Zpět na článek

Diskuze: Sapphire Radeon HD 7970: tvrdá rána pro Nvidii

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

febrik
febrik
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
7. 2. 2012 10:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Imho nedávno se na netu objevily informace o zaplacených volavkách nVidie, asi už si dokážu představit, jak příspěvky takových agentů s teplou vodou mohly vypadat ;)

febrik
febrik
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
7. 2. 2012 10:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Za prvé sem házej zdroj, odkud to bereš a za druhé držím palce, ať to s tím vydáním klapne, protože už teď je nVidia pozadu (opět).

febrik
febrik
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
7. 2. 2012 10:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To by mě zajímalo, s čím jsi měl problém na grafické kartě, která byla pravděpodobně nejideálnější řešení pro hráče z té generace obou výrobců? Já jsem z generace HD 5xxx měl jak HD 5870, později dokonce i HD 5970 a ve všech hrách, které jsem měl nainstalované, mi obě jely bez nejmenšího problému.

Já mám aktuálně v počítači GTX 580 OC od Gigabyte a taky jsem s ní spokojenej, kupoval jsem jí ale jen proto, že se mi do počítače nechtělo dávat dvoujádro (kde by byla celkem snadná volba, viz. nVidia fail s návrhem PCB pro GTX 590) a teď budu pořizovat HD 7970 opět od Gigabyte ve stejném provedení.

To, co jsi sem napsal, je neobjektivní nenázor zaslepeného fanouška a v podstatě sra*ky, které může napsat jen zoufalec, který nevidí, že je nVidia opět ve skluzu, stejně jako to bylo u generace GTX 4**.

Jestli si myslíš, že máš pravdu, napiš sem seznam těch X her, se kterými mají AMD grafiky problém.

O procesorech se nemá smysl bavit, protože procesorová divize AMD Bulldozer opravdu zfailila, nicméně HD 7*** je hodně našlápnutá a tvoje vejšplechty o nefukčnosti a problémech (ať už s ovladači, nebo s kompatibilitou v jednotlivých hrách), na tom nic nezmění a hlavně nejsou ničím podložené.

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
26. 1. 2012 11:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslíte, že rychlost PCIe je v případě HD7970 limitujícím faktorem?:) PCI Express 3.0 bude mít nějaký měřitelný bonus, maximálně u low-endu s hyper memory atd. Nicméně, mám rozdělaný článek porovnávající LGA2011 vs. LGA 1155 vs. LGA1366 ve hrách.

febrik
febrik
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
19. 1. 2012 18:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já to hlavně neberu jako hledání odpovědi AMD na GTX 580, na grafikách stejných generací měla nVidia v posledních třech generacích navrch a AMD to nehrotilo a jako high-end vydávalo dvoujádrové grafiky, na které zase neměla nVidia (popravdě ani GTX 590 neberu jako rovnocennou konkurenci pro HD 6990, sice zase opakovali průser s chladičem, ale mimo to je AMD verze bez diskuze výkonnější v ultravysokých rozlišeních, na nižší jsou +- na stejno). Když si projdeš recenze víc webů, stačí jen ty české, tak se testovalo v mnoha hrách a ten rozdíl tam většinou je ve prospěch nové generace, jak píše Petr Štefek, ta architektura má opravdu potenciál, teď musí přijít na řadu ladění, protože tam pár problémů určitě je (přišlo se na microstuttering v multi-GPU řešeních, nefunčkní, nebo horko těžko vynucený Vsync), ale přidaná hodnota tý karty je už jen v nárůstu hrubýho výkonu po přetaktování a to je zase něco, co by se nemělo přehlížet. Jsem zvědavej, s čím se nVidia vytasí, pro mě je teď taky horkej favorit HD 7970 a ještě chvíli vydržím právě na vydání Keplera, protože budu upgradovat taky z GTX 580 (svinskej koníček), tak se snad nVidia pochlapí. Hlavně jsem zvědavej, jak se AMD popere právě s problémovým multi-GPU, než vydají HD 7990, buď to bude tentokrát průser, nebo naprostej trhač asfaltu ve všech ohledech (samozřejmě až opět a opakovaně na průserový chlazení) :)

