Zpět na článek

Diskuze: Výkon grafických karet: Závěr

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

MartinMars
MartinMars
Level Level
1. 4. 2004 20:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jo, kritizovat to jde každému, ale když si představím tu práci, tak musím zklapnout a být vděčný, že test je v takové kvalitě jak je. Nikdo z vás by neudělal lepší. Nebo ano? Tak proč tu ještě není? :-))

S úctou MARS

Martin Štěpánek
Martin Štěpánek
Level Level
29. 3. 2004 22:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nechci se vam prilis plest do diskuze, ale vazne si myslite, ze 4600Ultra GS je vykonnejsi nez 9700Pro?? A pokud ano, tak pouze ve starych hrach, ale v tech novych je to urcite naopak.

Baghera
Baghera
Level Level
29. 3. 2004 08:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tento test mi jenom opet potvrdil, ze cela rada fx je proste nepovedena - mam gf 4 ti 4200 od gainwardu uz temer dva roky a opet se mi potvrdilo ze koupit si novejsi "efiksa" se mi proste nevyplati ....

maslow
maslow
Level Level
29. 3. 2004 09:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Baghera Neříkám, že GF4 Ti4200 je špatná karta, ba naopak je výtečná. Ale. Jak si správně řekl, je již dva roky stará. Poskytuje dostatečný výkon pro rozlišení 800x600 i u novějších her, ale s přihlédnutím k budoucnu - vyhlídky nesjou růžové. Souhlasím s tebou, že kupovat nové FX cenu asi nemá,ale pouze pokud bys chtěl kupovat řadu 5700 a méně. Ale 5700Ultra, resp. 5900XT, to už jsou karty, kde bys poznal velký výkonnostní nárůst a u karty 5900Xt bys měl i větší šanci rozchodit budoucí hry. Vem si - Halo - rozdíl až 12FPS, to už je znatelný rozdíl, zváště jde-li o hodnoty okolo 30-ti snímků.
Jinak s tebou souhlsím, nové karty jsou nepovedené, výkonnostně tápají. Až na karty před chvílí zmíněné.
S pozdravem

Martin Štěpánek
Martin Štěpánek
Level Level
29. 3. 2004 23:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maslow Rekl bych, ze jsi to docela vystihl. 4200 je dobra karta, ale zalezi co hrajete za hry. Pro 99% her je to karta naprosto dostacujici, ale na druhou stranu se urcite zacnou ozyvat jedinci, kteri k hrani potrebuji 1600x1200 a max detaily. Ja treba rad hraji simulace aut, takze ten vykon fakt potrebuji, protoze takove Monte Carlo v F1 je pekelne narocne, ale na druhou stranu kdyz si obcas spustim nejakou strategii nebo strilecku, je casto muj Radeon 9800Pro nevytizen (mam LCD, takze muzu hrat max s rozlisenim 1280x1024).

juja
juja
Level Level
28. 3. 2004 00:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jo, kartu máš dobrou, ale vs. R9800 je to jako porovnávat hrušky s jabkama. DX9 se klidně směj, však ti ho nikdo nevnucuje. A osobně znám maníka s 19" monitorem, kterej hraje některý starší hry (např. AvP2) v 1600x1200.

Martin Štěpánek
Martin Štěpánek
Level Level
26. 3. 2004 13:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Rad bych jen podotknul, ze informace o verzi DirectX je u kazde karty napsana. Jen se musite podivat na popis konkretni karty, do zaveru jsem to jiz znovu neopisoval

maslow
maslow
Level Level
26. 3. 2004 06:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslim, že kolega má pravdu - shodně výsledky s R9800 možná dosahuješ, ale na slabém procesoru, kde se u těchto karet dejme tomu může říkat o PODOBNÝM výkonu, ale jinak je tvůj názor scestný. Zkus si dát jakkýkoliv 3dmark, zkus si zahrát pár her a uvidiš.
Význam DX9.0 můžeš pochybovat ,ale nikdo neví, co bude. Viz první FX 5800. Byl to zmetek,ale nová karta. Nehledě na to, že nové karty mají ( to je čistě názor pár "pisálků" z internetu zabývajících se hardware, sice monhem větší výkon, ale hlavně v rozlišeních 1600x1200 při 8FA+8AA. Přečti si prá článků a pak hodnoť karty, nebo, ještě lépe řádně otestuj r9800pro a Ti4200 a napiš o tom. Pak se uvidí..

