profile-image

jkaspar

J.Kaspar
Registrace 28. 5. 2004
ID 3918483831
Level
0 bodů
Zbývá 100 bodů do dalšího levelu
0 100

Komentáře

J.Kaspar
J.Kaspar
Level Level
20. 4. 2005 18:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

O hrách se přít nebudu, zřejmě máte pravdu. Co se týče hrubého výkonu je to tak.

J.Kaspar
J.Kaspar
Level Level
20. 4. 2005 14:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Budiž trubka je špatný příklad... Pánové, nemá smysl se hádat. Zjistěte si, jak je postavena sběrnice PCI express a porovnějte ji s PCI resp. AGP. Dále si zjistěte např. objem textur protékajících grafickou pamětí a přes sběrnici a dojdete k zajímavým výsledkům. Nebudu vám nic dokazovat... Poněvadž mám znalost těchto a podobných záležitostí v popisu práce,tak bych to měl vědět...

J.Kaspar
J.Kaspar
Level Level
20. 4. 2005 11:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Proč zcestná informace? To je naopak jasná věc.Zjednodušeně řečeno - můžu mít jakkoliv výkonné čerpadlo (tzn. např. rychlé RAM a GPU) ale když budu mít úzkou trubku, nikdy toho nenačerpám tolik jako ze širokou (úzká trubka má být AGP a široká PCIxpress)...

J.Kaspar
J.Kaspar
Level Level
20. 4. 2005 10:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Už jenom proto, že AGP má mnohem menší propustnost. Cena je nižší proto, že 1. U AGP verze je ještě převodník mezi nativním PCIxpress GPU a AGP rozhraním a 2. PCIxpress je o moc jednodušší na výrobu...

J.Kaspar
J.Kaspar
Level Level
7. 4. 2005 08:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pánové většinou se opravdu snažím zdržet neslušných a nekorektních komentářů, ale musím uznat, že pan Honza1111 je TOTÁLNÍ DEBIL !!!!
Komentáře typu "....až vopícháš tolik ženskejch...." v kombinaci s jeho zaslepeností intelem jsou opravdu excelentní. Občas se člověk baví, občas je dost znechucen.
Nejsem sice psycholog, ale já toho člověka úplně vidim - velký "ramena", velký komplexy, tvrdá puberta, všechno znám, všude jsem byl, všemu rozumím, klidně se mě zeptejte a já vám řeknu, jaký ste debilové protože tomu nerozumíte stejně jako já, všechno zkritizovat a každýho poslat do pr...e On je to vlastně chudák...

J.Kaspar
J.Kaspar
Level Level
21. 3. 2005 08:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, - de gustibus non est disputandum - ale mě se mnohem přitažlivější připadá klasický plastový, popř. kovový pásek.... Tahle pochybně vypadající plastová věc divných tvarů mi připomíná laciné přívěšky na klíče či nepovedené hračky pro psy.....

J.Kaspar
J.Kaspar
Level Level
19. 5. 2005 06:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Můžu s klidným svědomím říct, že takovýhle článek jsem tady hledal dlouho a budu jen potěšen, když tady podobné články budu nacházet dále!
Snad bych jen doplnil, či spíše upřesnil, že-
1. PCI na rozdíl od PCI express vyžaduje mnohem více křemíkových součástek na desce a je celkově složitější a o překvapivě mnoho dražší na výrobu, což se v současné době bohužel na koncové ceně základních desek příliš neprojevuje. Pravda je, že PCI express zase vyžaduje přesnost, aby cesty na plosném spoji měli stejnou délku, aby nedocházelo k nekonzistenci signálu - aby dorazil po obou ve stejnou dobu, což se řeší jejich zvlněním, jak je pěkně vidět na obrázku plošného spoje... PCI také musí být terminovaná, aby se signál "neodrážel", což přidává opět další křemíkové součástky na desku.
2. O nahrazení rozhraní jako např. SATA se skutečně uvažuje, a bude o to snaha, ale nebude to jen SATA, ale např. by mohli vymizet síťové adaptéry jak je známe doposud, USB, FireWire a další....
Ještě jednou pochvala a díky autorovi!!!

