Zpět na článek

Diskuze: Volvo napadeno hackery, ti ukradli data z R&D

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
13. 12. 2021 16:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"cílem švédská automobilka Volvo Cars"
"Ford koupil Volvo Car v roce 1999 za 6,5 miliardy dolarů a v roce 2010 ho prodal čínské automobilce Geely za 2 miliardy dolarů."
Asi by som nepoužil spojenie švédska automobilka Volvo. To ako keby som povedal, že slovenská automobilka Volkswagen. Maximálne tak slovenská fabrika nemeckého koncernu Volkswagen.
Ale predpokladám pán Šurkala, že viete, že Volvo je už dávno Čínske.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
13. 12. 2021 18:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zolo_sk Čekal jsem, kdo vyrukuje s tím, že je Volvo čínské, a tipoval jsem to na Vás. No, nezklamal jste, jako vždy :-)

Že Volvo vlastní Číňani nějak mění to, zda je ta firma švédská? Škodovku také vlastní Volkswagen z Německa a neříkáme, že jde o německou automobilku, nebo ano?

"To ako keby som povedal, že slovenská automobilka Volkswagen."

A jak tohle souvisí? Je rozdíl vlastník, sídlo a výrobní závod. Jak chcete analogii výrobce a vlastníka stavět na fabrice? To přeci spolu vůbec nesouvisí. To by VW byl německý, slovenský, brazilský, čínský, americký a kdovíjaký ještě zároveň, což si myslím, že sám uznáváte, že je blbost. Tak proč na takové blbosti stavíte svou analogii? Analogie se staví na jiném příkladu, který se týká stejného konceptu. Kde máte ve švédské firmě a čínském vlastníkovi něco o fabrice? Fabrika Volva ve Švédsku i v Číně nijak nemění to, odkud ta firma je. Tak proč stavíte analogii na slovenské fabrice Volkswagenu? Nechápu.

Volvo má sice čínské vlastníky (byť i to se částečně mění), ale to přeci ještě automaticky nemění to, odkud ta firma je. Volvo je pořád švédská firma, která má sídlo ve Švédsku, ve vedení firmy nemají Číňané ani 20 % zástupců, má švédského CEO, švédského CFO, švédského CPO. Dokonce i Vy můžete být akcionářem Volva, to z něj ale ještě neudělá slovenskou firmu, protože část z něho vlastní nějaký Slovák. Volvo totiž navíc šlo nedávno na burzu a část podílu od Geely vykoupilo zpět.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
13. 12. 2021 22:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala :-)
Ani vy ste nezklamal.
Je len váš mentálny problém, že tvrdíte, že napriek tomu, že Volvo vlastnia Číňania, je to švédska automobilka. Kde ste na takú hlúposť prišiel, fakt nechápem. Skúste toto vysvetliť Číňanom. Ako keby ste im povedali, že Tajwan nie je čínsky. Keby ste v celom vedení dosadili američanov, tak budete tvrdiť, že je to americká firma? Pekne blbý argument ste dal.
Maximálne čo môžete povedať je, že je to bývalá švédska automobilka a že Volvo je švédska značka.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
14. 12. 2021 08:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala A odkdy sídlo akcionářů hovoří o tom, jaká je to značka? Takže pro Vás je Škoda německá značka? Seat není španělský, ale taky německý? I Lamborghini a Ducatti je německé? Peugeot a Citroen už nejsou francouzské značky, ale nizozemsko-francouzsko-čínské stejně jako Fiat? Můžete mi říci, odkud je třeba takový Ford, pokud budu např. vlastnit jeho akcie? Bude mít přeci částečně i českého vlastníka, takže to bude česká značka?

"Keby ste v celom vedení dosadili američanov, tak budete tvrdiť, že je to americká firma?"

To jsem neřekl, to se snažíte naznačovat spíše Vy. Říkám, že ta firma má sídlo ve Švédsku (což je dle mého názoru velmi důležité), a že ho sice vlastní Číňané, ale i ve vedení firmy máte dokonce převahu Švédů.

