Zpět na článek

Diskuze: Vědci vyvinuli lepší akumulátory, lithium používají netradičně v anodě

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Pali P.
Pali P.
Level Level
20. 2. 2020 19:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nepomôžem si, ale mne sa viac pozdáva pomenovanie síran seleničitý. Predsa máme v češtine a slovenčine "geniálne" prípony, prečo ich nepoužívať.
PS: Kolega, chemický technológ, teraz už čerstvý dôchodca študoval chémiu v bývalom ZSSR. Raz tak vysvetlil svojej vyučujúcej, ako my v (tedajšom) ČSSR používame pri pomenovávaní chemických zlúčenín prípony. Tá bolo z toho neskutočne nadšená. Veľmi sa jej páčilo, ako týmito príponami máme oveľa jednoduchšie spojené názvy so vzorcami. Myslím že chemici na západ od nás by tento systém tiež dokázali oceniť. Len nie všetky jazyky sú schopné takýto nástroj do svojho slovníka prijať.

jardadoma
jardadoma
Level Level
20. 2. 2020 13:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Počkáme ještě 30 let a už budou i baterie vhodné pro elektromobily. Akorát se stejně budou muset nabíjet a ta energie se bude muset nějak vyrobit.

wrah666
wrah666
Level Level
20. 2. 2020 13:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jardadoma "zelení" spustili šílený experiment. Buď se během nějakých 12-15 let objeví jak "baterie" tak "zdroj", nebo tahle planeta padne na hubu. A ještě u toho jásají, jak je to fajn. A když to nevyjde tak co?

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
20. 2. 2020 13:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Tak projektů je hodně. Velmi slibně vypadal třeba TerraPower, projekt, na kterém spolupracoval např. i Bill Gates, a který má využívat vyhořelé palivo z klasických jaderných elektráren. Tedy to, co dnes považujeme za odpad, může být zdrojem další energie. Nepamatuju si teď přesné číslo, ale bylo to tuším hodně přes 90 % energie, které zůstává v jaderném palivu nevyužito (klasická elektrárna tedy využije méně než 10 %). Už se dokonce měla loni stavět pilotní elektrárna, jenže USA a Čína si vjely do vlasů, byl zakázán vývoz nukleární technologie do Číny a bylo po projektu.

Výroby elektřiny bych se až tak nebál, to spíše těch baterií. Ono sice EV (a spousta dalších elektronických věcí) požadavky na elektřinu zvýší, ale současně se snižují požadavky jinde (LED osvětlení, IT technologie, lidé dnes používají telefony a úsporné notebooky místo PC).

wrah666
wrah666
Level Level
20. 2. 2020 13:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Ano, i já vidím budoucnost v podobných projektech. (navíc mám dojem, že Indie něco takovéhzo staví už zcela nezávisle, ale můžu kecat) Akorát, že ti stejní "zelení" co propagují elektromobil současně při představě spolehlivé jaderné energie ječí jak opařená kočka. A ohledně spotřeby energie. Nevím, nebyla náhodou loni v ČR rekordní? I s již zavedenými úspornými žárovkami a ledkami? Zato ještě bez elektromobilů..

https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/spotreba-elektriny-v-cr-loni-vzrostla-na-rekordnich-73-9-twh/1755702
(pardon, předloni, ne loni)

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
20. 2. 2020 13:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Jj, to, že zelení nechtějí zelenou energii, mě občas taky udivuje. Co se týče spotřeby, tak ano, ta sice roste, ale právě díky těm úsporným spotřebičům to není nějak dramatické. Ono, kdybychom měli plnou elektromobilitu (osobní i nákladní), tak se spotřeba ČR dostane o nějakých 35 TWh ročně výše, tedy zhruba o polovinu. Jenže to nastane za nějakých 50 let nejdříve. Za tu dobu budeme mít jistě čistější formy výroby elektrické energie a především se výrazně rozšíří lokální výroba energie (soláry na střechách budov, asi i těch aut, možná i oknech,...), které budou snižovat potřebu tolika velkých elektráren nemluvě o potřebě rychlodobíjení EV, které budou spíše dobíjeny pomalu a průběžně nejrůznějšími způsoby.

