profile-image

thorleif

Thorleif
Registrace 23. 7. 2010
ID 3408171321
Level
6 bodů
Zbývá 94 bodů do dalšího levelu
0 100

Komentáře

Thorleif
Thorleif
Level Level
7. 8. 2025 15:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@bison To nemusí mít s přehodnocením nic společného. Jedním ze základních pravidel obchodníků na akciových trzích je "buy the rumors, sell the news". To znamená, že před eventem s očekávanými pozitivními ohlášeními se nakupuje a po oznámení se prodává retailu (drobným investorům) a realizuje zisk. Drajv trhu pak může pokračovat poklesem a retail jít do ztráty, v té chvíli by tam už obchodník být samozřejmě neměl :D

Thorleif
Thorleif
Level Level
4. 6. 2025 12:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mate07 To chápu, ale minimálně by bylo fér, kdyby Steam zveřejňoval společně s výsledky i metriku a způsob vyhodnocení dat.

Thorleif
Thorleif
Level Level
4. 6. 2025 10:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Jenže statistiky se dělají na základě dalších metrik, které kauzálně ovlivňují relevanci, jako třeba sociální skupiny, vzdělání apod. Bez těchto dat slepě vybraní náhodní účastníci průzkumu z různých zemí bez demografického poměrného zastoupení přece vytváří naprosto nedůvěryhodné výstupy.

Thorleif
Thorleif
Level Level
4. 6. 2025 10:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tenhle průzkum je ale silně zavádějící. Sám mi nevyskočil na žádném z PC, co jsem za posledních deset let vlastnil. Sám jsem si dohledával, jak jej spouštět po stavbě nového herního pc. Na synově novém počítači (což je nejaktuálnější PC co jsem stavěl) se taky ještě průzkum neukázal a na ntb, který měl tři roky předtím taky ani jednou. Bůhví co tedy ten průzkum spouští, periodicky to nebude a změnou HW z mé zkušenosti taky ne.

Thorleif
Thorleif
Level Level
14. 5. 2025 11:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif Já neměl na mysli takhle přímej příměr. Myslel jsem spíš obecný přání, aby se jim povedlo vytvořit na poli GPU alespoň zčásti podobně konkurence schopnou platformu.

Thorleif
Thorleif
Level Level
14. 5. 2025 10:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@eMKejx Už dopředu hlásili, že highend minimálně tenhle rok nebude a že modely 9070 a 9070 XT budou vrcholem jejich nabídky. Já jsem za to tedy vlastně rád. Pokud potřebují trochu odlehčit nabídku, aby si vytvořili solidní technologický základ pro další generace, tak jim do budoucna přeju jen aby byly s Radeony časem aspoň zčásti úspěšní jako s platformou Zen.

Thorleif
Thorleif
Level Level
14. 5. 2025 11:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif Já neměl na mysli takhle přímej příměr. Myslel jsem spíš obecný přání, aby se jim povedlo vytvořit na poli GPU alespoň zčásti podobně konkurence schopnou platformu.

Thorleif
Thorleif
Level Level
24. 10. 2025 07:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maiki To je sice pěkné, ale někdy jde i o výdaje domácnosti celkově a o tom, jakou mají prioritu. Spousta lidí si prostě za televizi jen kvůli "trošku hezčímu obrazu" prostě dvojnásobek nepřiplatí, prostě vezmou to, co jim přijde OK. Nedělal bych si iluze o tom, že spotřebitelský trh funguje zásadně jinak, než jak to vidí entuziasta.

Thorleif
Thorleif
Level Level
4. 3. 2025 11:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif Máte CPU v plné zátěži 8 hodin denně, 365 dní v roce? Bavíme se o CPU, nebo reagujeme na oznámení nových grafických karet AMD? Já reagoval na, nejenom zde, IMHO nesmyslnou fetišizaci marginálních rozdílů ve spotřebě.