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
19. 1. 2012 13:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja fakt nemusím tyhle půtky AMD respektive ATI vs. Nvidia.
ad 1) Radeon HD 6970 sice nedosahoval stejného výkonu, ale byl levnější ... naopak HD 7970 je podstatně výkonnější a podstatně dražší:)
2. Testovalo se hrách nových - přidám ještě Zaklínače 2 (staré hry nejsou podstatné)
3. Architektura GPU je něco co se několik let prostě vyvíjí - u GNC je vidět, že má obrosvký potenciál a náskok 30% na GF110 s ohledem na velkou limitaci ze strany pamětí je úspěch (nehledě na fakt, že není problém udělat OC na 1.1GHz u jádra)
4. Na KEPLERA čekám také:) ... používal jsem rok GTX 580 a nemám nyní problém ji hodit do šuplíku a nasadit HD 7970 a stejné to bude u Keplera pokud bude lepší.

Jouki
Jouki
Level Level
17. 1. 2012 17:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Gratuluji AMD. Povedlo se vám pokořit dvě řady starou grafickou kartu od nVidie, to se mají čím chlubit. Podívejme se až vyjde 700 řada u nVidie.

febrik
febrik
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
17. 1. 2012 18:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jouki Možná by to chtělo trošku pozorněji číst ty recenze, imho neřekl bych, že to jsou dvě řady, tobě asi dělá potíže i počítání, viď? ;)

Jouki
Jouki
Level Level
17. 1. 2012 18:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@febrik Řadu 500 beru jako opožděnou odpověď 5000, nebo se ti zdá že ty řady vychází ve stejném období? mezi nimi je rok, nikde není 100% psaný proč nVidia vynechala 600 a chtějí rovnou 700. Možná proto, že vynechali řadu 6000 navíc ať klidně srovnávají tyhle řady mezi sebou, ale nazývat článek jako "tvrdou ránou" mi přijde příliš zaujatě když to není stejná výrobní technologie. Neřekl bych ani slovo kdyby to byla stejná technologie vs stejné technologii - v tom případě ať klidně někdo vytasí článek s tvrdou ránou, pokud by nVidie opravdu pokulhávala vzadu. ;)

febrik
febrik
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
17. 1. 2012 19:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@febrik Tak to to bereš dost zajímavým způsobem. HD 7970 je prostě zástupce nový generace AMD grafik a aktuálně je srovnávaná s GTX 580, protože nic jinýho zatím nVidia nevydala. Tím pádem je to jednogenerační rozdíl, že. O názvu článku se nebavím, je fakt, že je takovej lehce bulvární, nicméně nVidie by si měla dost pospíšit s vydáním nové generace, aby nedopadla stejně, jako při vydání GTX 4xx, kdy už AMD/ATI mělo dávno v prodeji svoje HD 5xxx grafiky, že.

jura2_4430
jura2_4430
Level Level
30. 1. 2012 19:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@febrik Presne tak, zrovnávať sa má to, čo je na trhu.
Inak to ani nejde.

Fakt by ma zaujímalo ako sa dá porovnať v súčastnosti najlepšia grafika (výkonom aj spotrebou) s niečím čo ešte nevyšlo :-).
Či sa to niekomu páči, alebo nie, momentálne tu kraľuje AMD. Čo bude o pár mesiacov uvidíme.
Kto chce kupovať dnes vie sa rozhodnúť. A myslím, že veľmi ľahko :-).

febrik
febrik
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
10. 1. 2012 15:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nehledě na to, že GTX 590 je šíleně zbastlená, to se nVidii nepovedlo (řeč je o návrhu PCB, o napájecí kaskádě). Imho jedna HD 7970 se dá přetaktovat tak, že na výkony dvoujader (GTX 590, HD 6990) v podstatě dosahuje, takže já už mám asi vyřešeno a budu jí kupovat, jen co se objeví nějaká pěkná nereferenční edice.

