Zpět na článek

Diskuze: ČNB zváží státní rezervy v Bitcoinu, guvernér připouští až 5 %

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
3. 2. 2025 23:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jsem podporovatel kryptomen, ale myslím si že tohle není dobrá volba.
BTC je jako investiční prostředek, investovat máš jen s tím co jseš ochotný v případě problémů pustit a zcela o investice přijít, kritická infrastruktura a státní rezerva by neměla být financována z tak nestabilního zdroje.

To už ať radši nakoupí zlato, zlato je taky kolísavé, ale nikdy nespadne na úplné dno, naopak jeho hodnota už z principu využitelnosti bude do budoucna růstu.

A pokud stát chce obchodovat v této měně, nemusí ji nakupovat. Stačí obchod prohnat přes směnárnu, platba v BTC je rychlá, podobně jako jiné elektronické platby. Pokud chcete platit BTC tak ho ani nemusíte vlastnit.
Vlastně je to stejné jako když na dovolené v zahraničí platíte Českou platební kartou, transakce se automaticky převede podle kurzu místní národní banky, s BTC je to stejné.

jirka-77
jirka-77
Level Level
4. 2. 2025 20:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@honza1616 "A pokud stát chce obchodovat v této měně"
Stát ne, ale banka, ta není státu, stát ji neřídí, stát ji dluží, stát tam jen volí šéfa. Je to dost zvláštní vztah, ale státu to není. Stát si dělá co chce a banka taky. Banka je bohatá, stát je chudý.
Nerozumím funkci té rezervy, třeba jestli vadí když poroste :-D Kdyby to bylo dobře jako u jiných majetků, tak i když chápu námitku s použitím volatilní věci pro nějakou rezervu, přijde mě tam Bitcoin v tom malém množství jako dobrá věc, že v tom množství to v propadech ceny rezervu moc nesníží, naopak ji to pomůže se zvyšovat.
"Jsem podporovatel kryptomen"
To já chápu význam jen té první. Ostatní si myslím že žádný význam nemaj, snaží se přijít s novou funkcí a to se zatím nepovedlo. Spíš tím jen ukazují že smysl má jen Bitcoin a peníze jsou asi jediný význam kryptoměn a asi maj smysl jen jedny kryptoměnové peníze a zabezpečení asi jen Proof of work.

evadean
evadean
Level Level
2. 2. 2025 20:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nekoupí ani satoši, jelikož to neprojde, ani jim to nebude dovoleno od ECB. Druhá věc, nakupovat teď je šílenost. Je to u TOPu, nakupovat se mělo když byl pár centů. BTC je jen nástroj jak zjistit kde jsou peníze a pak lidi obrat, to je celé.

jirka-77
jirka-77
Level Level
2. 2. 2025 00:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdyby se hodnota té státní rezervy díky BTC zvětšila, vydělá na tom stát něco nebo ne?

Choakinek
Choakinek
Level Level
31. 1. 2025 20:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jardadoma Je to rozumná úprava, Salvador by neměl nutit lidi používat Bitcoin.

jirka-77
jirka-77
Level Level
2. 2. 2025 00:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Choakinek nebo Dolar.

Dilinozravec
Dilinozravec
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
31. 1. 2025 17:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak to Zubika musi trafit slak :P

drkt
drkt
Level Level
31. 1. 2025 09:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bitcoin se svou šílenou volatilitou je dobrý tak na spekulace a ne jako rezerva.. Nebo že by s tím měl zase co dělat Trump s těmi jeho prohlášeními?

Thorleif
Thorleif
Level Level
31. 1. 2025 10:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@drkt Bavíme se o 5% devizových rezerv. Tedy při dramatickém pádu o 50% vystavujeme devizové rezervy strašlivému riziku 2,5% poklesu. Tady ten dramaťáček ale jede... :D

drkt
drkt
Level Level
31. 1. 2025 10:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif Bavíme se skoro o 167 miliardách, to mi zas tak zanedbatelné nepřijde....

Thorleif
Thorleif
Level Level
31. 1. 2025 10:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif Bavíme se v nějakém kontextu. Pořád jde o 5% z celku a riziko ohrožení rezerv je tak při takto nízké expozici zanedbatelné. Naopak si myslím, že s ohledem k budoucnosti je větší riziko BTC nevlastnit. Riziko 5% ztráty je zanedbatelné s ohledem na například desetiletý zisk, který v současné době činí 8000%. Jistě, s narůstající tržní kapitalizací bude pravděpodobně rychlost růstu zpomalovat (souběžně se stabilizací validity), ale stejně je ta 5% ztráta naprosto směšná s ohledem na potenciál aktiva.

drkt
drkt
Level Level
31. 1. 2025 10:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif Fascinuje mně jak každý vyzdvihuje mnohonásobný nárůst ceny za 10 let a neřeší že se to bude nakupovat teď a ne před 10 lety..