Thorleif
Thorleif
Level Level
4. 3. 2025 10:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif I tak mi v tak přehnaném scénáři měsíční příplatek 115 Kč nepřijde jako něco závratně nesmyslného.
Připomínám, že celá kalkulace počítá s 8 hodinovou plnou zátěží 365 dní v roce. Tolik hodin "nenalítají" ani studenti. :D Rozdíly v idle nejsou mezi jednotlivými GPU tak výrazné.

Thorleif
Thorleif
Level Level
3. 3. 2025 17:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif Ano, bohužel se mi povedlo do názvu jednitky vrazit znak, který tam nepatří. S tímto vysvětlením to již dává smysl?

Thorleif
Thorleif
Level Level
3. 3. 2025 16:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xspy Opravdu má smysl při výběru grafické karty s požadovaným výkonem řešit rozdíl spotřeby pár desítek Wattů? :D

50W ­/ 1h = 50W­/h * 8 hodin denně ­(silně nadnesené číslo nikdo nehraje 8h denně ­/ 365 a v idle jsou rozdíly minimální­) = 400W­/h denně * 365 = 146 000 W­/h = 146 kWh
Cena elektřiny za 1 kW­/h dle Eonu je ~ 4kč, takže i při naprosto nesmyslnému těžení výkonu v plné zátěž dáme za 8h ­/ 365 dní v roce nějakých směšných 584 Kč. :D

Ano, efektivita je důležitá, ale nedělal bych z toho fetiš... ;­) Pokud má karta výkon který hledáte a nižší cenu, proč si dělat těžkou hlavu s pár desetikorunama měsíčně?

Thorleif
Thorleif
Level Level
3. 3. 2025 17:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif Ano, bohužel se mi povedlo do názvu jednitky vrazit znak, který tam nepatří. S tímto vysvětlením to již dává smysl?

Thorleif
Thorleif
Level Level
4. 3. 2025 10:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif I tak mi v tak přehnaném scénáři měsíční příplatek 115 Kč nepřijde jako něco závratně nesmyslného.
Připomínám, že celá kalkulace počítá s 8 hodinovou plnou zátěží 365 dní v roce. Tolik hodin "nenalítají" ani studenti. :D Rozdíly v idle nejsou mezi jednotlivými GPU tak výrazné.

Thorleif
Thorleif
Level Level
4. 3. 2025 11:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif Máte CPU v plné zátěži 8 hodin denně, 365 dní v roce? Bavíme se o CPU, nebo reagujeme na oznámení nových grafických karet AMD? Já reagoval na, nejenom zde, IMHO nesmyslnou fetišizaci marginálních rozdílů ve spotřebě.

Thorleif
Thorleif
Level Level
3. 3. 2025 16:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FerrariF50 Fakt je třeba takhle řešit rozdíl spotřeby pár desítek Wattů? :D

50W / 1h = 50W/h * 8 hodin denně (silně nadnesené číslo nikdo nehraje 8h denně / 365 a v idle jsou rozdíly minimální) = 400W/h denně * 365 = 146 000 W/h = 146 kWh
Cena elektřiny za 1 kW/h dle Eonu je ~ 4kč, takže i při naprosto nesmyslnému těžení výkonu v plné zátěž dáme za 8h / 365 dní v roce nějakých směšných 584 Kč. :D

Ano, efektivita je důležitá, ale nedělal bych z toho fetiš... ;)

Thorleif
Thorleif
Level Level
5. 3. 2025 15:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jojioo V Tchaj-wanu je vláda, která je legitimním pokračovatelem demokratické vlády kontinentální Číny, ať už se vám to líbí nebo ne. Nevím kdo jiný by měl sjednocené Číně vládnout. Určitě ne genocidní vláda komunistické strany ČLR. Ale chápu, že na Slovensku máte s chápáním demokracie a hodnot dost zásadní problém a u svých vládců preferujete, když diktátorům olizují podrážky.

Thorleif
Thorleif
Level Level
4. 3. 2025 14:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jojioo Taiwan je jediná skutečná Čína a měl by vládnout i kontinentální Číně.

