I ACER mas svuj 16' "Air" .. Acer Swift Edge 16 s hmotnosti 1,2kg. Super strojecek, ale chlazeni pro tiche frikuliny neni vhodne bez toho, aby to nejelo celou dobu na Eco mode a jeste k tomu bez vetsi zateze.. Z toho duvodu, bych si dovolil tvrdit, ze pokud to nebude vykonove dost orezane, nebude to pro tiche frikuliny vhodne.
@Tech-boy.lukas
Nefunguje tam podstatne vic, nez par veci. Jsou tam problemy napr s Hyper-X, coz je dost klicove pro praci. Dale jsou tam daleko castejsi problemy s drivery. To je jen to, s cim se setkal osobne. Posledne napriklad nesli nainstalovat ovladace tiskarny, (muselo se to opravit rucne, nastavovanim portu na 2x) protoze SW nebyl schopen detekovat spravne pripojeni. Win10 bez problemu.
@Milan Šurkala
..tak hmotnost bude hrat vzdy roli napr pri jizde do kopce, tam Vam rozjeti, pokud to neni kopecek, ktere prejedete setrvacnosti, nepomuze. Rozjezdy jsou samozrejme to stejne.
Ja bych to vsechno zakazal. Ridil bych se tim, ze jedine vitr, voda a slunce. Vetrnik do kazde rodiny a nebo solar na kazdy balkon, vetrnik na kazdou zahradu a vedle baraku. Huceni nisto klidu jako novy zdroj hudby. Ja bych to tem atomovym silencum dal! (konec sarkasmu, pro ty co to vzali vazne)
@pidalin
Radecku, kod prevazne bobtna z duvodu, ze se pouziva milion ruznych knhoven, ktere se nejprve linkuji proto, aby pak nad touto vrstvou napsal "2 radky kodu". Jednoduse je tam spousty ruznych layeru kodu, ruznych frameweorku a dalsich veci, ktere se drive nepouzivali. To je podle mne hlavni duvod, proc ten kod tak velky je. Nikdo dneska nebude sekat knihovny a vyzobavat z toho (casto to ani treba nepujde) jen kod, ktery by se mu hodil. Obzvlaste ne v koroporatnim prostredi, kde se v "podstate na kvalitu" zase az tak moc nehraje a kvantita/cas a ruzne "overovaci" methody typu unit test jsou dnes hlavni hybatele. Casto naprosto zbytecne, ale to uz tak hold je.
Vsechno pekne, ale az bude mit 'prumerne' elektroauto dojezd s baterkoou za kazdeho pocasi aspon z Prahy do Bratislavy, bez potreby dobijet, tak mne vzbudte :)
@Tech-boy.lukas
Jak chapu co chcetre rict, ale to u mne nespada uz do supliku praktickeho vyuziti. Jestli ma neco na vydrz placnu 10h a podobna konkurence klidne 12h, (lepsi kousky v X86 jdou i k 15+h) je v realite pro standartni uzivatele jedno. Samzorejme najdou se baterkovy hipsteri, kteri budouy tvrdit, ze se notebook pouziva jako mobil, ale ty bych vynechal..
@Tech-boy.lukas
Muzu se zeptat, co delate, ze pocitate se spotrebou 50-60W? Vy pouzivate "full power" v baterkovem modu nebo hrajete hry na batwerku? Pro mne osobne je standartni use case na baterku je "web surfing" a "office", kde office vychazi samzorejme jeste lip na vydrz a klidne se dostavate k tem hodinam, o kterych jsme se bavili. Proto jsem v prispevku psal o standartnich situacich a use case pro staandrtniho uzivatele a ne o extremnich uzivatelich.
@Tech-boy.lukas
Tak proc resite, jestli to moc "zere"? :) Pokud to neni o elektrine, tak zbyva jen vydrz na baterku. Na jednu stranu chapu, ze treba 20h vydrz na "baterku" vypada na letacku lip, nez treba 12h vydrz..nicmene v realite k cemu? Takze pokud to neni o usetreni penez, neni to vydrzi na baterku, ktera v praxi drtive vetsine uzivatelu nic neprida, tak proc jit do ARM, pokud cenove nebude vyzxnamne levnejsi? Zatim jsem nikde nevidel prakticky use case (nemyslim extremni uise case), ktery by mne v cemkoliv presvedcil, ze ma smysl do WOA jit.
@Milan Šurkala
Rozdil mezi blaznovstvim a rozumnou cestou je ve zpusobu a rychlosti nasazeni. Abych to demonstroval.. Pokud zhubnu 10kg na za mesic, vystavuji se zdravotnim rizikum. Pravdepoodbne dost serioznim. Pokud budu hubout tempem 2kg mesicne po dobu 5 mesicu, bude vysledek stejny, ale bez zdravotnich rizik. A to je rozdil mezi necim, cemu se da treba rikat "pokrok" a blaznovstvim, v tomto pripade EU.
@Milan Šurkala
S necim jako elektrobus nebo hybridbus problem nemam. Napr hybrid trolejbusu a autobusu jezdil v mem rodnem meste uz pred 15 lety, nemlluve o trolejbusech.. to jsou ale specificke scenare vyuziti a krome toho to jeste ma funci rekneme obecne sluzby. Problem je komercni/osobni vyuziti a jeho nasilne protlacovani na ukor smysluplnosti reseni a z toho vychazejicih problemu, ktere to prinasi.
@cztajtrlik
To je presne popsano, kdyz se veda a vyzkum stava statni politickou propagandou a prestava byt vyzkumem. Ty technologie nebyly a stale nejsou zrale na realne nasazeni tak, aby davali realny smysl. Proto se pristoupilo k dotacnim s prerozdelovacim programum, atd. Na druhou stranu je to dobry pro zbytek sveta, protoze jsou chytrejsi, si pockaji a vidi jak to nedelat
Dycky mne pobavi, kdyz vyjedete mimo EU treba do lidnarych zemi Asie (v Cine jsem nebyl) a razem zjistite, ze elektroauta nikoho nezajimaji. Naproti tomu v "mestskych statech" typu Singapore vidite treba celkem hybridy, ale elektroauta... Taky fotovolteky jsou docela zajimava rarita, kdyz na ne nahodou narazite. Asi proto jim jeste stale stoupa zivotni uroven, oproti nam.
@rizecek
presne tak. to je jeden z duvodu, proc NV na to pece, tak jak na to pece. Je jim to jedno, doladi, dodelaji to, pridaji vykon, az na to prijde "cas". O to vic skoda, ze AMD neuvedlo tuhle generaci zadny high-end chip. Byla by idealni doba.
@Milan Šurkala
Tak ono Intelu dneska veri malokdo :) Ale pokud maji funkcni ES, ktere distribuuji partnerum, tak minimlane funkcne by ty chipy meli jet v pohode. Takze sance na 2025 si myslim ze tady je.
@Pavel Matějka
Treba PCGH testoval na 20 hrach, coz je uz celkem slusna sada a ma to sice stale "detske nemoci", ale vypada to, ze Intel se opravdu snazi a chyby i behem testovani opravoval (coz uvadeji i jine recenze). Cili je to uz celkem dobre pouzitelne, pokud clovek nema "pecha", narozdil od lonskeho Alchemista, jehoz uvedeni byl jeden pruser za druhym :)