Thorleif
Thorleif
Level Level
31. 1. 2025 11:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif Jakým jiným způsobem měřit výkonnost aktiva? Stejně by se dalo mluvit o S&P, zlatu, nVidii a dalších aktivech. Buď investujete, nebo ne a pokud se rozhodnete že ano, je rozumné rozložit své portfolio mezi aktiva o různých úrovních rizika. Mít mezi tím 5% v BTC je z dlouhodobého pohledu IMHO velmi konzervativní investiční rozhodnutí a naprosto přijatelná míra rizika ve srovnání s potenciální výnosem. Nejde jen o pohled do historie, BTC má v současné době silné fundamentální ukazatele k růstu, dané nejen jeho pokračující adopcí investičním trhem, ale i z jeho samostatné funkce. Omezená zásoba, půlení odměny, atd.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
31. 1. 2025 11:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif Ono jde spíše o to, že podle mnohých měl být BTC na nule už stokrát. Jenže zatím ne a ne se tam dostat, jde to směrem spíše opačným a jeho uznávanost spíše roste než klesá. To pochopitelně vůbec nevylučuje to, že jsme teď v další bublině k prasknutí a že to třeba během několika měsíců nespadne na 30 tisíc. Dlouho se lidé smáli Bukelemu v El Salvadoru, kdy mu to dlouhou dobu spíše padalo, dnes je na násobku, a ti, kteří se mu smáli, si nyní spíše trhají vlasy, že neudělali totéž.

Takový argument jsme mohli mít (a mnozí měli) na přelomu roku 2017/18, kdy to prasklo... a dnes je to na 5násobku té bubliny. Takový argument jsme mohli mít (a mnozí měli) v kryptoměnové horečce 2021, kdy to zase prasklo... a dnes je to na 2násobku té bubliny. Historie se opakovat může, ale také nemusí, to nevíme. Je možné, že to spadne na zlomek dnešního stavu? Jistě, to možné je. Je možné, že to po prasknutí přesto překoná tu předchozí bublinu? Ano, i to je možné.

Taková prasknutí jsme tu v historii 2krát měli a dopadlo to, že po prasknutí bubliny to tu bublinu násobně překonalo. Nelze vyloučit, že i když se to koupí v tom nejhorším možném okamžiku (tzn. třeba teď a ne před 10 lety), že to stejně v budoucnu bude výše.

Thorleif
Thorleif
Level Level
31. 1. 2025 11:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif Cykly nafukování a praskání bublin se pohybuje celý trh. Při oddálení jakéhokoliv grafu to jasně dokážete identifikovat. BTC je vzhledem k jeho mládí a zatím relativně nízké kapitalizaci vystaven přirozeně výraznější volatilitě. To je všechno. IMHO si dovolím pochybovat, že bychom mohli za současné situace s mírou expozice institucí vidět pokles k $30k. Situace už prostě není tam, kde byla v minulém cyklu. Kdyby ano, tak samozřejmě bych osobně nakupoval jak zjednaný. Protože ve fundamentu BTC opravdu nevidím nic, co by značilo jeho konec, právě naopak. A viděl jsem to tam i při výrazně nižší ceně, než $30k.

coolipi
coolipi
Level Level
31. 1. 2025 18:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif Vzhledem k tomu, ze bitcoin ma diky prvenstvi v kryptomenach reklamu zadarmo a jeho vytezitelne mnozstvi se neustale zmensuje tak bude jeho cena (rozumejte nakladem byla cena propalene energie) neustale rust. Pro ucely ulozeni hodnoty to ma smysl (dokud tomu ovsem vetsina obchodniku veri a sit se nerozpadne), ale pro ucely smenneho obchodu se zbozim (tedy jako platidlo) je tato vlastnost na obtiz, tam naopak trh rozjizdi platidlo, ktere je inflacni - ztracite kdyz ho drzite. Puvodni zamer kryptomen bylo vytvorit obezivo pro smenu realneho zbozi. Zrovna bitcoin se pro toto by design super nehodi.

Zajimavy experiment, ktery mel funkce ulozeni hodnoty a obeziva oddelene byl Freigeld pana Silvio Gesella. Diky znehodnocovani obeziva by design mu daval rychlost. Dnesni system obezivo (ale i uspory) znehodnocuje inflaci, ukladani uspor v penezich je ale zatizeno znehodnocovanim stejne jako obezivo. Penize se dnes vyrabi dluhem (pujcuji) ale to je dvojsecna zbran - ty by jednou mely byt splaceny i s urokem, neustaly kolobeh exponencialniho vyrabeni penez za ucelem splaceni dluhu tak ale nemuze skoncit. Nema smysl sporit a ani si nedokazete na neco velkeho usporit.

Cokoliv ma charakter vycerpatelnych zdroju (zlato, puda, cista voda) bude v soucasnem systemu oproti nevycerpatelnym zdrojum (penize emitovane bankami, softwarem, digitalnimi daty a umenim atd.) pomerove - relativne dlouhodobe rust. Bitcoin ma diky vycerpatelnosti charakter spise te prvni skupiny, neda se kopirovat (double-spend). Z tohoto duvodu bude existovat a neustale po nem bude nekdo prahnout, dokud nedojde k finalnimu padu. Zhodnocovani by design (vycerpatelnost) je ten duvod. Mozna ze casem se z nej stane bancor, virtualni menou navrhovanou J.M.Keynesem na konferenci v Bretton Woods v roce 1944. Ale i ten mel byt vazan na realne komodity (30). Na druhou stranu, tezeni bitcoinu bere tolik energie a vyrobilo uz tolik popela, ze je bitcoin nejvice provazan s energii, ktera je zakladem vsech odvetvi. A to je tvrde platidlo.

Bancor se bancorem nestal a realne se jim stal US dolar, ktery diky tomu, ze je zakladem mezinarodniho obchodovani znemoznuje USoA aby devalvovalo svoji menu a zacalo byt trochu exportne konkurenceschopne. Z toho plynou dnesni snahy o ruzna cla a bojkoty ciziho zbozi - jde o toto. Vyrabet svetovou zalozni menu jen kliknutim na pocitaci je lakava pozice, nikoliv vsak pro obyvatelstvo produkujici realne statky v tomto state.