Thorleif
Thorleif
Level Level
3. 2. 2025 12:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek Možná právě v tom bude problém, ne? Nelze si jen tak provozovat neregulovaný hazard.

Thorleif
Thorleif
Level Level
31. 1. 2025 11:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif Cykly nafukování a praskání bublin se pohybuje celý trh. Při oddálení jakéhokoliv grafu to jasně dokážete identifikovat. BTC je vzhledem k jeho mládí a zatím relativně nízké kapitalizaci vystaven přirozeně výraznější volatilitě. To je všechno. IMHO si dovolím pochybovat, že bychom mohli za současné situace s mírou expozice institucí vidět pokles k $30k. Situace už prostě není tam, kde byla v minulém cyklu. Kdyby ano, tak samozřejmě bych osobně nakupoval jak zjednaný. Protože ve fundamentu BTC opravdu nevidím nic, co by značilo jeho konec, právě naopak. A viděl jsem to tam i při výrazně nižší ceně, než $30k.

Thorleif
Thorleif
Level Level
31. 1. 2025 11:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif Jakým jiným způsobem měřit výkonnost aktiva? Stejně by se dalo mluvit o S&P, zlatu, nVidii a dalších aktivech. Buď investujete, nebo ne a pokud se rozhodnete že ano, je rozumné rozložit své portfolio mezi aktiva o různých úrovních rizika. Mít mezi tím 5% v BTC je z dlouhodobého pohledu IMHO velmi konzervativní investiční rozhodnutí a naprosto přijatelná míra rizika ve srovnání s potenciální výnosem. Nejde jen o pohled do historie, BTC má v současné době silné fundamentální ukazatele k růstu, dané nejen jeho pokračující adopcí investičním trhem, ale i z jeho samostatné funkce. Omezená zásoba, půlení odměny, atd.

Thorleif
Thorleif
Level Level
31. 1. 2025 10:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif Jaký že jste to měl komentář k .com bublině? 😆 Zrovna na dnešním přefouknutém akciovém trhu jsou investované peníze opravdu kryté pouze vírou v neustálý agresivní růst. Firmy svou reálnou hodnotou kryjí jen směšný zlomek a to ještě akcie rostou ve srovnání s BTC nudným tempem. A jen tak mimochodem vstupem a výstupem akciového a komoditního trhu není fiat? 🤣

Thorleif
Thorleif
Level Level
31. 1. 2025 10:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif Bavíme se v nějakém kontextu. Pořád jde o 5% z celku a riziko ohrožení rezerv je tak při takto nízké expozici zanedbatelné. Naopak si myslím, že s ohledem k budoucnosti je větší riziko BTC nevlastnit. Riziko 5% ztráty je zanedbatelné s ohledem na například desetiletý zisk, který v současné době činí 8000%. Jistě, s narůstající tržní kapitalizací bude pravděpodobně rychlost růstu zpomalovat (souběžně se stabilizací validity), ale stejně je ta 5% ztráta naprosto směšná s ohledem na potenciál aktiva.

Thorleif
Thorleif
Level Level
31. 1. 2025 10:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jazza Dovzdělejte se. Informace jsou zdarma dostupné, stačí použít google. Minimálně byste pak zjistil, že stará data z blockchainu jsou absolutně k ničemu a ke své peněžence se bez přístupového klíče prostě nedostanete.

Thorleif
Thorleif
Level Level
31. 1. 2025 10:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@drkt Bavíme se o 5% devizových rezerv. Tedy při dramatickém pádu o 50% vystavujeme devizové rezervy strašlivému riziku 2,5% poklesu. Tady ten dramaťáček ale jede... :D

Thorleif
Thorleif
Level Level
31. 1. 2025 10:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif Bavíme se v nějakém kontextu. Pořád jde o 5% z celku a riziko ohrožení rezerv je tak při takto nízké expozici zanedbatelné. Naopak si myslím, že s ohledem k budoucnosti je větší riziko BTC nevlastnit. Riziko 5% ztráty je zanedbatelné s ohledem na například desetiletý zisk, který v současné době činí 8000%. Jistě, s narůstající tržní kapitalizací bude pravděpodobně rychlost růstu zpomalovat (souběžně se stabilizací validity), ale stejně je ta 5% ztráta naprosto směšná s ohledem na potenciál aktiva.

