Zpět na článek

Diskuze: Příklad HTPC - vylepšená FIC Spectra + Win Vista

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

zatloukal
zatloukal
Level Level
20. 12. 2011 11:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

trošku jsem si Spectru předělal podle svého.. nová základní deska Gigabyte GA?-73VM?-S2 ?- nForce 610 CPU 2,6Gb, 750Gb HD a klávesnici - Logitech Wirele?ss Touch Keyboa?rd K400, CZ TV tuner DVT - S2 z satelitem s Win Vista ... naprostá spokojenost... vše plně funguje ... jako monitor požívám LED projektor s 230cm ůhlopříčkou a repro genius .... takové malé Wilage Cinema...

snich
snich
Level Level
11. 3. 2010 14:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Existují ovladače pro 64bit Windows 7??? pokud ano tak vám za ně budu doslova vděčen :-)

jfíla
jfíla
Level Level
25. 8. 2008 16:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Již delší dobu se potýkám s problémy s LED displejem, nápisy zobrazuje normálně, ale například led REC se při nahrávání nerozsvítí. Podobně i ostatní stavové LED diody. Ovladač Microp-Symphony z cd jsem nainstaloval.(VISTA 32)

Michal Říha
Michal Říha
Level Level
2. 11. 2007 18:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pro zakladni(jako hodne zakladni) spracovani videa je v XPckach Mavie Maker, ktery firewire zvlada. Movie Maker ale nepocita s DVDckama takze menu nebo vypaleni filmu na dvd neni mozny.

Michal Říha
Michal Říha
Level Level
1. 11. 2007 11:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To je prave to kdyz se nainstaluje vic baliku najdenou :-) Preju at to vydrzi co nejdyl.

Michal Říha
Michal Říha
Level Level
31. 10. 2007 19:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A nebo jeste bych aktualizoval ovladace graf. karty.

Michal Říha
Michal Říha
Level Level
31. 10. 2007 18:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak to jsou kodeky. Doporucuju bud bud ffdsdhow tryouts a pokud mate filmy s vice jazykovymi stopami, tak jeste Haali Media Splitter. FFdshow prehraje temer vsechno, poradi si i s titulky a v MCE mam overenou funkcnost.

Michal Říha
Michal Říha
Level Level
30. 10. 2007 20:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Njedsou prehrat jako, ze se ani neukazou v adresari nebo se ukazou ale treba bez nahledu?

cml11
cml11
Level Level
29. 10. 2007 09:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

MCE jsem nezkoušel, nicméně stále mám nevyřešený následující problém s media aplikacemi. Na kartě Leadtek DTV2000H pod Vista MediaCentrem se mi nedaří naladit analogový signál. Prohledává pouze na digitálním tuneru, kde zatím nic není k zachycení, analog vůbec nevidí. Ví někdo jak na to? MediaPortal pak na téhle kartě nerozběhnu vůbec, protože "unable to create graph" a to jak pod XP, tak Vistou. Tohle hlášení jsem zkoušel řešit pomocí různých driverů, úprav ini souborů MP, dokonce pomocí speciální aplikace pro vytvoření grafu pro tentýž program a stejně neúspěšně. Podpora Leadteku samozřejmě dává ruce pryč, používejte náš SW. Ve výsledku se mi tak nedaří použití jakéhokoli alternativního SW, včetně toho od MS. Teda vlastně běžela poslední verze Nera, ale to je ještě nedoladěná aplikace, obraz byl nepoužitelný. Díky za rady.

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
23. 12. 2006 13:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hmm, když tak nad tím uvažuju, ohledně 2) máte asi pravdu. Já jsem asi deformovaný tím že na satelitu dva tunery mám a prakticky nikdy jsem nepotřeboval nahrávat víc než dva programy současně - typicky na jiném kanále (obdoba multiplexu v DVB-T), takže tu potřebu jsem prostě neměl. Ale proč tu možnost aspoň teoreticky nemít, pravda..

