Zpět na článek

Diskuze: V Německu je zvažován zákaz Office na školách. Kvůli bezpečnostním rizikům

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

JUWARE
JUWARE
Level Level
24. 6. 2021 13:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Školy totiž údajně nemají nad aplikacemi úplnou kontrolu, a proto nemohou zjistit, jaká konkrétní osobní data Microsoft shromažďuje a za jakým účelem."
A co takhle si přečíst licenční ujednání, nebo se podívat sem?:
https://support.microsoft.com/cs-cz/topic/zobrazen%C3%AD-mo%C5%BEnost%C3%AD-ochrany-osobn%C3%ADch-%C3%BAdaj%C5%AF-v-microsoft-office-a7797380-8a24-4404-aebb-079062b708f0
A pro Windows 10 zase tady:
https://support.microsoft.com/cs-cz/windows/diagnostika-zp%C4%9Btn%C3%A1-vazba-a-ochrana-osobn%C3%ADch-%C3%BAdaj%C5%AF-ve-windows-10-28808a2b-a31b-dd73-dcd3-4559a5199319
Tak nevím, asi tamní školy a zemský zmocněnec pro ochranu osobních údajů v Bádensku-Württembersku nemá přístup k internetu, nebo neumí hledat nebo číst. Nebo to prostě nechtějí vidět / vědět a jen křičet.
Zrovna Microsoft o konkrétních uživatelích tolik informací nesbírá a lidé přesto nadávají, ale že facbook, twitter, tiktok apod, vědí jak pravidelnou mají stolici, to nikomu evidentně nevadí.

kuban
kuban
Level Level
24. 6. 2021 11:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Stejně kvalitní a komplexní alternativy na trhu prakticky nejsou"
ehm ... alternativy vylučujeme z trhu, protože jsou zadarmo?

upřímně m$shit je utrpení ... líný, neschopný, uživatelsky přívětivý asi jako sedlání hladovýho krokodýla .............. pokud je možno, tak cokoli jinýho - bohužel management je management, takže v zaměstnání je to jediná povolená možnost

takže:
kvalitní? pardon, to vypadá jinak
komplexní? jako že se v tom nedá zkombinovat víc věcí najednou tak, jak je zrovna potřeba? (třeba filtry a řazení)

vlastně jo - stejnej odpad jako m$ office na trhu asi fakt nejni

batmaster
batmaster
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
24. 6. 2021 14:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kuban Alternativy nevylučujeme, proto že jsou zadarmo, ale proto, že nedosahují kvality a komplexnosti balíku Office. Která aplikace zadarmo v sobě má programovací nástroje, komplexní matematické, finanční a analytické nástroje v kvalitě MS Office. Může se vám MS nelíbit, (taky mám dva kýble výhrad) ale "Kancelář" mají nejlepší a těžko nahraditelnou.

kalixt
kalixt
Level Level
24. 6. 2021 10:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ludia su pohodlny. Kazdy si chce pokial je to mozne zivot ulahcit a toto je ten isty pripad. Vsetko to co robia teraz v MS office zvladnu aj v Libre/Open ide len o to ze by sa museli ucit nieco nove a zvykat si nato.

Ak sa najde nieco co pouzivaju denne a nedajboze sa to nenachadza v Libre/Open, tak nech to spisu a Zemský zmocněnec nech s tym daco robi tak, aby sa to v dalsich verziach objavilo. Zaujimalo by ma ale co take s tym mozu robit v skolach ze v MS office to je a v Libre/Open nie.

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
24. 6. 2021 07:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

které na rozdíl od MS s osobními údaji a daty obchodují?

kingtopas
kingtopas
Level Level
24. 6. 2021 07:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja bych se stejnou logikou zakázal v kuchařských školách nože. Rizika pořezání při jejich používání jsou prostě „nepřijatelně vysoká“.

potooczech
potooczech
Level Level
24. 6. 2021 07:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zemský zmocněnec ... jaképak vzdělání je u takového postu asi vyžadováno ... to by mne zajímalo. Zjevně nic moc, pokud tam má dotyčný takové nápady. Jestli si myslí, že studentům nějak pomůže, když je odkáže na náhražky typu Open Office nebo Libre Office, které jsou na úrovni MS Office před 15-20 lety, tak je celkem na omylu.
Pokud jde o špehování a ochranu osobních údajů, tak první na seznamu by měla být dvojice Facebook a Google, která tyto údaje aktivně sbírá a obchod s nimi a na jejich základě cílená reklama jsou hlavní zdroje jejich příjmu.

wrah666
wrah666
Level Level
24. 6. 2021 07:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Openoffice/libre office je zdarma :)

potooczech
potooczech
Level Level
24. 6. 2021 07:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 To sice ano, ale funkčně jsou na úrovni MS Office 2003-2007 ... dnes už studenti chtějí pracovat trochu jinak.

