Zpět na článek

Diskuze: Stadler Flirt Akku: akumulátorové vlaky míří do USA

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Choakinek
Choakinek
Level Level
25. 2. 2023 22:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"...na elektrifikované trati až 160 km/h..."

Tak je jistě pitomost, aby tohle jezdilo na elektrifikované trati :-).

Ale jinak budiž - prostě jiný pohon. Jestli někdo vnímá naftu jako fuj, fuj, no tak ať to klidně jezdí na baterie.

V USA to asi vyřeší tak, že po nějakých cca 200 km to prostě v nějaké zastávce postojí déle, protože se to bude nabíjet ;-).

Anebo to bude hybrid, ale předpokládám, že ten už je dnes neakceptovatelný.

Šaky
Šaky
Level Level
26. 2. 2023 09:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Tak ono právě dává smysl, aby to např. jelo po hlavním elektrifikovaném koridoru, tam se to za jízdy dobije, a pak to obočí obsloužit nějakou neelektrifikovanou lokální trať...

Tím se vyhnete potřebě dlouhé zastávky a maximálně využijete potenciál takového vozu...

Budman
Budman
Level Level
26. 2. 2023 17:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Šaky Ano, tahle aplikace bateriového napajení vozidel má logiku a je zřejmě opravdu použitelná

Kisch
Kisch
Level Level
27. 2. 2023 06:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Šaky Tak on může jezdit i na linkách koridor-prdel a dobíjet v koncových stanicích při čekání na cestu zpět.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
26. 2. 2023 10:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek A proč by to byla pitomost? Slyšel jsi někdy o parciálním trolejbusu? Na elektrifikované trati nespotřebováváš baterku a naopak ji dobíjíš, abys to mohl použít tam, kde elektrifikovaná trať není. Takhle to funguje např. v některých (i českých) městech, kde to v rámci centra města jezdí jako trolejbus, pak to shodí sběrače a jede do okrajových částí města, kde je nesmysl tahat troleje, jako elektrobus (na nabitou baterku, kterou nabil při jízdě pod trolejemi). Takže můžeš mít třeba u vlaku nějakou relativně krátkou část elektrifikovaného úseku, kde si i při jízdě dobíjíš baterku, abys na té zastávce nemusel čekat déle na nabíjení.

Choakinek
Choakinek
Level Level
26. 2. 2023 11:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Dobrá pánové, v pořádku ;-).

Reklama
Reklama