Zpět na článek

Diskuze: Průvodce koupí cenově výhodného PC pro listopad

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Wolfik_oldd
Wolfik_oldd
Level Level
14. 12. 2005 17:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jo a jeste doplnek ze (alespon na Czech Computer a Alzasoftu) stoji AMD Athlon 64 3200+ 5600,- a ne 4900,- jak je zde uvadeno. Je to pomerne neprijemne...

Wolfik_oldd
Wolfik_oldd
Level Level
14. 12. 2005 06:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jelikoz budu pravdepodobne kupovat PC, tak stale nevim jaky z techto 3 si vybrat... Celkem rad bych si vybral sestavu se S939 a AMD Athlonem 64 3200+. Problem ale je v graficke karte. Chtel bych se zeptat = je, co se herniho vykonu tyce, lepsi Vami doporucena grafika, nebo Ge-Force 6800GS od Leadteku (za necelych 7 tisic)? Dekuji za odpoved

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
14. 12. 2005 19:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wolfik_oldd Osobně bych bral raději tu GeForce 6800GS, sice Radeony X800 GTO ted o neco zlevnily, ale ten vykon za tech 1500Kc navic stoji. Tedy jestli chcete hrat hodne a kvalitne. Pokud pozadujete, at to zvlada slusne nejnovejsi hry, ale na nejvyssi detaily v nejvyssich rozlisenich si nepotrpite, urcite vam postaci i ten Radeon. Ona ani ta GeForce nerozjede nektere nejnovejsi hry na max. detaily nejak slusne. A to vlastne zadna karta.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
13. 12. 2005 13:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Konfigurace té sestavy Vám asi moc k užitku nebude. Tou kombinaci jsem měl na mysli ty chladiče a tak. Mám však strop 28.000Kč s DPH včetne monitoru a slušné tiskárny, takže jsem zvolil takový lepší low-end se Socketem 754. Jedním z požadavků bylo rovněž ticho. A zájemci nejsou příliš nároční na výkon, počítač prakticky vidí poprvé. Proto jsem volil takové komponenty, aby za měsíc nenaběhli, že je to pomalé, ale rovněž jsem z nich nechtěl tahat zbytečné peníze. Ceny jsou s DPH
AMD Athlon 64 3000+ S754 90nm, pouze 51W TDP BOX cca 3750,-
Arctic Cooling Silencer 64 Ultra TC cca 400,-
Gigabyte GA-K8NE (S754, nForce4-4x) cca 2100,-
Gigabyte GeForce 6600GT SilentPipe II cca 4800,-
2×512MB Samsung DDR RAM CL2,5 (bohuzel jednostranne levne RAMky nemeli, bezi pouze na DDR333) cca 2400,-
Samsung SpinPoint HD120IJ, 120GB, 7200rpm SATA2 cca 2400,-
DVDRW NEC ND4550A cca 1300,-
Case Eurocase ML3199 (beze zdroje) cca 600,-
Fortron 350THN-P 350W 12cm fan cca 1000,-
FDD 3,5" cca 200,-
3×Arctic Fan 3 TC (jeste nevim kolik jich pouziju, kdyz tak si nejaky necham) cca 400,-
Klavesnice Logitech Internet Pro cca 300,-
Myš Logitech RX300 Optical Mouse cca 300,-
17" CRT monitor samsung SyncMaster 797MB cca 4000,-
Reproduktory 2.0 Genius SP-K06 cca 200,-
Tiskárna Canon Pixma i4200 cca 3300,-
To je cca 27500Kč.
Vám bych rozhodně doporučil stavět na Socketu 939, kde už nebudou dva dvoustranné moduly DDR dělat problémy a poběží na DDR400. Bohužel dnes nejsou k sehnání rozumné 1GB moduly za cenu pod 3000Kč, takže jsem vzal zavděk dvěma dvoustraným, ještě je zkusím v BIOSu nastavit na DDR400 a uvidím jak to počítač vezme. Mohu-li do toho dále mluvit, vyhněte se levným bednám Eurocase. Zde jsem udělal chybu, zlaté KME, to je jen o trochu dražší, ale kvalita i u těch nejlevnějších beden KME mi přijde mnohem lepší. Rovněž jsem až později narazil na Fortron 350PN 350W 12cm fan, který byl za 700Kč, obyčejně je za 900Kč (ovšem má jen 20pin napájecí konektor, kdežto deska 24pin). Postačí redukce. Zde jsem mohl ušetřit asi 300Kč.
Bohužel zatím mi stále nedošel monitor, takže to mám jen poskládané dokupy, odzkoušené, že to funguje (projeté MemTestem a GoldMemory bez chyby) s mým monitorem a Windows budu instalovat až přijde monitor, takže zatím nemohu více sloužit. Je pravda, že větrák ve zdroji 12cm, větrák procesoru a zatím dva menší 80cm větráky v case dělají minimální hluk. Tiché hučení jde slyšet, ale oproti mé nepříliš odhlučněné sestavě to je ráj na zemi. Plánuju koupi notebooku, tak se mi už nechce do PC investovat a odhlučňovat jej.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
12. 12. 2005 20:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chladice na procesoru i graficke karte jsou samozrejme dostacujici i pro mirny overclocking. Potiz je v tom, ze jsou dosti hlucne, boxovany chladic AMD slysim i pres zavrene dvere. Nechcete-li taktovat, idealne bych videl kombinaci graficka karta s pasivnim chladicem (pokud trochu vyresite proudeni vzduchu, budou dostacujici, ale jinak pozor!!!) + nejaky tichy chladic na procesor, treba Arctic Silencer + nejaky kvalitni zdroj s 12cm vertakem a neuskodi rovnez nejaky tichy vetracek dozadu (8-12cm podle case), opet bych volil Arctic, treba model Fan 3 (80mm). Zrovna ted znamym skladam kompa v teto kombinaci (AMD se Silencerem, GF6600GT pasiv, zroj Fortron s 12cm vetrakem, dva Arctic Fan3) a i s otevrenou bednou jej na vzdalenost 3m takrka neni slyset. Pri prichodu do mistnosti mate dojem, ze je komp vypnuty, kdyz trochu postojite, samozrejme ze huceni slyset pujde, o tom zadna. Naproti tomu box AMD + zdroj s 8cm vetrakem delaj fakt strasnej kraval.
BTW, proc nechcete AMD? Osobne bych sel do o neco chladnejsich, vykonnejsich a levnejsich procesoru AMD alespon do doby nez Intel predstvi 65nm Conroe procesory. Ale nechci Vam do toho kecat. Mozna k tomu mate sve duvody.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
12. 12. 2005 18:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sestavy jsou samozrejme typu "melo by to fungovat". Neni v mych silach behat po prodejcich a zadat od nich zapujceni vsech komponent a nasledne je testovat. Nicmene nevidim duvou proc by fungovat spolu nemely. Vyhybam se ale treba diskum Maxtor, ktere mivaji problemy s chipsetem nForce4 a pouzivam radeji vetsinou nekonfilktni Seagate, Samsung ci WD.