15degren
15degren
Level Level
24. 6. 2021 07:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@potooczech Nedá se říct že jsou funkčně na úrovni office 2007, protože kdyby jsi člověku co je naučen pracovat na MS apkách nabídl poslední verzi liber office místo officu 2003 tak určitě si vybere office.

Prostě liber office není MS office a pracuje se v tom jinak. Pokud by jsi skupinu lidí učil od píky s liber officem a tyto lidé si vyměňovaly dokumenty tvořené v liber officem, tak by taky nechtěli jít na MS produkt.

V produkčním zajetém prostředí měnit pracovní nástroj nikdo nechce.

ugh
ugh
Level Level
24. 6. 2021 07:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@potooczech Nevím jak v Německu, ale když jsem viděl, co učí naše středoškoláky v Excelu, tak by jim stačil Office 97. Navic je tam učí vyloženě antipatterny. Děs.

15degren
15degren
Level Level
24. 6. 2021 08:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@potooczech To je obecně problém vyučování práci na PC nedej bože IT na školách.
Učí něco co by nepoužili už ani v roce 2010 natož v roce 2021.

Minulý rok jsem měl v práci brigádníka, který dělal vyšší školu se zaměřením na IT - správa systému nebo tak něco. Učitel je učil základní HW technologie, který správce systému nebude skoro vůbec řešit a ještě velmi staré technologie IDE rozhraní atd. Nějaké funkce AD na schématu z roku 2008 GPO nic moc, virtualizace vůbec... celkově školy v tom to zaměření jsou k ničemu, lidé co to vyučují nemají šajnu a nebo tu práci nikdy nedělali dobře a zamrzli v dobách W98.

bespi
bespi
Level Level
24. 6. 2021 09:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@potooczech Presne, ale za ty platy co ve skolstvi jspu se tam nikdo znalej nepohrne. Navic pri tom jak se zaci a studenti chovaji.

15degren
15degren
Level Level
24. 6. 2021 11:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@potooczech Tak bavím se o vyšší a vysoké škole, zde už předpokládám nejsou žáci ale studenti a ty mají snad už i vyspělé chování. Navíc za mě bylo běžné že učitel na vysoké škole měl vyučování jen jako vedlejší činnost ke své práci.

Pokud se bavíme o IT tak samozřejmě kapacity co by byly schopné předa informaci mladší generaci o to obvykle nemají zájem.

1. Příjmy schopných IT pracovníků jsou vysoké.
2. Pracovníci jsou časově vytížení i komunikačně vytížení.
3. Kvalitní IT pracovníci mají velmi často i osobnostní deformaci a komunikace na takové úrovni může takovému člověku dělat problém.

V Čr toho vidím cestu ven pouze přes soukromé školy, které budou kombinovat nějak rozumně své kantory, kteří vyučování nemají jako svojí hlavní činnost.

Na druhou stranu za mě žádné vyloženě IT školy nebyly a i tak se považuji za aspoň průměrně kvalitního pracovníka IT... Ze školy jsem zvládl pouze síťovou strukturu, všechny ostatní znalosti jsem získal samostudiem/školením a osobním zájmem se rozvíjet. Bez opravdu vysoké zájmu potencionálního IT studenta, bez ohledu na školství, se stejně takový člověk nedá vychovat, pokud nemá opravdu zájem. Je to náročný obor.

bespi
bespi
Level Level
24. 6. 2021 12:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@potooczech Na VS by se mel student vzdelavat uz hlavne sam. Skola ho jen vede.
Je uplne jedno zda student studuje UK, a projde s cervenym diplomem, kdyz "velky nezajem" a vyleze prazdny, jak nepopsany list.

A prave na ZS/SS je treba nadchnout zaky/studenty k tomu, aby se snazili sami hledat svou cestu, sve znalosti a necekali, ze vse dostanou naservirovano. Bohuzel ceske skoly maji pro individualni rozvoj omezene prostredky.

15degren
15degren
Level Level
24. 6. 2021 13:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@potooczech Já osobně mám s českým školstvím celkově problém. Učitelky na ZŠ se po mě některé vozily a jelikož jsem s nimi nerad komunikoval, odsoudili mě jako hloupého - maturitní obor mi nedovolili ani vyplnit do přihlášky, jinak by mě nechali rupnout. takže účnák pak nástavba, během školy jsem nasál dost informací na brigádách, při nástavbě už jsem se prakticky živil sám.
Problém základních škol je podle mého zaujatého názoru velmi nekvalitní materiál který vyučuje naše děti. Systém odměnuje ty co biflují a spolupracují. Po nikom se vlastní myšlení nevyžaduje a pokud ho prokážeš, jsi automaticky označován jako problématicky popř, z jejich pohledu hloupý.
Dnes když vidím své spolužáky co byly na ZŠ premianti, tak dnes sedí zakrnění ve státním sektoru a zajímá je jen v kolik jim končí sedící šichta.

