Zpět na článek

Diskuze: Rise of the Tomb Raider dostal lepší podporu DX12

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

komplikator
komplikator
Level Level
11. 7. 2016 21:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jen pro doplnění. On ten patch řeší i DX11.

Pro mě nejzásadnější je to, že na GTX1080 už konečně funguje VXAO. Na to čekám od prvního dne co mám 1080.

Nicméně maxed out se SMAA na 1080p Ultrawidu má časté dropy hluboko pod 60FPS a to i s vypnutým VXAO (dopad VXAO proti HBAO+ je cca jen 15%), nakonec jsem si to dlouho vyčkávané VXAO odpustil a volím DX12, který VXAO nepodporuje. Celková gaming experience je v DX12 opravdu vyšší. Maxed out DX12 s SMAA už (téměř) vůbec nedropuje pod 60FPS.

Marcel_1
Marcel_1
Level Level
11. 7. 2016 19:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já měl za to, že Pascal ještě neumí As. shadery. Nechci vyvolávat flame, jen se ptám jestli to není jen nějaké simulování

asip80
asip80
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
11. 7. 2016 20:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Marcel_1 tak i Pascal umi AS ale rozdil mezi radou GTX 1xxx a AMD Rx 2xx-4xx je asi jako rozdil v behu mezi vami a Usainem Boltem :)

komplikator
komplikator
Level Level
11. 7. 2016 20:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@asip80 to ale říkáte proto že Pascal doma nemáte. Až ho budete mít, takovou hloupost nenapíšete. AS rozhodně nedělá boost tak velký, jak si myslíte. DX12 není jen AS...

RotTR běžel na mojí 1080 lépe v DX12 než v DX11 už před patchem (na staré 980 to běželo hůř v DX12), po patchi je ten výkon ještě o něco lepší. V benchmarku je výkon asi o 6-7% vyšší v DX12, ale v samotné hře je ještě vyšší a to je přesně účel proč ta hra podporuje DX12, že v reálné hře se to projeví více než v nějakém benchmarku.

asip80
asip80
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
11. 7. 2016 21:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@asip80 kdyz i vyrazne slabsi karta dokaze diky AS "predbehnout" jinak vseobecne silnejsi kartu tak je to celkem jasne jen slepy clovek to nevidi ;) hlouposti pisu mozna proto ze to vidim objektivne a nejsem zaslepen ani jednou barvou :)

bavime se pouze o AS a neni sporu o tom ze AMD to umi proste vyrazne lepe ac dle nekoho pisu hlouposti a ty hlouposti pisou recenzenti po celem svete ;)

komplikator
komplikator
Level Level
11. 7. 2016 21:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@asip80 Konkrétní případ, kde Async computing dělá takový boost? Myslím teď že někdo relevantní - například vývojář - říká že AS v daném titulu přineslo X procent výkonu?

Já vím jen o Hitmanovi... přínos 5-10% má to ale svá ALE...

Přínos to má pro SSAA, SSAO a nějaká světla, to jsou ale věci které se typicky na slabších kartách vypínají, jenže právě tohle a jen tohle počítá async compute. Tzn, pokud nepoužijeme vyhlazování nebo ambient okluzi, tak smolík, AS jsou k ničemu.

Navíc z toho samého zdroje:

was also “super hard” to tune; according to IO Interactive, too much Async work can even make it a penalty

Tzn. vývojáře to stálo příliš práce a navíc to za určitých situací může vést k poklesu výkonu při použití async compute a je dost pravděpodobné že se na to vývojáři typicky vykašlou - moc peněz za málo muziky.

Celý článek: http://wccftech.com/async-compute-boosted-hitmans-performance-510-amd-cards-devs-super-hard-tune/

Takže prosím... kde někdo jasně říká že AS dává nějaký výrazný výkonový boost. Díky.

Mimochodem, máte doma nějakého Pascala - 1070/1080, že víte jak se to chová? Oproti Maxwell kartám je to v DX12 dost jiná liga. A třeba co píšu kousek vedle. I když DX12 v RotTR dává jen o cca 6-7% více v benchmarku, tak v reálné hře je to podstatně jiný zážitek. Hra prostě běží v DX12 dost lépe.... Světe div se na kartě s čipem NVIDIA ne AMD.

komplikator
komplikator
Level Level
11. 7. 2016 22:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@asip80 a jelikož myslím že článek číst nebudete, tak dodám ještě jednu citaci k AotS od vývojářů:

Saying that Multi-Engine (aka Async Compute) is the root of performance increases on Ashes between DX11 to DX12 on AMD is definitely not true. Most of the performance gains in AMDs case are due to CPU driver head reductions. Async is a modest perf increase relative to that. Weirdly, though there is a marketing deal on Ashes with AMD, they never did ask us to use async compute. Since it was part of D3D12, we just decided to give it a whirl.

Reklama
Reklama