Zpět na článek

Diskuze: AMD uvádí Radeon RX 9070 XT s výkonem RTX 5070 Ti za 599 USD

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Xspy
Xspy
Level Level
2. 3. 2025 03:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na můj vkus stále vysoká cenovka i spotřeba .Chce to další hráče do hry. ...

jardadoma
jardadoma
Level Level
3. 3. 2025 16:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xspy Uměl bys dohledat třeba cenu všech součástek na topových GK? Kolik stojí celkem. Plus třeba plošný spoj a chlazení. Zkus k tomu připočítat cenu vývoje.

Thorleif
Thorleif
Level Level
3. 3. 2025 16:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Xspy Opravdu má smysl při výběru grafické karty s požadovaným výkonem řešit rozdíl spotřeby pár desítek Wattů? :D

50W ­/ 1h = 50W­/h * 8 hodin denně ­(silně nadnesené číslo nikdo nehraje 8h denně ­/ 365 a v idle jsou rozdíly minimální­) = 400W­/h denně * 365 = 146 000 W­/h = 146 kWh
Cena elektřiny za 1 kW­/h dle Eonu je ~ 4kč, takže i při naprosto nesmyslnému těžení výkonu v plné zátěž dáme za 8h ­/ 365 dní v roce nějakých směšných 584 Kč. :D

Ano, efektivita je důležitá, ale nedělal bych z toho fetiš... ;­) Pokud má karta výkon který hledáte a nižší cenu, proč si dělat těžkou hlavu s pár desetikorunama měsíčně?

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
3. 3. 2025 17:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif Máte nějaké zvláštní jednotky.

"50W­​/h * 8 hodin denně"

Watt je watt, co je watt za hodinu? 50W/h8h by bylo 400 W (hodina ve jmenovateli by se vykrátila s hodinou, kterou se to násobí, zůstal by watt). Spotřeba je ve W a počet hodin Vám dohromady dá energii ve Wh. Logicky se to násobí. Takže když něco bude mít spotřebu 50 W, tak to za 8 hodin spotřebuje 50W8h, tedy 400 Wh.

"146 000 W­​/h = 146 kWh "

Jak se převodem na kilo z W/h stane Wh? Proč se to najednou vynásobí i hodinou na druhou?

"Cena elektřiny za 1 kW­​/h dle Eonu je ~ 4kč"

Cena elektřiny 4 Kč za 1kW/h určitě u nikoho není, protože kW/h není žádná normální jednotka. Když tak, kWh. Násobí se to, nedělí.

Thorleif
Thorleif
Level Level
3. 3. 2025 17:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif Ano, bohužel se mi povedlo do názvu jednitky vrazit znak, který tam nepatří. S tímto vysvětlením to již dává smysl?

mpohanka
mpohanka
Level Level
4. 3. 2025 10:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif U ceny za elektřinu jste zapomněl na cenu za distribuci, takže se Vám částka vyhoupne na 9,5 Kč/kWh

Thorleif
Thorleif
Level Level
4. 3. 2025 10:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif I tak mi v tak přehnaném scénáři měsíční příplatek 115 Kč nepřijde jako něco závratně nesmyslného.
Připomínám, že celá kalkulace počítá s 8 hodinovou plnou zátěží 365 dní v roce. Tolik hodin "nenalítají" ani studenti. :D Rozdíly v idle nejsou mezi jednotlivými GPU tak výrazné.

prasopras
prasopras
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
4. 3. 2025 10:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif a co kdyz cpu zere o 20 w navic?

Thorleif
Thorleif
Level Level
4. 3. 2025 11:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif Máte CPU v plné zátěži 8 hodin denně, 365 dní v roce? Bavíme se o CPU, nebo reagujeme na oznámení nových grafických karet AMD? Já reagoval na, nejenom zde, IMHO nesmyslnou fetišizaci marginálních rozdílů ve spotřebě.

prasopras
prasopras
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
4. 3. 2025 11:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif tam je to jeste horsi

eMKejx
eMKejx
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
1. 3. 2025 14:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

co tam bude nad 9070 xt, ked clovek chce viac vykonu ako 5070ti no zaroven nechce preplacat za nejaku bundickovu 5080. Pride AMD este s nejakou dalsou grafikou v dohladnej dobe?

dim0n
dim0n
Level Level
1. 3. 2025 17:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@eMKejx Ne, high end pouze o nvidia za nesmysl penízky

komplikator
komplikator
Level Level
1. 3. 2025 21:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@eMKejx AMD necílí na top, bojovat o špičku je nákladné a prodeje jsou malé, zvláště, když nemáš reputaci a držíš 10% marketshare.