wrah666
wrah666
Level Level
20. 2. 2020 14:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Uznávám. jestli se povede zařídit lokální výrobu (ekologicky A ekonomicky, ne že je kvůli dotaci kácen prales, vytváří se toxicná jezera a makají tam otroci) plus baterie pro elektromobily též bez kácení, jedů a otrokářství), plus "velké zdroje" energie, tak to bude poměrně fajn. Ale upřímně: nezdá se vám, že je tam těch jestli a spoléhání na převratné nové technologie trochu hodně? Ve spojení se snahou doly a podniky zavřít hned a pak se prostě modlit, aby to vyšlo?

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
20. 2. 2020 17:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Přehnaně násilné protlačování pochopitelně není dobré. Ale myslím, že je jasné, že vývoj přinese lepší technologie. Nemusí jít rovnou o převratné technologie, ale i postupné vylepšování je krokem vpřed. Navíc, tohle nejsou záležitosti, které je nutné vyřešit v řádu let, ale v řádu desítek let. Dobře to ukazuje i ono Norsko, kde se EV prosazují doslova šíleně, ale i po 10 letech takového prosazování mají na trhu jen pouhé 8% zastoupení.

valerius
valerius
Level Level
20. 2. 2020 14:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jardadoma predem rikam, ze se zde zadneho extremenjsiho nazoru zadne strany.

Energie se v elektrarnach vyrobi cisteji, nez se ziska z ropy v aute. Je to dano mixem uhelnych, vodnich, jadernych i (leckdy radoby) zelenych zdroju energie. Ropa tu jeste nejakou dobu bude, ale navzdy zrejme ne. Navic i jeji tezba se stava stale energeticky narocnejsi, neb vytahnout ji z hloubky nekolika kilometru neco (energeticky) stoji.
Treba jaderna energie je relativne zeleny a stabilni zdroj elektricke energie...

wrah666
wrah666
Level Level
20. 2. 2020 15:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@valerius Skuste vysvětlit "aktivistovi", že je jádro jediný zdroj, který umíme využívat, pro který je "palivoů na kolik tisíc let. Nelze. Nemluvíte stejnou řečí..

Key
Key
Level Level
20. 2. 2020 10:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A teď tu o perníkové chaloupce.

Dilinozravec
Dilinozravec
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
20. 2. 2020 10:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Key Suhlas, uz od nejakeho 86 roku citam stale lepsie a vykonnejsie baterie a slubovane nabijanie zariadenia raz 2krat do mesiaca a dnes pomalicky bez powerbanky nevyleziem.

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
20. 2. 2020 11:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dilinozravec Teď nevím - je tohle už druhá únorová zpráva o zázračných akumulátorech, nebo teprve první? :-)

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
20. 2. 2020 11:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dilinozravec Řekl bych, že tvůj dnešní telefon bude mít kapánek jiný výkon než ten před XYZ lety a také ho využíváš asi úplně jinak než v minulosti. Zkus využívat telefon jak před lety (tedy jen SMS a volání) a vydrží ti klidně přes týden.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
20. 2. 2020 11:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dilinozravec Nikdo netvrdí, že jde o zázračné akumulátory, ale o vylepšení stávajících technologií. A ty se vylepšují pořád.

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
21. 2. 2020 10:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dilinozravec Ano, potvrzuji, zkusil jsem to a vydržel 8 dní. Ovšem má poměrně slabý procesor Snapdragon 636 a 5000 mAh baterku. Vlajková potvora se Snap 865 a 3000 mAh vám vydrží tak tři dny, spíš dva a půl.

Ty staré mobily měly baterky 600-1000 mAh.

tomasjerry
tomasjerry
Level Level
21. 2. 2020 10:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dilinozravec Ja mam Nokiu 3310 ako sukromny telefon. Prave na SMS telefonovanie, pripadne radio, hudba. Staci mi to. Ked ju pouzivam len na SMS a telefonovanie tak vyrdz je od 22 do 28 dni. Pri velkosti baterie 1200 mAh. Prave preto som si ju kupil.

Reklama
Reklama