Seznam kapitol
Radeon HD 6850 je zde a nutno podotknout, že se nejedná o žádného outsidera. Zároveň však musíme říct, že se jedná o duchovního nástupce série HD 5700 a nikoli Radeonu HD 5850, jak by si mohli mnozí domýšlet. Výkony nové karty AMD můžete posoudit dále.
AMD v těchto dnech vypustilo do světa zbrusu nové Radeony HD 6800, které mají zamíchat pořadím karet v mainstreamu. Ano, čtete správně, jedná se skutečně o levnější karty, než byly doposud Radeony HD 5800. Ty představovaly spíše high-end a stály rovnou pod dvoučipovou vlajkovou lodí Radeon HD 5970. Radeon HD 6850 je spíše duchovním nástupcem série Radeon HD 5700 a konkurencí pro nové GeForce GTX 460.
Radeon HD 6850 se pyšní zbrusu novým jádrem Barts, které je produkováno 40nm výrobní technologií a je samozřejmě kompatibilní s DirectX 11. AMD tak zvolilo strategii, kdy první na trh vypustí levnější karty a až následně přijde s high-endovou řadou Radeonů HD 6900, které mají podle všech indícií ambice překonat v mnoha směrech GeForce GTX 480.
Pojďme nyní k samotné grafické kartě Radeon HD 6850. Zbrusu nové grafické jádro Barts pracuje na taktu 775 MHz, což při poměrně vysokém počtu ROPs dává slušný pixel fill-rate na úrovni 24 800 Mpix/s. Oproti sérii HD 5700 se zvýšil také počet TMUs, které jsou nyní v počtu 48, a to dává solidních 37 200 Mtex/s. Zlepšení oproti jádru Juniper je jasně patrné, takže v tomto ohledu mohou být některé slabiny návrhu předchozího čipu zažehnány. 
GPU-Z nás tentokráte poněkud zradil a ukazuje nám plnou specifikaci čipu určenou Radeonu HD 6870. Spolehnout se můžeme na 256bitovou sběrnici a propustnost 128 GB/s, pixel fill-rate a počet ROPs (32). Takty samotné karty jsou rovněž v pořádku. Jediná chyba spočívá v hodnotě texell fill-rate, která platí pro Radeon HD 6870 a jeho 56 TMUs.
	
Chyba v detekci Radeonu HD 6850
AMD se v prezentaci chlubí, že dosáhlo o 35% vyššího výkonu na mm2 grafického jádra, což by byl úctyhodný výsledek. Dále můžeme čekat zlepšení v oblasti teselace, kde měla Nvidia značně navrch díky implementaci pokročilého Polymorph Engine. AMD proklamuje také zlepšení Anti-Aliasingu, který ve své prezentaci nazývá Morphological Anti-Aliasing využívající částečně také DirectCompute. Tento nový algoritmus by měl být rychlejší alternativou super-samplingu (také vyhlazuje všechny hrany - včetně transparentních textur).
Teselace je podle AMD pokročilejší, protože bude využívat této techniky pouze na viditelných částech objektu, což uspoří nutnost masivního výkonu. AMD také v prezentaci proklamuje, že nová série Radeonů HD 6800 předčí i přes podstatně méně výpočetních bloků Radeon HD 5850. To může být pravda, ale pravděpodobně pouze v případě dražšího Radeonu HD 6870.
| Grafická karta | Radeon HD 6850 | GeForce GTX 460 | Radeon HD 5770 | 
| GPU | Barts  | GF100  | Juniper  | 
| Počet tranzistorů | 1.7 mld.  | 1.95 mld.  | 1.04 mld.  | 
| Výrobní technologie | 40 nm  | 40 nm  | 40 nm  | 
| Frekvence jádra | 775 MHz  | 675 MHz  | 850 MHz  | 
| Frekvence shaderů | 775 MHz  | 1350 MHz  | 850 MHz  | 
| Počet shaderů | 192 (5D)  | 336 (1D)  | 160 (5D)  | 
| Pixel fillrate | 24 800 Mpix/s  | 21 600 Mpix/s  | 13 600 Mpix/s  | 
| Texel fillrate | 37 200 Mtex/s  | 37 800 Mtex/s  | 34 300 Mtex/s  | 
| Počet RBE | 32  | 32  | 16  | 
| Počet TMU | 48  | 56  | 40  | 
| Velikost paměti | 1024 MB GDDR5  | 1024 MB GDDR5  | 1024 MB GDDR3  | 
| Frekvence paměti | 4 000 MHz  | 3348 MHz  | 4800 MHz  | 
| Šířka sběrnice | 256-bit  | 256-bit  | 128-bit  | 
| Propustnost sběrnice | 128 000 MB/s  | 115 200 MB/s  | 76 800 MB/s  | 
| Verze DirectX | DirectX 11  | DirectX 11  | DirectX 11  |