Do roku 1971 byl US dolar navazan na zlato, po runu na zlato francouzi toho roku se ale od zlata odpoutal. Od te doby exponencielne roste mnozstvi vyrobenych dolaru, nema kryti necim tvrdym, omezenym. USoA to umoznuje nakupovat si co chteji, ale jejich stredni trida chradne az uchradne. Nebudou uz nic umet, protoze si vsechno kupuji ze zahranici.

IMHO vlastnictvi pramene bohatstvi jako je ropa nebo mlynek na dluhy (FED a jeho USD) ve state odrizne obyvatelstvo od trhu, na ktere diky silne mene (US dollar) nedokazou dodavat zalevno. Mit proste pramen bohatstvi umoznuje mit silu nezadluzit se v mezinarodnim obchodu ( resp. se v budoucnu vykoupit vyrobenim novych penez a inflacne podtrhnout svoje veritele), ale hrozne to zdrazuje vyrobky a praci mistnich lidi pri exportu. Timto neduhem trpi asi i vetsina ropnych ekonomik, v kterych se neuvazlive moc exportuje ropa a obyvatelstvo z toho nic nema ale ani nema moznost exportovat svoje vyrobky.

Tak se omlouvam za trochu obsirnejsi kontext. Nemusite se bat, ze nebudete jako obcane okradeni. Nejpozdeji az vymenime CNB za ECB a budeme prinuceni konzumovat cizi penize. Kdyby CR nemela na zaplaceni dluhu, prijde Evropsky stabilizacni mechanismus, s.r.o. a sebere nam kus republiky. Oproti tomu odprodej zlatych rezerv CNB po roce 1993 bylo jen psouknuti. Pry byly neprakticke, muselo se o ne starat atd. Proste 49 tunovych kostek zlata o hrane 38cm by asi shnilo. (po prepoctu na tunove krychle).

Komuniste nas vedli do pr****, ale vy jste to vzali zkratkou, panove bankeri. Vrele diky.

Choakinek
Choakinek
Level Level
31. 1. 2025 06:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Excelentní rozhodnutí, zcela souhlasím a vítám takové rozhodnutí!

Mimochodem už jsem o takovém rozhodnutí slyšel Michla mluvit v rozhovoru na CNN Prima News. Tam to prezentoval tak, že se bankovní rada zatím nedohodla.

milionajedenacc
milionajedenacc
Level Level
30. 1. 2025 14:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Už i ČNB se hodlá účastnit podvodu?

Thorleif
Thorleif
Level Level
30. 1. 2025 15:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@milionajedenacc Z jakého důvodu se domníváte, že jde o podvod? Myslíte si, že se na tomto "podvodu" účastní schválením spotově obchodovaných ETF fondů i FED (americký federální rezervní systém)?

jardadoma
jardadoma
Level Level
30. 1. 2025 13:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud chtěli nakupovat, tak to chtelo tak pred 5 lety. Ted uz je cena dost našponovaná.

Thorleif
Thorleif
Level Level
30. 1. 2025 14:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jardadoma Našponovaná v poměru k čemu? Nebo podle čeho si to myslíte? Podle odhadců může v tomto cyklu BTC hravě vyrůst na cenovku 250 - 300 tisíc dolarů. Následný očekávaný pád o 50 - 60% by se tak vrátil na současnou úroveň jen krátkodobým zákmitem. A to zdaleka nejsou výjimkou ani znatelně optimističtější scénáře, které počítají s kapitalizací narostlou o nákupy do státních rezerv, na což se podle ohlášení chystají jak některé státy USA (příslušnou legislativu již mají poschvalovanou), tak fond federálních rezerv USA.

jardadoma
jardadoma
Level Level
30. 1. 2025 14:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif Já se o to moc nezajímám, ale už se s tím nějak ve větších objemech obchoduje nebo se zatím jede na spekulaci na růst? Kupují se za to auta od Tesly?

Thorleif
Thorleif
Level Level
30. 1. 2025 14:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif Dá se s tím třeba platit na Alze a dalších místech ať už napřímo, nebo přes řešení dalších vrstev. Kdy jste třeba naposledy platil na Alze zlatem? BTC totiž převážně slouží jako uchovatel hodnoty, což potvrdí první pohled do logaritmického grafu. Pro média jsou pochopitelně daleko zajímavější vrcholy cyklů, na kterých se krásně ždímají skrz titulky emoce čtenářů přes negativní sentiment k čemukoliv novému. Daleko zajímavější pro dlouhodobého investora jsou dna, která nikdy nesahají níže, než dno předchozího cyklu. Stačí přečkat jeden, dva cykly a nikdo z investorů nemůže být ve ztrátě. Což málokdo z drobných investorů vydrží.

komplikator
komplikator
Level Level
30. 1. 2025 16:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif ČNB to ale nechce nakupovat jako investiční aktivum, to není ani náplň ČNB.

Navíc nákup BTC coby rezervy je pouze návrh o kterém bude rada ČNB teprve jednat. Ne hotov věc, spíše bych to viděl přesně obráceně.

