Zpět na článek

Diskuze: Windows 10 bodují, prohlížeč Edge ale příliš nezaujal

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

toficz
toficz
Level Level
4. 9. 2015 12:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak z Windows 10 udělat desktopový systém | Disassembler
http://www.dasm.cz/clanek/jak-z-windows-10-udelat-desktopovy-system

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
4. 9. 2015 08:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

prošel ubohé možnosti nastavení a přepnul na IE. Že je Edge o pár setin sekundy rychlejší vůbec nehraje roli, důležitý je komfort používání.

khostri
khostri
Level Level
3. 9. 2015 22:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já jsem s desítkami spokojen. Narazil jsem na drobné komplikace při použití AD a proxy, ale jinak to jde.

edge jsem chtěl docela cíleně používat, ale bohužel to prozatím nejde.
Hlavním důvodem je absence rozšíření - nepotřebuji nic speciálního, ale bez Adblocku se prostě nedá fungovat. zkusil jsem a nejde to. Takže to je hlavní důvod, proč mám zase chrome. (ano, zkoušel jsem okliku přes hosts, ale to prostě není ono).
A pak mi ještě vadí drobnosti - například: přepnu na Edge, začnu psát a ono nic. musí se kliknout... aha není lišta nahoře, musí se kliknout do hledacího pole. A pak teprve se začne psát.
Podle popisu naprostá prkotina, v reálu neskutečný opruz.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
4. 9. 2015 15:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@khostri Jo, práce s SW klávesnicí je stále tragická jak v W8. Prostě se nezobrazí a nezobrazí, musíš si ji vyžádat. Přitom systém musí jasně vědět, že žádnou HW klávesnici nemám připojenou a jaké překvapení, budu používat SW, strašný opruz. Opět nulový pokrok oproti předešlé verzi. MS si z nás dělá jen legraci.

Cemada
Cemada
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
3. 9. 2015 20:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám W10 ve VirtualPC...zatím moc nezaujali. I když je vidět posun k lepšímu oproti W8(.1), přijde mi že se stejně vše na úkor dotekové obrazovce. Start se docela povedle, ale když jdu do nastavení a potřebuji jít do podrobností, vždy se tam musím proklikávat přes několik ikon/odkazů a to je proste zdlouhavé, takové nekonzistentní...jestli to říkám dobře:-D Přechod na Win7 byl parádní, vše mi přišlo dokonale intuitivní. Bojoval jsem s pár věcmi jako jiné názvy apod...ale to asi každý. W8 jsem zavrhnul defakto hned poprvé, protože asi 20 minut jsem lovil nastavení siťové karty (té kabelové). A tady se někam proklikat taky umění.
To, že má většina Chrome je tím, že je v milionech instalacím programů třetí strany a uživatele zvyklí několikrát poklikat na Next tlačítko jej prostě nainstalují. Navíc jako výchozí prohlížeč a protože nevědí co s tím tak jej používají.
Firefox použivám mnoho let na doporučení kamaráda. A rozhodně nejsem nespokojen a ten jej doporučuji i mému okolí. Taktéž jedu pár let v Thunderbirdu.
Jo a s Chromem mám dobrou zkušenost.
Kolega požádal o pomoc páč mu zlobilo ntb, a to i jeho synovi. Výsledek: i přes ofio Norton Antivirus (osobně tedy radši Eset, ale když si někdo nedá poradit...:-D) v cache Chromu asi 40 viru.
Takže Chromu a Nortonu jsme dali sbohem, používají nyní Eset a Firefox a po třech letech žádný problém :-)

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
3. 9. 2015 21:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cemada Já nerad přecházím na nové systémy, takže když jsem teď koupil nový notebook s osmičkami, hodil jsem tam po týdnu desítky, abych na to už nikdy nešahal a nemusel si zvykat na jiný systém. No, zatím pozoruji akorát to, že notes s desítkami nabíhá a vypíná se asi dvakrát pomaleji, což se mi moc nelíbí a nefunkční gesta na touchpadu jsem už opravil... Ale asi u nich zůstanu.

bexxx
bexxx
Level Level
3. 9. 2015 20:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Taky by měli uvést číslo kolik procent z těch co přešlo na W10 se vrátilo zase zpátky na předchozí systém. Já osobně jsem se vrátil zpět k W7, zatím prostě nepřekousnu že nemám možnost si nastavit aktualizace W10 podle své potřeby, to že si to začne stahovat data kdy se tomu zalíbí mi nevyhovuje a omezuje mě to.

Leon1464
Leon1464
Level Level
3. 9. 2015 22:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bexxx Mám s desítkami podobné zkušenosti. Zatím jsem jej nechal jen na tabletu k vyzkoušení, ale vadí mi dvojakost nastavení. Něco je v ovládacích panelech, něco je v nastavení systému. Hlavně vše co jen trochu smrdí oním Modern UI strašně plýtvá místem na úkor přehlednosti. Například aktualizace ukáží jen název a KB, podrobnější popis je schovaný v popup okně. Prostě to popírá léty zažitá a vyzkoušená pravidla ergonomie.

