Zpět na článek

Diskuze: Sedm teplovodivých past v testu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

wagis
wagis
Level Level
7. 2. 2009 12:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jsi si jisty s tou tvoji radou? co si pamatuju ze zakladni skoly, tak nejlepsi vodic je stribro.......

Jan Vítek
Jan Vítek
Level Level
12. 11. 2007 10:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Staci cist: "Kromě toho jsem také vyzkoušel, jaké teploty dosáhne procesor bez aplikované pasty, tedy s přenosem tepla kov na kov. Výsledky byly opravdu neradostné, když ani ne během pěti vteřin od začátku stoprocentní zátěže se teplota šplhala nad 70 °C. Na dalších pět vteřin jsem neměl nervy, takže jsem tento pokus raději ukončil. Nyní již k výsledkům, které udávají teplotu procesoru při stoprocentní zátěži."

biilis
biilis
Level Level
31. 8. 2007 18:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

taky by mě zajmalo srovnání s obyč žvejkou a pastou za 50,-
takhle mi ten test nic moc neříká když nevim o kolik si za 2-3 stovky polopšim na teplotě..

test5
test5
Level Level
8. 8. 2007 15:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Samozřejmě, další klíčky od jachty do sbírky :-).

marekduha
marekduha
Level Level
7. 8. 2007 23:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Použil som pastu Arctic Silver 5 a naozaj som zaznamenal asi po dvoch- troch dňoch pokles teploty približne o 3°C, takže to až taká blbosť nieje. Takže tie výsledky nakoniec môžu vyzerať celkom inak.

Petr Štejnar
Petr Štejnar
Level Level
7. 8. 2007 10:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Naprostej souhlas

Z!gy
Z!gy
Level Level
6. 8. 2007 21:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak jsem si myslel že jsem měl špatnej kousek....ale jak tak čtu tak ji takhle asi opravdu míchají....nešla ani pořádně vymáčknout z tuby, natož pak roztírat :-( tak skončila v koši...máte někdo zkušenosti s nanášením MX-2??

Lord_Lobo
Lord_Lobo
Level Level
6. 8. 2007 13:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jo, i to je bezna praxe.

T-E-G
T-E-G
Level Level
6. 8. 2007 12:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

no nevim, jak jste testovali Coollaboratory MetalPad, podle vas dopadla naprosto silene ale napriklad na:
http://www.3dnews.ru/cooling/liquid_metalpad/index4.htm
http://www.hardware-mag.de/hardware.php?id=436&page=4
http://www.technic3d.com/article-358,4-coollaboratory-liquid-metalpad-der-beginn-einer-neuen-ra.htm
dopadla tahle "nalepka" naprosto dokonale..
co to, ze u vas tak pohorela..

Jan Vítek
Jan Vítek
Level Level
8. 8. 2007 15:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@T-E-G O MetalPadu jsem napsal snad už vše v testu. Věřím, že byla použita správně, protože procesor i chladič byly očištěny, s podložkou jsem manipuloval pouze pinzetou a postup doporučený výrobcem byl do puntíku dodržen. Taky po sundání chladiče byla podložka ve středu heatspreaderu procesoru "zapečena", že její část zůstala na procesoru a musel jsem ji seškrábat.

T-E-G
T-E-G
Level Level
6. 8. 2007 12:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

no mozna by ses divil, jak ti tri - ctyri stupne pomohou napriklad u notebooku, normalne jde treba vetrak minutu a minutu nejde, ale s kvalitni pastou ti jde treba jednou za 4 minuty na 30 vterin a to by ses divil jak se s tim lip pracuje..
nekdy se to u notase zlepsi i vic

SmartMole
SmartMole
Level Level
6. 8. 2007 11:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jen pro ujasnění. Arctic Silver 5 se neskládá z 99,9% ze stříbra. To by nám moc platné nebylo! Pak by to nebyla pasta, ale pevný váleček, z čistčího stříbra než jsou šperky! :-) Tato pasta obsahuje částečky 99,9% stříbra.

Návod použítí:
1) odstraňte obal z "pasty"
2) pastu uchopte do kleští
3) lehce roztavte autegenem
4) nakapejte na procesor
5) přiložte chladič :-))

guzii
guzii
Level Level
6. 8. 2007 12:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SmartMole A k tomu jsi došel prosím tě jak, že by to byl pevnej váleček? To že je někde 99,9% stříbra neříká nic o skupenství toho stříbra. V případě pasty hold někdo ten tvůj váleček "rozdrtil" na extrémně malinké částečky a to 0,1% ze zbytku je nějakej bazmek, kterej to drží pohromadě.