Thorleif
Thorleif
Level Level
30. 1. 2025 18:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif To je přece jedno, při dlouhodobém držení se to vyplatí, ať už se to pořídí jako investice, rezerva, nebo podložka pod skříň. Pokud budou držet těch 5% rezerv, tak by to bylo ideální. Při poklesech dokupovat, při růstu realizovat zisk. Nevidím ani v tomto přístupu vlastně žádný problém.

bison
bison
Level Level
30. 1. 2025 12:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ak už chce BTC potom je lepšie mať vlastnú kryptomenu napr. ALC (Alešcoin) tým tomu dáva zlatý klinec aký pako môže robiť v banke. U nás máme šéfa NBS zlodeja a podvodníka, možno sa tiež pridá k takému zúfalému kroku.

puntja
puntja
Level Level
30. 1. 2025 06:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Rezerva má být něco stabilního a spolehlivého. Tedy nejspíš zlato. Sice to taky není žádné terno a v případě globální krize se prodejní cena obvykle snižuje (na trhu se objeví větší množství), ale je to předvídatelné. Tedy funkci nějaké záchrany splňuje. U BTC nikdo neví, jak se zachová, je to spekulativní záležitost.

Cemada
Cemada
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
30. 1. 2025 07:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@puntja Přesně to mě taky napadlo. Jako dát část rezerv do takto volatilní věci, která reaguje na každé prdnutí např. Muska, to asi není dobrý nápad.

jazza
jazza
Level Level
30. 1. 2025 12:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cemada vis o penize hovno, ty co jsou v bance nejsou tvoje a banky to ani nemaji - drzi 2% s toho - to oni delaji ten bordel ve svete proto ze maji cim a kdyz ne tak si je vytisknou - cim jsou crite - vzduchem ...

ensidia
ensidia
Level Level
30. 1. 2025 07:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@puntja Podle Evropská centrální banky: Podle banky řídící finanční svět eurozóny je hodnota bitcoinu nulová. :)
A s tím souhlasím, prostě spekulace. To do rezerv nepatří. Rusnok řekl, ať radši kupuje archivní vína, s tím taky souhlasím když všechno poletí do kopru aspoň víno tu zbude. :D

anup
anup
Level Level
30. 1. 2025 10:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ensidia Podle ECB má bitcoin nulovou vnitřní hodnotu. Což je naprosto stejná vnitřní hodnota jako má euro. Nebo česká koruna, nebo jakákoliv jiná měna s nuceným oběhem. Mít v rezervách EUR, USD nebo BTC není žádný rozdíl, jen ten BTC je bezpečnější a méně manipulovatelný (nelze libovolně uměle zvýšit množství v oběhu)

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
30. 1. 2025 11:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ensidia Ale jeho cenu lze manipulovat prohlášením jediné osoby.

Thorleif
Thorleif
Level Level
30. 1. 2025 11:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ensidia To u fiat měn neplatí? :D

anup
anup
Level Level
30. 1. 2025 12:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ensidia Ano. To samé platí pro EUR, USD a jakoukoliv další menu. Stačí se podívat na reakci trhů na tiskové zprávy centrálních bank :)

Pan Jaroslav Crha gIT
Pan Jaroslav Crha gIT
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
30. 1. 2025 20:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ensidia Pokud google neřekne, že vyrobil kvantový počítač, který dokáže bitcoiny hacknout přičíst libovolné množství.

Thorleif
Thorleif
Level Level
30. 1. 2025 22:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ensidia A bankovní kryptografii kvantový počítač hacknout nedokáže? :D Tohle hypotetické chytračení mi přijde fakt zbytečné, zvlášť, když se aplikuje pouze účelově na věci, které se dotyčnému nelíbí.

Akuh
Akuh
Level Level
31. 1. 2025 03:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ensidia No otázka zní proč se řídíš názorem organizace co vede odsouzená osoba a kde se víc jede na politiku než ekonomii

Akuh
Akuh
Level Level
31. 1. 2025 03:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ensidia Jako že kvantoví počítač změní principy matematiky? Takže najednou bude možné aby čislo větší než 21 milionů bylo zároveň menší? Nebo jak to myslíš?

coolipi
coolipi
Level Level
31. 1. 2025 19:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ensidia Myslim ze to je spis narazka na to, ze kvantovy pocitac by teoreticky mohl rychleji nalezt hash v nejakem bloku. Jenze kvantove pocitace jsou zatizeny sumem, neudrzi dlouho sve kvantove stavy. Teprve nedavno jsem tu cetl neco o samoopravnem kodu, ktery prodluzuje dobu udrzeni stavu pri pouzivani napr. Shorovym algoritmem.

V podstate objev kvantovych pocitacu rozdelil dobu na pred-kvantovou a post-kvantovou. Hashe a sifrovani pro post-quantum dobu uz schvaluje NIST a mozna se tak dockame nejakych dalsich hash funkci, ktere se proste nedaji prelouskat pro kvantove pocitace jako algoritmus. Predpokladam neco nelinearniho apod.

Jako mozna mista pro utok na kryptomenu vidim pokus o double-spending a rozlousknuti paru verejne casti a privatni casti klice uctu. V podstate hledani inverzni funkce, samozrejme s nejakou chybovosti, dopocitat se presne k dane hodnote by uz vyzadovalo klasicke pocitace pro hashovani.

Opravte me pokud se mylim, nejsem odbornik na krypto.

Akuh
Akuh
Level Level
2. 2. 2025 05:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ensidia No nejpravděpodobnější se jeví získání privátního klíče k veřejnému. To riziko je. Jenže velká část trandakcí leží na adresách který nejsou jen pubkey ale i jejich hash. Byť poslední update to zas udělal častější.
No hledání hashů k bloku… nevím zda by to šlo, ale pokud jo, nic moc by se neměnilo pokud by to neměl jen jeden těžař. Pokud ano pak by byl problém s tím rizikem double spendu, pokud by díky tomu zvládl hledat rychleji než celí zbytek sítě dohromady. Ale o tom že by šlo dost pochybuji. bloky maj 1MB tuším (blok + segwit), narvat do kvantovýho počítače zarás by v dohledný době nemělo být možný…

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
30. 1. 2025 08:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@puntja má nádor na mozku či co, přesně jak už se tu píše, rezervy se dávají do něčeho co si drží hodnotu. A co se stane z bitcoinem jak světově nepůjde elektřina?