Xhonza
Xhonza
Level Level
30. 11. 2005 08:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vyšší účinnost komponent, znamená nejen úsporu energie, ale i méně vyzařovaného tepla, menší nároky na chlazení a tím méně hluku. Dá se levně postavit tiché a výkonné PC? Snad ano. V přehledu by mohlo být upřednostňováno i to ticho.

I ty grafické karty dostanete s pískajícím větrákem, nebo i bez něj. Pokud šetříte můžete si koupit Gigabyte Radeon X550 je použit pasivní chladič, který chladí i účinně paměti.

Pokud vyžadujete maximální výkon s přijatelnou cenu tak Gigabyte GV-NX66T128VP je osazen pasivním chladičem s jednou HeatPipe trubicí, který ovšem chladí pouze GPU (jako grafický číp je použit nVidia GeForce 6600GT spolu se 128 MB rychlých pamětí Samsung typu GDDR3). Karta má kromě standardních VGA a DVI-I také S-Video vstup/výstup, potřebné datové kabely, redukci DVI-VGA, CD s plnými verzemi programů Cyberlink a dvě hry – Joint Operations a Thief..

[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/4/4_1_210.gif[/img]

eraser
eraser
Level Level
24. 11. 2005 14:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ono veľmi záleží od toho, aký máš na mysli výkon (hry, kompresia, video,...). Inak, pozri si dva nedávne články a ich diskuzie, ktoré podrobne testovali pamäte a zameriavali sa časovanie a frekvenciu.

eraser
eraser
Level Level
22. 11. 2005 14:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prečítal som si len výber najdrahšej zostavy a mal by som k článku malé pripomienky.

1. Pri položke sieťová karta by mohla byť uvedená informácia, že v súčasnosti je veľmi tažké nájsť na trhu dosku, ktorá nedisponuje LAN konektorom. Blok by som rozšíril porovnaním 100 MBit/s vs. 1 GB/s. Pri tej najdrahšej zostave by sa to určite hodilo.

