Zpět na článek

Diskuze: Toshiba představuje nové pevné disky Mx11 s kapacitou až 28 TB

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Tomcat2
Tomcat2
Level Level
20. 9. 2024 15:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No a jaká je životnost a kvalita takového disku?

Nedávno jsem se koukal, co se nabízí za 8-12TB disky, že bych nějaký pořídil jako storage do kompu za starý 2TB a podle uživatelských recenzí je to šmejd vedle šmejdu.

Je jedno, jaká je to značka, jakej typ disku na jaké použití. Každej z nich má nekolik hodně negativních recenzí, že jsou hlučné i když se jen točí, vibrují, tak jako starší disky nikdy nevibrovaly a odchází hodně často, že to vypadá, že je to 50/50, jestli ten disk bude nebo nebude v pohodě. Všechny od 8TB jsou 7200ot. Takže jsem se na to vykašlal, protože potřebuju spolehlivej a tichej disk a to asi žádnej není a kupovat NAS ve kterým budu neustále měnit disky v mirroru, jak budou postupně odcházet, nechci...

Choakinek
Choakinek
Level Level
20. 9. 2024 14:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mít takový disk ve svém PC, tak už bych možná do konce života nemusel kliknout na "odstranit soubor" :-).

Mám 2 TB a stačí mi to bohatě, ale přeci jenom čas od času ještě kliknu na "odstranit soubor".

kra.l
kra.l
Level Level
20. 9. 2024 15:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek :D vtipálku.

i83427
i83427
Level Level
20. 9. 2024 08:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Líbí se mi, jak u MA11 není uvedené, pro jaké aplikace jsou disky určené, protože neznám nikoho, kdo by úmyslně chtěl disk se šindelovým zápisem. Každý zákazník si raději připlatí pár stovek za tentýž disk s kolmým zápisem. Je to vidět například na prodejnosti disků WD Red a WD Red Plus.

maiki
maiki
Level Level
20. 9. 2024 13:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@i83427 Jo, ten sindelovy zapis tomu se radeji vyhybat. Delalo to problemy odjakziva. I kdyz asi furt lepsi nez pasky...

Simik
Simik
Level Level
20. 9. 2024 14:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@i83427 I CMR je kolmý zápis.

Asi bych neměl problém použít SMR na archivaci nebo inkrementální zálohy, vy ano?

kra.l
kra.l
Level Level
20. 9. 2024 15:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Simik SRM je nepoužitelný skoro na nic je to podvod. Když naplníte větší část disku nebo začnete jen disk zaplnovat po x GB to přestane zapisovat! Pak už jen nezbývá čekat a čekat :D

bespi
bespi
Level Level
20. 9. 2024 19:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Simik No funguje to jako u QCL SSD disku, prosto dokud muze zapisuje standardne, az misto dojde zacne prerovnavat ... no a pri rychlosti klasickych HDD se to uprerovnava ... .

Simik
Simik
Level Level
20. 9. 2024 19:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Simik Nesmysl. Když se na něj kontinuelně zapisuje, tak má stále plný výkon, protože normálně zapisuje do stop a ty nové stopy částečně překrejí předchozí bez jakéhokoliv vlivu na výkon. Problém nastává při přepisech, protože nemůže jenom zapsat do mezery, ale musí určitou oblast za mezerou znovu zapsat po zaplnění mezery. Při zápisech bez přepisu je v pohodě, proto ta archivace nebo inkrementální zálohy.

bespi
bespi
Level Level
20. 9. 2024 21:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Simik Teoreticky ano, ale realita je takova, ze pri vyuziti cca vice jak 75% se drasticky propadne dalsi zapis. A to i v pripade, ze predtim byl cisty kontinualni zapis bez mazani. Alespon tak se to chova u disku co si to resi po svem. Mozna modely u kterych to ridi OS na tom budou lepe.

Reklama
Reklama