Cemada
Cemada
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
30. 1. 2025 09:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas Tak pro případ že světově nebude elektřina, doporučuji rezervy hlavně v balené vodě, trvanlivých potravinách, zbraních, střelivu a palivech. Asi v tomto pořadí.

jazza
jazza
Level Level
30. 1. 2025 12:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas to nepujdou ani banky, chcou jeste znicit hotovost co pak asi bude

coolipi
coolipi
Level Level
31. 1. 2025 17:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas Na vysoke misto v seznamu bych dal bunkr nebo vlastni nedobytnou tvrz v divocine kam se spatne jezdi dopravnimi prostredky (krome vaseho). Je to takova potencialova bariera proti narusitelum. Nejlepsi voda je ta co se da pit a tece rovnou ze zeme.

jazza
jazza
Level Level
30. 1. 2025 09:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@puntja stabilne banky jen tisknou penize ...

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
30. 1. 2025 10:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jazza ano většina peněz není ničím krytá, tak jsou to jen papírky, ale když se bude chtít aby byla něčím krytá, vyměníte lépe zlato za chleby, nebo hdd s tisícem bitkoinu za chleby (až se dotyčný přestane řechtat tak vás s hdd pošle tam kde slunce nesvítí)

Thorleif
Thorleif
Level Level
30. 1. 2025 11:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jazza Je úsměvné, že někdo s přezdívkou tech-boy si myslí, že se BTC přechovává na HDD... :D

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
30. 1. 2025 12:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jazza a je ještě více úsměvné že nedávno byla kauza že zrušili týpkovi možnost prokopat skládku, bo vyhodil hdd s hromadou bitcoinu? A kam by jste je dal vy, do bitcoin peněženky, co vůbec není hdd ale šifrované ssd, aha.

anup
anup
Level Level
30. 1. 2025 12:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jazza Ano, člověk ztratil přístupové údaje ke své peněžence. Kdybyste neměl správce majetku (banku) a zapomněl přihlašovací údaje k vašemu bankovnímu účtu, taky se k úsporám už nedostanete. A u BTC taky můžete zvolit variantu kdy váš účet spravuje nějaká společnost a v případě ztráty s vámi projde proces ověření totožnosti a obnovy hesla...

Thorleif
Thorleif
Level Level
30. 1. 2025 12:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jazza A to podle vás znamená, že BTC dotyčného jsou uložené na tom HDD? Omyl, má tam jen uložený svůj privátní klíč / klíče pokud používal více peněženek. Kdyby měl těch pár slov poznamenaných a bezpečně schovaných i někde jinde, nemusel řešit tento problém. Proč komentujete technologii, které zcela očividně nerozumíte?

Pan Jaroslav Crha gIT
Pan Jaroslav Crha gIT
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
30. 1. 2025 20:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jazza a slyšel jste někdy o blokchainu? ten uloženej kde? V zavařovačce od okurek?

Thorleif
Thorleif
Level Level
30. 1. 2025 22:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jazza Na hdd zařízení rozhodně ne, jedná se o sdílenou databázi, takže je na všech uzlech které těží a potvrzují transakce. I pokud byste si na vlastní hdd udělal nějakým způsobem kopii, tak bez ověření součtu dalšími uzly se jedná jen o zbytečnou hromádku dat. Možná by stálo za to kouknout se, jak vlastně blockchain a jmenovitě BTC funguje, ať tu nejste jen za dalšího hlupáka.

puntja
puntja
Level Level
31. 1. 2025 06:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jazza a ta databáze je uložena kde? Nebudou to přeci jen především disky?

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
31. 1. 2025 09:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jazza Najskôr som prečítal vaše meno ako Hňup. Ale potom som zistil, že je to ešte horšie. :-)
"Kdybyste neměl správce majetku ​(banku​) a zapomněl přihlašovací údaje k vašemu bankovnímu účtu, ..."
Však vy si v jednej vete odporujete. Ak by nemal správcu majetku (banku), tak predsa tam nebude mať účet a nič nemôže zabudnúť.
A ak bude mať správcu majetku (banku) a zabudne heslo k účtu, tak predsa zájde do banky, vytiahne občiansky preukaz a heslo mu zmenia.

Thorleif
Thorleif
Level Level
31. 1. 2025 10:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jazza Dovzdělejte se. Informace jsou zdarma dostupné, stačí použít google. Minimálně byste pak zjistil, že stará data z blockchainu jsou absolutně k ničemu a ke své peněžence se bez přístupového klíče prostě nedostanete.

jirka-77
jirka-77
Level Level
2. 2. 2025 00:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jazza Ano použije se hw peněženka český Trezor, ta se před použitím zálohuje opsáním 24 slov na papír, nebo plech, pak se používá pro "ukládání" BTC a když se rozbije, tak se koupí nová a obnoví z těch slov ta stará.

jirka-77
jirka-77
Level Level
2. 2. 2025 00:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jazza Je to uložený decentralizovaně po celém světě a po blackoutu to jde znova rozjet. Spíš ale blackout nebude celosvětový a pojede to dál a pak se zas může svět připojovat.