Ale i s tou 5070Ti to není tak žhavé, Podle AMD prezentace je to v rastru ok, ale v RT slabší, ta karta cílí na ty kdo kupují 5070 (4070S), tam to bude RT výkonem zhruba nastejno ale jako bonus to vydrtí NV kartu v rastru. A cena bude cca stejná.

To je i můj případ, chtěl jsem 4070S, ale rozhodl se vyčkat na novou řadu s tím že můžu vždy koupit 4070S (to jsem neodhadl, už nejsou). Normálně bych o Radeonu neuvažoval, ale AMD zamakalo na tom, co bylo potřeba - lepší upscaling, lepší RT výkon, efektivita, encodéry. Takže stírá výhody NV a pokud mi AMD nabídne +- stejný upscaling a RT výkon 5070(4070S) a rastr na úrovni 5070Ti při srovnatelné spotřebě za cenu +- 5070, tak je to výzva.

eMKejx
eMKejx
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
2. 3. 2025 18:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplikator no ja mam v bednicke 7900xtx, mne je to fuk, na to co potrebujem mi ta karta vyhovuje a na elektriku si zarabam sam. Ale kamarat chcel koncom roka ze mu staci 4070ti, podla toho uz nakupil komponenty - zdroj... no ale zmizli, posledne kusy ma este Smarty/ Brloh skladom 900-999e. No a zase je to "stara" grafarna vs 5070ti, ale ta uz soli tu cenu uplne inde. a to sa oplati ist do 7900xtx za nieco okolo 1000e.

komplikator
komplikator
Level Level
3. 3. 2025 16:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@komplikator Záleží na co to má, pro mě je 7900XTX bída, protože když přijde na heavy RT a hlavně PT, tak má někdy jen 1/2-1/3 výkonu 4070Ti Super. kde to na hratelné FPS musíš honit upscalingem, který u AMD horší a případně i framegenem.

9070 řada z toho zatím známého co bylo vidět slušně posunulo upscaling, zvyšuje RT výkon dost výrazně. Takže 9070XT vidím jako dobrou alternativu k 5070, kdy v rastru bude Radeon někde jinde a v nějakém heavy RT se té 5070 slušně přiblíží. Navíc proti 7900XTX lze očekávat i lepší spotřebu

Ale v současné situaci na trhu nečekám že by ty karty nebyly dražší než ta základní cena.

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
1. 3. 2025 07:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Protože se tyhle čipy vyrábějí už čtvrt roku, AMD ví, jaká je zmetkovitost - slabší verze se logicky získá odpojením vadné části čipu. No a jak to vypadá, zmetků je málo, proto ten malý rozdíl v ceně.

prasopras
prasopras
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
1. 3. 2025 11:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Nesmysl, tohle je stejne jako u 7900. Nejdriv XT verze a pak se zlevni non xt

dim0n
dim0n
Level Level
1. 3. 2025 17:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@prasopras Prasopras: A teď šupky na Google, aby jste si zjistil xtx a xt :)

prasopras
prasopras
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
1. 3. 2025 19:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@prasopras Byl jste tam? Povidejte!

dim0n
dim0n
Level Level
2. 3. 2025 14:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@prasopras A vy někde vidíte verzi 7900 bez XT a XTX?

dim0n
dim0n
Level Level
2. 3. 2025 16:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@prasopras Jinak pro vsechny trubky, co si mysli, ze neco vedi a jen davaji palce dolu, mozna ovlivneny jako iPhone's/Nvidia's kuklan, neni nic jendodusiho nez treba napsat do googlu "Radeon RX 7000 Wiki" a vybehne na Vas tento seznam, kde 7900 NON XT NEEXISTUJE:
Entry-level:
Radeon RX 7600S
Radeon RX 7600M
Radeon RX 7600M XT
Radeon RX 7600
Radeon RX 7600 XT
Mid-range:
Radeon RX 7700S
Radeon RX 7700 XT
High-end:
Radeon RX 7800M
Radeon RX 7800 XT
Enthusiast:
Radeon RX 7900M
Radeon RX 7900 GRE
Radeon RX 7900 XT
Radeon RX 7900 XTX
Rozumny clovek tezi z toho, jake vlastnosti a vykon HW poskytuje, nekdo chce CUDA jadra na praci, nekdo jen hraje, nekdo s nekdo bez RT atd atd atd... A tahle karta by mohla byt zachrana pro HERNI PC TRH...

jardadoma
jardadoma
Level Level
2. 3. 2025 18:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@prasopras Přijde mi, že třeba Radeon RX 7900M RX 7900 GRE jsou non xt

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level Level
28. 2. 2025 22:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

U mě z červených bohužel zklamání :(
- 9070XT sice výkon a cena jsou OK, ale ta spotřeba je na mě vysoko. Mít ten výkon při řekněme max 260-280W byl bych nadšen.
- 9070 je tak pro mě parametrově zajímavější (hlavně kvůli své spotřebě), ale zase za ty prachy ani náhodou. To už si raději připlatit, koupit XT a stáhnout/optimalizovat spotřebu

Ta hlavní message pro mě z toho ale je, že kdo v tomto segmentu za této konstelace šáhne po NV kartě, je mimoň.

