Galerie 3
Problémy s hrou Quantum Break asi ani nepůjdou zcela vyřešit
Aktualita Ostatní Software Microsoft

Problémy s hrou Quantum Break asi ani nepůjdou zcela vyřešit

Jan Vítek

Jan Vítek

9

Očekávaná hra Quantum Break od Remedy Entertainment přišla na trh prostřednictvím Windows Store pro UWP a ne Win32, což je příčinou řady problémů. Své potíže má ale i její engine, z nichž některé snad ani nebude možné vyřešit.

Reklama

O tom se ostatně zmínil zástupce studia Remedy, Thomas Puha, který má na starosti PR. Ten potvrdil, že některé potíže jsou prostě manýry použitého herního enginu a hráči se s nimi prostě budou muset smířit. Puhy se lidé ptali na různé nechtěné grafické projevy, jako jsou artefakty, ghosting, roztrhaný obraz nebo postupné a viditelné nahrávání detailních textur, které se pak náhle objevují na scéně (tzv. texture pop-in).

Problémy s hrou Quantum Break asi ani nepůjdou zcela vyřešit

Přinejmenším ghosting, čili duchové v obrazu a texture pop-in, což byl mimochodem problém i enginů Unreal, tak ve hře zůstanou. Stejně tak nebude možné vypnout efekt filmového zrna, který je také v enginu pevně zakotven. Vedle toho tu jsou i další problémy, jaké byly popsány

v původní zprávě

, které vycházejí především z toho, že jde o UWP aplikaci, i když ani UWP nemůže za to, že V-Sync nefunguje správně a namísto srovnání FPS s obnovovací frekvencí monitoru vykresluje o několik snímků za sekundu méně (na 60Hz panelu je to 50 FPS). Otázka pro samotné Remedy je především ta, zda dokáží něco udělat s chabým výkonem grafických karet GeForce, které za Radeony značně zaostávají. Posuďte sami:

Problémy s hrou Quantum Break asi ani nepůjdou zcela vyřešit

V testu srovnávajícím karty Radeon R9 380 a GeForce GTX 960 jsou tyto karty na nastavení Lowest a Low srovnatelné, ale na Medium a Ultra se výkon GTX 960 náhle propadne o více než čtvrtinu. Quantum Break neběží dobře ani na GeForce GTX 970, která má oproti Radeonu R9 390 někdy jen poloviční výkon a co se týče srovnání karet

Fury X a GeForce GTX 980 Ti

, až tady je NVIDIA důstojný soupeř pro AMD. Dokonce více než důstojný, neboť obě karty mají naprosto srovnatelný výkon až na nastavení Max, kde se Radeon propadne na 39 FPS a NVIDIA si stále drží 50 FPS. To tedy v rozlišení Full HD, přičemž ve vyšších rozlišeních (1440p a Ultra HD) začíná výkon Radeonu klesat už na nižších úrovních detailů. Důvodem tedy zřejmě je kapacita paměti, neboť karty s čipy Fiji mají k dispozici pouze 4 GB, zatímco GTX 980 Ti má o 2 GB více.

Spekuluje se tak, že za problémy karty GTX 970 může to, že posledních 512 MB z jejích 4 GB paměti je zoufale pomalých, ovšem tomu neodpovídají zkušenosti recenzentů. Když totiž této kartě dojde rychlá paměť a musí využít i posledních 512 MB, typicky se počet snímků za sekundu náhle propadne na jednomístné číslo. V Quantum Break si ale karta udržuje stálý, ale nízký počet snímků za sekundu. Karta je navíc pomalá i na rozlišení 1080p při nízkých detailech, kde by mělo i 3,5 GB paměti stačit s rezervou. Ostatně srovnání GTX 970 s R9 390 můžete vidět sami v následujícím videu, kde se ukazuje, že GeForce je prostě jen pomalá a nějaké náhlé propady ve výkonu se neukazují. Na druhou stranu se můžete podívat, jak krásně padá ovladač NVIDIE (začátek 3. minuty).


Tyto potíže s výkonem by ale Remedy snad měli vyřešit, ale zase jednou se můžeme jen tak do větru zeptat, proč byla hra v takovém stavu vypuštěna na trh. Něco z toho můžeme jistě přičíst na vrub novému API DirectX 12, které se zatím neukazuje v nejlepším světle, alespoň pokud můžeme soudit dle stavu her, které pro něj vycházejí. Tady lze ještě poznamenat, že v dobách DirectX 10 jsme alespoň měli možnost hru provozovat pod DirectX 9, ale v případě UWP her a DirectX 12 to nelze.

Zdroj: Extremetech


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Reklama
Reklama