Thorleif
Thorleif
Level Level
30. 1. 2025 11:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@puntja BTC v dlouhodobém horizontu stabilně roste. Proč se k tématu neustále vyjadřují lidé, kteří neví jak ta technologie funguje a nikdy v životě neviděli graf vývoje ceny, ani nesledují vývoj jeho adopce. Neustále je v diskusích atmosféra jak v lokále na dědině, kde staří dědci prskají, jak se ti mladí bez těch počítačů neobejdou...

ensidia
ensidia
Level Level
30. 1. 2025 11:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif Bernarda Madoffa pyramidové schéma, South Sea Company, tulipánová horečka, dot-com. Kdy lidem dojde že tohle nikdy nefunguje. A že někdo zbohatnul 1000x neznamená že to má hodnotu. :D :D :D
BTC = 0$ rok 20XX?

Thorleif
Thorleif
Level Level
30. 1. 2025 12:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif Další věštec... A proto to adoptovaly velké instituce (Blackrock, Valkyrie, Greyscale) a nabízí je prostřednictvím svých ETF produktů velkým investorům. Mimochodem ETF byla schválená jednou z největších institucí globálního finančního světa. Do svých rezerv BTC již nakupují jiné státy a velcí hráči budou tento rok nastupovat, například nejdříve jednotlivé státy USA do svých pokladen a následovat bude federální rezerva. Ale tady bude parta nějakých Jardů z Kotěhůlek tvrdit, že do toho vidí víc, než FED. Nejryzejší čecháčkovství a tradiční finanční negramotnost. :D

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
30. 1. 2025 13:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif S tím dot-com bych byl opatrný, to není úplně dobrý příklad. Spousta firem to opravdu nerozchodila (resp. většinou byly odkoupeny), některé se na původní hodnoty dodnes nedostaly, některé ale naopak ano a některé překonaly dot-com o řád i skoro dva... Podívejme se na některé firmy, které v té dot-com bublině praskly:

Microsoft, z 60 USD na cca 30 USD, dnes 440 USD
Intel, ze 75 USD na 20 USD, pak na 60+, dnes ale opět 20 USD
Amazaon, z cca 5 USD na 0,5 USD, dnes 237 USD
Cisco, z 80 USD na 15 USD, dnes 60 USD
Qualcomm, ze 100 USD na 20 USD, dnes 170 USD
NVDA, z 0,5 USD na 0,1 USD, dnes 140 USD

S tím "tohle nikdy nefunguje" bych trochu brzdil. Není to sice časté, ale "nikdy" to taky není. Myslím, že byste byl dnes velmi rád, kdybyste před těmi 25 lety investoval třeba do Microsoftu, Amazonu nebo Nvidie, a to klidně i na úplném vrcholu té bubliny. Dokonce je asi dost dobře možné, že kdybyste investoval do všech, tak výše zmíněné tři by Vám více než vynahradily všechny ztráty u ostatních.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
30. 1. 2025 13:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif zato jak vidím jak tady obhajujete btc, jste na toto největší génius. Já řekl že použít btc jako statní rezervu je nesmysl, totálně mění hodnou, zato zlato se jako platidlo používá jen pár tisíc let. Takže znova píšu co už jsem tu psal, klidně mějte vše ale komplet vše v btc, uvidíme zda vám za to někdo za 10 let prodá chleba, třeba si jich koupíte 1000* a nebo po zbytek života budete edržet dietu. Jo a nebude to zase zatraceně dlouho.

Thorleif
Thorleif
Level Level
30. 1. 2025 14:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif Nemění totálně hodnotu, stejně jako jakékoliv jiné finanční aktivum se pohybuje v sériích růstových a poklesových období. Sakra, vždyť je to základní princip fungování trhu. To nechce génia, naučit se alespoň základy toho, co mě zajímá. Z vaší strany by to možná chtělo se buď nevyjadřovat k tomu, o co evidentně nemáte zájem. Nebo se v tom alespoň základně nainformovat.

Thorleif
Thorleif
Level Level
30. 1. 2025 14:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif Tohle je efekt revoluce, někteří vyjdou jako vítězové, někteří zajistí svoje přežití a přijatelnou úroveň prosperity, většina je sežrána. Teď před sebou máme revoluci v podobě nových technologií a s tím, jak se zrychluje vývoj, tak tyto vlny přicházejí rychleji. Vzhledem k tomu, jaká je úroveň adopce a míra decentralizace se dá s vysokou pravděpodobností předpokládat, že revoluci v podobě kryptoměnových nástrojů vyhraje BTC. Jak to bude s AI si budeme muset zatím počkat.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
30. 1. 2025 14:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif na čem si sedíte, nenuťte někoho do něčeho čemu nevěří, hned utíkejte do banky a nakupte co možná nejvíce btc na co máte, požádejte zaměstnavatele že výplatu chcete v btc. Když btc nemění skokově svou hodnotu tak nebude problém si za těch 10 let koupit ten chleba. A ano máte pravdu nemám o to zájem, ale určitě bych nepoužil něco virtuálního jako rezervu. A nebo kde a v kterých dolech se těží btc? V jakých je skladech/trezorech? Vezmou mi btc v obchodech bez elektřiny?

Thorleif
Thorleif
Level Level
30. 1. 2025 14:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif Já na ničem, nikoho nenutím. Jen reaguju na to, jak tu jako neinformovaný primitiv provoláváte nesmysly a křičíte z jeskyně, jak je ten oheň nespolehlivý a pálí a jak na výrobu kola jistě utratíte víc energie, než ušetříte jeho používáním. Jděte radši sbírat bobule a do investování se nepleťte, od výplaty k výplatě je evidentně vaše jediná budoucnost.

