Zpět na článek

Diskuze: Unikají testy 6jádrového Core i5-10400: HT příjemně zvyšuje výkon

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

wendak
wendak
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
4. 5. 2020 12:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

spotřeba nezatíženého procesoru klesla ze 14 W na 10 W (spotřeba klesla z 28,3 °C na 26,6 °C)
Ne spotřeba, ale teplota :o)

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
4. 5. 2020 13:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wendak Jj, teplota. Díky. Opraveno.

phv
phv
Level Level
4. 5. 2020 07:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Díky AMD dostaneme za stejné peníze od Intelu o 20-30% výkonu navíc.

Ano, světe div se, ne každý má počítač na hry. Ale je to prča, když udělají ve výrobě "abraka dabra" a ejhle, výkonu je více.
To "abraka dabra" mohl Intel uděl již třeba před 5 lety.

cdwN
cdwN
Level Level
4. 5. 2020 09:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@phv Ano, mohl to udělat, ovšem nebyl k tomu žádný důvod

tombominos
tombominos
Level Level
4. 5. 2020 12:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cdwN Dovud by se nasel, ale oni na retailovych trh home uzivatelu jednoduse prdi a soustredi se ve svych "aktivitach" na OEM, kde to protlaci jinymi zpusoby a nepotrebuji mit 'technologicke prvenstvi' nebo aspon lepsi pomer vykon/cena nez AMD.
I diky tomu AMD porad roste. Ted se Intel trochu probral a konecne trochu prizpusobil svoji nabidku/marketing situaci na trhu. Docela ale pozde.

tombominos
tombominos
Level Level
3. 5. 2020 23:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Cast tech plus rozdilu min. ve hrach pujde i na vrub rychlejsich pameti. 10400 ma 2933, kdezto 9400 ma jen 2666. Jeste bych si tipnul i Winrar. Jinak nektere ty narusty ala 40+% vypadaji na prvni pohled ne-uplne verohodne. Jedine, ze by drzel jeste vyssi turbo..

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
4. 5. 2020 00:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tombominos Proč by ty nárůsty +40% měly vypadat tak podezřele? Hyper-Threading u některých aplikací dokáže docela solidní věci, obzvlášť poslední dobou. Když jsem programoval vícevláknové aplikace na první Pentia 4 s HT, tak se málokdy povedlo z toho vymáčknout přes 10 % navíc (mnohdy to bylo i pomalejší), na pozdějších procesorech (např. SkyLake) už jsme dokázali (v aplikacích, které jsme v týmu dělali) dosáhnout i +60 až +70 %. Ona paměti a frekvence jistě nějaké ty jednotky procent přidají, to souhlasím, ale HT někdy také umí solidní věci.

tombominos
tombominos
Level Level
4. 5. 2020 10:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "Proč by ty nárůsty +40% měly vypadat tak podezřele?"
.. protoze podezrele jsou :) U Intelu se prinos HT pohybuje normalne nekde okolo 30% v optimalnich pripadech, mozna az nekam ke 35%, aspon u bezne benchovanych SW.
https://www.techspot.com/article/1850-how-screwed-is-intel-no-hyper-threading/
CB15 -> +31% SMT, oproti jejich vysledkum +39%
WinR -> +56% SMT, oproti jejich vysledkum +97%
Corr 1.3 -> +32% SMT

Ty rozdily jsou prilis velke, takze bud je u tech jejch mereni neco "fishy" a nebo tam musi hrat roli vyssi boost. Vysledek Winrar s prirustekm +97% si vysvetlit neumim..tady to vypada ze to pri stejne metodice vysvetlitelne neni.

Z toho duvodu pisi, ze ty vysledky bych bral zatim s rezervou. Pokud jsem neco opomel, klidne mne opravte.

danno
danno
Level Level
4. 5. 2020 11:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Tomu vyssiemu/dlhsiemu boostu by napovedala aj extremne zvysena teplota.

wrah666
wrah666
Level Level
4. 5. 2020 11:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Zkrátka klasicky fér testy podle Intelu :)

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
4. 5. 2020 13:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Jasně, že je potřeba ty výsledky brát s rezervou, to se nepřu. Také připouštím, že nemusí být úplně OK. Nicméně jestli se běžně HT projevuje 30% nárůstem a oni mají +40 %, tak mi to zas tak šílené a podezřelé nepřijde. Obzvlášť tehdy, když ty Boosty jsou opravdu větší, o čemž se píše i v článku, a to o 5 % a 2,5 %. Na tom Vašem odkazu vidím HT projevující se nárůstem +31,8 % a +35,5 %. Připočtěme k tomu ty vyšší Boost takty a jsme na 34-40 % hned, a to ještě za předpokladu, že se na HT ani trochu nesáhlo. Mně tedy tyhle výsledky moc podezřelé nepřijdou. Ten Winrar je ale zvláštní, to ano. Ale možná se opravdu objevila optimalizace HT, která tomu náramně padla do rány.

Nevím přesně, jak moc se změnily věci okolo HT v poslední generaci, ale ono stačí, aby tam byla trochu jiná struktura jednotek, které přijdou vhod daným algoritmům a ty výsledky mohou být výrazně odlišné (alespoň, co mohu hovořit z vlastní zkušenosti vývoje vícevláknových aplikací, kde se nám na různých architekturách HT projevoval nárůst výkonu opravdu dost různě a co vím, některé aplikace nám na 2-core s HT běžely na 330+% výkonu (tedy minimálně +65 % šlo na vrub HT), a to bylo ještě u SkyLake.

Reklama
Reklama