Takže Vám dám jednoduchou otázku, jaká značka je třeba NIO? BTW. znám Čechy, kteří v tom mají akcie, takže ho také vlastní. Tedy v tom Vašem výčtu podle Vaší logiky musí být -česko--nějaké.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
14. 12. 2021 10:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Vy ste blbý, alebo nechápavý, alebo poriadne nečítate môj príspevok.
Písal som, že Volvo je švédska značka. Ale automobilka nie. Ak ju vlastní niekto iný, tak nemôže byť švédska.
A automobilka je toho, kto má väčšinu akcií a rozhoduje. Ale to nedokážete pripustiť.
Taký ste zažratí do seba a svojho ega, že budete tvrdiť, že Škoda je česká. Ale ste úbožiak a nedochádza vám, že bola založená za Rakúsko-Uhorska a najskôr sa volala Slávia. Potom od 1918 vzniklo ČESKOSLOVENSKO a trvalo až do 1992. Ale zrazu je to česká automobilka.
Vy si vyberáto to, čo vám vyhovuje. Ste totálny úbožiak.
Ešte raz opakujem, značka Volvo je švédska, automobilka je už čínska. Tak ako automobilové závody v Mladej Boleslavi sú nemecké (kde som mimochodom mesiac na linke montoval zadné sedadlá do Škody 120).
Ďalej sa nemá zmysel s vami baviť o výroku, koho a aká je automobilka.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
14. 12. 2021 11:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "A automobilka je toho, kto má väčšinu akcií a rozhoduje. Ale to nedokážete pripustiť."

Neříkám nic jiného. Ta automobilka patří z větší části Číňanům. Ale to nemusí hned znamenat, že je čínská. Pořád má sídlo ve Švédsku. A dokonce i ta firma, která ji většinově vlastní, má sídlo ve Švédsku. Teprve tuto firmu vlastní firma z Číny. To jako budeme studovat strukturu vlastníků do posledního, abychom mohli procentuálně vyjadřovat, kdo co vlastní? Intel vlastní lidé po celém světě, takže když bude mít největší zastoupení (třeba 10%) Čína, tak to bude jaká firma? Čínská? Co když není žádná země, která by měla většinu akcií? To bude ta firma mezinárodní?

Takže jednoduchá otázka, snad na ni odpovíte, když už jste neodpověděl na to NIO. Intel je jaká firma? A až odpovíte, jak jste přišel na to, že lidé z té země mají ve vlastnictví firmy největší zastoupení? Dodáte mi nějaký důkaz, seznam zemí (třeba na koláčovém grafu), abych si to mohl ověřit, že nekecáte? Víte, ono by se mi to náramně hodilo pro příště, abych třeba zase chybně nenapsal, že je Intel americký, přičemž Vy jistě víte, že nějaká jiná země tam má více akcionářů.

Vždyť to propána nedává smysl, aby člověk studovat strukturu vlastníků a jednotlivých akcionářů, aby mohl zhodnotit, z jaké země ta firma vlastně je. I v tom Geely mají prsty další firmy a další země, a v těch holdinzích další firmy a další země. Kde se chcete zastavit? U které úrovně zanoření a jak chcete tuto úroveň hodnotit?

"bola založená za Rakúsko­-Uhorska a najskôr sa volala Slávia. Potom od 1918 vzniklo ČESKOSLOVENSKO a trvalo až do 1992. Ale zrazu je to česká automobilka."

Tak myslím, že je dost velký rozdíl bavit se o tom, jaký ta automobilka BYLA a jaká JE, nemyslíte? Škoda Auto má, pokud se nepletu, stále sídlo v Mladé Boleslavi, což je v ČR.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
14. 12. 2021 13:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Zase nečítate poriadne moje príspevky? Písal som o väčšinovom vlastníkovi.
Vy si proste vymyslíte také vstupné podmienky, aby vyšiel váš výsledok.
Ešte raz prosím, Škodovka je aká? 74 rokov bola ČESKOSLOVENSKÁ. Stavali ju aj slováci a aj z peňazí slovákov. Zrazu je česká? Lebo ostala politickým rozhodnutím a rozdelením republiky vaša? Chápem, že asi sťahovať ju by bol problém. Ale kľudne mohla pripadnúť ako majetok nám. A v momente, keď ju vlastní nemecký holding, tak zrazu tvrdíte, že je stále česká automobilka. Tak prečo nehovoríte Československá automobilka Škoda, keď pri Volve tvrdíte, že je švédske.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
14. 12. 2021 13:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "Tak prečo nehovoríte Československá automobilka Škoda, keď pri Volve tvrdíte, že je švédske."