Dnes bez tititulu dělám konzultanta lidem s bc. a ing. který sice mají hlavu dobře nabiflovanou ale jaksi nedokáží s informacemi pracovat. Jejich schopnost přemýšlet o věcech jinak když to nejde dle norem atd. je rovná nule.

Ale jak řikám není a nebude vůle to změnit. Všichni velmi úspěšní lidé v mém okolí kolem IT, obvykle titul z tohoto oboru vůbec nemá.
jsme zpátky u toho že vše začíná a končí u samotného člověka. Na školství se spoléhat prostě nemůžeme.

bespi
bespi
Level Level
24. 6. 2021 13:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@potooczech To neni plosna pravda. Spis se ucitele dnes setkavaji s naprostym nezajmem ze strany rodicu nebo naopak pretezovanim deti.

Na ucitele nelze hazet to, ze spousta deti nema o nic zajem a skolu jen odsedi. Ze sice prectou text, ale kdyz se ucitel zepta o cem text byl, tak koukaji a nic.

O chovani dnesnich deti nemluve.

Je jedno o jaky obor jde, vzdy a vsude plati, zajem zaka/studenta je naprosty zaklad uspechu v dalsim zivote.

15degren
15degren
Level Level
24. 6. 2021 14:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@potooczech Nesouhlasím,

Dětí se rodí pořád stejný, problém je v přístupu k nim. K vzhledem tomu že většinu svého času tráví děti ve vzdělávacím systému, tím pádem i většina problému na vzdělávací systém.
V minulosti rodiče své děti řešili ještě méně, do školy je jen poslali a pak se starali o to aby makali v polích atd. a taky děti normálně studovali.

Nejde ani o to jak se zaplatí učitelé ve školství, oni budou pištět že mají málo i kdyby brali trojnásobek hrubé mzdy.
Dřív se jednalo primárně o čestnou pozici a řekl bych že historicky nyní kantoři mají nejvíce peněz v historii českého školství a přes to kvalita upadá.

jako vše ve státním sektoru ani zde více peněz kvalitu nezvýší. Naopak více peněz učitelů umožní více prožívat své života na úkor svého pracovního nasazení, tak to prostě je.

bespi
bespi
Level Level
24. 6. 2021 09:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Ano zdarma, ale i presto, ze tam nektere verci fuinguji lip, tak celkove vzhledem k pouzitelnosti, a ohledem na spolupraci a propojitelnost s okolnim svetem vede k jedinemu -> nakupu licence MS Office.

odb
odb
Level Level
24. 6. 2021 10:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bespi Kedy uz niekoho z kompetentnych napadne, ze ak nemame adekvantne alternativne riesenie, tak co si ho vytvorit?
Keby sa EU a clenske staty do toho pustili, tak v realtivne kratkej dobe by sa to dalo urobit.

haryp
haryp
Level Level
24. 6. 2021 11:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bespi Určitě souhlasím,
lepší než být na někom ABSOLUTNĚ ZÁVISLÝ !!!

Co by se stalo, kdyby se EU znelíbila prezidentu USA (naštěstí tam už Trump není), tak může bez náhrady "zaseknout/odpojit" všechny cloudy a co ....
To už se stalo v jedné jihoamerické zemi -> dostali se na "Entity list" a všichni kdo používaly Adobe Creative Cloud ztratily přístup ke svým datům. Sice se to pak nějak vyřešilo/uklidnilo a přístupy byly vráceny, ale co kdyby ne ????

bespi
bespi
Level Level
24. 6. 2021 12:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bespi Kdyby to bylo takto jednoduche tak uz by to davno bylo. Staci se potivat prave na OpenOffice a snahu o jeho ruzna komercni vylepseni atd. Si vem kolik v minulosti existovalo kancelarskych baliku ... po prichodu OpenOffice zustalo vicemene prave jen MS Office a OpenOffice.

Takove experty jako ty zname, u nas taky ve vedeni nekoho napadlo, ze by se dalo usporit na antivirovem SW tim, ze si budem delat vlastni. Ze se uspori na nakupu tiskaren tim, ze si udelame vlastni prevodnik z USB na LPT a naprogramujeme ovladace tiskarny a spousta a spousta dalsich vtipnych napadu.

Pochopitelne tam kde usporit z dlouhodobeho hlediska opravdu jde, tak to nikoho nezajima.

Reklama
Reklama