Edit: Tak BTC se už dokonce nakupuje v bance?! :D Fakt už toto téma opusťte...

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
30. 1. 2025 14:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif "Edit: Tak BTC se už dokonce nakupuje v bance?! :D Fakt už toto téma opusťte..."
já si myslím že vám něco psát je bezpředmětné, bo už se chytáte slovíčkaření.
"jako neinformovaný primitiv provoláváte nesmysly a křičíte z jeskyně"
tak tomuto už se směji jak prokopnutý, a ano některé rádo by věci jdo mimo mě, po zhodnocení že tady cesta nevede. Ale když mám třeba offline mapu v mobilu tak bych nebyl vyjukaný jako vy tady v lese není mobilní signál!!!!!!!!!!!!!!!
"Jděte radši sbírat bobule a do investování se nepleťte, od výplaty k výplatě je evidentně vaše jediná budoucnost."
a už dle toho vím že toto je super nechám se přeoperovat na ... dosaďte si co je zrovna módní, vy se v takových výstřelcích vyznáte mnohem lépe.

Thorleif
Thorleif
Level Level
30. 1. 2025 14:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif To je hodně slaboučké. Ale chápu, s ohledem na vaši reakci, že nic inteligentnějšího, či alespoň vtipnějšího dohromady nedáte. Víte, na čtení mapy není potřeba žádné kouzlo, ani dlouhé studium. Ve skautu jsme to učili i děti z prvního stupně.

Jak jste schopen dovodit, že skrz BTC cesta nevede, když o tomto tématu, jak sám přiznáváte, nic nevíte a vědět nechcete?

pietrolbc
pietrolbc
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
30. 1. 2025 15:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif minimálně jako primitiv se tu vyjadřujete vy ;) chtělo by to více elementární slušnosti ...

anup
anup
Level Level
30. 1. 2025 15:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif To není jisté, BTC má výhodu že je nejvíc v povědomí a byl první. Ale jinak je energetický nákladný, pomalý a špatně škálovatelný. Na trhu jsou i zajímavější měny, s tím že ve výsledku bude výhercem BTC bych si nebyl úplně jist.

Thorleif
Thorleif
Level Level
30. 1. 2025 15:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif jistého není samozřejmě vůbec nic. BTC je energetický poměrně nákladný, což je jedna z featur, která efektivně brání možnosti provést double spend, či další zásahy do jeho integrity. Je také důležité tu energetickou náročnost vztáhnout k nějakému měřítku. Třeba v porovnání s bankovním sektorem a odběru jeho všech poboček, bankomatů, bezpečnostních převozů měny do výdejových zařízení a poboček a dalších prvků nutných j jeho funkčnosti není ta energetická náročnost tak závratná. Navíc právě z jeho funkce nutí těžaře vyhledávat zdroje levné, jinak nezužitkované energie a působí tak spíš tlakem na ekologické zdroje energie. Rychlost je taky relativní a škálovatelnost není při pohledu na BTC jako na uchovatele hodnoty negativum, ale z pohledu rakouské ekonomické školy spíše pozitivum. S těmi zajímavějšími měnami si v současné chvíli nejsem jist, byť sám některé spekulativně držím. Věřím tomu, že tyhle otázky s jistotou rozsekne adopce na státní úrovni.

Thorleif
Thorleif
Level Level
30. 1. 2025 15:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif Kde prosím? Pokud někdo trvá na komunikaci neinformovanými prohlášeními z pozice "nevím o tom nic a nic o tom vědět nechci, ale všem hlupákům vysvětlím, proč je to nesmysl", tak si myslím, že jistá míra asertivity je namístě. V heslo moudřejší ustoupí nevěřím, je to IMHO dost hloupá pozice, která svědčí právě těm neinformovaným křiklounům a nejde ani zdaleka o téma finančních nástrojů, ale obecnou komunikaci na jakékoliv téma, která je přínosná podle mě pouze tehdy, je-li vedená věcně informovanými diskutéry. Křiklouny z pozice nevědomých budu nazývat primitivy nadále.

ensidia
ensidia
Level Level
30. 1. 2025 21:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif Jste hrubý, neinformovaný, fanatický zastánce. Co si koupil trochu BTC, a cítí že tohle letadlo potřebuje další velké hráče. A tak za něj kope do roztrhání těla. BTC byl, je a bude spekulativní věc. Peníze = hodnota. BTC= Víra. Na tom se opravdu rezervy do budoucna nezakládají. Ale očividně mátě finanční dovednosti. Z nějaké vesnické hospody kde vám kámoš nainstaloval apku a koupil par centíků. :D. V pořádku vaše volba. Já investuji do akcií. A chci aby ČNB držela korunu v dobré kondici. Takže jsem silně proti aby si hrála na spekulanta.
Je mu smutno z lidí co se tváří chytře, ale jsou jenom vulgární ,urážlivý ,namyšlení neschopní příjmout jiný názor nebo uznat svojí chybu.

ensidia
ensidia
Level Level
30. 1. 2025 21:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif Tady si dovolím docela s přehledem oponovat.
Tady pletete jablka a hrušky. Po prasknutí bubliny odepsali skoro dva biliony dolarů. To v porovnání bylo 19% HDP USA. Obrovské množství firem skončilo, spousta lidí spáchala sebevraždu atd... Byla to pohroma.
Ano pár firem to přežilo, a na prázdném trhu se jim zadařilo.
Desítky milionů lidí přišlo a úspory a peníze. A ano z popelu povstanu pár gigantů a multimiliardářů. Ale 999 lidí z tisíce prodělala. Hnali ceny za absurdní hodnoty, a ty firmy tu cenu neměli. S vidinou vysokého růstu a zisku. Ano teď si můžeme hrát na chytráky. Jo kdybys te tyhle akcie neprodali za almužnu dneska jste bohatí, ale takhle to nefunguje. Taky můžu říct že kdyby tehdy prodali o měsíc dřív. A pak nakupovali na minimech. Mohli tihle lidé co přišli o všechno, dneska v těch firmách sedět v dozorčích radách. Ale to se dobře kecá 25 let zpátky. :D