Protože Československo jaksi neexistuje už několik desítek let? Když se Švédsko rozdělí na další státy a Göteburg, kde má Volvo sídlo, připadne třeba do Zoloskistánu, tak to bude automobilka zoloskistánská.

Takže co s tím Intelem? Děláte tu ze mně blbce a já rozhodně chci kvalitu svého zpravodajství zlepšit. A Vy očividně vždycky víte více než já, takže se Vás znova ptám, zda mi můžete tedy sdělit zdroj, kde mohu zjišťovat, jaké zastoupení mají země ve vlastnictví daného podniku, ať to příště nepopletu. Jaká je např. Intel firma a kde si to mohu ověřit, že má skutečně většinu vlastníků v USA?

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
15. 12. 2021 19:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Ja sa nebavím o Inteli. Ten ste tu vy vytiahol ako pochybný argument. Ale zaujímavo si serete do hniezda. Takže keď fabrika je v CZ, tak je česká? Ak teda TSMC postaví fabriku v Nemecku, tak je nemecká? Takú sprostosť len Šurkala vymyslí aby obhájil svoju pochybnú pravdu. Takže u nás postavená automobilka VW je slovenská, pri Žiline KIA je slovenská, nový Jaguar Land Rover pri Nitre je slovenská automobilka. Šurkala, veď vy ste čistý blázon. Vám by mali zakázať písať.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
15. 12. 2021 19:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "Takže keď fabrika je v CZ, tak je česká? Ak teda TSMC postaví fabriku v Nemecku, tak je nemecká? "

Jaká fabrika zase? Proč tu pořád taháte fabriky? Fabriky jste tady přitáhl Vy a opravdu přinejmenším nechápu proč. Proč sem pořád taháte fabriky? Co s tím mají fabriky společného? Už jsem několikrát říkal, že přeci umístění fabriky nemůže hrát roli v tom, jaká je ta automobilka. Bavíme se o vlastnících a sídle. Vlastnících a sídle. Vlastnících a sídle. Žádné fabriky. Vždyť přesně to, co mi vytýkáte, Vám říkám, že je naprostá blbost. V tom s Vámi souhlasím! Zase nesouhlasíte se souhlasem? Volkswagen přeci nemůže být jednou slovenský, podruhé brazilský, potřetí americký podle fabriky. Vždyť to je naprosto jasné. Sám to říkáte a totéž jsem Vám několikrát řekl také. Vy opravdu nečtete. Znova si přečtěte můj příspěvek z 13.12.2021 18:37.

Konkrétně "Je rozdíl vlastník, sídlo a výrobní závod. Jak chcete analogii výrobce a vlastníka stavět na fabrice? To přeci spolu vůbec nesouvisí. To by VW byl německý, slovenský, brazilský, čínský, americký a kdovíjaký ještě zároveň, což si myslím, že sám uznáváte, že je blbost." Nebo "Fabrika Volva ve Švédsku i v Číně nijak nemění to, odkud ta firma je."

Cituji ještě jednou "Fabrika Volva ve Švédsku i v Číně nijak nemění to, odkud ta firma je." Tak opravdu, ale opravdu vůbec nechápu, proč mi to vytýkáte, když říkám totéž co Vy. To už je fakt na palici. Tady jste tedy hodně přestřelil. Tak já Vám řeknu, že to tak je, jak Vy říkáte, a Vám se to nelíbí? To už je zas co za blbost? Vždyť s Vámi souhlasím! Vy opravdu nečtete nebo nechápete text.

"Takú sprostosť len Šurkala vymyslí aby obhájil svoju pochybnú pravdu."

No to by teda bola sprostosť. To souhlasím. Jenže by to ten Šurkala napřed musel říci, že ano ;-) Ukažte mi tedy, kde jsem takovou blbost řekl.