Spete
Spete
Level Level
24. 3. 2004 11:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Co to je za nesmysly? Jak chces rozdelit grafiky podle vykonu? Co by v tom asi bylo za objektivitu? Jedine hledisko, ktere je spravne je pomer cena/vykon a at se na me nikdo nezlobi, ale rekl bych, ze takto uvazujeme vsichni, krome stastlivcu, kteri mohou sahnou do kapsy pro 15.000 za grafiku. K tomu priplatit si 1000Kc a mas daleko lepsi kartu...Proc se asi delal ten test? Proto, aby jsi tady opet spekuloval, co je lepsi?

stevosk
stevosk
Level Level
23. 3. 2004 13:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Iba jedna poznámka moja ATI Radeon 9100 (c281/m540) dosahuje s Athlonom XP 1950 Mhz (FSB200) v 3Dmarku 2001 iba 9713 bodov a úžasná nová XpertVision FX5700 dosahuje P4 3.0 Ghz až neuveriteľných 10 137 bodov. Tak veru neviem či má nejaký význam tú moju kartu predať. (asi nie, alebo až keď bude 9800 na trhu tak za 5000)

MartinMars
MartinMars
Level Level
20. 3. 2004 20:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jsem vlastníkem grafické karty GeForce 2 GTS od firmy AXLE a nemohu si na tuto grafiku stěžovat. Mrzí mě, že v testu nebyly další grafiky od této firmy. Osobně by mě zajímalo, jak by si stála GeForce FX 5700 od AXLU.

S úctou MARS

deltaZet
deltaZet
Level Level
19. 3. 2004 23:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

1. Já nechápu že Vás překvapuje, že se výrobci snaží co nejvíce vydělat. ?Salámová metoda? fungovala a fungovat vždy bude.
To, že se občas objeví karta, která si zachovává dobré postavení v žebříčku velmi dlouho, je přeci normální jev. Nicméně její cena asi neporoste a jenou prostě stažena být musí.

2. Naopak to, že nová karta nedosáhne očekávaného výkonu je také běžné. Kdyby existoval způsob, jak dopředu zjistit přesné parametry vyvíjeného produktu, byla by situace velmi jednoduchá.

Marketingové plány jednotlivých výrobců jsou jistě velmi pečlivě propracované a řídí se celou řadou faktorů. Svoji roli jistě sehrávají otázky týkající se technologických možností - kompromisy mezi tím co by bylo možné vyrobit a co je výhodné vyrobit, za jakou cenu to prodávat a kolik osekaných levnějších modelů karty vypustit na trh.

Každá společnost přitom jistě dělá vše pro to, aby uspěla a často jistě zkouší na zákazníka rozličné finty. Je na jeho inteligenci, aby se s tímto faktem vypořádal.

ad MS trend: Popsal jste princip, na kterém funguje ekonomika. Kde není poptávka, tam není důvod něco prodávat (ani to prodávat nelze).

Kdyby vývoj HW a SW nebyl správně provázaný, už dávno by nám k životu stačily z dnešního pohledu poměrně zastaralé stroje. Jelikož ale výrobci vědí jak na uživatele, podléháme permanentnímu tlaku kupovat stále nové a výkonnější stroje, neboť nikdo nemá zájem na tom, aby se situace ustálila. HW průmysl je jen dalším převtělením konzumního způsobu života, který se svému stvořiteli vymknul z rukou. Příliš rychlý vývoj totiž může vést k záhubě minimálně stejně spolehlivě, jako trvalá stagnace.

maslow
maslow
Level Level
19. 3. 2004 07:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdravim. Před pár dny jsem kupoval kartu od MSI - je to naprosto výborná karta, tichý chaldič, který neuslyšíš, slyšet je spíše větrák od zdorje ( mám Artic cooler rev.2 + artic cooler do case a pc je iché jak myška, jen si tak ševelí..
Přiložený software nikde jinde nenajdeš, já bych šel ( a šel...:-D) do té 5900XT. Radeon 9800PRO není taktéž špatná volba, HIC nebo FIC jsou firmy, kde to dotaneš jen tak v balíku, chladič nic moc..Spíš být tebou od Sapphire. VIVO je fajn,je to na přenos video nahrávky do pc.
Pro příznivce ATI + lidi co da 700 stovek navíc pro pár snímků -Sapphire 9800PRO, jinak MSI 5900XT. Novodobá 4200Ti a věřím, že nějaký ten pátek vydrží.

juja
juja
Level Level
18. 3. 2004 23:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To si myslím sedí. Pro VIA chipsety je potřeba velice pečlivě vybírat HW, protože jsou náladovější než moje matka. Lidi, kteří nemají s VIA takové zkušenosti pak velice rychle začnou nadávat třeba na ATI...

