Zpět na článek

Diskuze: Sony zastavuje prodej konzolí v Rusku a začalo blokovat i svůj herní obchod

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

mirek55
mirek55
Level Level
11. 3. 2022 07:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Předpokládám, že tohle se v českých zdrojích neobjeví nebo jako obvykle až s velkým zpožděním. Podobně jako za covidu: Jaký je rozdíl mezi konspirační teorií a realitou? Pár měsíců.

Názor prezentovaný celým českým mainstreamem. Kdo věřil Rusům byl proruský troll a webům co pochybovaly o NATO pravdě hrozila cenzura-vypnutí.
https://www.denik.cz/z_domova/fake-news-ukrajina-usa-rusko-biolaboratore-biologicke-zbrane.html

A teď, tradá! - sami američané ukazují.
https://www.foxnews.com/opinion/tucker-we-have-right-know-this
Američané pomalu potvrzují ruské „dezinformace".

Stejné to zřejmě bude i u vzájemného ukrajinsko-ruského obviňování z ostřelování evakuačních koridorů z obléháných měst. Rusové se chtějí zbavit civilního obyvatelstva v bojové zóně (proto ty koridory vytvářejí), zatímco ukrajincům např. z pluku Azov slouží civilní obyvatelstvo jako ta poslední překážka mezi nima a ruským dělostřelectvem. Rusové mají v dělostřelectvu obrovskou sílu a jen to civilní obyvatelstvo jim brání ji využít naplno - systematicky jím ničit každou budovu odkud se na ně střílí. Neexistují důvody proč by utíkající civilisty ostřelovali Rusové a ne Ukrajinci. Pár omylů se zřejmě stalo, ale z většiny to dělají Azováci aspol.

bison
bison
Level Level
10. 3. 2022 20:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Rusi nepotrebujú západ, nepotrebujú ani východ, zaobídu sa aj bez juhu a rovnako tak severu, v Kremli je oddnes centrum Zemegule. Ak zomrie vodca sveta aj Slnko potemnie....

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
10. 3. 2022 18:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

že obyčejní Rusové vlivem všech těchto nejrůznějších omezení začnou víc fandit Západu?

Prostě si jen vytváříme zavilejší nepřátele.

scratchy27
scratchy27
Level Level
10. 3. 2022 18:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka To si nemuze myslet snad nikdo...teda doufam. Cilem sankci muze byt maximalne vytvoreni tlaku uvnitr spolecnosti a potazmo vyvolat "poptavku" po zmene. To jestli to muze fungovat ve spolecnosti typu ruska, je druha vec. Moc sanci tomu take nedavam. Z pohledu zapadu je to jedina akceptovatelna "ukazka sily", bohuzel.

Eskymak
Eskymak
Level Level
10. 3. 2022 20:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Nemyslí, protože o to už nejde. Rusové měli dost času udělat si ve své zemi pořádek. Nestalo se, a vše se vrací do starých kolejí.

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
11. 3. 2022 07:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak A proto jim pomůžeme tím, že z nich uděláme své nepřátele. Ano, skvělá taktika. Západní svět na tuhle svoji pitomost jednou dojede.

scratchy27
scratchy27
Level Level
11. 3. 2022 08:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak A jaky pristup v tomto pripade navrhuje p.Matejka? Delat ze se nic nedeje?

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
11. 3. 2022 10:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak To by IMHO bylo vůbec nejlepší. Nebo Rusům pomoci s válkou, stejně, jako se při podobných příležitostech pomáhalo USA a NATO.

Pomáhání Ukrajině má tři efekty, které si ti pomáhající modrožlutí nadšenci nejspíš neuvědomují.

1) Znepřátelení Evropy s Ruskem
2) Chudnutí Evropy
3) Prodlužování války, kterou Rusko nakonec stejně vyhraje - jen bude víc mrtvých, naštvaných a škod.

Všechno to samozřejmě hraje do karet našim spojencům v USA, za které taháme kaštany z ohně a kvůli jejichž poklepání po rameni si likvidujeme ekonomiku. A kteří by se na nás v případě napadení Ruskem stejně vykašlali.

wrah666
wrah666
Level Level
11. 3. 2022 10:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak Je tam problém číslo 4: naštvání Rusů. Kteří se zatím chovají až neskutečně decentně a na města skoro nestřílí. Když (spíš až) se naštvou, tak to vezmou od podlahy. Jediná salva z buratina odstraní celé sídliště za 100% ztráty na životech. I těm ve sklepě či za zdí to vyrve plíce. Stačí si vzpomenout, že Čečna má mnohem méně obyvatel, než mívala. A 90% Grozného je novostavba.. Památek v kyjevě by byla škoda.