Vlastník nehovoří o tom, jaká je to automobilka. Nikde jsem nikoho neviděl psát o tom, že by třeba rumunská Dacia byla francouzská automobilka. Nebo že by ruská Lada byla francouzská. Není mi známo, že by se o francouzském Peugeotu a Citroenu psalo, že je stejně jako italský Fiat holandský...

Takže co ten Intel? Odpovíte už konečně? Jaká je to tedy firma a kde si mám zjistit poměrné zastoupení vlastníků, abych náhodou neudělal chybu a Vy byl spokojený, že to mám dobře? Kde to mám ověřovat?

Takže:

1, Kde jsem řekl, že fabrika ovlivňuje to, odkud je daná automobilka
2, Co ten Intel? Jaká je to firma a kde to mohu ověřit?

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
28. 12. 2021 23:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Tak sa vás opýtam a chcem konečnú a jednoznačnú odpoveď. Aká je automobilka Škoda v Mladej Boleslavi? Česká, alebo Nemecká? A aká je automobilka Volkswagen pri Bratislave? Slovenská, alebo Nemecká?

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
29. 12. 2021 00:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "Aká je automobilka Škoda v Mladej Boleslavi? Česká, alebo Nemecká?"

Česká, protože AUTOMOBILKA má sídlo v Mladé Boleslavi, ČR. Ať bude mít fabriku kdekoli na světě, tak to bude "nějaká" (dosaďte si libovolný stát) FABRIKA české AUTOMOBILKY. Fabrika nerovná se automobilce. V Mladé Boleslavi je česká fabrika české automobilky Škoda.

"A aká je automobilka Volkswagen pri Bratislave? Slovenská, alebo Nemecká?"

V Bratislavě není AUTOMOBILKA VW. Tam je FABRIKA automobilky VW. Automobilka se přeci nerovná fabrice. To nejsou dva stejné pojmy (jestli je to pro Vás totéž, pak naprosto rozumím, proč si nerozumíme, mnoho lidí tyto pojmy totiž slučuje). Automobilka má jedno sídlo, ale fabriky může mít po celém světě, což přeci nijak nemění její sídlo. Volkswagen je německý všude, kdekoli na světě, protože AUTOMOBILKA má sídlo ve Wolfsburgu, Německu. Může mít brazilskou, americkou, německou, čínskou fabriku, ale pořád to bude nějaká FABRIKA německé AUTOMOBILKY. Takže v Bratislavě je slovenská fabrika německé automobilky Volkswagen.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
29. 12. 2021 08:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Takže vy pojem automobilka spájate so značkou? Keby Škodu premenovali na Volkswagen Czech a. s.., tak by už bola Nemecká?

Excallibur
Excallibur
Level Level
29. 12. 2021 10:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala ty si strasny troll... uz vymyslas totalne nezmysly na podporenie svojho chybneho nazoru.
p.s.: ak by ju premenovali na VW, tak uz by to nebola skoda ale VW a kedze ten ma vsetko v nemecku a ide o nemecku automobilku, pochopitelne by zmena nazvu a struktury znamenala aj zmenu krajiny vo vlastnostiach. Ale pevne verim ze este vymyslis nejaku sprostost na svoju obhajobu. Kazdopadne vsetci normalni ludia rozumeju o co ide ;)

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
29. 12. 2021 10:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "Takže vy pojem automobilka spájate so značkou?"

Ano, je to přeci firma vyrábějící automobily. Zda je to v jednom závodě v jedné zemi nebo desítkách závodů po desítkách zemí po celém světě, na tom přeci nic nemění. To se pak bavíme o fabrikách. Když se bavíme třeba o ziscích automobilky, kolik vyrobila vozů..., tak se také nebavíme o konkrétních závodech, ale o celé firmě, automobilce. Automobilka VW ročně vyrábí kolem 10 milionů vozů ročně a není to jen ve fabrikách v Německu.

"Keby Škodu premenovali na Volkswagen Czech a. s.., tak by už bola Nemecká?"