danno
danno
Level Level
16. 3. 2004 08:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dvajte si pozor na cip ATI 9600XT.
V kombinacii s niektorymi cipsetmi VIA (najma KT333, KT400(a) ...) moze narobit znacne problemy. Mam takuto kombinaciu doma a stale nefunguje na 100 percent (na AGP 8x vopred zabudnite, aj ked o to az tak velmi nejde). Na roznych forach sa to len hemzi zufalcami s podobnymi pripadmi a definitivne riesenie, zda sa, stale neexistuje. Na strankach ATI sa k tomu vyjadruju kratkou hmlistou spravou, v zmysle, ze tento chip s tymito chipsetmi zaznamenava iste nekompatibility, riesenie sa vraj stale hlada.
Zacinam si priat aby som sa bol rozhodol o par stoviek drahsiu (a o chlp vykonnejsiu) FX5700Ultra. Pre dosky s VIA chipsetmi je to asi istejsia volba.

luyza
luyza
Level Level
15. 3. 2004 18:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Sice si zadnou z techto karet nekoupim, ale aspon sem si pocetl a trosku sem se zorientoval v nich zorientoval.
Diky za ty recenze, musela to byt fuska.

Bajt
Bajt
Level Level
15. 3. 2004 12:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Test docela dobrý ale:
Docela by mě zajímalo jak by dopadli grafiky kdyby se vycházelo od obrazu, o tom to přece je výkon ? kvalita - cena. Nastavit kvalitu 3D u všech grafik přibližně na stejnou úroveň a pak změřit počet snímků. Pak to dělení do různých kategorií Entry-level? je skoro zbytečné. Ten kdo si chce koupit grafiku tak vychází s toho co si může koupit za určité peníze. Tak by u každé graf. měla být cena. Důležité je cena ? výkon a ne do jaké kategorie patří. Protože ten strop třeba Mainstream je diskutabilní.

Štěpán Mrázek
Štěpán Mrázek
Level Level
15. 3. 2004 11:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No jak tak koukám, tak jsme úplní žabaři a asi bychom to měli rovnou zabalit :-(.

Pokud vás chápu správně, tak jsme měli vzít cca 40 různých grafických karet, od každé zapůjčit několik identických vzorků z jedné série, na každém vzorku opakovat několikrát měření a uvádět statisticky vyhodnocená data. To vše samozřejmě pro OC a non OC nastavení. Zcela přirozeně jsme měli předpokládat měsíc před započetím testu, že Radeon 9800Pro klesne v ceně, atd... Až takovýto test budete schopen zrealizovat (a tím myslím koordinovat po stránce komunikace s distributory a výrobci, otestovat a sepsat) tak se mi prosím ozvěte. Pořád hledáme schopné autory a pokud tohle všechno dokážete v rámci jednoho měsíce, který nám příprava tohoto testu zabrala (mi žabaři ze Svět hardware jsme na tom pracovali celkem tři) tak vás velice slušně zaplatíme!

BTW: jen testy ve 3D marku 2003 (jeden test cca 8 minut) by pro takovéto testování (3 vzorky od jedné karty a pět opakování testů a to vše znovu pro OC nastavení) zabraly 160 hodin bez přestávek na nastavení, instalaci ovladačů atd. A kde jsou další benchmarky, které zaberou mnohem více času než 3D Mark 2003?

dp
dp
Level Level
16. 3. 2004 00:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Štěpán Mrázek Neříkám že jste to udělali zbytečně, že jste žabaři a vůbec ne že by jste to měli zabalit :-( A taky vím že jste tomu věnovali spoustu času. Jde mi ale hlavně o to aby ty testy byly ke všem kartám naprosto fér!! A taky aby testy pokud možno šli více k podstatě věci. Což vůbec nemusí znamenat další desítky a desítky testů a grafů, protože méně je někdy více. Tedy konkrétně:

ad 1) Já rozhodně nejsem žádný fanatický přetaktovávač který přetaktuje i senzor optické myši ale pokud testujete něco takového jako HIS R9800Pro ICE-Q nebo Sapphire R9800XT UE pak je prostě nefér je nepřetaktovat protože jinak proti tuctovým R9800Pro resp. R9800XT nic víc nenabízejí (a pokud roztřídíte karty i jen podle nepatrného rozdílu výkonu pak i mezi těmi tuctovými mohou skončit jako popeky). Jinak takové množství různých chladičů na kartách stejné třídy přímo láká k tomu ověřit jejich účinnost, hlučnost, dosaženou teplotu - a jak lépe než při OC. Bez toho pak stejné karty skončí v mlze "téměř" stejných výkonů.