scratchy27
scratchy27
Level Level
11. 3. 2022 13:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak Rusove maji jine pomocniky. Cecenci uz dosli, Kadyrov dalsi neposle, tak ted verbuji v Syrii: https://t.co/tQgZ3MuYZR

nephilim
nephilim
Level Level
11. 3. 2022 13:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Je to smutné, ale je to tak. Přesto to nesmí západní svět odradit od sankcí. Jiná účinnější cesta neexistuje. Přerod myšlení Rusů je běh ne na dlouhou trať, ale spíš maratónský běh, ale jinak to nejde.

scratchy27
scratchy27
Level Level
10. 3. 2022 16:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Jen pockej" to se Vam povedlo ;) a ja tim padem beru zpet sve zpochybnovani jejich sobestacnosti :D

cdwN
cdwN
Level Level
10. 3. 2022 21:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@scratchy27 Tak nemyslím, že by byl problém v tom, že nebudou mít na čem pařit. My tady možná konzole od Sony mít budeme, ale stejně začnou lidi mít jiný priority, páč nebude co žrát a čím topit. A pokud ano, tak za nehorázný prachy. Zase budou vlastnit výdobytky západní společnosti jen vybraní, co nebudou mít nouzi a zbohatlíci. Ona to nebude žádná láce :) Berte to trošku s nadhledem, jo :P

wrah666
wrah666
Level Level
11. 3. 2022 01:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cdwN Jop. TADY bude ouvej. EU zvěstuje šíloplány, jak kromě grýn dýlu přejít kompletně z Ruského plynu na "jiné zdroje."Do pěti let bude elektrika za minimálně dvojnásobek a plyn tak za trojnásobek. A co je na tom nejvtipnějšího: Zelené to samozřejmě nebude.. Jediný rozdíl je, že "ekoaktivista" nevidí přímo ten kouřící komín a fabriku produkující otrávenou řeku. Nadšeně jásá a vůbec nechápe, že jed a čmoud nezmizely. jen se přesunuly.. A jelikož se TAM na nějakou zelenost kašle, tak se jich vyprodukuje ještě víc.. (plus doprava SEM také není beztrestná) Žijeme dohromady na jedné poměrně malé planetě, odpadky házené přes plot se nám s naprostou jistotou za nějaký čas vrátí..

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
11. 3. 2022 07:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cdwN Inu, v politické ekologii o planetu vůbec nejde. Jde jako vždy jen o kšeft, o to, jak z lidí vysát co nejvíc peněz. Osobně jsem nikdy nepochopil, co žene superkapitalisty k potřebě mít víc a víc miliard a stovek miliard. Nejde zároveň spát ve více, jak jedné posteli a plavit se na více, než jedné jachtě - nemluvě o tom, že na ty své jachty stejně nemají čas.

scratchy27
scratchy27
Level Level
11. 3. 2022 07:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cdwN Priznam se ze jsem uplne nepochopil, kam tenhle prispevek smeruje. Takze se zase zeptam, jake je tedy reseni "designed by wrah"?
OZE je mega fuj, tepelky jsou taky fuj, takze jadro, chapu to dobre?

wrah666
wrah666
Level Level
11. 3. 2022 07:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cdwN Ono je to poměrně jednoduchý výpočet. Takzvané OZE jsou naprosto k ničemu. Nevyrobí elektřinu ani na svou vlastní výrobu, dopravu, dělníky, co je vyrábějí atd. Voda je omezený zdroj. Geotermál ještě omezenější. Veškerá fosilní paliva jsou konečná a dojdou. Podle toho, jak moc se budou ZNEužívat za 100 nebo 200 let. A fůze je sice slibná technologie budoucnosti, ale "už už bude" už více než 40 let a stále NIC, reálnému využití se to ani nepřiblížilo. Zbývá něco jiného než jádro? Kde jen uranu máme na 1000 let provozu a už teď víme, jak to protáhnout na několik tisíc..

scratchy27
scratchy27
Level Level
11. 3. 2022 08:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cdwN Jadro je asi jedina vec, kde se my dva shodneme :D Bohuzel ma jadro dve obrovske nevyhody. Cenu a to, ze ho nikdo "nechce mit za barakem", ani za vesnici, ani v okrese nebo kraji. Jak dlouho se jen hleda misto pro uloziste? Takze i kdyz vam vetsina (doufam) rekne, ze jadro podporuji, tak ta podpora skonci ve chvili kdy se zacne resit lokalita.

