Zpět na článek

Diskuze: Zajistí hloubkový radar naprostou autonomii řízení?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

TomasNe
TomasNe
Level Level
20. 2. 2020 10:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podle mně by byl skvělý nápad, kdyby se pri konstrukci či opravě silnic do krajnic pod povrch zabudovali reflexní prvky ( třeba ve formě hliníkového pásku). Mohla by tam být i zakodována nějaká přídavná informace.

Dodinoo
Dodinoo
Level Level
19. 2. 2020 16:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zaujimal by ma dopad takejto dopravy ktora by sa skladala z aut ktore nepretrzite vysielaju rozne vlny ziarenia do svojho okolia (aky by to malo dopad na nase zdravie v tak velkom meritku posobenia).

wrah666
wrah666
Level Level
19. 2. 2020 16:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dodinoo Úplně normálně. Řidič dostane rakovinu prsu, řidička prostaty.. A doktor jim to nebude smět říct, protože by tím narušil jejich lidské, přirozené právo zvolit si pohlaví. :)

coolipi
coolipi
Level Level
19. 2. 2020 17:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dodinoo Vzhledem k tomu, ze to bude pouzivat velmi smerove vlny s vysokovou frekvenci, tak by to vyzarovalo pod auto a kabina je kus plechu, tak bych rekl ze velmi velmi male. Odrazy jsou jeste slabsi nez prima vlna. To uz jen mobil, ktery drzite u ucha bude mit na zdravi 10000x horsi dopad - treba noseni telefonu by melo byt 2.5cm od tela. Kolik lidi s plackami to nosi tak daleko?

Cemada
Cemada
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
19. 2. 2020 14:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Otázka zní: Jak to bude v případě nezmapované cesty? Což bude i silnice po rekonstrukci, stejně jako pomalu se zvětšujících děr atd.
Datový objem asi taky nebude malý.
Ale každý nápad někam vede, tak třebas z toho něco bude.

Pořád si říkám, jestli by nebylo nejlepší do silnice prostě zakopat drát s nějakými čidli a bezdrátově jej autem snímat.

batmaster
batmaster
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
19. 2. 2020 11:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Malý překlep: "který by se mohl by se stát"..

Jan Vítek
Jan Vítek
Level Level
19. 2. 2020 11:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@batmaster To jsou ty úpravy na poslední chvíli, opraveno.

wrah666
wrah666
Level Level
19. 2. 2020 10:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobře, je to přesnější, než GPS. Nicméně ne o moc, gpska při opakovaných dotazech a vlastním měření inercie dá výledek s přesností +- jednotky metrů. (spíš metr až dva) A stejně to bude muset mít hafo jiných senzorů. Autonomní auto se nemůže hnát po "jediné správné" stopě, a ignorovat při tom ostatní auta, značky, světla, lidi, zvířata, padlé stromy, padající skály.. Neříkám, že to nepomůže, ale rozhodně nejde o samospasitelný nápad.

Jan Vítek
Jan Vítek
Level Level
19. 2. 2020 11:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Jde o schopnost se orientovat v jakýchkoliv podmínkách. K čemu bude GPS v tunelu, nebo v opravdu husté vánici?

wrah666
wrah666
Level Level
19. 2. 2020 11:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Vítek Ano, uznávám, že to pomůže. Ale rozhodně to nemůže ostatní senzory nahradit. Auto musí být schopné vnímat okolí a reagovat podle potřeby a na to stejně ty kamery a lidar potřebuje. A minimálně, když někde najede na objížďku, bude potřebovat i tu GPS. Není možné, aby se to tam zastavcilo a nahlásilo, že chybí data. (ostatně počítám, že vůbec samotná objížďka je pro autonomní systém docela legrace. S tím, jak je někdy značená zcela nesmyslně, nebo víc než laxně)

wrah666
wrah666
Level Level
19. 2. 2020 11:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Vítek PS: a v případě tak hustého sněžení, že není vidět na značky, silnici a vypadne GPS je vám znalost polohy stejně k ničemu. Maximálně, že zajedete na kraj a zastavíte. Pokračovat dál, natož vyšší rychlostí je pokus o (sebe)vraždu.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
19. 2. 2020 12:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Vy ste sa teraz prebudili z hibernácie? Galileo má výrazne vyššiu presnosť.

coolipi
coolipi
Level Level
19. 2. 2020 16:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zolo_sk Pokud se ovsem kontinent nepohne o 2 metry po zemetreseni.

Pozitivni prinos teto technologie bych spise videl v odhalovani odpadku, ktere stavitele dalnic zasypali pod vozovku a usetrili tim (sobe, nam ne).

Ve vanici se auto stejne bude muset drzet ve vyjete stope (i kdyz pojede jen 30km/h) protoze by ho to jinak tahlo mirne do strany a riziko smyku by se zvetsilo.

Jesli jste jeste nekdo nevystrizlivel z idey samoriditelnych aut bez volantu (to se nam snazi prodat lobby automobilek, protoze uz nevi, za co by si uctovali dalsi sumy penez), tak si nekdy otevrete ridici jednotku soucasneho auta, ktera prezila 5-10 zim. Kondenzace vlhkosti jak prase, kdyz neudelaji v skatuli pro jednotku diry na nejnizsim miste, tak tam ta voda zustava a sezere to nohy integracu. A to jsou jenom FET tranzistory s rozteci 1.27mm

Dalsi problem je zivotnost cipu vyrobenych na stale se zmensuijich vyrobnich nodech. Uz 28nm melo automotive zivotnost v rocich , posledni co jsem videl ze vydrzi 10 let byl 40nm proces.

Na 7-3nm to vypada spis na 9 mesicu. Mozna bych ty slidy jeste nasel.

Jestli se ptate proc, tak asi kvuli vsem vlivum (vibrace, teplota, stridani vlhkosti) atd. Taky jsem nevericne kroutil hlavou. Pak jsem si ale vzpomnel, jak jsem zaletovaval SMD rezistory na palubni desce pro Octavii, proste se jim rozlomil cin na jedne noze. A to byl jen tachac nebo podsviceni a velikost SMD odporu 1206.

Reklama
Reklama