dotočí tak, aby mohli číst správný sektor. - proto disk s větším rpm. je výkonější i při náhodném čtení.

Při uvádění hlavních výhod SATA si myslím se vytratilo několik hlavních výhod:
jedná se o point-to-point linky, na každém kabelu je tedy jeden disk a nekonkurují si na přenosové cestě - kabelu (sekundárním efektem je, že odpadá problém jumperování Master/Slave atp.)
SATA je narozdíl od PATA nativně HOT-PLUG

Co se týče k diskům, tak opravdu mi chybí nějaké výkonové porovnání.
Seagate je sice poměrně dražší a jeho disky jsou také méně výkoné, ale to je vykoupeno tím, že se jedná o nejtišší disky. Tento disk opravdu téměř nejde slyšet. Bohužel se také dost hřejí. Seagate je myslím jediný dostupný disk v ČR, který má NCQ.
Maxtor vždy atakoval přední příčky rychlosti při čtení/zápisu na vnitřní části disku a při náhodném. Je to takový můj "černý kůň"
WD je takový diskutabilní. Někde má opravdu drtivý výkon, jinde se propadá. Škarohlídové tvrdí, že má výkon jen v benchmarcích :-)
Hitachi (IBM) - můj favorit. Má jedno z nejrychlejších čtení. Taktéž zvládá až o 1/4 více interních operací za jednotku času než jakýkoliv disk od ostatních výrobců. To se projevuje především při potřebách mnoha menších operacích (vhodné do serverů). Jeho záporem je poměrně pomalý zápis
- ale tato výkonová data jsou cca 2 roky stará a vše se mohlo trošku změnit.

Štěpán Mrázek
Štěpán Mrázek
Level Level
7. 12. 2004 09:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@starmen Viz přechozí příspěvky a odkazy na Megatest pevných disků.

starmen
starmen
Level Level
7. 12. 2004 09:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Štěpán Mrázek A podruhé... asi bych měl častěji refreshovat.. :-)

starmen
starmen
Level Level
7. 12. 2004 09:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@starmen Tak než jsem se tady vykecal, tak p. Mrázek dodal linky na test disků... :-) takže je to OK ;-)

Štěpán Mrázek
Štěpán Mrázek
Level Level
7. 12. 2004 09:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobrý den,

Co se týká parametrů pevných disků z hlediska rychlosti, hlučnosti atd. tak vás odkážu na Petrův megatest. Tam jsme porovnávali všechny disky o stejné kapacitě (120 GB), které se nám podařilo v ČR sehnat. Tento článek opravdu nebyl o ničem jiném, než o poměru cena / GB. Mimochodem pokud patříte mezi DVD nadšence, tak vás právě toto zajímá. Nevěřil byste kolik mých známých je fandy do DVD a počítání kolik je stojí 1 GB patří mezi jejiich denní chleba...

Štěpán Mrázek
Svět hardware

Reklama
Reklama