Jimmz147
Jimmz147
Level Level
4. 9. 2015 07:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Leon1464 Pro člověka, který se aktivně pohybuje v IT může být systém automatických aktualizací ve Win10 nepohodlný. Je si ale třeba uvědomit, že většinový podíl uživatelů Windows jsou obyčejní lidé, pro které je vše kolem IT doslova nesrozumitelná magie. A všichni tito uživatelé nový systém aktualizací uvítají, protože se to všechno udělá samo a nemusí si ničeho všímat.
Edge samotný je v tuto chvíli v podstatě nepoužitelný. Navíc když bych chtěl prohlížeč, který vypadá a funguje jako Chrome, tak přece budu používat Chrome. Toto rozhodnutí Microsoftu naprosto nechápu.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
4. 9. 2015 13:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Leon1464 Ano, o tom žádná a souhlas. Co to má společného např. s mou osobou, "IT", co si chce ovlivnit způsob aktualizací v admin účtu. Tím se nějak ohrožuje distribuce aktualizací "většinového podílu"? Diskuse není, co má být jako zákl. nastavení, ale co si chci nastavit.
Ad Edge, vysvětli mi, k čemu je tam naprosto praštěná volba "Flash Ano/Ne", co si jako má pod tím "většinový podíl" představit? Co je Flash, jaký to má dopad, potřebuji to..... Aneb schizofrenie MS v nejlepším světle.
Takže IT co ví proč a jak to zakážeme, většinovému podílu co netuší vocogo to povolíme. He???
Navíc když už tam je ta volba, jako že tedy konfigurace prohlížeče, proč tam není o Silferlightu, Javě a já nevím co ještě? To si Adobe zaplatilo nějaký marketing?

Jimmz147
Jimmz147
Level Level
4. 9. 2015 14:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Leon1464 Většinový podíl = oněch 80% uživatelů Windows kteří jsou takzvaní BFU.
Jinak bych řekl, že si MS prostě řekl "Většina podrobné nastavení nepotřebuje, tak proč se s tím dělat.". Samotnému se mi to taky moc nelíbí, ale s tím člověk sotva něco udělá.
Proč je v Edge nastavení Flashe taky nechápu, ale je to až v Upřesnujících nastaveních a tam většina BFU taky nepůjde. Snad Edge trochu spraví možnost doplňků, která by měla dorazit s velkou aktualizací v listopadu.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
4. 9. 2015 15:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Leon1464 Já vím co myslíš tou skupinou. Jen mě zarazil ten názor, že když bude v systému nějaká volba týkajícího se fungování aktualizací, že se tím daná skupina automaticky ohrožuje, že půjde jako stádo a přepne. Tak tomu ale přeci není, 79% z těch 80% na to nesáhne, protože nebude vědět proč, resp. na to prakticky ani nenarazí.
Pak tedy nechápu, proč MS rozhodl i za těch 20%, kteří vědí, proč co dělají.... Ani se MS s něčím moc dělat nemusel, stačilo zachovat:)
BFU nepotřebuje doplňky. Zato by ocenila např. v tablet režimu lepší GUI, apod., což také u Edge nehrozí (za tohoto stavu).
Cca W10 je prostě stejný bazmek jako W8, v zásadě se nic nezměnilo, není to ani pro Desktop, ani pro matlání.
A to se nebavíme o Windows Apps, kde MS nasazuje laťku technologického demonstrátora (vývojáři, takto by to mělo vypadat) setsakra nízko, resp. se ta laťka povaluje někde po zemi.

Jimmz147
Jimmz147
Level Level
4. 9. 2015 17:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Leon1464 Windows Apps jsou jedna z věcí, které se mi na Win10 nejvíce nelíbí. Jejich užitečnost je značně diskutabilní a navíc polovinu z nich nelze uživatelsky odinstalovat a musí se sáhnout k PowerShellu. Navíc, když se potom uživatel přihlásí na nový uživatelský profil, tak jsou všechny zpět. Aby se jich člověk zbavil kompletně, musí ručně smazat jejich složky z adresáře WindowsApps...Jak tohle mohlo projít do finálního produktu mi hlava nebere.

bexxx
bexxx
Level Level
9. 9. 2015 12:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Leon1464 Co je to za nesmysl motat do toho IT? To je přece úplně jedno jestli jsem člověk co denně sedí za PC ať už v kanceláři nebo zedník nebo jen někdo kdo si na tom hraje hry. Pokud vím tak ta možnost nestarat se o aktualizace je už někdy od XP možná dřív, ale nemožnost si je ošéfovat to je jen novinka W10 slátaniny.

Reklama
Reklama