Seznam kapitol
Když se řekne domácí počítač, většina z nás si vybaví hučící krabici pod stolem nebo notebook, který se hřeje na stehnech. Ale co když vám řeknu, že budoucnost se vejde do dlaně? MSI Cubi NUC AI+ 2MG Copilot+ PC je jako kapesní kouzelník – nenápadný, ale připravený vyčarovat výkon i chytré funkce přesně tehdy, když je potřebujete. Je to společník, který se schová mezi hrníček kávy a misku s popcornem, a přitom zvládne všechno od práce po zábavu. Malý rozměr, velká show – domácí počítač, který vás bude bavit.
Dalším herním titulem, na němž otestuji výkon mini počítače MSI Cubi NUC AI+ 2MG Copilot+ PC (Cubi), je Deus Ex: Mankind Divided.
Tato kyberpunková akční RPG hra z roku 2016 navazuje na Deus Ex: Human Revolution. Odehrává se v roce 2029, kdy se svět po tzv. „Aug Incidentu“ rozdělil na dvě nesmiřitelné skupiny – lidi s technologickými augmentacemi a „naturály“. Hráč se opět ujímá role agenta Adama Jensena, který se snaží odhalit konspirace a bojovat proti terorismu, přičemž využívá své kybernetické schopnosti. Hra kombinuje prvky stealthu, akce a RPG, umožňuje volbu přístupu k misím a klade důraz na morální rozhodnutí, která ovlivňují příběh.
Deus Ex: Mankind Divided měla na svou dobu poměrně náročné požadavky, které dnes působí spíše průměrně. Minimálně vyžaduje procesor Intel Core i3-2100, 8 GB RAM a grafickou kartu typu NVIDIA GTX 660 nebo AMD Radeon HD 7870. Doporučená konfigurace pak počítá s procesorem Intel Core i7-3770K či AMD FX-8350, 16 GB RAM a grafickou kartou NVIDIA GTX 970 nebo AMD Radeon RX 480. Hra zabírá kolem 45–55 GB místa na disku a běží pod DirectX 12 na 64bitových verzích Windows 7 až 11.
Pokud to porovnáme se současným hardwarem (rok 2025), i běžné herní notebooky nebo stolní PC střední třídy tyto požadavky výrazně převyšují. Ale co když máme jen spíše kancelářské mini PC?
Rozlišení 1920 × 1080 / kvalita Low
Při nastavení nejnižší kvality obrazu rozpohybuje Cubi hru v úvodní scéně na plynulých 67 FPS. Většina parametrů nastavení je vypnuta, nebo na nejnižší úrovni, pouze kvalita stínů je na úrovni střední.
Rozlišení 1920 × 1080 / kvalita Medium
Střední kvalita nastavení Medium znamená pokles snímkové frekvence na 55 FPS, což by se ještě dalo s jedním přivřeným okem akceptovat. Na střední úroveň se zvedla kvalita textur, Texture Filtering na 2× Anisotropic, aktivovalo s AO, volumetrické osvětlení apod. Zvedla se také úroveň detailů.
Rozlišení 1920 × 1080 / kvalita High
Po nastavení vysoké kvality High už plynulost hry začíná zadrhávat. V úvodní scéně se pohybovala na úrovni 44 FPS. Nelze se tomu divit, protože na vysokou úroveň se zvedla kvalita textur, stínů a úroveň detailů, TF se zvedlo na 4× Anisotropic a byla aktivována většina funkcí.
Rozlišení 1920 × 1080 / kvalita Very High
Posunutí nastavení kvality na Very High nemělo tak velký dopad, jako v předchozích případech. Snímková frekvence klesla „jen“ na 37 FPS, přesto se nachází pod hranicí plynulého hraní. Texture Filtering zůstalo na 4× Anisotropic, ale jinak se takřka vše zvedlo o úroveň výše. Aktivovány jsou již všechny dostupné funkcionality.
Rozlišení 1920 × 1080 / kvalita Ultra
Pokles snímkové frekvence na 33 FPS byl završen nastavením kvality na stupeň Ultra. Zásadní změnou bylo zvýšení TF na 8× Anisotropic a textur na ultra kvalitu.
Závěr bude podobný, jako v předchozí kapitole. Hru Deus Ex: Mankind Divided si na Cubi můžeme plynule zahrát v nastavení kvality na Low, případně na Medium, pokud současně doladíme některé dílčí prvky nastavení kvality.
Prakticky totožná bude i energetická efektivita, kdy procesor běžel jen na 26 % při teplotě 59 °C a celý počítač se při hraní v nastavení kvality Low spokojil s příkonem 39 W.