Toto je naprostá hrůzostrašnost. Kolik takových nesmyslů se bude muset postavit, aby se stabilizovala naprosto nestabilní síť, kterou si nyní Němci a v budoucnu (nuceně) budují? Již nyní se ukazuje, jak jsou obnovitelné zdroje nespolehlivý zdroj energie (pokud jsou tlačeny jako hlavní zdroj). Nyní v Německu frčí staré uhelné elektrárny ze 75% své kapacity a k tomu plynové. I když fotovoltaika v Německu má instalovaný výkone 60GW a větrné elektrárny také cca 60GW, tak ze spotřeby Německa v současné době (cca 65-70GW) dodávají do cca 10%, i když mají instalovaný výkon skoro 2x větší, než je spotřeba. Výsledkem je produkce 1kWh s cca 750g CO2/kWh, což na zelenou energetikou nejvíce rozvinutou zemi je zoufalost, když ČR má cca 550-600g/kWh (máme velmi malý instalovaný výkon obnovitelných zdrojů) a taková Francie, která má cca 70% spotřeby pokrytý jadernou energii a produkuje jen cca 80g CO2/kWh. V létě bude mít Německo zase velké přebytky a nebude kam s nimi. Ani tyhle mega baterie to neřeší, stále jsou moc maličké.
Tohle je stále stejná situace, kdy se za krátký čas udělá hodně cyklů a tím pádem hodně km, ale to přeci pro baterie není problém. Bateriím nedělá až tak velký problém stárnutí ve smyslu počtu nabíjecích cyklů, jako stárnutí věkem, kdy dochází k degradaci samotné baterie.
Každý někdy zažil, že používal nabíjecí baterie, které když používal pravidelně každý den (třeba ve foťáku, nebo v mobilu), tak neměl nikdy problém během prvních 2-3 let, ale velký problém nastal třeba po 10 letech, kdy i když je nepoužíval nějak intenzivně, tak prostě ztratili kapacitu. Příkladem třeba olověné baterie v každém autě, pokud zestárne a má třeba 5-10 let, tak zpravidla funguje, ale má velmi malou kapacitu a tu neztratila počtem nabíjecích cyklů (v aute se pravidelně udržuje nabitá), ale samotným stářím.
No a nyní v praxi, průměrné stáří nově registrovaných aut v ČR (tedy nové auta a ojeté auta) bylo 10,8 roku a celkové stáří vozového parku (tedy i kde jsou započítané všechny firemní auta, která se kupují jako nová) je 15,93 let.
Pokud tedy životnost baterii je cca 8-10 let (kdy již má dost sníženou kapacitu a výkonové parametry), tak bude muset mít každé elketroauto vyměněnou baterii a to je cenové nereálné, když je to u 10 letého auta cena celého vozidla, nebo i vyšší a to i násobně
Zde jsou pěkně grafy s vývojem poklesy hodnoty aut. Auto za 1 500 000kč má při 10 roku cenu cca 250 000kč, což baterie s vysokou kapacitou bude velmi pravděpodobně dražší (pokud za tu dobu nebudou existovat nějaké levnější alternativy, ale o tom pochybuji).
Z toho vychází, že se výrazně zkrátí životní cyklus aut a z toho vychází, že stoupne potřeba recyklace a výroby nových aut a to povede k zvýšení spotřeby materiálů (recyklace není nikdy 100% a ve vše se z recykluje) a energii, což povede k většímu plýtvání zdroji. Nakonec to celé nedává žádný ekonomicky a ekologický smysl, je to jen bussines pro některé firmy a lidi, nic víc.
Je nějaká možnost se odhlásit od sledování tohoto vlákna? Naivně jsem si to dal sledovat, ale kdo ten spam v mailu má neustále číst. Stále dokola stejné hlody jednoho experta na vše co existuje. Jinak to budu muset dat do spam filtru. Dík.