ad 2) Stejný výkon stejných karet - to je oč tu běží!! Je správné říci že třeba Triplex 9800XT a PowerColor 9800XT mají rozdílný výkon, protože jsme změřily, byť zcela nepatrné výkonnostní rozdíly, nebo je spíš pravdivější říct že jsou to ÚPLNĚ STEJNÉ karty a nepatrný rozdíl výkonu jde pouze vrub chybě měřění - kdy ani dva testy spuštěné po sobě nedávají úplně stejné výsledky? Tohle přece vůbec není o množství měření - to je o analýze výsledků. Pokud máte konkrétní informace čím se tyto karty technicky liší opravdu rád se je dozvím. Jinak takhle "podobných" karet (a tady už nejde jen o tvz. referenční vzhled) malonákladové série R9800XT je hodně - i Hercules který si jinak potrpěl na vlastní vzhled takovou "dělal". Ono by vlastně o nic nešlo, kdyby jedna karta prodávaná pod značkou Triplex nezískala výkonnostní ocenění a druhá, ta samá prodávaná jen pod jinou značkou neskončila až třetí v poli :-( Proto jsem taky tvrdil, že kdyby jste vzali dvě stejné karty, tak by vám také nevyšly na "tisícinu" stejně - to snad není třeba ani zkoušet. Prostě si to ocenění zaslouží ta i ta.

ad 3) Samozřejmě že si každý koupí tak vybavenou kartu jak sám potřebuje. Jak to potom ale chcete prosím objektivně obodovat a porovnávat?! U výkonu je to úplně jasný. Čím větší, tím lepší. Ale tady? Je lepší tisícovka v kapse, špičková hra nabo průměrná zvukovka. Asi jak pro koho.
Jinak co se toho Gainwardu FX5900U GS týče - tak ten co jste testoval byl nejspíš jednou z prvních referenčních karet NV35 (FX5900U) kterou téměř všichni výrobci už dávno, hned po uvedení, opustily a která sklidila nemalou kritiku - právě ten hlučný chladič, zabírá 2 pozice atd., každopádně i daleko lepší následníci této karty se už také nevyrábí a nahradila je další verze s NV38 (FX5950U). I ten samotný Gainward XP 1600 Golden Sample se vyráběl nakonec v jiné variantě a dnes se dělá tuším XP 1800 GS! Takže tady vám podstrčily spíš nějaký výprodej ne? (jen mimochodem - nejsou u toho Gainwardu v testu dodnes špatně hodnoty frekvence GPU a RAM)

ad4) Ty R9800Pro mají teď prostě dobrou cenu. Jasně že to nikdo dopředu nevěděl, ale upravovat testy taky není vůbec potřeba - tam ty karty přece jsou a je celkem jedno jestli v Mainstreamu nebo jinde.

Martin Štěpánek
Martin Štěpánek
Level Level
15. 3. 2004 09:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

OK, takze kdyz to tak ctu, tak mam pocit, ze jsem to asi delal uplne zbytecne??!! Ale k veci:
Ad 1) Asi nechapete, ze ne vsichni musi vse z akazdou cenu pretaktovat?? Dyt me chodi spousta emailu, kde se lidi ptaji co a jak se pretaktovava, protoze to nevi a nikdy to nedelaji. Dale by me zajimalo, jak chcete merit kvaliu obrazu, aniz bych musel mit vybaveni za 100tisic?????
Ad 2) Jiste, muze se stat, ze kdyz vezmete stejnou kartu z jine dodavky, bude se vykon mirne lisit, ale urcite to nebude UPLNE JINAK. Navic, graficke karty jsou z vyjimkou Radeonu 9600XT na cipovych sadach pomerne nezavysle.
Ad 3) Byly stanoveny podminky a tech jsme se museli drzet. Ale snad nejste uplne mimo, aby jste si koupil Gaonward (jen proto ze jsme jej vyhlasili vitezem) kdyz uz mate zvukovku i Firewire. U teto gategorie jsem doufal, ze si kazdy rozumny ctenar udela obrazek sam podle toho co povazuje za dulezite!! Nemuzeme vam snad vsechno vypsat a naservirovat.
Ad 4) Je to temer mesicni prace, pokud bych musel vse menit, jak se ten tyden pohnou ceny, nasly by se i karty, ktere by uz nepatrily do mainstreamu, ale do Low-endu a podobne. Pravidla byly jasne dane, vyhraje karta s nejlepsim pomerem cena vykon. Ale pri pohledu do budoucna jsem jasne psal, ze je potreba zduraznit vykonu karet FX5900XT, ktere mely rozumny pomer/ceena výkon (i kdyz nevyhrali) ale presto staci na slusne hrani a jeste chvili stacit budou.

To je vse??

Reklama
Reklama