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
8. 11. 2006 21:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Existuje velmi málo komerčně vyráběných zařízení které splňují požadavek podle bodu 1) a neznám žádné které splňuje bod 2). Bod 2) navíc považuji za nesmyslný - být omezen na jediný multiplex když přijímám třeba tři je prostě nesmysl, jakmile jednou vyzkoušíte vícetunerový provoz, k jednotunerovému se prostě nevrátíte.

kralvac
kralvac
Level Level
19. 10. 2006 21:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jak je řečeno ve vedleším článku, volbu programů řeší uvedený update, pokud tento update nemáš, stačí do regionu nastavit německo a stanice si navolit. na Slovensku to bylo (nevim jak ted) horší, tam nebyla podpora služeb natož programů vůbec (v dobe uvedení)

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
15. 10. 2006 19:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vidíte, tohle je výborná připomínka - je to přesně jak říkáte. Nutnost mít doma víc než jeden počítač (tzn. HTPC + "pracovní", příp. notebook) jsem považoval za tak samozřejmou, že jsem se o ní ani nezmínil - a přitom je to základní kámen celého konceptu HTPC.

Prostě - HTPC sice je v podstatě počítač, ale většina rodiny o tom nesmí vědět, oni jej považují za "chytrou televizi" resp. "chytré video". Takže jediné řešení je jim fungující a zkonfigurovaný HTPC nechat (a třeba jej využívat jako domácí server všeho možného, co příliš nevytěžuje jeho prostředky) a pracovat na jiném počítači.

Simik
Simik
Level Level
13. 10. 2006 23:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nejak nechapu tu zatez procesoru pro ruzne situace.
Predpokladam toto:
MCE podporuji pouze analogove karty s MPEG enkoderem. Z toho pohledu by nemel byt velky rozdil mezi analogem a digitalem co do ukladani videa (oboji se primo uklada). Pri pouhem sledovani ma zrejme jeste analog karta nekomprimovany vystup(nahled) primo (nezpracovava se pomoci CPU) do graficke karty a tudiz by melo byt zatizeni CPU minimalni, jako kdyz mate analogovou kartu v PC(zvlada muj notes PII366).

Ale z grafu vyplyva toto:

a, analog
Pri samotnem sledovani TV je zatez CPU vetsi nez pri sledovani + nahravani.
A pri sledovani TV ze zpozdeneho zaznamu zatez CPU jeste poklesne. (zde bych cekal nejvetsi zatez kvuli dekodovani Mpeg videa)

b, DVB
PC ve vsech pripadech dekoduje MPEG video.

Pokud ke sledovani videa jeste tato uklada na disk, vzroste markantnim zpusobem zatez CPU!
A nejnizsi zatez je opet pri zpozdenem sledovani.

Muzete mi to nekdo vysvetlit jinak, nez nastaveni toho PC neni uplne v poradku?

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
11. 10. 2006 10:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ale no tak, nemluvíte pravdu.. licence na klienta Notesů (která v sobě zahrnuje licenci na server) je za nějakých 5.000 Kč, na Exchange v SBS za nějakých 25.000 Kč(a to už v sobě zahrnuje i cenu - velmi dobrého - serverového operačního systému).

Notesy znám velmi dobře jak z pozice administrátora, tak programátora - a o jejich serverové části mohu říct, že prostě nemají konkurenci (Exchange nevyjímaje). Oba jsem ale zmiňoval jen kvůli tomu, abych zdůraznil, že nemůžete říct, že "dát mailserver na Windowsy je prasečina", není to o operačním systému, ale o konkrétním mailserveru. A dobrých Win mailserverů (míněno pro domácí použití) je spousta.

Ale jak říkám, jsme tu offtopic, radši bych tady diskuzi na tohle odlehlé téma ukončil.

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
11. 10. 2006 09:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A ještě k tomu tvrzení že "stojí strašné prachy" - NESTOJÍ !! Stojí o pár stovek víc než normální XPčka "Home Edition", což rozhodně nepovažuju za strašný peníze.

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
11. 10. 2006 09:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nezlobte se, ale nemáte pravdu. V současné době není jediný rozumný důvod pro to, proč neprovozovat mailový server na Windowsech - nebo na jaké platformě si myslíte, že běží (v převažujícím procentu) třeba Lotus Notes nebo (výhradně) Exchange? A to si vážně myslíte, že by ty obří firmy, které mailové servery tímto způsobem provozují, řekly "je to sice prasečina, ale my ty Windowsy tak milujeme, že na nich mailové servery provozovat budeme?"

