profile-image

cernakus

cernakus
Registrace 17. 6. 2002
ID 2006839838
Level
4 bodů
Zbývá 96 bodů do dalšího levelu
0 100

Komentáře

cernakus
cernakus
Level Level
24. 1. 2023 17:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pro řadu MX není na trhu místo už několik let. Přesto ji zabednění výrobci, zřejmě pod tlakem zeleného zla, které jim hrozí znepřístupněním vyšších řad pro jejich notebooky, do notebooků stále cpou. Důsledkem je vyšší cena, vyšší hmotnost a nižší výdrž vykoupená mizerným výkonem a problémy při starších hrách, kdy se nedá jednoduše vynutit, která z grafik pojede (obvykle jsou s MX problémy).

Díky tomu si zelené zlo udržuje marketingový obrovský podíl v dedikovaných GPU na trhu, i když realita je, že MX srágory do nich mají hodně daleko.

Na druhou stranu je to i chyba AMD, které dlouhodobě nebylo schopné mobilní dGPU dodávat v požadovaných množstvích a také extrémní zastaralostí jejich iGPU - například to, že doposud nedokázali do APU zabudovat infinity cache, která zcela zjevně dokáže drasticky kompenzovat nízkou propustnost systémové paměti. Přitom po tomhle (tedy extra paměti přímo na čipu pro VRAM) se volají fanoušci už více než dekádu, protože jim bylo jasné, že to výrazně pomůže (a to se nevědělo ještě že až tolik).

Pokud AMD chce nVidii zničit, což je žádoucí, musí udeřit právě v oblasti notebooků, které zajišťují 2/3 prodaných počítačů.

cernakus
cernakus
Level Level
24. 1. 2023 18:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplikator Jsou toho schopni. Ale problém je letecký limit na kapacitu baterie. Navíc baterie nad 70Wh jsou drahé, protože jsou maloobrátkové zboží, protože se nedají dát do menších notebooků.

Například LG Gram 17 má při 72Wh baterii méně než 1,5 kilo a baterie samotná váží cca 300 gramů (tj. 100Wh by výžilo jen o 120 gramů více).

Jinak ta výdrž té Yogy je mrzutá. Můj hnůjvéj D14 (Ryzen 3500U) dával novej při videu cca 11 hodin. A to má 56Wh baterii. OLED by měl právě žrát dost málo. Ale asi to video ti netahá akcelerátor v iGPU, ale samotný procesor a to pak jde spotřeba dolů (možná koukáš na H.265?).

cernakus
cernakus
Level Level
24. 1. 2023 18:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pietrolbc iOvce edition. Ty jsou prostě hodně drahé.

Navíc jsou připájené, takže se nemusí ani dělat s vendor lockem (kterej by ale v opačném případě udělali).

cernakus
cernakus
Level Level
24. 1. 2023 13:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ventero Dunningův–Krugerův efekt u tebe roste každým slintem co napíšeš. Něco těžko pochopitelného.

cernakus
cernakus
Level Level
24. 1. 2023 12:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@neverminde Opět další kategorie které nerozumíš. Ekonomie.

hele rozumíš ty vůbec něčemu?

cernakus
cernakus
Level Level
24. 1. 2023 12:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik Ano, jenže protože jsi nebetyčný hlupák, tak jsi si sám vsugeroval, že Snajprik píše o ročním období. Jenže on nepsal. Jednou jsem tě na to upozornil. Jasně, hraješ si na nadutce co na mně nereaguje. Budiž. Ovšem přečíst by jsi si to měl, protože jinak ze sebe uděláš arcihlupáka opakováním stejné chyby. Což se právě stalo.

Je pak vlastně jedno odkud čerpáš informace. V momentě, kdy je neumíš interpretovat správně, protože neumíš pochopit jednoduchý text (byť ve slovenštině), tak by mohly být ty informace Slovo Boží a od veřejného zostuzení tě neochrání.

cernakus
cernakus
Level Level
24. 1. 2023 11:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik sankce ale nezačaly před rokem, ty realito!

cernakus
cernakus
Level Level
23. 1. 2023 16:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leppard protože problematice nerozumíš. Řada Kx1810, na kterou zřejmě narážíš byla stejnou "ukradenou kopií" jako například NEC Vx procesory. Jednalo se tedy o bitově a pinově kompatibilní procesory, ovšem za využití vlastních výrobních a optimalizačních postupů a vlastních přidaných instrukčních sad nad rámec x86. Oba vznikli za pomoci reverzního inženýrství. Ve všech ohledech tyto klony původní Intel 8086 překonávaly (taky byly o dost mladší).