J.Kaspar
J.Kaspar
Level Level
16. 3. 2005 08:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Naprosto stejný problém MSI 6600GT AGP. Navíc ve win sem tam fragmenty v obraze...

J.Kaspar
J.Kaspar
Level Level
9. 12. 2004 17:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ještě jedna věc, APACER a to ještě do lepších pracovních stanic ??? Bez komentáře....

J.Kaspar
J.Kaspar
Level Level
9. 12. 2004 16:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nemohu než reagovat. Tenhle příspěvek mě docela pobavil. Nic proti panu "john.don" ale působí to na mě dojmem tím, že někdo, kdo si o sobě myslí, že je velký odborník a profesionál se snaží trumfovat někoho o kom si myslí, že je moula...

Ono posuzovat kvalitu základních desek, potažmo výrobce podle dvou workstationů a jednoho serveru je poněkud scestné. Nutno podotknout, že například uvedený Gigabite nepatří zrovna k nejlepším (možná od konce). Asus je pochopitelně věc jiná... Denně vidím několik tisícovek desek jak od MSI tak od Gigabitu a několika dalších výrobců, které bych asi neměl jmenovat, a nutno přiznat, že v poměru ke značce, patří MSI k těm spolehlivějším...

To procentuální vyjádření stability počítače mi taky vyvolává úsměv na tváři. Těžko to komentovat, asi by to bylo na dlouho...

A nakonec "více" se píše s "í", nikoli "ýL ;)

J.Kaspar
J.Kaspar
Level Level
9. 12. 2004 17:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@J.Kaspar Opravuju něčí chybu, a sám něco napíšu blbě... Gigabyte ne Gigabite :)

J.Kaspar
J.Kaspar
Level Level
7. 12. 2004 17:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jasně, je to 1KB = 1024 B atd. -> jak píšeš. Trochu jsem se upsal. I mistr tesař se někdy utne. Jinak, nejsem fyzik, ale bajty snad nepatří do soustavy SI ... :)

J.Kaspar
J.Kaspar
Level Level
7. 12. 2004 12:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Souhlasím, snad je drobná výtka - předpokládám, že dost lidí navštěvujících tenhle server se zajímá především o výkon (můj odhad) a disk se zapnutým quietseekem sice razantně strácí na hlučnosti, zároveň ale má mnohem menší seek a to je znát třeba už jen na rychlosti bootování systému...

J.Kaspar
J.Kaspar
Level Level
10. 1. 2005 07:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ohledně "trefování" hlaviček - ty se musí trefit vždycky, od toho má disk ony výše zmiňované kalibrační body a ID sektorů...

J.Kaspar
J.Kaspar
Level Level
5. 1. 2005 23:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

K tomuto článku, respektive jeho první části, musím mít několik připomínek.
Prosím pana autora,aby toto bral dobře a jako konstruktivní kritiku.

První výhrada je k:
"Avšak může se stát, že z nějakého důvodu při opětovném nastartování se začne plotna točit dříve, než se hlavička vznese (než se odlepí od plotny), "

- Plotny se vždycky začnou točit dříve, než se hlavička odlepí od povrchu. Jinak by se totiž ani neměla jak odlepit, protože se zvedá prouděním vzduchu které vytvářejí právě točící se plotny. K poškození v tomto případě nedochází. U hlavičky proto, že jak čtecí, tak zapisovací hlava jsou schovány do jakéhosi pouzdra, jehož okraje jsou dále než konec hlav a u plotny proto, že hlavičky parkují na vnitřním diametru disku mimo datovou oblast a nejedná se o žádný náraz ale klouzání po lubrikované (u většiny disků teflonem) vrstvě.

Dále:
"Někteří zastávají názor, že zvýšené rušení v síti způsobuje poškození těchto značek náhodným aktivováním hlavy (náhodným zápisem na nesprávná místa). V dlouhodobém horizontu to vede k nečitelnosti některých sektorů na disku, protože hlavička není schopná nalézt značku, a tedy i přečíst data."