Mohl bych vám argumentovat i technicky, ale myslím že v této diskuzi je to offtopic.

Ještě k EPG - je to přesně naopak, než píšete. Kdo si jednou (dobře implementované) EPG v kombinaci s nahráváním zkusí, v životě se už nevrátí k ničemu jinému - to je prostě naprosto jiný rozměr. Teprve s EPG pochopíte, že třeba ShowView a podobné nesmysly jsou skutečně nesmysly a jediné rozumné řešení je prostě si v seznamu programu za tři dny najít, co mě zajímá, ťuknout si na program červeným tlačítkem na dálkovém ovladači - a hotovo, nestarám se o číslo programu, datum, čas, nemusím z TV programu přepisovat žádné kódy, nezajímá mě reklama, prostě si ji přeskočím.

Opravdu, zkuste - a uvidíte sám.

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
11. 10. 2006 09:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"prakticky to samé" ;-) ale to jste nemyslel vážně, že ? Víte, to je, jako byste tvrdil o kuličkovém počítadlu a kalkulačce že jsou v podstatě to samé, protože jsou určeny ke stejnému účelu a využívají stejných principů.

Tím jsem ale nechtěl říct že GeeXboX je špatná věc, naopak, ta myšlenka je moc hezká. Jenom je to na úplném začátku.

A ještě jedna věc: MCE ať chcete nebo nechcete jsou konečně tím kýženým průkopníkem, který (konečně a s využitím vlivu a síly Microsoftu, která tu prostě je, ať už ji vnímáte negativně nebo pozitivně) sjednotí programový interface různých multimediálních záležitostí (jako jsou TV + radio tunery atd.) - stačí se podívat na specifikace prakticky všech novějších produktů: u všech je jako hlavní rys uváděna kompatibilita s MCE.

A právě MCE tak v důsledku nesmírně zjednodušší cestu různým alternativním řešením, která (třeba) MCE někdy dostihnou a předstihnou.

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
11. 10. 2006 08:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

přesně jak píšete - to o čem píšete je integrace "vnější" aplikace do MCE.

MC je (do značné míry) "běžnou aplikací" běžící ve fullscreenu pod WinXP. Nejsem si teď jistý s Alt-TAB (ale určitě to tu někdo potvrdí), určitě ale funguje třeba Ctrl-Esc atd., takže tím můžete celou MC shodit nebo dát na pozadí a pracovat s MCE jako s běžnýma XPčkama.

Možná pro představu - MC je (podle mého názoru zdaleka nejlepší existující) nástavba pro využití PC jako multimediálního centra. Když je máte puštěné, můžete (ne že musíte, ale můžete, pokud chcete) zapomenout že na pozadí jsou nějaké Windowsy a počítač atd.) a můžete se HTPC dívat jako na další kus černé elektroniky v hifi soustavě.

Když říkám nejlepší, neříkám tím, že neexistují specializované aplikace které to či ono dělají lépe. Pokud to ale beru jako CELEK, navíc ne pro konkrétní hardware (jako je třeba Dreambox, Relook, Dragon atd.) a uvědomím si že (téměř) bezvadně pracují česky v českém prostředí, nemají prostě v současné době konkurenci na aspoň podobné úrovni.

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
10. 10. 2006 21:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Není. Zkuste to !!

Mimochodem, Media Center jsou téměř normální XP, takže nic vám nebrání vše zmíňované na nich provozovat.

Jen poznámku - příliš jsem nepochopil pojem "Skype ústředna".

Obecně - doufám, že pro jen trochu profesionální účely Skype půjde co nejdříve do kytek. Taková technologická zmršenina (ve srovnání se SIP resp. H.323) s prakticky neovlivnitelným routováním, téměř neimplementovatelným QoS, proprietárním protokolem, velmi špatnou podporou HW telefonů a (třeba) defaultně obsazeným portem 80 na localhostu si nezasluhuje nic jiného než zánik.