U OZE, tahle mantra uz byla nekolikrat vyvracena, ale chapu, ze je to libive a snadno se tim shodi. Mate prosim nejake realne zkusenosti s OZE? Tim myslim vlastni zkusenosti, ne ze sestrenka vase byvaleho spoluzaka zna nekoho kdo treba ty panely ma?

wrah666
wrah666
Level Level
11. 3. 2022 09:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cdwN Reálná zkušenost? Co třeba statistika čr ohledně "instalovaného výkonu" a reálně vyrobené elektřiny? Už ta ukazuje katastrofální číslo a to ještě nezahrnuje nutnost vyrovnávacího úložiště. A už vůbec nikde to neukazuje, co energie stálo ty krámy vyrobit, dovézt atd.

A ano, jádro nikdo za barákem nechce. Ale dálnici také ne. A tak se stát chvíli dohaduje a pak jí někde postaví. Tady to "ASI" bude muset fungovat stejně. ¨Chvíli se dohadovat a pak prostě rozhodnout a postavitr, jelikož je to celostátní zájem.

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
11. 3. 2022 10:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cdwN Dokonce je možnost ty, kdo to nechtějí za barákem, přestěhovat někam do paneláků, jak se to vždycky dělalo, ať už šlo o povrchové doly nebo třeba přehrady.

scratchy27
scratchy27
Level Level
11. 3. 2022 11:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cdwN Ano, realna zkusenost :

rok 2021 : 1. 200 kw, 2. 390 kw, 3. 590 kw, 4. 740kw, 5. 730kw, 6. 930kw, 7. 820kw, 8. 700kw, 9. 680kw, 10. 670kw, 11. 190kw, 12. 90kw
rok 2022 : 1. 229 kw, 2. 440 kw, 3. denni prumer zatim 24kw
Mala FVE 5,76kwp + 10kw baterie, lokalita stredni cechy. Kolega (JM) ma cisla o cca 10% lepsi.

Ano, 3 mesice z roku nic moc, ve zbytku roku zadnou "katastrofu" nevidim.

Za me idealni DOPLNEK k jadernym elektrarnam. A tohle opakuji, veskera OZE by mela byt pouze dilkem skladacky ve smyslu diverzifikace.

BTW kdyz narazite na : "A už vůbec nikde to neukazuje, co energie stálo ty krámy vyrobit, dovézt atd" Ona ta jaderka je zadarmo? Jako ze zasadite male jadricko a vyroste elektrarna? Pokud do toho chcete tahat cenu, tak ta bude silne v neprospech jaderne elektrarny (stavba, logistika, zamestnanci, uloziste atd, atd).

scratchy27
scratchy27
Level Level
11. 3. 2022 11:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cdwN Jeste doplnim, ze po roce a ctvrt klesla kapacita baterie o zavratna 3%

wrah666
wrah666
Level Level
11. 3. 2022 12:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cdwN Jo, čísla zdánlivě pěkná. Akorát, že jederná elektrárna stojí (respektive, pokud si jí nenecháte stavět od amíků) v přepočtu na výkon totéž co solár. Ale bez baterky.. Plus má koeficient využitelnosti někde kolem 90%, zjednodušeně řečeno 125 kwh průměr na den. 5x tolik co máš ty. Plus má životnost 60 let. za tu dobu vyměníš 2-3x baterii a jednou panely. (a že by 60 let vydržel měnič pochybuji. I samotné dráty ne, vystavené počasí) Je mi líto, ale ať počítám jak počítám, tak za instalovaný výkon zaplatíš za stejnou dobu 2,5* tolik a vyrobí ti jen 20% elektřiny. A to ještě s tím, že v zimě (kdy je čistě náhodou potřeba topit) je tvůj příspěvek zanedbatelný. Je mi líto, ale to vážně nejsou dobrá čísla.

scratchy27
scratchy27
Level Level
11. 3. 2022 13:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cdwN Takze jeste jednou pro ty mene chapave - DIVERSIFIKACE, doplnkovy zdroj k jadernym el. to je to co tu popisuji.
Ja se s vama nepru o jadre, jen je proste ted nesmysl si malovat jaderku na kazdem rohu, nehlede na to, ze i kdyby se mela zacit stavet nova, tak bude trvat kolik, 10, 15 let nez se rozjede? To je to vase reseni soucasneho stavu???

Ze kazda z techto technologii ma jine vlastnosti a jinou pouzitelnost to je tak nejak jasne. Kdyby byly stejne tak ztraceji smysl a nikdo je neporovnava/nepotrebuje. Cili opet, je to jen a pouze DIVERSIFIKACE. Nemuze to byt hlavni smer.