Ať se bude jmenovat třeba Zolova Superněmecká Automobilka a.s., tak pokud bude mít sídlo v ČR, tak bude česká. Pokud spadne pod Wolfsburg i sídlem a bude je to jen česká pobočka německé firmy, no tak pak bude německá. Ale Škoda není pobočkou Volkswagenu. Dceřiná firma není pobočka.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
29. 12. 2021 14:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "Když se bavíme třeba o ziscích automobilky, kolik vyrobila vozů..., tak se také nebavíme o konkrétních závodech, ale o celé firmě, automobilce."
No ale potom do ziskov celej filmy, automobilky VW sú započítané aj ostatné "značky" ako Škoda, Seat, ... a to znamená, že automobilka je jedna a to VW. Nie automobilka Seat. Seat je len značka.

Takže podľa druhej odpovede Volkswagen Slovakia a.s. je podľa vás slovenská automobilka. Zvláštne, kto by jej u nás hovoril slovenský Volkswagen?

Excallibur
Excallibur
Level Level
29. 12. 2021 14:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala zisky automobilky VW nezahrnaju dcerske spolocnosti, tie su zahrnute vo vynosoch koncernu VW AG, nesu takmer totozny nazov ale nieje to to iste. Lepsi priklad je vratit sa ku volvu a geely - geely si zapocitava aj zisky volva, no to nic nemeni na tom, ze volvo je svedska automobilka. (prvy blabol za nami)

snaha o vlastny vyklad, ale marna. VW Slovakia ma na slovensku iba formalne sidlo kvoli statutarovi a financnej zodpovednosti, vedenie je stale nemecke a v nemecku. Na slovensku je riadenie zavodu, nie automobilky. Mas to marne...

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
29. 12. 2021 17:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "Nie automobilka Seat. Seat je len značka."

To už záleží na definici. Volkswagen Group obsahuje několik automobilek, samotný německý VW, německou Audi, španělský Seat, českou Škodu, italské Lamborghini... Tyto automobilky mohou mít ještě vlastní značky (např. Seat má pod sebou ještě Cupru, tam je otázkou, zda to chcete považovat za automobilku nebo značku, tam totiž ve všech kontaktech/řízení Cupry figuruje vždy Seat S.A. a nikoli Volkswagen nebo Cupra). Každopádně ať už je to cokoli, pořád je rozdíl mezi automobilkou a její fabrikou.

"Takže podľa druhej odpovede Volkswagen Slovakia a.s. je podľa vás slovenská automobilka. Zvláštne, kto by jej u nás hovoril slovenský Volkswagen?"

Volkswagen Slovakia není automobilkou, ale výrobním závodem automobilky. To jsou dvě různé věci. Takže je to pořád německý Volkswagen. Je to slovenská pobočka německého Volkswagenu. Firmy mají své pobočky po celém světě (s různou mírou autonomie, odlišných vlastnických struktur). Volvo ale není pobočkou Geely.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
3. 1. 2022 19:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Ja to vnímam ako slovíčkarenie. Napriek všetkým vašim argumentom tiež vnímam Škodu ako výrobný závod (myslím, že je, alebo nie? však vyrába) a pobočku VW, kde sa len vyrábajú autá s inou značkou.

Excallibur
Excallibur
Level Level
3. 1. 2022 19:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala vnímaš to tak ako laik. Ak by si v automotive priemysle pracoval, videl by si to inak. Navštívil som mnoho produkčných závodov, ktoré boli naozaj iba produkčné.. skrátka montážne dielne. V Mladej Boleslavi je predvývoj, vývoj a výskum, dizajn... to je znak ich samostatnosti aj napriek tomu, že používaju XY komponentov z koncernu.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
3. 1. 2022 20:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "Napriek všetkým vašim argumentom tiež vnímam Škodu ako výrobný závod ­(myslím, že je, alebo nie? však vyrába­)"

No to sice vyrábí, ale také si uvědomte, že je to automobilka, která těch výrobních závodů má hned několik a ne jeden. Dokonce tady z jedné linky sjížděla Škoda a Seat, jenže to ze Seatu ještě nedělalo českou automobilku. I kdyby Seat neměl ve Španělsku jediný výrobní závod, pořád to bude španělská automobilka, pokud tam bude mít sídlo. TPCA tady v Kolíně v české fabrice vyráběla auta pro francouzskou i japonskou automobilku. Z Citroenu, Peugeotu ani Toyoty to neudělalo českou automobilku. Byl to jen český výrobní závod. Ale výrobní závod není celá automobilka. Tady je problém v tom, že občas se mezi automobilku a výrobní závod dává rovnítko (to děláte např. Vy, ale nejste v tom úplně sám), obvykle se ale automobilka chápe jako společnost/firma.