Jirkak79
Jirkak79
Level Level
11. 10. 2006 00:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zdeněk Michálek Souhlasim s Vami, ze MCE jsou opravdu pekny a chytry pocin, navic na uz konecne stabilnim zakladu. To, ze tu mame alternativu v podobe opensource, je sice pekna predstava, ale zatim nenaplnena.
No a vidite, se Skype je to vlastne velmi podobne.. marketing, jednoduchost, propracovanost zatim valcuje vami uvedene alternativy.
Co chci rict je, ze k nastvani je ta neustala nutnost delat leckdy i zasadni kompromisy. Jako v pripade HTPC.. libi se mi to, ale jeste pockam, jak to bude pod Vistou vlastne cely vypadat a hlavne pristup k chranenemu obsahu.. to je pro me v tomhle segmentu klicova vec.

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
10. 10. 2006 21:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

.. a zkusil jste si to zkonfigurovat ? opravdu ? včetně českého EPG? tak, aby se HTPC opravdu chovalo jako chytré DVD/video/TV,a to i pro nepočítačové členy vaší domácnosti? aby vám to chodilo s HW (zejména tunery), který je v Česku k mání? Jak dlouho vám to trvalo?

A zkoušel jste takto zkonfigurovaný HTPC dát do obýváku, aby jej používaly "osoby neznalé"?

Nevěřím, jinak byste něco takového vůbec nemohl napsat.

A domácí router, mailserver, fileserver.. Myslím že hodně brzy přijdete na to, že chytrá dedikovaná krabička jako router je nesrovantelně méně problémová - a co vám brání ten mailserver na Media Center provozovat ?

Kyle Simmons
Kyle Simmons
Level Level
10. 10. 2006 08:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mna tam zaujal procesor. To uz vazne nebolo nic uspornejsie a nieco, co sa menej hreje ako P4 ?

Jan Vítek
Jan Vítek
Level Level
10. 10. 2006 11:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kyle Simmons Testy jsme neprovadeli my, ale FIC

HonzaRez
HonzaRez
Level Level
10. 10. 2006 07:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"A ruku na srdce, Windows Media Center Edition jsou asi nejrozšířenější, tak proč je nepoužívat."
"Když už mám HTPC s Windows, tak si koupím i osobní PC s Windows a nic se nebudu muset učit, vše bude kompatibilní a zkrátka vše bude bezproblémové."
To je dobrý... A s Pepčou Goebblesem se znáte? Určitě byste si rozuměli...
"...není potřeba nic instalovat, respektive Windows MCE si všechny potřebné kodeky stáhnou z internetu."
A to je sakra problém, nemyslíte?!
Nevidím problém v tom, že vychvalujete nějaký výrobek. Ale když vydáváte jeho velké mínusy za pozitiva?! Tady nejsme v super-hyper, sem nechodí široká veřejnost, alebrž lidi!

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
10. 10. 2006 21:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HonzaRez hmmm.. a co třeba něco konkrétního ? Poměrně dobře znám Relook, Enigmu (primárně na Relooku), jakž-takž Media Center, takže docela by mě zajímaly argumenty odborníka který dokáže tímhle způsobem odsoudit.

kralvac
kralvac
Level Level
19. 10. 2006 21:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HonzaRez To o stažení kodeků je sice zčásti pravda, ale když si doinstalujete své další tak jen "rozšíříte" podporu formátů.

MCE je jen grafická nadstavba (aplikace) běžící ve windows.

Win MCE jsou vlastně win xp PRO, bez podpory šifrování disků EFS, a myslím že i bez podpory pokročilých síťových funkcí z win xp PRO.

Defaultním a nejspíš i jediným integrovaným přehrávačem v aplikaci MCE je Win Media Player, po ukončení této aplikace (nebo zminimalizování) máte před sebou klasické prostředí Win XP a můžete pracovat jako v normálních windows.

Nadstavba MCE v sobe jen soustřeďuje prostředky digitálních médií do jednoho místa (TV, Rádio, přehrávání CD/DVD, prohlížení fotek, zprávy...

Reklama
Reklama