NRX
NRX
Level Level
10. 1. 2012 10:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No pokiaľ nerátam BF3 (13%), tak ten nárast je od 18% do 30% v 2560x1600 bez OC, čo vzhľadom na spotrebu (-20W idle a -50W záťaž), nižšie teploty a podobne, nie je zlý výsledok oproti GTX 580. A s OC je to 26% až 50% pri stále nižšej spotrebe!

Samozrejme predpokladám, že pokiaľ Nvidia niečo nezorie, tak ich nový jednojadrový high-end túto HD 7970 predbehne, ale dovtedy ešte veľa vody pretečie a pre nadšenca, ktorý vlastní niečo slabšie ako ako GTX 580 ide o jednoznačnú voľbu, lebo oproti zbytku ten nárast výkonu je "brutálny" (ale aj aj oproti samotnej GTX 580 je slušný) a nad tvojim "nie je bohvieco" sa len pousmeje ;-)

JohnyRi
JohnyRi
Level Level
9. 1. 2012 18:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Neměly by teploty být seřazeny vzestupně od shora? Jakože nižší je lepší? Jinak děkuji za článek, i když jsem příznivce stánku zelených.

Petrovic
Petrovic
Level Level
9. 1. 2012 16:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Proč srovnávat jabka s hruškama?

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
9. 1. 2012 14:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

GTX 590 je dvoujádrová karta a měla by být srovnávána s HD 6990, což je stále nejvýkonnější karta AMD. Důvod je jednoduchý, obě zmiňované karty nemám k dispozici. Zkusíme sehnat a udělat zvlášť test CrossFire.

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
9. 1. 2012 13:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Opravím...děkuju

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
9. 1. 2012 13:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V titulech, kde o to jde, je výkon podstatně vyšší, ale otázka je, jestli to běžný uživatel s 22-24" LCD ocení za tuto cenu. Budu se snažit ještě udělat testík ve výpočtech, ať je vidět síla jakou toto GPU má i mimo hry.

HellraiserPecosek
HellraiserPecosek
Level Level
9. 1. 2012 09:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Smím se zeptat, jak jste došli na cenu cca kolem 11.500,- ?

myslím, že tato grafika bude v průměru tak za 13.000,- :-)

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
9. 1. 2012 13:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HellraiserPecosek Opravíme, ještě včera jsem se koukal do e-shopů, jestli vysvitnou průměrné ceny a máte pravdu dnes je to na cca 13000. Byl jsem příliš optimistický. To je hodně:). Nicméně, jsem s tím tak trošku počítal, a proto jsem zatraceně váhal s oceněním.

petr.svec
petr.svec
Level Level
9. 1. 2012 07:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zcela mi tu chybí informace či test

kolik dokáže karta zobrazit monitorů najednou, v jakých kombinacích mohou být monitory připojeny (HDMI, DVI, Display Port) a ani taky nebylo napsané maximální rozlišení, jaké karta celkově zvládně, jaké by finálně šlo nastavit rozlišení při používání maximálního počtu monitorů?

To že má karta 2x DP, 1x HDMI, 1 DVI-I neříká nic o tom, kolik výstupů může být aktivních v jeden okamžik :o) můžete to tam doplnit?

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
9. 1. 2012 13:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@petr.svec Doplním ... trefná poznámka:)

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
11. 1. 2012 09:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@petr.svec Měla by zvládat 6 fullHD monitorů najednou. Samozřejmě to bude vyžadovat pár redukcí.

macgyver_cz
macgyver_cz
Level Level
9. 1. 2012 07:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Gratuluju AMD, to se jim povedlo takže jen tak dál. Koknurence musí bejt.

Reklama
Reklama