- tento názor nemohu vyvrátit zcela, ale jeho podstatnou většinu. Fyzický formát disku a uvedené značky (tzv. servo wedge a serva) jsou zapsány jinou technoligií a nemůže je ovlivnit pouze nějaké náhodné zapsání zápisovou hlavou "někam jinam" . Když dojde k poškození některé z těchto značek, disk ze při startu nezkalibruje a tudíž není ani přístupný. Výsledkem je ono známé cvakání...
Neplést tyto "značky" s ID datových stop - to jsou identifikační značky říkající co za data se nachází v uvedené části stopy konkrétního sektoru.

Poslední, drobná připomínka se týká teploty. Disk je schopen pracovat bez jakéhokoliv poškození dat či dokonce disku samotného i při teplotách výrazně vyšších, než udává specifikace. Teplota ve specifikaci říká, při jaké max. teplotě zůstane pravdivý údaj MTBF (middle time before fail) - průměrná provozní doba do selhání disku. Dobrá praxe hovoří, že každý stupeň celsia navíc ubírá 1000 hodin MTBF, může se to zdát hodně, ale vzhledem k hodnotám (bohužel si žádnou konkrétní k nějakému disku nevybavuju) MTBF je to doba v podstatě nezanedbatelná. Samozřejmě tím nepopírám, že chladnější disk je lepší disk. Každopádně nad 60 stupňů selhávající elektronika je poněkud přehnané...

Budu rád, obdžím-li od vás pane Orel jakoukoliv reakci, rád budu diskutovat.

J.Kaspar
J.Kaspar
Level Level
5. 1. 2005 23:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@J.Kaspar Omlouvám se, chtěl jsem v posledním odstavci napsat "je to doba v podstatě zanedbatelná" a ne "nezanedbatelná"...

J.Kaspar
J.Kaspar
Level Level
29. 10. 2004 07:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jen klid, ono je to 230 a i kdyby čistě náhodou ne, tak se ten zdroj s tím srovná protože má rozmezí 200 - 240 a 100 - 120 V...

J.Kaspar
J.Kaspar
Level Level
23. 7. 2004 23:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ještě si neodpustím poznámečku - zajímalo by mě odkud má mistr Honza1111 informaci, že v laboratořích dellu se AMD procesory "sraly".
Pracuju v jedný takový laboratoři jako test inženýr, sice ne u dellu, ale o to tu nejde. Jedinej zásadnější problém s procesorama je právně neskutečný a brutální topení prescottů, AMD no problem. Z čehož vyplívá, že náš pan Honza12345 :) , je asi trochu mimo mísu, nebo dell má hodně špatný systémy.

J.Kaspar
J.Kaspar
Level Level
23. 7. 2004 23:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to =ItchY=: máš sice pravdu, že celkovej přínos je nula, ale diskuse je od toho, aby se diskutovalo... Nemůžu s tebou souhlasit že se ten výkon (především ale výkon už dávno není o frekvenci) nikde nevyužije a to, že pokud někdo chce aplikační výkon ať sáhne po linuxu to taky není zrovna pravda. Každopádně tenhle procesor je dobrej tak možná na přitápění v zimě...

J.Kaspar
J.Kaspar
Level Level
28. 6. 2004 03:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Většinou do diskusí nepřispívám, ale velmi rád je sleduju. Příspěvky tohoto typu ve mě evokujou myšlenky na náboženskou hysterii a zaslepenost (jak už tady ostatně bylo uvedeno - náboženství jménem intel). Úplně před sebou vidím člověka, který tohle napsal...
Primitiv, který se nezmůže na nic jiného, než urážky které navíc nemají žádný podklad. Je mi smutno, že s takovým "člověkem" sdílím svět...
Co se týče prescottu - v práci říkáme, že intel zrušil piny u procesorů proto, že by se zanedlouho roztekly :)
Každopádně hon za frekvencí a výkonem kdy si dva konkurenti dýchají na záda intel začíná nezvládat a uchyluje se k podobným zvěrstvům. Doufám, že se intel vzchopí, protože tímhle směrem vede cesta do pekla.
Jinak v poslední době je konkurenční boj mezi AMD a intelem opravdu na ostří nože. Jen tak dál! Těžíme z toho hlavně my, spotřebitelé (ovšem pokud zrovna nemáme mít přímotop místo procesoru)...

Reklama
Reklama