2. Čo sa týka zdroja, pre AMD by som ešte doporučil zdroje LC a pre Intel jednoznačne Enermax.

3. Ďalej som nepochopil tvrdenie ohľadne úspory elektrickej energie výberom aktívneho PFC. Podľa mojich doterajších znalostí pasívne a aktívne PFC nemá vplyv na odber elektrickej energie, ale zjednodušene povedané, ide o elimináciu nadmerného rušenia rozvodnej siete, pričom podľa EMC normy by mali byť všetky zdroje v ČR vybavené PFC-čkom, resp. pre výrobcu je to najlepší spôsob, ako normu dodržať.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
22. 11. 2005 21:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@eraser Ohledne PFC mate pravdu, samotne aktivni PFC nezpusobuje vyssi ucinnost (je mnoho zdroju s aktivnim PFC, ktere maji ucinnost kolem 70% na urovni pasivnich PFC), ale umoznuje vyssi ucinnost dosahnout. Proto maji zdroje s pasivnim PFC asi 65-70% ucinnost, kdezto s aktivnim PFC od 70% (tam jde jen o tu eliminaci zpetneho ruseni) az po 90%, kde je toho vyuzito i ke prospechu ucinnosti.

eraser
eraser
Level Level
23. 11. 2005 10:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala To je pravda, ale rád by som to opäť upresnil. Dva najbežnejšie mýty ohľadne korekcie účiníka:

- Zabezpečí výššia PF redukovať môj účet za elektriku?
Nie.

- Zabezpečí PFC zdroju jeho vyššiu účinnosť?
Nie. Mnoho zdrojov s aktívnym PFC má vyššiu účinnosť, pretože aktívne PFC sa vyskytuje pri kvalitnejších (napr. použitý materiál) zdrojoch, avšak v skutočnosti nie je medzi účinnosťou a aktívnym PFC žiadna väzba.

Vysvetlenie a doplnenie: http://www.silentpcreview.com/article28-page5.html

eraser
eraser
Level Level
24. 11. 2005 14:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@eraser Ešte mám jednu maličkosť. Každý graf by mal mať označené jednotlivé osi, ale to je len taká malá drobnosť pre obrázok spotreby jednotlivých grafických kariet. To mám z tej pravidelnej buzerácie v labákoch... :o)

fanab
fanab
Level Level
22. 11. 2005 10:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

U P380 bych z vlastní zkušenosti poradil dát zdroj co nejdál od monitoru - dost ruší a dlouho jsem laboroval s ovladačema ke grafice než jsem na takovou blbost přišel. Jinak ale doporučuju - hrají docela good.

DigitaldooM
DigitaldooM
Level Level
22. 11. 2005 10:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

použítí 7800GT snad nemůže autor myslet vážně :)) x1800Xl za 10 500,- s DPH kdy je karta znateně výkonější s naproto parádním obrazem a navíc o 1000,- a více levnější takže 7800GT určitě ne ... krom toho když přetaktujete x1800XL dostanete se i před 7800GTX 256MB ;) a Open GL her je málo a dělat se nebudou takže NV není dobrá koupě ...

jinak u CPU doporučuji použít tray CPU ! sempron 64 2800+ nebo 3200+ Venice jsou značně levnější než jejich BOX verze a poku´d jim koupít AC 64 silencer chladič tak je to pak i tichý PC a stále to vyjde levněji než BOX s uřvaným větrákem ...

jinak autor také skočil na SLI kravinu ?! .... deska s SLI nemá smysl ! takže dávat do 40 000,- sestavy desku s SLI když levnější a lepší DFI LP Ultra-D udělá stejnou ba lepší službu (OC neporovnatelné) ...

Jinak oproti článku z dnešní noci je to o 500% lepší ...

DigitaldooM
DigitaldooM
Level Level
22. 11. 2005 10:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DigitaldooM desku sem myslel DFI Ultra Infinity ne DFI Lan party ... špatně jsem to napsal ... :)

fanab
fanab
Level Level
22. 11. 2005 11:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DigitaldooM Souhlas se tray provedením s Arctic_coolingem a sli deskou ale na to snad přijde každý kdo se mrkne do ceníku. Jinak je ale článek výborný.

johnyh_7854
johnyh_7854
Level Level
22. 11. 2005 08:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nedovedu si predstavit, ze budu hrat hry na tak pomerne vykone masine a budu koukat na LCD :) Zvlast na toho NECa. Pokud bych chtel LCD na hry, tak pak bych vzal minimalne EIZO S1910 (19"), ale to by tu pak muselo byt: Sestava do 60000Kč - Shrnutí :)))

Reklama
Reklama