Thorleif
Thorleif
Level Level
31. 1. 2025 11:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif Jakým jiným způsobem měřit výkonnost aktiva? Stejně by se dalo mluvit o S&P, zlatu, nVidii a dalších aktivech. Buď investujete, nebo ne a pokud se rozhodnete že ano, je rozumné rozložit své portfolio mezi aktiva o různých úrovních rizika. Mít mezi tím 5% v BTC je z dlouhodobého pohledu IMHO velmi konzervativní investiční rozhodnutí a naprosto přijatelná míra rizika ve srovnání s potenciální výnosem. Nejde jen o pohled do historie, BTC má v současné době silné fundamentální ukazatele k růstu, dané nejen jeho pokračující adopcí investičním trhem, ale i z jeho samostatné funkce. Omezená zásoba, půlení odměny, atd.

Thorleif
Thorleif
Level Level
31. 1. 2025 11:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif Cykly nafukování a praskání bublin se pohybuje celý trh. Při oddálení jakéhokoliv grafu to jasně dokážete identifikovat. BTC je vzhledem k jeho mládí a zatím relativně nízké kapitalizaci vystaven přirozeně výraznější volatilitě. To je všechno. IMHO si dovolím pochybovat, že bychom mohli za současné situace s mírou expozice institucí vidět pokles k $30k. Situace už prostě není tam, kde byla v minulém cyklu. Kdyby ano, tak samozřejmě bych osobně nakupoval jak zjednaný. Protože ve fundamentu BTC opravdu nevidím nic, co by značilo jeho konec, právě naopak. A viděl jsem to tam i při výrazně nižší ceně, než $30k.

Thorleif
Thorleif
Level Level
30. 1. 2025 22:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif Peníze = víra. Tohle platí obecně, u fiat měn obzvlášť. Můžete jen věřit, že vaše peníze budou mít stejnou hodnotu zítra, jako mají dnes. Díky neustálému mělnění monetární zásoby a působení inflace ani to není jistota.
Dokážete si alespoň spočítat, jaké riziko pro rezervy reálně znamená 5% v BTC? Nebo stačí zmínit BTC a rezerva a už máte v očích apokalypsu? Investujte do čeho chcete, ČNB bude investovat do čeho uzná za vhodné, pokud to nebude teď, tak to přijde příště. FED už cestu připravil.

Thorleif
Thorleif
Level Level
30. 1. 2025 22:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jazza Na hdd zařízení rozhodně ne, jedná se o sdílenou databázi, takže je na všech uzlech které těží a potvrzují transakce. I pokud byste si na vlastní hdd udělal nějakým způsobem kopii, tak bez ověření součtu dalšími uzly se jedná jen o zbytečnou hromádku dat. Možná by stálo za to kouknout se, jak vlastně blockchain a jmenovitě BTC funguje, ať tu nejste jen za dalšího hlupáka.

Thorleif
Thorleif
Level Level
30. 1. 2025 22:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ensidia A bankovní kryptografii kvantový počítač hacknout nedokáže? :D Tohle hypotetické chytračení mi přijde fakt zbytečné, zvlášť, když se aplikuje pouze účelově na věci, které se dotyčnému nelíbí.

Thorleif
Thorleif
Level Level
30. 1. 2025 18:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif To je přece jedno, při dlouhodobém držení se to vyplatí, ať už se to pořídí jako investice, rezerva, nebo podložka pod skříň. Pokud budou držet těch 5% rezerv, tak by to bylo ideální. Při poklesech dokupovat, při růstu realizovat zisk. Nevidím ani v tomto přístupu vlastně žádný problém.

Reklama
Reklama