FerrariF50
FerrariF50
Level Level
1. 3. 2025 03:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Tak snad v tom případě nadšen být můžeš, ... vždyť si tu spotřebu můžeš lehce stáhnout o 10% třeba zrovna v ovladačích a nebo prostě jinak uplně lehce vyladit. To přece není žádný problém.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level Level
1. 3. 2025 12:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FerrariF50 Nejsem blbý, takhle nějak k tomu dojde. Ale nečteš pořádně. Já psal kdyby to podávalo stejný výkon při nižší spotřebě. Spotřeba = topení/hlučnost = vyšší teplota v místnosti. Takhle je to jen další karta v základu 300W+.
I marketingově by to vypadalo jinak, pokud by byla spotřeba pod 300W.

Mi neříkej, že to sami od sebe už nemohli lépe poladit. Škoda no :( Jinak NV se s tou svou nabídkou teď může jít akorát tak zahrabat. Vlastně ne ... ona to nacpe OEM a zase bude mít ten svůj koláč stejně velký. Pokud to AMD neprotlačí do mobilního segmentu, může se jít s navýšením podílu klouzat.

prasopras
prasopras
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
1. 3. 2025 13:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FerrariF50 Vadi to jenom tobe, zamysli se.

komplikator
komplikator
Level Level
1. 3. 2025 21:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FerrariF50 Tak si kup kartu která ten výkon při nižší spotřebě bude mít, easy fix.

Aha, sorry, on nikdo ten výkon 5070Ti s menší spotřebou neumí... No tak holt máš smolíka. Budeš muset počkat na další generaci kde už ten výkon 5070TI bude s nižší spotřebou.

Akorát zatím neznáš spotřebu těch karet, 5070Ti běžně běží v herní zátěži na 250-280W.

Thorleif
Thorleif
Level Level
3. 3. 2025 16:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@FerrariF50 Fakt je třeba takhle řešit rozdíl spotřeby pár desítek Wattů? :D

50W / 1h = 50W/h * 8 hodin denně (silně nadnesené číslo nikdo nehraje 8h denně / 365 a v idle jsou rozdíly minimální) = 400W/h denně * 365 = 146 000 W/h = 146 kWh
Cena elektřiny za 1 kW/h dle Eonu je ~ 4kč, takže i při naprosto nesmyslnému těžení výkonu v plné zátěž dáme za 8h / 365 dní v roce nějakých směšných 584 Kč. :D

Ano, efektivita je důležitá, ale nedělal bych z toho fetiš... ;)

Uni
Uni
Level Level
1. 3. 2025 09:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Pseudo problémy. Nicméně, pokud tak řešíš spotřebu u, asi kompetetitivního hraní, kde se utopí tisíce hodin, tak prostě stáhni nároky hry 🤷‍♂️
Jas jsem také kampaně v Diablo 3 chodil na max settings, online ale v podstatě na polovině nebo méně. GPU nežrala, nehučela, grafika přehlednější, stabilnější framerate.... Při tom frenetickém hraní má stejně grafika hry více méně jen informační hodnotu 😆

prasopras
prasopras
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
1. 3. 2025 11:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uni to je jasny, 640x480 je best.

prasopras
prasopras
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
1. 3. 2025 11:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Koho to zajima? To, ze mas nerealna ocekavani, ti kurvi zivot.

rizecek
rizecek
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
28. 2. 2025 21:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A kolik jich bude skladem ? 5-7ks na každý čip ?

snajprik
snajprik
Level Level
1. 3. 2025 00:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rizecek U AMD dostupnosť by mala biť slušna, GDDR6 su bežne skladom a aj vyroba čipov na 4nm je bez komplikácii.
čo sa týka Nvidie tam ta dostupnosť možno o mesiac...

milionajedenacc
milionajedenacc
Level Level
1. 3. 2025 11:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rizecek AMD není nVidia

komplikator
komplikator
Level Level
1. 3. 2025 21:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rizecek 1: amd posílalo do distribuce karty už v prosinci, odložil se launch

2: amd mění u svých grafik node, takže jiná kapacita výroby než na staré karty, AMD mohlo začít výrobu 9070 s předstihem aniž by to mělo vliv na produkci 7000 řady. NVIDIA má stejný node, stjenou výrobní kapacitu, musela ukončit výrobu 4000 řady aby mohla začít dělat 5000 řadu. Výroba čipu trvá cca 4 měsíce. Tzn. 5-6 měsíců před startem prodeje musíš začít vyrábět, ale to se na trh dostane jen to úplně první, žádný větší stock. A ukončit výrobu čipů dřív nemůžeš aby ti nedošly staré karty na krámech. I tak už výkonnější NV zmizely, v podstatě nikde už není 4070 a vyšší.