Důvod jejich "krádeže" a následné výroby místo vývoje vlastního procesoru byl prostý. Byly určeny pro koncový trh do levných zařízení u kterých nebyla reálná návratnost pokud by nevstoupila do existujícího SW ekosystému (který, a přiznejme si to bez ostychu, celosvětově stál a padal na pirátství, protože fakt běžní koncáci neměli až desítky tisíc dolarů na všechen ten SW, co nakradli, byli rádi když někde vyloupli 500-1000 dolarů na klon IBM PC). Stejně jako NEC měl i SSSR paralelní vývoj průmyslových a vojenských polovodičů. které dalece překonávaly cokoliv, co měl Intel v té době k dispozici (intel byl schopen do světa superpočítačů vstoupit až na konci 90tých let, tedy 30 let po SSSR a více než 10 let po NECu a po více než 30 letech vlastního vývoje - aneb víš o i860?). Jen to mířilo do oblastí, o kterých si nejspíše neměl ani šajnu že existují/existovaly.

cernakus
cernakus
Level Level
23. 1. 2023 14:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cernakus A není?

cernakus
cernakus
Level Level
23. 1. 2023 12:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik Au. To ťalo do živého :-D

cernakus
cernakus
Level Level
23. 1. 2023 09:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak Asi to samé, co na Apple M1 amerického. Návrh celku a některých akcelerátorů.

cernakus
cernakus
Level Level
23. 1. 2023 14:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cernakus A není?

cernakus
cernakus
Level Level
23. 1. 2023 09:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@snajprik Hovno o tom víš, ale chceš si kopnout, že?

Samozřejmě že Ruska auta jsou z drtivé většiny vyrobená v Rusku. Protože dokonce i ty věci, kterých se jim nyní nedostává, jako například airbagy, se normálně vyráběly v Rusku, byť některé díly, které jim nyní znemožňují je vyrábět se dovážely. Pár měsíců až let bude trvat to nahradit, ale stejný problém by měla naše Škodovka, kdyby na nás bylo uvaleno embargo z Číny. To by však neznamenalo, že by Škodovka skončila, jen by musela nahradit díly, které se dováží nebo pro jejich výrobu je nutný dovoz dílů z Číny.

Podceňování a opovrhování Rusem se historicky nejenže nikdy nevyplatilo, ale vedlo přímo k dnešní situaci. Kdyby SSA jednaly s Ruskem s respektem, tak bychom s ním dodnes byli velcí kamarádi. Jenže Američan je bigotní, nadutý rasista. Ten se s respektem chová pouze k tomu, kdo mu umí dát přes držku. Proto když přijede nějaký americký úředník/politik druhé kategorie, tak se k našim elitám chová jak k vycvičeným psům. Naprosto nás nerespektuje, jsme pro něj jen podřadná gubernie někde na okraji jejich říše, do které byl poslán v podstatě za trest. Po většinu času ani neví, že existujeme.

cernakus
cernakus
Level Level
23. 1. 2023 16:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@honza1616 Kladeš velmi dobré, přitom jednoduché otázky, na které ani Musk ani stádo mOvcí dodnes uspokojivě mSkeptikům neodpověděli.

Hyperloop je více než 100 let starý koncept. A je stále konceptem prostě proto, že otázky, jako ty tvoje, neumí uspokojivě zodpovědět ani ti nejchytřejší inženýři na světě. A je jich mnohem více.

cernakus
cernakus
Level Level
23. 1. 2023 13:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cernakus Jasně, to chápu. Ale co úřady, obchodní centra, patrová parkoviště, hotely, nemocnice ... nebo jen návštěva příbuzných/známých v bytovém domě.

Jako vyhýbat se 30 let výtahům a navíc neplánovitě je z mého pohledu prostě kumšt.

cernakus
cernakus
Level Level
23. 1. 2023 12:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cernakus Typický příklad toho, jak lidé vlastně často nechápou význam slova, který běžně používají. Klaustrofobie není obecný strach ze stísněných prostor, ale strach ze stištěných prostor nebo situací (například uváznutí hlavy v zábradlí), ze kterých není úniku nebo zásadně omezují volný pohyb.

Tedy tvůj příklad s rourou - dokud jsi se v ní hýbal tak jak jsi chtěl, tak klaustrofobický pocit nenastoupí (u některých osob se zvlášť těžkou poruchou ano, ale ty jsou vlastně psychicky nemocní). Ten by nastoupil v momentě, kdy by jsi se zasekl a nešlo by to dopředu ani dozadu.

PS: Říkám si, jak je možné se 30 let nedostat do výtahu. Buď jsi nevylezl z baráku/vesnice nebo poctivě chodíš všude po schodech :-D

cernakus
cernakus
Level Level
23. 1. 2023 09:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Eskymak většina lidí trpí určitou klaustrofóbií. Je to totiž přirozený instinkt většiny nadzemních zvířat. Lidé se ji jen, na rozdíl od těch zvířat, naučili překonávat vědomím, stejně jako u strachu z ohně.

Když tě zavřu do těsné rakve a nebudeš vědět na jak dlouho a jestli vůbec tě pustím, tak během pár vteřin až minut ti vystřelí tepovka, začneš se silně potit a nakonec dostaneš panickou ataku. Typické příznaky klaustrofobie.

cernakus
cernakus
Level Level
23. 1. 2023 09:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jardadoma Výtahy dáváš?

cernakus
cernakus
Level Level
23. 1. 2023 12:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cernakus Typický příklad toho, jak lidé vlastně často nechápou význam slova, který běžně používají. Klaustrofobie není obecný strach ze stísněných prostor, ale strach ze stištěných prostor nebo situací (například uváznutí hlavy v zábradlí), ze kterých není úniku nebo zásadně omezují volný pohyb.

Tedy tvůj příklad s rourou - dokud jsi se v ní hýbal tak jak jsi chtěl, tak klaustrofobický pocit nenastoupí (u některých osob se zvlášť těžkou poruchou ano, ale ty jsou vlastně psychicky nemocní). Ten by nastoupil v momentě, kdy by jsi se zasekl a nešlo by to dopředu ani dozadu.

PS: Říkám si, jak je možné se 30 let nedostat do výtahu. Buď jsi nevylezl z baráku/vesnice nebo poctivě chodíš všude po schodech :-D

cernakus
cernakus
Level Level
23. 1. 2023 13:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cernakus Jasně, to chápu. Ale co úřady, obchodní centra, patrová parkoviště, hotely, nemocnice ... nebo jen návštěva příbuzných/známých v bytovém domě.

Jako vyhýbat se 30 let výtahům a navíc neplánovitě je z mého pohledu prostě kumšt.

cernakus
cernakus
Level Level
23. 1. 2023 09:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ensidia tu hmotnost jsem si vyhledal. Hmotnost je samozřejmě o dost menší, 85-90 kg. Z videa jsem hned věděl, že to nemůže mít více jak 100 kilo, protože by konstrukce reagovala úplně jinak.

Ale přemety dělá slušný, je podstatně větší akrobat než já. Ale já jsem spíše hromotluk a ti moc na salta nejsou :-D

cernakus
cernakus
Level Level
20. 1. 2023 09:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bespi V případě Muska jde vina zcela za ním. I kdyby to "nevěděl". Protože on inženýry do těch blbostí a podvodů tlačí, dtto marketéry. on není manažer typu Tima Cooka (do věcí co mu nepřísluší se nevrtá), on je manažer typu Steva Jobse (vrtal se do věcí, které mu sice nepříslušely, ale rozuměl jim), akorát je nesrovnatelně tupější.

cernakus
cernakus
Level Level
21. 1. 2023 22:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cernakus Ach, tak už mně dlouho nikdo neoslovil.

Sám jsi svého imaginárního syna vystavil jako štít. Přesto všechno mé kulky ho obletěly a střílely do tebe. Protože na rozdíl od tebe, nejsem amorální hovado, které střílí do nezúčastněných a nevinných.

Prokázal jsi, že nejsi schopen argumentovat jádro sporu. Nevíš nic o baterkách, nevíš kdy Apple dával jaké baterky do svých notebooků a dokonce ani nevíš, jakou baterku máš ve svém, nyní už se neostýchám říci, IMAGINÁRNÍM, macbooku.¨

Jediné na co jsi se vzmohl jsou poměrně nudné urážky a nějakou formu kádrového profilování.

Prostě borec nakonec :-D

cernakus
cernakus
Level Level
21. 1. 2023 21:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cernakus Njn, přesně tuto odpověď jsem čekal. Merito věci vynecháme, protože jsi si zjistil, že 8 let starý MB má Li-Pol baterii a musel by jsi přiznat mýlku. Tak místo toho přejdeš do ryze osobní roviny a nastavíš plané sliby, i když víš, že mi je u prdele, nejen tvůj imaginární syn, ale tvá osoba jako taková.
Prostě klasickej internetovej troll.

cernakus
cernakus
Level Level
21. 1. 2023 20:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cernakus Syn a ještě k tomu 14 letý :-D A pak kdo tu je pohádkář.

Lithium polymerové. Tak jako všichni výrobci, co používali a používají ploché baterie na míru. Lithium iontové jsou pouze ve formě článků a pokud si to dobře pamatuji, apple je opustil roce 2009 nebo 2010, kdyže přešel kompletně na Unibody. Tedy notebooky s uživatelsky nevyměnitelnou baterií. V roce 2014 se nedal koupit NOVÝ apple notebook, který by měl Li-Ion baterii. Pouze Li-Pol.