Tomcat2
Tomcat2
Level Level
6. 8. 2007 12:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@guzii to by se drolilo, to je jako bys do kila pisku dal gram lepidla:)

guzii
guzii
Level Level
6. 8. 2007 14:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@guzii Mno ta pasta může být klidně zbytek po broušení nebo spíš leštění nějaký stříbrný plochy před konečným leptáním případně ještě jemnější úpravou.
To že příměs bude 0,1% bych neviděl za problém :)

S soplech máš 98% vody, 2% zahušťovadla a jak se hezky táhnou :D

snajprik
snajprik
Level Level
6. 8. 2007 15:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@guzii Super prirovnanie :) ale ako bolo pred tym povedane tych 99,9% je použite tam čiste striebro, ale nie množstvo, ovsahuje strieborne čiastočky zopar % ale na sto % nie tolko :)
PS: aka nahoda aj ľudsky mozok obdahuje 98% vody no nebudu s tym soplom nejaky pribuzny ? :D

Tomcat2
Tomcat2
Level Level
7. 8. 2007 10:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@guzii no prave ze vody a ne nejakyho prachu...uvazuj logicky, kdyby jsi rozdrtil 99.9% stribro na jenmounkej prach a dokazal ho smisit s pojivem, ktery bude tvorit pouze tisicinu celkovyho objemu stribra tak rovnomerne, aby bylo v celym objemu vyrovnane mnozstvi, tak se nestane nic jineho, nez ze ten kousek pojiva spoji jen par kousku stribra kolem sebe a nevznikne nic jineho, nez jen trochu hrubsi stribrny prach...kdyby tam toho pojiva bylo 30%, tak se hadat nebudu, ale 0.1% je blbost:)...logicky je pak jasne, ze ta pasta obsahuje zrnka z 99.9% stribra...

Lord_Lobo
Lord_Lobo
Level Level
6. 8. 2007 11:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ne 3 stupne celsia, ale dokonce i 1 stupen celsia muze rozhodnout, zda-li procesor pobezi stabilne nebo nestabilne na danem nastaveni. Setup v-core napeti i o drobne krucky se projevi jako narust teplot. A zde rozhoduje i takto nepatrny ohrev. Pisu na zaklade dlouhodobejsich zkusenosti a mnoha testu.
Nehlede na to, ze snizeni vysledne teploty o X stupnu je jen jedna strana mince. Dalsi aspekt schopnosti pasty je rychlost s jakou je pasta schopna odvezt teplo pri nahle vykonostni spicce jadra procesoru.
Zkratka v pripade trosku extremnejsiho a jemnejsiho ladeni se rozhodne za tu nejlepsi pastu priplatit vyplati.

Jan Vítek
Jan Vítek
Level Level
6. 8. 2007 10:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, líh používám celou dobu, ale na něco je i ten krátký.

guzii
guzii
Level Level
6. 8. 2007 12:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Vítek Mohu-li doporučit, zkuste WD-40. Já ho používám odjakživa a i líh se na něj nehrabe. WD můžete nechat třeba 2minuty na chladiči, aby pastu rozpustil, kdežto líh vám za tuto dobu vyprchá.

Pif
Pif
Level Level
6. 8. 2007 12:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@guzii WD40 ? preco pouzivat toto olejove cudo. Na 99% staci lieh (IPA) alebo technicky benzin, s tym vycistis skoro vsetko.

guzii
guzii
Level Level
6. 8. 2007 14:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@guzii Používám ho proto, protože se prodává jak ve velkých sprejích, které používám na ocel tak v malinkých, který si sebou můžu brát kamkoli-třeba na opravy těchto chladičů. Další výhodou je opět to, že je ve spreji, jelikož se líp skladuje a aplikuje mno a další výhodu jsem již zmýnil. Odstraňování zbytků pasty s ním jde opravdu velmi dobře.

snajprik
snajprik
Level Level
6. 8. 2007 09:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

K tej MX-1 tuto pastu obsahuje skoro každy predavany chladič v obchode, takže kto nadava na to biele čo sa dodava z chladičmy tak to nadava na MX-1 :)
http://www.agem.sk/?cmd=tovar_detail&product=7831979 Obsahuje MX-1 pastu
http://www.agem.sk/?cmd=tovar_detail&product=7831978 Obsahuje MX-1 pastu
A životnosť takejto pasty je 8 rokov.
Veľa ludi ani nevie ze ju ma ma CPU :)

DANO007
DANO007
Level Level
6. 8. 2007 11:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik lol? ... sak to je jasne ze AC dava ku svojim chladicom pastu MX-1 ... a MX-1 nieje biela, je siva a vzdy je uz vopred nanesena ... a urcite to neje ta biela "teplovodiva" pasta u beznych chladicov

snajprik
snajprik
Level Level
6. 8. 2007 11:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DANO007 No hej ostatny to neuvadzaju, ale tiez som tam videl cez ten plast tu tmavosivu tvrdu pastu, čo som mynule kupoval CPU+BOX tak tam nebola oznacena, ale vizerala presne ako MX-1 na chladici nanesena tmavosiva tvrda nevodiva hmota, mozno to je nieco ine to fakt neviem, ale aspon uz vedavaju ten bieli maglaiz :)

Jan Vítek
Jan Vítek
Level Level
6. 8. 2007 09:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je to novinka, takže pude nutno nějaký čas počkat.

