Galerie 5
Porsche Cayenne Electric má 113kWh baterku a až 1156 koní
i Zdroj: Porsche
Aktualita Akumulátory, EV

Porsche Cayenne Electric má 113kWh baterku a až 1156 koní

Milan Šurkala

Milan Šurkala

Německá automobilka Porsche představila nový elektromobil Cayenne Electric a schopnosti svých EV posouvá zase o kousek dál. Výkon verze Turbo je opravdu extrémní.

Reklama

I když většina automobilek včetně Porsche ze svých příliš optimistických elektrických plánů ustoupila, to neznamená, že by ve vývoji EV ustaly. Porsche s elektřinou směle pokračuje a představuje Cayenne Electric. A jde o opravdu dost extrémní SUV. K dispozici bude ve dvou variantách, základní Cayenne a Cayenne Turbo. Varianta Turbo sice navzdory svému názvu žádné turbodmychadlo nemá, hodně rychlá ale je.

Porsche Cayenne Electric
i Zdroj: Porsche
Porsche Cayenne Electric

Tato verze má totiž maximální výkon 850 kW, což je 1156 koní. To je více, než kolik mělo Bugatti Veyron. Díky tomuto zrychlí z 0 na 100 km/h za 2,5 sekundy a na rychlosti 200 km/h je za 7,4 sekundy. Maximální rychlost je omezena na 260 km/h. Pokud jde o točivý moment, ten je maximálně 1500 Nm, za což by se nemusel stydět ani linkový autobus. V normálním režimu je k dispozici “jen” 630 kW (857 koní), ale díky funkci Push-to-Pass lze stiskem tlačítka výkon navýšit o dalších 130 kW na dobu 10 sekund. Spotřeba je 22,3-20,4 kWh/100 km a dojezd by měl činit 623 km.

Základní verze je výrazně slabší, ale i tak dost dynamická. Její výkon vrcholí hodnotou 300 kW (408 koní), nicméně při aktivaci Launch Control se navýší na 325 kW (442 koní) a točivý moment dosáhne až 835 Nm. Na stovku se vůz dostane za 4,8 sekundy a rozjede se max. na 230 km/h. Tady je spotřeba trochu nižší s 21,8-19,7 kWh/100 km a dojezd se má vyšplhat až na 642 km. Pro snížení spotřeby na dálnicích tu máme aktivní aerodynamické prvky, viz tmavé klapky na zadním nárazníku. Koeficient aerodynamického odporu má hodnotu Cd=0,25, což je na SUV fantastická hodnota.

Porsche Cayenne Electric - Aktivní aerodynamika
i Zdroj: Porsche
Porsche Cayenne Electric - Aktivní aerodynamika

Oba modely mají velkou 113kWh baterii a rekuperaci s až 600 kW. Dle Porsche se totiž 97 % veškerého brždění dá obstarat pomocí rekuperace, aniž by byly aktivovány klasické brzdy vozu (u verze Turbo mohou být za příplatek keramické). Baterie využívá 800V architekturu a podporuje DC nabíjení s výkonem 390 kW (za splnění některých podmínek i 400 kW). To znamená, že se z 10 na 80 % nabije za 16 minut. Přeložit se to dle Porsche dá i tak, že za 10 minut se nabije dojezd na dalších 325 km (Cayenne) nebo 315 km jízdy (Cayenne Turbo). A aby toho nebylo málo, zvládá také 11kW bezdrátové indukční nabíjení. 

Prosche Cayenne Electric - Bezdrátové nabíjení
i Zdroj: Prosche
Prosche Cayenne Electric - Bezdrátové nabíjení

Novinka je o 55 mm delší než předchůdce a má rozměry 4985 mm na délku, 1980 mm na šířku a 1674 mm na výšku. Rozvor se prodloužil o skoro 13 cm na výsledných 3023 mm. Zavazadlový prostor má velkorysou kapacitu 781 litrů, sklopit se dá až na 1588 litrů, a kdyby ani to nestačilo, vepředu je 90litrový frunk. Cayenne tedy umí být i hodně praktický. Navíc zvládne táhnout až 3,5tunový přívěs.

Porsche Cayenne Electric - Interiér
i Zdroj: Porsche
Porsche Cayenne Electric - Interiér

Vevnitř najdeme Flow Display, zakřivenou OLED obrazovku. Přístrojový štít je 14,25" OLED, na straně spolujezdce může být na přání 14,9" obrazovka. Head-up displej s AR vytváří virtuální 87" (221cm) obrazovku 10 metrů před autem. Porsche App Centre dovoluje využívat streamovací služby a hrát hry. Voice Pilot je systémem umělé inteligence schopným rozpoznat komplexní příkazy a i konverzovat s řidičem. V neposlední řadě je podporována funkce digitálního klíče, takže ho můžete nahrát do telefonu nebo chytrých hodinek a sdílet s až 7 dalšími lidmi.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama