Zpět na článek

Diskuze: Samsung chystá nové herní monitory QD-OLED: 27" s 360Hz frekvencí a 31,5"

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

savitur
savitur
Level Level
14. 12. 2023 13:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Za mna pre 27" je 2K rozlisenie optimum. Na tak velkej obrazovke by bolo 4K overkill + pri narocnejsich aplikaciach (napr. aj hry) by bol problem utiahnut 4K rozlisenie - takze tych 360Hz by sa tam asi ani nevyuzilo.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
14. 12. 2023 14:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@savitur Ano, u her je 4K pro mnohé sestavy nedosažitelná meta, a při 360 Hz o to víc. Pro herní monitor takové frekvence ve 4K nemají smysl, to neutáhnou ani ty nejlepší sestavy. Pokud bychom se ale bavili o 4K OLED obecně, např. na práci, tak 4K je naprosto normální rozlišení. Osobně bych menší na 27" už nikdy nechtěl.

savitur
savitur
Level Level
15. 12. 2023 15:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Jasne, chapem - ked ale chcem mat len 1 monitor a mal by mat univerzalne pouzitie, t.j. napriklad si sem tam aj nieco zahrat, idealne v nativnom rozliseni - tak radsej by som momentalne isiel do 2K monitora, lebo viem ze 4K by mi stroj velmi neutiahol (mam grafiku RX 6700 XT).
Momentalne mam 2K monitor Benq PD2700Q a s rozlisenim spokojnost. Do buducna, ked stroj v pohode potiahne aj 4K, by som sa ale nebranil ani 4K monitoru...

Tomcat2
Tomcat2
Level Level
14. 12. 2023 18:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@savitur Chlapče, tak to jsi asi neviděl 4K na 27"...asi by jsi byl překvapenej...stejně jako já jsem byl...zpátky bych už nešel ani za nic...

zubik1000cz
zubik1000cz
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
14. 12. 2023 19:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@savitur Naopak. Na 27" je 4K ještě málo... Chtělo by to 8K.

Už jen mobily, se podívej, že mobil má třeba 24x menší plochu displeje při FullHD. A kde je hustota pixelů. Ve stovkách... To ti na 27" nedá ani 150ppi.. ta hustota na mobilu je bezkonkurenční. A je to opravdu poznat.

Mám v současnosti 24" FHD a je to šílený rozdíl mezi mobilem a monitorem. 4K je na tyhle úhlopříčky prostě nutnost.

zubik1000cz
zubik1000cz
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
14. 12. 2023 07:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

výrobci spí nebo je těžké vydat 27'' 4K OLED? proč tak velká plácačka jako 32''? :(

test5
test5
Level Level
14. 12. 2023 09:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zubik1000cz Možná proto, že různí lidé mají různé preference. Ale je to jen má teorie.

Eskymak
Eskymak
Level Level
14. 12. 2023 09:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zubik1000cz Na 27​'​' vám přece musí stačit FullHD. Na co tolik pixelů na tak malé ploše?

michalosss
michalosss
Level Level
14. 12. 2023 10:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak To myslis vazne, na 27 placu davat FHD? 🤣🤣To se bezne nedava, dava se to jen u nejshitovejsich monitoru.... Hrozne jdou videt pixely....

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
14. 12. 2023 12:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak To záleží na poslání monitoru. U herního to obvykle stačit bude, u pracovního je Full HD málo i na 13" notebooku.

michalosss
michalosss
Level Level
14. 12. 2023 12:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak Ne, nebude to stacit ani u herniho, jsou uz moc velke pixely a vypada to hrozne....

Tomcat2
Tomcat2
Level Level
14. 12. 2023 19:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak Jo, taky jsem měl tento názor, že FullHD je na 27" v pohodě a víc není potřeba...pak jsem si koupil 27" 4K/144Hz display a dost jsem prozřel...ta ostrost a detaily jsou nebe a dudy...teď, když někde koukám na 27" FullHD, tak mám pořád pocit, jako bych viděl rozmazaně nebo měl něco s očima...a nejen hry jsou brutálně detailní, kde nejsou žádný zuby, i objekty dál, kde na FullHD se už slévají detaily, tak na 4K je pořád vidíš, textury jsou mnohem detailnější. Třeba takové WoT je FullHD vs. 4K sakra rozdíl na 27"...u strategií, jako třeba Anno 1800 jsou i při větším oddálení pořád vidět pěkně prokreslené detaily, lidičky, všechno...

U Windows pořád ale preferuju velikost rozhraní, jako na FullHD, líp se na to kouká, takže mám 4K a zvětšení na 200%, ale hochu, ta ostrost všeho je masakr...tak krásně čistý fonty a detailní obrázky a videa na stránkách, jsem nikdy předtím neviděl, to mi spadla brada. I to video na Youtube v malým default okně je ve 1440p, kde na FullHD máš jen 720p, o 4K Full Screen ani nemluvím...není divu, když stejnou plochu pokrývá 4x víc bodů...

Jo, je to náročný na grafiku a potřebuješ na to High-end, ale ten obraz je masakr...

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
14. 12. 2023 11:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zubik1000cz Důvodem je údajně cena. Dělat OLED je hodně drahé (výroba není optimalizována na nízkou cenu) a v malých úhlopříčkách to lidé nezaplatí. Prostě by to mělo takovou cenu, že by většina lidí stejně raději sáhla po 27" 4K IPS/VA. Je to třída, kde jsou lidé mnohem citlivější na cenu. Když to přeženu, těžko ospravedlníte cenu 20 tisíc tam, kde konkurenční řešení stojí 10 tisíc, ale v high-endu, kde se na cenu už tak moc nehledí, cenovka třeba 50 tisíc je mnohem snáze ospravedlnitelná než 30 tisíc.

Podobně jako u aut. Vezmu extrém, ať je to více vidět. U Dacie bude člověk dost řešit i prvek, který navýší cenu třeba o 5 % (řekněme metalíza), ale u Mercedesu majitel nebude zdaleka ani tak moc řešit příplatek i za mnohem vyšších 10 %. Je to prostě jiná třída a jiná citlivost na cenu.

snajprik
snajprik
Level Level
14. 12. 2023 06:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na hry a filmi je to fajn, ale na staticky obraz sa to dosť vypaluje a ani spotreba nie je boh vie čo.

hoch
hoch
Level Level
14. 12. 2023 07:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik Spotřeba asi bude dost záviset na tom, jak moc vysoko nastaví člověk jas. A taky jestli bude ve widlích používat světlé, nebo tmavé barevné schéma.

Acer Predator X27Ubmiipruzx, 26.5" 2560x1440 (viz odkaz dole) má max jas 1000cd/m2, což je opravdu hodně. Jako typickou spotřebu uvádějí 71W, což na na 27 palcový monitor taky dost. Ale je to asi vysokým jasem, protože za standardních podmínek pro měření třídy spotřeby bere 35W (Energieverbrauch SDR 35kW/1000h). To sice není taky nejnižší hodnota, ale ani žádná tragedie. Takže za mne dobré, tedy až na cenu. 800 éček by se mi za monitor dávat moc nechtělo.

https://geizhals.de/acer-predator-x27ubmiipruzx-um-hxxee-001-a3006723.html?hloc=at&hloc=de

Reklama
Reklama