3: AMD pořád nebude mít takový RT výkon, někde nahnalo 65% ale když před tím ztrácelo 100-150% v heavy path tracingu, tak to nedožene. A FSR4 může a nemusí dosáhnout kvality DLSS4, navíc podpora titulů je výrazně nižší, spousta her S FSR podporujr max FSR3, nepodporuje FSR 3.1 který už má replacable API, kde by šlo z driveru vynutit použití FSR4, u NV to jde v téměř každém DLSS titulu i když to sám nepodporuje.

4: AMD nemá reputaci nvidie, takže je prostě hodně lidí co AMD grafiku nechtějí, tak jak nechtějí grafiku od Intelu. Takže zájem o AMD bude menší. Proč teď mizí ty 4000 vyšších řad a vyšších řad AMD jsou plné regály...

wendak
wendak
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
28. 2. 2025 19:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jardadoma No jo, chtěl jsem Nitro+ , ale s tímto hořícím konektorem má Saphire smůlu.
Ale cena parádní, ale uvidíme, kolik si ji výrobci nacení. Ale měly by být +/- 4,5 tisíce níž než 5070Ti

Alixon
Alixon
Level Level
1. 3. 2025 07:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wendak Budou za 30k + v první vlně 😆 vsadím boty. Všechny nvidie 4xxx jsou vyprodaný 5xxx nejsou a na trhu je extrémní hlad, čehož shopy okamžitě využiji

peca_007
peca_007
Level Level
1. 3. 2025 12:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wendak Na druhou stranu, do 300 W bude ten subtilní konektor stačit v pohodě. Tady je vidět, že zatímco nVidia nutí firmy používat výhradně problémový konektor, AMD toto neřeší a nechává volbu a odpovědnost na výrobci.

eMKejx
eMKejx
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
1. 3. 2025 14:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wendak 4070ti aj bez ti boli zaciatkom tyzdna na smarty/ brloh za 800-999€, ale zrejme posledne kusy, no u niektorych modelov mali aj viac kusov skladom.

Alixon
Alixon
Level Level
1. 3. 2025 16:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wendak Ten konektor hoří u 90 řady. 80 a 70 nemá problém. Zacvaknout, nezlomit - žádný problém. Ale ano ty 90 řady jsou průser jak Brno

komplikator
komplikator
Level Level
1. 3. 2025 21:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wendak Ale mizí jen NVIDIA AMD jsou plné regály, takže to nebude tak žhavé, ano ceny budou jistě vyšší na chvíli, ale supply by mohlo být relativně dobré, na rozdíl od NV AMD mění node takže mohlo vyrábět 9000 a 7000 současně, NV musela ukončit 4000 aby z těch strojů lezly waffery s čipy pro 5000.

komplikator
komplikator
Level Level
1. 3. 2025 21:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wendak A proto to hoří méně než je normální reklamovanost grafik... Jsou to jednotlivé případy, kolik máš třeba vyhořelých 4090 když se jich za celou dobu prodalo možná až několik milionů. Proto to taky NV neřeší a nevyjadřuje se k tomu, hraje v tom roli mnoho faktorů.

komplikator
komplikator
Level Level
1. 3. 2025 21:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jardadoma Mám radá méně zprofanované lidi, kteří primárně řeší realistická fakta a nejsou to entuziasti https://www.youtube.com/watch?v=Z2ckpPQCwnc

Naprosto souhlasím že 600 za 9070XT není tak velký skok na 750 dolarovou 5070Ti aby to přesvědčilo lidi co míří na 5070Ti koupit Radeon. Ale pro lidi co míří na 5070 ten Radeon bude velice zajímavá alternativa, v rastru ji napráská výkonem o 200 dolarů dražší 5070Ti a RT výkonem budou +- na stejno.

Sám jsem mířil na 5070, ale počítám že se nepodaří ji 5. v 15:00 koupit, 5070Ti se nezadařila za 22,5, byla skladem ale do košíku už nešla, byl jsem moc pomalý :D
Takže když nechytu tu 5070 5. tak budu lovit 9070XT 6.

Dilinozravec
Dilinozravec
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
3. 3. 2025 16:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jardadoma Jasne 6900 XT vs 7900XTX a hovori o 9700 cistz bullshit.

Reklama
Reklama