Podle toho co pisete, jinymi slovy, do FVE se v prubehu 60-ti let musi neco investovat (az sem make sense). Do jaderne elektrarny se v prubehu 60-ti let neinvestuje nic? Nebo jak mam chapat tu vasi logiku? Co jaderne palivo? to neni potreba menit a nakupovat? Co personal (jen Temelin cca 1300 lidi), mate tam zapocitane pravidelne 2mesicni odstavky bloku?
Bud vedome pisete hlouposti nebo nejste sto zapocitat REALNE naklady. Svet neni cerno bily. Vy bohuzel vidite jen jedno reseni...copak mi to jen pripomina?

A to ze si v zime s FVE nezatopim? S tim jsem ani nepocital, na topeni mam jine zdroje a v podstate me nestoji temer nic. V podstate mi staci, ze mi snizuji mou spotrebu s navratnosti investice do 10-ti let. Se zvedajici se cenou elektriny samozrejme navratnost rapidne klesa.

wrah666
wrah666
Level Level
11. 3. 2022 13:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cdwN Koeficient výroby mají v Temelíně dlouhodobě 91%, z čehož vyplývá za rok 32 dní odstávky. Statistika Čezu, takže snad správná. A ohledne "závratné" ceny pbsluhy a paliva, tak zmíněných 1300 lidí, plus pár tun paliva (a ono zase tak drahé není) vyrobí za rok 15,5-16 twh. 15500 gwh, 15500000 mwh, 15 500 000 000 kwh. Bezmála 12 milionů kwh na zaměstnance a rok. Sorry, ale už jen tím, že tu a tam projdeš a mrkneš na statistiky toho svého doma, jsi TY ten, kde stojí lidská práce víc..

A ano, staví se dlouho. A proto je jaksi nutné přestat mluvit a začít reálně stavět. Abychom měli trvale pokrytou spotřebu, včetně počítané elektromobility a rezervy na prosštídání a údržbu, potřebuje ČR 11-12 gigawatových reaktorů. Při životnosti 60 let to vychází na potřebu jeden spouštět co 5 let. Což je technicky naprosto v pohodě zvládnutelné. Respektive dokonce naprosto ideální. Kontinuální zakázka, firma nemusí nabírat a vyhazovat lidi, jen se přesunou mezi jednotlivými staveništi.

scratchy27
scratchy27
Level Level
11. 3. 2022 14:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cdwN Jen pro zajimavost, muzete uvest zdroj na tech 91%?
Samotny CEZ udava : https://www.cez.cz/edee/content/file/static/encyklopedie/vykladovy-slovnik-energetiky/hesla/koeficient.html (70-80%)
Jedine cislo ktere se priblizuje k vasemu je 87,1 pro Temelin a 85% pro Dukovany nejspis z roku 2020.

Nic o "zavratnosti" jsem nepsal, jen jsem narazel na fakt, ze tendencne vynechavate vse (naklady na lidi/udrzbu) co na druhe strane zapocitavte u FVE ;)

Takze mluvite tedy o soucasne nebo navazujici stavbe 3 novych JE, kazda se 4 1GW bloky. OK, good luck. Nehlede na nesmyslnost z pohledu ufinancovani, jsme opet u mista vhodneho pro stavbu...ne, tohle nema cenu. Snete si dal svuj sen, ja jedu na hory a nebudu si kazit konec patku ;)

wrah666
wrah666
Level Level
11. 3. 2022 15:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cdwN Pardon, tak je to opravdu "jen" 87%, což je ale stále velmi hezké číslo. A místo máme. 2 bloky okamžitě v Temelíně, 1 okamžitě v Dukovanech, načež jak se vypnou současné reaktory, tak tam začít budovat další. A třetí JE se počítala (a v plánech stále je zanesená) v Blahutovicích, mezi Holomócó a Ostravó. Počítá se tam s ní už cca 50 let, na pozemcích je stavební uzávěra atd. jediné co chybí, je reálně začít stavět.

PS: a tu vyší domácí minielektrárnu sice zatracuji, jelikož je z globálního hlediska nesmyslná a zbatečná, ale drobnou užitečnost přecejen má. V léte, kdy jste z velké části soběstačný by se daly krásně odstavit reaktory, provést výměny paliva, údržbu atd. Nemluvě o tom, že jsou reaktory (pravda, vojenské, ale v zásadě se to liší jen patřičným razítkem) které za celých těch 50 nebo 60 let nepotřebují do jaderné části jediný zásah.

Reklama
Reklama