Zpět na článek

Diskuze: Problémy Facebooku s „negativním“ tlačítkem

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

congi
congi
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
18. 9. 2015 08:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Podle mě by si měli sednout s partou dobrých psychologů" ...tohle mne rozesmalo, psychologove jsou odpad spolecnosti stejne jako pravnici atd..

Cemada
Cemada
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
18. 9. 2015 11:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@congi Neházejte všechny do jednoho pytle...jsou psychologové a psychologové. Někteří jsou jen teoretici a někteří si sami prošli různými životními situacemi, které je dostali k psychologům.
Každopádně svět takovéto lidi, kteří dokáží nasměrovat člověka v životě a situaci ztraceného, prostě potřebuje. Bohužel taková je doba. Převážná většina z nás v sobě nosí něco, co je potřeba vyléčit. Tím myslím, psychické bloky, strachy.

Parta správných psychologů by Facebooku poradila, aby "lajkovací" tlačítka zrušila úplně. Protože pak by se lidi museli příspěvkům buď vyjádřit nebo nevyjádřit a to je to nejlepší co člověk může udělat.

Michal Hala
Michal Hala
Level Level
18. 9. 2015 15:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@congi :-O

Můžete nějak vysvětlit, proč by měli být odpad společnosti? Víte vůbec, o čem všem je psychologie a čím vším se psychologové zabývají?

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
17. 9. 2015 23:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

S tímhle článkem bych osobně moc nesouhlasil. Mně naopak strategie Facebooku přijde být dobrá. Ano, negativní názor člověk může vyjádřit komentářem, proč ne. Zamezit vyloženě negativnímu hodnocení je sice sluníčkové, ale je to zároveň to, co docela potřebujeme. Cožpak těch negativních věcí není už tak moc? Opravdu potřebujeme podporovat nenávistné hodnocení (do kterého by to dříve nebo později přešlo)?

Proto mi mírnější forma "Je mi to líto" přijde jako dobrý nápad. Dávat "lajk" něčemu smutnému nedává smysl. Nyní bude možné všechny smutné věci smutně lajkovat, vyjádřit zaujetí a smutek nad něčím, lítost, soucit. Přitom to ale nebude podporovat nenávistné negativní lajkování, protože těžko bude někomu vyjadřovat nenávist tlačítkem "Je mi to líto". Přiznejme si, že lidi velmi rádi vyjadřují nenávist, nedávejme jim k tomu další prostředek a honění negativních bodů, jak lze často vidět v diskuzích. Tam stačí, aby napsal příspěvek nějaký neoblíbený nick a hned tam má desítky minusů, aniž by kdokoli cokoli napsal a zdůvodnil, s čím nesouhlasí.

Cemada
Cemada
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
18. 9. 2015 12:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Takže problém všeobecně je v tom, že tyto "lajkovací" tlačítka existují. Jako jedním kliknutím vyjádřit že se mi něco líbí...to je jen ulehčení. Nakonec lidstvo přestane mluvit a bude na vše mít jen tlačítka?
Osobně si myslím, že by tato tlačítka měla zmizet a lidé by se měli vyjadřovat aspoň písemně.
A to co se děje v diskuzím jak píšete...tam je to jen o tom, že část lidí (ne)vím to co ta druhá část a lidi nechtějí nebo neumí přijmout názor jiných a opravdu nad věcmi normálně diskutovat.
Bohužel většinou se snažíme ostatním vnutit naše myšlení, naše názory...a to dost často nevědomky.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
18. 9. 2015 17:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cemada V zásadě souhlasím s tím, že lidé by měli mezi sebou mluvit a neklikat na tlačítka. Vidím tu ale jednu věc, kterou jsem ještě nezmínil a myslím, že je jedním z důvodů, proč přidat "litující" tlačítko (lépe řečeno, proč by FB něco takového mohl i chtít). Když člověk vidí smutnou správu a nechce ji komentovat ani sdílet, upadne, nešíří se dál. Když vidí něco veselého a nechce to komentovat ani sdílet, dá lajk. A teď co se stane. Věc, která je olajkovaná, se zobrazuje ostatním na zdi (na PC je to třeba nad chatem). Smutná zpráva se zde nikdy nedostane, protože lajkovat to nejde a člověk to třeba nechce komentovat ani sdílet. Takhle najednou vznikne sdílející nástroj i pro smutné zprávy. Nebude tu něco, co podporuje negativitu a agresivitu ("dejme tomu ***** další záporný bod"), ale zároveň to přinese možnost zobrazovat tyto zprávy dalším i tehdy, když to nikdo přímo nekomentuje nebo nesdílí.

