Zpět na článek

Diskuze: Windows 365: jaká jsou úskalí online PC?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

pdsfab
pdsfab
Level Level
4. 8. 2021 14:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A zaujímal by ma aj výkon. Tipujem, že tam budú používať nejaké obstarožné Xeony 2.2GHz, 8c sa vyrovná tak 4c nových desktop strojov ak vôbec. To je teda "terno". A tie ceny..

drqq
drqq
Level Level
4. 8. 2021 12:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Odpadne velké množství nákladů a změny ve společnostech budou levnější.
Pro mne to význam nemá a asi nikdy mít nebude.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
4. 8. 2021 12:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@drqq Špecifikujte tie "velké množství nákladů".

komplikator
komplikator
Level Level
4. 8. 2021 13:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zolo_sk Treba najmuti tymu na casove omezeny projekt. Netreba porizovat fyzická zarizeni. Pronajmou se na nutnou dobu virtualni. Leasing/pronajem počítačů obvykle neni flexibilni a je radove na roky.

doriel
doriel
Level Level
4. 8. 2021 13:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zolo_sk Minimální subskripce je na rok, za 2 měsíce zaplatíte jako za rok.
A proč si tu virtuálku neuděláte na serveru sami? Jako jo, někam to zadám, přenesu zodpovědnost a nemusím se starat teoreticky o nic. Ale co když to bude nedostupné? Co když bude server natolik zatížený že to bude trvat hodiny něco spočítat? A ještě budu mít nějaký limit download/upload?
Všechna data u někoho cizího? Nikdo rozumný tohle neudělá. Navíc přemýšlejte se mnou - abych se připojil na tu virtuálku stejně potřebuju nějaké PC.
A ještě budete svázaný nějakou šílenou smlouvou s Microsoftem o odebírání služeb. Podpory se nedočkáte, zvýší Vám cenu.. Nešel bych do toho ani doma, ani ve firmě. Při ceně 28 EUR bez DPH za měsíc (bez balíku Office) za tu nejmenší verzi to vychází kolem 10000 KČ za rok. Za to si koupím víc jak dvoujádro se 4 GB RAM.
Jediná pro mě viditelná výhoda je sdílené prostředí, kdy víc lidí pracuje na stejných datech (prezentace, obchodní zástupci).
Je to další způsob jak generovat peníze ze vzduchu pro Microsoft, pokud se nemýlím.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
4. 8. 2021 13:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zolo_sk To vyzerá skôr na malú vývojovú firmu. To pri takých jednorazových rýchlych zakázkach sa do ceny už zahrnie aj nákup HW.
Skúste mi dať príklad z korporátu s 1000-2000 ľuďoch a dajme tomu 500 PC. Kde sa tam ušetrí?

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
4. 8. 2021 13:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zolo_sk "přenesu zodpovědnost a nemusím se starat teoreticky o nic"
Akože o nič? A čo tie PC, na ktorých beží ten cloudový windows? A čo samotná fyzická sieť? Admina sa asi nezbavíte tým, že nebudete mať vlastný server, AD, správa užívateľov, však to isté bude treba urobiť a spravovať v tom cloude. Alebo lusknete prstami a užívateľov máte nahodených? Odchody a príchody zamestnancov znamená, že bude treba účty zablokovať a vytvárať nové, aj s príslušnými mail kontami. Akože jediné čo sa asi ušetrí je inštalácia nového PC a jeho konfigurácia, aj keď to sa dá robiť vzdialene po sieti zo servera a potrebné programy sú už integrované v inštalácii. Taký admin zvyčajne má na starosti aj iné činnosti. Čo tlačiarne? Je síce možný outsorcing, ale užívatelia sú jelitá a pri výmene toneru tie tlačiarne hrubou silou zničia (však to nie je ich majetok). Taktiež prideľovanie služobných mobilov, ich správa, to tiež často admin robí (aby sa ušetrilo). No a teraz si spočítajte, že takéto dievča pre všetko zrazu nahradí externá firma, čo musí behať okolo tlačiarní, samozrejme za poplatok, údržba siete zase ďalšia externá firma, prácu s mobilmi nebude chcieť nikto zobrať, lebo to akosi niku nezapadá do pracovných povinností jeho funkcie (alebo to zoberie manažér, lebo má najvyšší plat?).

doriel
doriel
Level Level
4. 8. 2021 13:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zolo_sk Nesnažím se vyvolat konflikt, chci diskutovat :) ale já nechápu, jak chcete těch 1000-2000 lidí na ty virtuálky připojit?
To jim jako nařídíme aby si koupili svoje PC? Nebo budou vyplňovat tabulky přes telefon připojený na tu virtuálku? Mě to prostě nedává smysl. Chybí tomu terminál, co si pořídíte za 10 dolarů napořád a umí jen internet a RDP.

doriel
doriel
Level Level
4. 8. 2021 13:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zolo_sk Myslel jsem že se nemusíte starat fyzicky o HW, když se rozbije virtuálka, obnovíte jí do výchozího stavu a hurá :) Jinak po SW stránce souhlasím, že práce je spousta i na virtuálce.
Jinak dneska je možné instalovat v doméně počítače přes SCCM, což nainstaluje OS ze síťového image, kde už může být vše potřebné obsaženo.
Jak říkám, Windows 365 jsou vtip, souhlasím s Vámi máme na to asi dost podobný pohled.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
4. 8. 2021 15:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zolo_sk O tie stroje na ktorých beží ten cloud sa musíte fyzicky starať. Odišiel nám v záruke M.2 SSD Crucial, dnes zase prestal fungovať v PC 500 GB HDD, niekto to musí opraviť.
Áno, inštalácia systému zo servera je pohoda, dokonca neskôr cez to automaticky nainštalujeme potrebný soft z repozitáru.

doriel
doriel
Level Level
4. 8. 2021 15:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zolo_sk Pravda. Cloud PC je v podstatě způsob, jak Microsoftu předat Vaše data. A ještě za to zaplatíte ;)
Jak říkám, pokud k tomu nedají terminál za 10 EUR navždy, nevidím v tom užitek.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
4. 8. 2021 15:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zolo_sk Ja nepotrebujem konflikt. Ja len, že DrQQ napísal "Odpadne velké množství nákladů". A zaujímalo ma, kde sa zoberie to veľké množstvo úspor. Ja ich nevidím. Toto je len ďalšie ťahanie peňazí zo zákazníka.

doriel
doriel
Level Level
4. 8. 2021 15:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zolo_sk DrQQ asi mluvil o Microsoftu, že mu odpadnou náklady.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
4. 8. 2021 16:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zolo_sk :-)
Akože ich prenesie na zákazníka?

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
4. 8. 2021 16:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zolo_sk Terminál asi za 10 dolárov nekúpite. A myslel som to tak, že tých 500 PC sa pripojí na tie virtuálky, ale niekto to predsa musí zariadiť a starať sa o to. Predsa firma nevyhodí 500 funkčných PC a nenakúpi terminálky. To by mohla neskôr, keď už budú odchádzať do kremíkového neba a nebude efektívne to opravovať a bude ich treba nahradiť. Tak proste oddelenie IT na začiatok nakúpi 50 terminálok a keď budú dochádzať, tak zase prikúpia ďalších 50.

doriel
doriel
Level Level
5. 8. 2021 09:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zolo_sk Nejlevnější co mě napadá je Raspberry Pi.
Firma nevyhodí 500 funkčních PC. Je to jako kdzbzste si koupil auto, abzste si dojel pro auto, které necháváte stát na konci prahy na černém mostě.

Reklama
Reklama