Hlubina myšlení už na tuto otázku odpověď dala, a sice 42. Jak se ukázalo, odpověď nedávala smysl, protože Základní otázka života, Vesmíru a vůbec byla nesprávně položena. To je první problém, položit správnou otázku. Druhý, mít potřebných sedm a půl!!! milionu let na odpověď a další miliardy na zjištění správného znění otázky. Plus pochopitelně takovou drobnost, nechat vyrobit planetu coby počítač jehož součástí bude biologický život.
Procento snížení dojezdu je očekávatelné, je to především o fyzice, méně tak o druhu pohonu. Procento snížení dojezdu tedy není tím klíčovým parametrem. Tím je, opět nijak překvapivě, z jaké hodnoty ten pokles nastává. Nebo-li, kam s autem dojedu.
"To, že ADAS systémy umí vytvářet nebezpečné situace, o tom není sporu. Otázkou je, zda jich více vytvoří, nebo zda více nebezpečným situacím dokážou zabránit. Vytvoří-li 5 nehod, ale zabrání 20 nehodám, je to horší nebo lepší?" O tomto není sporu, jenomže právě tyto případy zmíněné statistiky neobsahují a nejspíš nikdy obsahovat nebudou. Podobně jako doposud u dopravních nehod, kdy jeden řidič svým riskantním řízením donutí jiného řidiče předejít kolizi tím, že uhne, následně havaruje, ale původce ujede.
"... přetečení haldy" ? To jako vážně? Milane, ty přece o IT něco víš, ne vždy je správné použít otrocký překlad. Uznávám, že český jazyk je čím dál tím víc zaplevelován cizími výrazy. Byť existují české ekvivalenty. Ovšem za ponechání stack overflow bych se rád přimluvil.
Tzv. Solární konstanta (cca 1,4kW/m2) ukazuje, že pokud by se podařilo přeměnit 100ˇ% této energie na elektrickou, začal by pohon na solární energii dostávat šanci. Neříkám, že smysl, pouze šanci. Toto je samozřejmě teorie, která platí pouze v laboratních podmíkách, na papíře. Skutečnost je nepřekvapivě zcela jiná, mnohem méné optimistická a svými parametry jasně ukazuje, že spoléhat na tento způsob získání el.energie je zcela mimo realitu. Dokonce i v případě, že by šlo o kombinaci nabíjení z rozvodné sítě a solárními panely na automobilu, protože solární panely dodají zanedbatelné množství el.energie. Výjimkou mohou být místa jako Californie, Austrálie apod., kde je mimořádně velký počet slunečných dnů a solární panely by dokázaly dodat významnější množství el.energie. Záměrně nezmiňuji známé nevýhody ponechání vozu na slunci, např. auto si majitel obvykle nabíjí přes noc, aby jej měl ráno připravené k cestě, auto na slunci sice má potenciál k produkci el.energii, současně se také významně ohřeje, takže část el.energie padne na chlazení akumulátorů a klimatizaci kabiny atd. Zkrátka, auta poháněná zcela solární energií jsou za daných technických, technologických a meteorologických podmínek nerealizovatelná. Ovšem za specifických podmínek, např. solární panely by byly doplňkovým zdrojem el.energie a vůz by byl provozován v oblasti s extrémně velkým počtem slunečných dnů by solární panely na voze dávaly smysl coby doplňkový zdroj el.energie.
Přijít o prohlížení internetu, stream videí a podobné entertainment služby není žádná tragédie. Hlavně, aby zůstala aktualizace map a FW auta. Co mně spíš schází, aby šlo v autě použít datové spojení například přes mobil.
Zač? Zač jsme trestáni příspěvky této přispěvatelky? Toto býval solidní web zaměřený technicky. Poslední dobou se ale mění na továrnu na peníze (plocha reklam je obtěžující). A jako by to nestačilo, o solidních tématech tu plácají své pocitečkové blábolečky nějaké Kačeny. :-/
Když už se jim nedaří zlepšit kvalitu vozu jako takového, alespoň nabídnou zábavu v podobě her. Hm, zvláštní podnikatelský model. Ještě smutnější je, že nejspíš funguje. Náš západní svět jde opravdu do (!).
K otázce pro BaM a ne BAM mě napadá jeden důvod. BAM je leta používané označení Bajkalsko-Amurské Magistrály. Možná se chtěli vyhnout kolizi s právy Ruska na toto označení. Kdoví.
V tomto případě, než se zamýšlet nad schopnostmi auta, asi by stálo za to zamyslet se nad vhodností volby onoho beta testera. Pokud někdo nechápe v čem spočívá zrádnost tohoto úseku, měl by Musk zvolit někoho vhodnějšího. Ono to bude celkově tím co se mnohým Amíkům honí hlavou, viz nutnost psát na kelímky varování, že obsahují horký nápoj.
Nahrazování interakce s živými tvory nějakým robotickým zařízením je od základu špatná koncepce, která ještě víc prohlubuje odtažení lidí od přírody, dokonce od lidí. To v případě robotických náhrad lidí. Není divu, že si děti myslí, že mléko se v mlékárně vyrábí, stejně tak že se vyrábí maso. Když se dozví pravdu, tak se jim žaludek obrátí naruby. Stroje, byť sebeinteligentnější bychom si měli vyrábět, aby nám pomáhaly, ne aby nahradily interakci s živými tvory, s lidmi, s přírodou.
Podobný problém představuje pro autonomní řízení železniční přejezd. SW musí pochopit situaci přes stažením závor, kdy světelné a akustické zařízení signalizuje, že se na přejezd už nesmí. A to samé i poté, co se zvednou závory, tj. dokud svítí světelná signalizace, přes přejezd se nesmí. Byť jsou zvednuté závory. Před SW vývojáři je ještě hodně výzev, držím jim palce.
Někdo z hochů od Microsoftu konečně objevil, že lidstvo se skládá nejen z mužů, ale i z žen a nechal se tím magickým zážitkem z kontaktu s touto kouzelnou polovinou lidstva inspirovat ;)
Stále mám originální CD s instalací OS/2 Warp. Byl to parádní OS. Moc jsem se těšil, že takhle budou vypadat, ale především fungovat Win95. Bohužel, MalýMěkký to opět pohnojil. Funkce, jako plnohodnotný multitasking jsme se opět nedočkali a to i přesto, že OS/2 Warp jej zvládal. Když uvážím v co se změnil původně báječný Android, uvítal bych na hřišti nového hráče. Je evidentní, že vývoji OS konkurenční prostředí svědčí.