Opravdu jsem snad nikde neviděl a ani by mě nenapadlo např. říkat rumunské Dacii a ruské Ladě, že to jsou francouzské automobilky kvůli francouzskému vlastníkovi. Dokonce ani u Volva to není obvyklé. Ostatně když jsem dal do googlu "chinese manufacturer volvo" našlo to jeden jediný odkaz, kde toto spojení bylo v nějaké normální větě. U "swedish manufacturer Volvo" to měly ve větě všechny odkazy na stránce (a to i ty z roku 2021). Snad nikdo s Vaší výjimkou Volvo nepovažuje za čínského výrobce aut. Stejně tak to můžete zkusit s Ladou. Ani jediný odkaz na Ladu či AvtoVAZ, kde by bylo dle Vaší definice "French manufacturer Lada" nebo AvtoVAZ. U Dacie jeden jediný. Zkuste to s Russian nebo Romanian a budou jich stovky.

"pobočku VW, kde sa len vyrábajú autá s inou značkou"

Tady se neshodneme. Škoda je sice vlastněna Volkswagenem, stále je to ale firma, která má sídlo v ČR a své vedení. To sice podléhá i tomu koncernovému, ale pořád je to firma sama o sobě (narozdíl třeba od XPG a Adata). Někdy je ta hranice ale velmi nejasná, což je např. příklad DS/Citroen nebo Cupra/Seat.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
4. 1. 2022 01:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Dlhý výklad o ničom. Keď ste spomínali to hľadanie na webe, tak problém je, že Volvo, Dacia, ... sa spája so značkou, nie vlastníkom.
Myslím, že vo vedení Škody je nemec.

A posledné čo mi nevysvetlíte, že prečo ani v jednej u nás vysielanej reklame na autá Škoda sa nehovorí o "českej" Škode, výrobe, závode, automobilke. Nikde to tam nie je. Pretože nemci vám to nedovolia. O pár rokov mladí budú len vedieť, že sa tie autá vyrábajú niekde v Čechách a o ďalších pár rokov už sa bude tlačiť výraz nemecká Škoda.

Vývoj??? :-) Ste sa asi posrali, keď podvozok je z VW. A kto vie koľko ďalších častí je cudzích. Vraj české auto. :-)

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
4. 1. 2022 11:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala "Keď ste spomínali to hľadanie na webe, tak problém je, že Volvo, Dacia, ... sa spája so značkou, nie vlastníkom."

Tak a teď mi vysvětlete, proč v jednom případě máme označení země automobilky spojovat se značkou a podruhé s vlastníkem? Vlastník nemění sídlo firmy, pokud ho nezruší, což Geely nezrušilo. Volvo má pořád sídlo ve Švédsku.

"A posledné čo mi nevysvetlíte, že prečo ani v jednej u nás vysielanej reklame na autá Škoda sa nehovorí o ­"českej­" Škode, výrobe, závode, automobilke. Nikde to tam nie je."

A co já vím? Reklamy nesleduju, takže to nemohu potvrdit. Já mám naopak pocit, že reklamy na Škodu toto mnohdy zmiňovaly.

Dzambor
Dzambor
Level Level
14. 12. 2021 02:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zolo_sk Ak sa nemýlim tak Švédsko odkúpilo buď celé akcie alebo časť akcíi od čínancov naspäť.

Excallibur
Excallibur
Level Level
18. 12. 2021 22:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zolo_sk ajajajaj :) ked rozpravate comu nerozumiete :) 5 rokov pracujem pre VCC ako externy konstrukter, a je to naozaj svedska firma - sidli, vyvija a vyraba vo svedsku a aj financne je vo svedsku. Geely je vlastnik ktory sem tam keca do penazi a sem tam do dizajnu. Ale budete prekvapeni ked poviem, ze keca na dnesne pomery malo.

Reklama
Reklama