Víš, to že pohrdám iOvcemi, neznamená, že o Applu nic nevím. Nejspíše jsem toho o něm a jeho výrobcích zapomněl více, nežli ty kdy budeš vědět ;-)

cernakus
cernakus
Level Level
21. 1. 2023 19:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cernakus Bohužel dělám. Darmožrouta poznám přes web spolehlivě. Ale jsem s tím smířen.

cernakus
cernakus
Level Level
21. 1. 2023 17:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leppard No alespoň se umím trefit při odpovídání do správného vlákna. Ale ano, v průměru ten stroj jede 12 hodin denně. Používám ho totiž nejen jako pracovní, ale i jako soukromý. Takže když náhodou nepracuji (ročně vygeneruji v průměru přes 1000 hodin přesčasů) a nedělám nějaký sport, tak sedím na internetu a prokrastinuji. Herní počítač jsem nezapl už měsíce, protože mi stačí zevlovat na tom malém šmejdu.

Netvrdím, že to je normální. Proto jsem hned na začátku napsal, že je to heavy duty, protože fakt dostává záhul. Ale přesto všechno dodnes běží a nestalo se mi, že by mi po otevření nenaběhl, jak ten druhej dole bájil.

Nuž asi tolik, iOvečko. Někdo na to, aby jsi se mohl poflakovat u svého macbůčku, musí vydělat ;-)

cernakus
cernakus
Level Level
21. 1. 2023 19:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cernakus Bohužel dělám. Darmožrouta poznám přes web spolehlivě. Ale jsem s tím smířen.

cernakus
cernakus
Level Level
21. 1. 2023 20:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cernakus Syn a ještě k tomu 14 letý :-D A pak kdo tu je pohádkář.

Lithium polymerové. Tak jako všichni výrobci, co používali a používají ploché baterie na míru. Lithium iontové jsou pouze ve formě článků a pokud si to dobře pamatuji, apple je opustil roce 2009 nebo 2010, kdyže přešel kompletně na Unibody. Tedy notebooky s uživatelsky nevyměnitelnou baterií. V roce 2014 se nedal koupit NOVÝ apple notebook, který by měl Li-Ion baterii. Pouze Li-Pol.

Víš, to že pohrdám iOvcemi, neznamená, že o Applu nic nevím. Nejspíše jsem toho o něm a jeho výrobcích zapomněl více, nežli ty kdy budeš vědět ;-)

cernakus
cernakus
Level Level
21. 1. 2023 21:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cernakus Njn, přesně tuto odpověď jsem čekal. Merito věci vynecháme, protože jsi si zjistil, že 8 let starý MB má Li-Pol baterii a musel by jsi přiznat mýlku. Tak místo toho přejdeš do ryze osobní roviny a nastavíš plané sliby, i když víš, že mi je u prdele, nejen tvůj imaginární syn, ale tvá osoba jako taková.
Prostě klasickej internetovej troll.

cernakus
cernakus
Level Level
21. 1. 2023 22:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cernakus Ach, tak už mně dlouho nikdo neoslovil.

Sám jsi svého imaginárního syna vystavil jako štít. Přesto všechno mé kulky ho obletěly a střílely do tebe. Protože na rozdíl od tebe, nejsem amorální hovado, které střílí do nezúčastněných a nevinných.

Prokázal jsi, že nejsi schopen argumentovat jádro sporu. Nevíš nic o baterkách, nevíš kdy Apple dával jaké baterky do svých notebooků a dokonce ani nevíš, jakou baterku máš ve svém, nyní už se neostýchám říci, IMAGINÁRNÍM, macbooku.¨

Jediné na co jsi se vzmohl jsou poměrně nudné urážky a nějakou formu kádrového profilování.

Prostě borec nakonec :-D

cernakus
cernakus
Level Level
20. 1. 2023 20:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@parkuta blábol iOvečky. Lipol je Lipol. Fyziku neochčije ani tvůj bůh Jobsovitý. Dnes tedy spíše Cookovitý.

Takže žádná lepší baterie. Lipolky mají 300-500 cyklů, než je pád pod 80% kapacity. Proto při tebou uvedeném (nebo vylhaném?) opotřebení lze snadno vydedukovat, kolik má ten tvůj macbook má nalítáno a kdyby jsi nebyl co jsi, tak by jsi sám uznal, že jsi ho moc nepoužíval.

PS můj hnůjvéj příští týden překoná 12000 hodin provozu. Z toho má přes 8000 hodin v bateriovém režimu. Na kebku za 10 tisíc to je skvělý výkon, o kterém se, dle toho co tak sleduji Rossmanna, leckterému macbooku může jen zdát. To že ti tvoje modla napálí cenovku jak v michelinské restauraci neznamená, že si pochutnáš, když je to v podstatě jen zakamuflovanej hambáč z mekáče.

Reklama
Reklama