mech13
mech13
Level Level
6. 8. 2007 08:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ja to tak s MX1 praktikuju a jde to. proste ji placnes doprostred, pritlacis chladic, pokroutis s nim, potocis, zavanglujes, chladic oddelas at se podivas jak se roztekla a kdyz je cca po cele stycne plose, chladic napevno nasadis (taky s nim jeste projistotu zakroutit). kdyz je treba jen na jedne pulce, nebo na male plose, tak pridas pasty doprostred nebo tam kde neni a znova priplacnout...
je pravda ze uplne idealni ta pasta na nanaseni neni, ale da se to. radsi si chvilku pohraji s pastou a pak budu mit pekny teploty, nez aby se mi varil procak/chipset/grafika nebo kupoval drazsi chladic.
jeste mam doma 1,5 injekce MX1, jak ji vyplacam tak se podivam po MX2 jestli nekde bude

test5
test5
Level Level
12. 8. 2007 12:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mech13 http://www.arctic-cooling.com/downloads/installation/install_mx1_retail.pdf
:-)

Jimbo
Jimbo
Level Level
6. 8. 2007 01:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

" Pasty od Arctic Cooling jsou navíc také elektricky nevodivé na rozdíl od Coollaboratory Liquid Pro a snadněji se nanáší i stírají."...
Tak to mi prijde jako odvazna veta, protoze nevim, jestli zrovna MX-1 se snadno nanasi a stira..nikdy jsem v ruce nedrzel nic horsiho, co se roztiratelnosti tyce, taktez dostat ji z chladice ci procesoru dolu je zazitek.. Ta MX-2 je pry uz po dost lepsi, tak snad jeji koupi neprohloupim.
Jinak test je to vyborny, uz dlouho jsem na neco takoveho cekal;)

Jan Vítek
Jan Vítek
Level Level
6. 8. 2007 08:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jimbo Zdravím, ano MX-1 je poměrně tuhá, ale jak jsem psal, oproti Liquid Pro je její nanášení a stírání přímo balada. Ale pravda je, že se v našem testu "nezapekla", jak doporučuje výrobce - nebyl čas, takže je možná její setření složitější. Pokud ale opět srovnám s Coollaboratory - po její aplikaci by si chladič zasloužil rovnou znovu vybrousit, protože jsem jeho zakladnu dřel půl hodiny, abych ji dostal do původního stavu.

mech13
mech13
Level Level
6. 8. 2007 00:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

skveli test, moc diky
jeste by to chtelo vysledek s nejakou boxovanou "gumou" nebo nejakou hodne levnou bilou potvoru
MX1 pouzivam uz cca pul roku a musim potvrdit az brutalni rozdil (na to ze to je "jenom pasta") proti beznym nebo boxovanym pastam. da se nahnat i 5 stupnu a pritom stoji kilo a vydrzi docela dlouho

treba ted v lete jeden jako vysavac hucici celeron.
vychozi stav: box chladic, box pasta, box ventilator. bios nastavoval otacky aby drzel procesor na 55 stupnich - ventilator jel jak vysavac hodne pres 3000rpm (dost sem hledel kolik otacek to vubec zvladne, tusim ze to bylo 3700)
vymena pasty za MX1 a ventilatoru za nexus real silent 80mm - konstanti otacky 1500rpm a teplota se drzi na 50 stupnich
zatezovano SP2004
takze vlastne mnohem lepsi vysledek nez 5 stupnu
>3000rpm 55 stupnu vs 1500rpm 50 stupnu

snajprik
snajprik
Level Level
6. 8. 2007 06:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mech13 No ja som mal aj inu skusenosť, mal som na CPU obyčajnu bielu pastu nie box. s vodivostou 0,8W/... teplota v klude 42°C, v zatazi 48°C, trochu som experimentoval a vymenil som ju za striebornu 3,8W/... a teplota? v klude 52°C a v zatazi 56°C za 10 min spadol system. A dvovod? Zla prilnavosť pasty k chladicu a cpu ked som zdvihol chladic tak som zistil, že aj ked som rozotrel pastu na cele CPU, ale ked som pohybal chladicom na nom aby lepsie sadol, tak sa pasta potrhama a vznikli prazdne miesta :) Takže nie vždy zaleži na tepelnej vodivosti pasty, ale ako to nanasame, jej schopnosti sa spojiť s CPU a chladicom.
Skusil som aj Liquid Pro zohnam som ho za 249SK ta už išla lepšie v klude 37°C v zatazi 42°C

Boguš
Boguš
Level Level
6. 8. 2007 13:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik pri nandávání se musel lehce nadzvednout chladič nebo při přikládání na vrstvu pasty se díky nerovnému nenesení pasty uzavřel do nerovností vzduch....

Osobně pastu na procák atp. dávám tím stylem že doprostřed vytlačím velkou kapku, kterou prikládání chladiče vytlačí až do krajů. Tím se zcela eliminují bubliny, které mohou vznikat, je-li celý procák potřen předem tenkou vrstvou pasty .... je to tak jako by se při ponořování míče do vody naspodku zachylil vzduch ... zkus to se silonovým sáčkem byť sebelépe napnutým do vodorovné plochy a vždycky nějaká bublinka vznikne ....

Reklama
Reklama