Cemada
Cemada
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
18. 9. 2015 20:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cemada Ale jo, s tím nejde moc nesouhlasit. Ono je někdy problematické se slovně vyjádřit ke smutné zprávě. Tlačítko typu "to je mi líto" je asi lepší než "like" či "dislike". Ale i tak si myslím, že je vždy lepší to napsat slovy.
Nechci to komentovat, ale je mi to líto...už jen tyto 4 slova můžu napsat.
Myslím si, že člověk ocenní to, že si někdo "dá tu práci" a napíše 4 slova, než jen blbuvzdorně klikně na tlačítko.
Akorát si nejsem jistý jak se takové tlačítko uchytí na FB. Myslím, že jej nakonec bud nikdo nepoužije a nebo jej budou uživatelé používat jako "dislike".
Ještě že FB nemám :-D

test5
test5
Level Level
18. 9. 2015 22:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cemada Jaký by mělo smysl, pokud by u něčeho bylo třeba 50 komentářů typu "To je mi líto" bez nějakého dalšího sdělení? Namísto toho číslo 50 u tlačítka "To je mi líto" bude lepší varianta. Smysl bude splněn, protože bude vidět, kolik lidí to oslovilo natolik, že zareagovali a vyjádřili se daným způsobem (přestože fakticky jen na něco klikli), aniž by znepřehledňovali případnou diskuzi.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
18. 9. 2015 23:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cemada Ano, můžete napsat i jen ta čtyři slova. Ale opravdu bych řekl, že tam jde také o tu možnost (částečného) sdílení příspěvku, tedy funkci, ze které bude profitovat více FB než uživatelé. Uživatelé komentují už dnes a komentují hodně, na FB je spoustu "rozborů" co je špatně (prostě klasika, stěžujme si na všechno, já mám zeď plnou slovních bitev na téma uprchlíků). Ale do mnoha rozhovorů se prostě člověk zapojit nechce a nyní nemá možnost jak jinak vyjádřit svou lítost nebo znechucení nad danou problematikou.

Vy se na to díváte moc z hlediska uživatelských příspěvků. Tam ano, tam bych s Vámi docela souhlasil. Já ale vidím hlavní přínos v odkazování se na zprávy, kdy jen na FB hodíte link na nějakou zprávu (tedy ne na Váš příspěvek, co se týká Vás), ale něco, co se děje ve světě.

Michal Hala
Michal Hala
Level Level
19. 9. 2015 19:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cemada Já teď asi vypadám jako kruťák, co chce tlačtko Dislike. Ale s tím empatickým tlačítkem vůbec problém nemám. A protože mám na FB režim jen pro přátele, tak by se toho tlačítka Nelíbí nebál. Spousta kamarádů občas zveřejní nějakou ptákovnu a já z jejich pohledu zřejmě taky. U přátel (v Přátelích) se člověk krotí a je tak nějak empatičtější, než něco udělá (resp. napíše).

Ale prostě se z hlediska vyváženost nemůžu zbavit pocitu, že když je možnost Like, měla by být i opačná možnost. Ale fakticky je mi to jedno, protože na FB moc často nesouhlas neprojevuji.

Prostě je mi jenom nelíbí alibismus FB. Alibismus primárně ve vlastním zájmu...

spc
spc
Level Level
17. 9. 2015 22:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ked je niekto tak tupy ci hnily, ze nie je schopny vyjadrit svoj nazor aspon par slovami a potrebuje nejake pohodlne jednoduche tlacitko, tak nech ho radsej nevyjadruje VOBEC!!!!

To samozrejme nemeni na kritizovanom alibizme fassbooku - s ktorym som nikdy nemal nic spolocne a teda mi je to lahostajne...

Tak ako su mi aj lahostajne osoby, zavisle od toho ci im niekto klika na ich (castokrat) vygrcky ;o)

Reklama
Reklama