Thorleif
Thorleif
Level Level
30. 1. 2025 22:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif Peníze = víra. Tohle platí obecně, u fiat měn obzvlášť. Můžete jen věřit, že vaše peníze budou mít stejnou hodnotu zítra, jako mají dnes. Díky neustálému mělnění monetární zásoby a působení inflace ani to není jistota.
Dokážete si alespoň spočítat, jaké riziko pro rezervy reálně znamená 5% v BTC? Nebo stačí zmínit BTC a rezerva a už máte v očích apokalypsu? Investujte do čeho chcete, ČNB bude investovat do čeho uzná za vhodné, pokud to nebude teď, tak to přijde příště. FED už cestu připravil.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
30. 1. 2025 23:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif "Desítky milionů lidí přišlo a úspory a peníze.... Ale 999 lidí z tisíce prodělala."

Ale kdo o to přišel? Ti, kteří vyměkli a prodali (tak jako u všeho). Už jen kdybyste investoval do 100 dot-com firem stejnou částku, tak jedna jediná Nvidie by Vám celou tu investici vrátila a násobně, a to i kdyby všech 99 ostatních firem spadlo na nulu. Což nespadlo. Spousta z nich se prodala (což stále znamená aspoň nějaké příjmy, i dnes neexistující firma neznamená, že jste přišel o vše), některé z nich vyplácela dividendy (další příjmy), ty, co ještě existují, mají stále nějakou hodnotu (někdy vyšší, někdy nižší). V celkovém součtu byste dnes byl stále v obrovském plusu.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
31. 1. 2025 09:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif Zásadaný problém BTC je tento:

"Celková emisia bitcoinov je obmedzená, pretože je súčtom členov klesajúcej geometrickej postupnosti a nepresiahne 21 miliónov. V máji 2014 bolo v obehu 12,7 milióna bitcoinov, v júli 2021 ich bolo v obehu 18,77 milióna."

To znamená, že momentálne jeho tržná hodnota je cca. 2 100 000 000 000 dolárov, čo je 2100 miliárd. Však to je smiešne, keď len Apple si v minulosti okolo roku 2017 držal hotovosť na účtoch okolo 250 miliárd dolárov. BTC nestačí ani pre pár najväčších svetových firiem, nieto ešte pre miliardy ľudí.
Nehovoriac o tom, že keby mal BTC fungovať na bežné nákupy, tak pôjdem kúpiť do obchodu chlieb za 0,00001 BTC, čo pri bežnom počítaní v obchode, za koľko mám tovaru v košíku je veľmi nepraktické. A to sa hovorilo, ako BTC nahradí fiat. :-) :-) :-)

Taký trt makový. BTC je čisto špekulatívna chujovina.

ensidia
ensidia
Level Level
31. 1. 2025 10:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif Peníze v akcích = vlastnictví nějaké firmy. Která má budovy, lidi, zdroje, finanční zprávy, vize do budoucna atd..
Co že to má má BTC. Víru v rychlé zbohatnutí, a u zločineckých organizacích vynechání bank. Jo to je super rezerva. A stejně výstup/vstup BTC jsou peníze. A když se dohodne FED,ECB že ji zakážou do 15 minut končí . Neříkám že by to bylo na pořadu dne. Ano 5% není nic co by ohrozilo ČNB, mají investice v akciích, zlatě atd a ty taky kolísají. Ale mají hodnotu a nikdy nespadnou na 0. Při velkém oslabení, je koupí vždycky velký hráč. Což se třeba brzy stane Intelu.

Thorleif
Thorleif
Level Level
31. 1. 2025 10:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif Jaký že jste to měl komentář k .com bublině? 😆 Zrovna na dnešním přefouknutém akciovém trhu jsou investované peníze opravdu kryté pouze vírou v neustálý agresivní růst. Firmy svou reálnou hodnotou kryjí jen směšný zlomek a to ještě akcie rostou ve srovnání s BTC nudným tempem. A jen tak mimochodem vstupem a výstupem akciového a komoditního trhu není fiat? 🤣

jirka-77
jirka-77
Level Level
2. 2. 2025 00:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif Mě výplatu z práce posílají do banky ve virtuálních Českých korunách nehmotných jako číslo v počítači.
V hotovosti je celosvětově jen 8 % bankovních peněz.
Většinu peněz si z bankoatu nevybírám a nechávám je jako číslo v počítači banky.
Samozřejmě není rozumný mít jen takové peníze.

drkt
drkt
Level Level
2. 2. 2025 12:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif Ano ale pokud by nevyměkli tak to 1procento nevydělá. Tudíž neplatí, že stačí nevyměknout. Není to tak že kdyby nikdo nevyměkl že by vydělali všichni...
Ad ta nvidie, ano může se stát že stačí jedna veleúspěšná firma aby vyrovnala ztráty, ale vtip je v tom že nikdo dopředu neví kdo bude ta nvidie a naprostá většina bude těch co zkrachují..

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
2. 2. 2025 13:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif "ale vtip je v tom že nikdo dopředu neví kdo bude ta nvidie a naprostá většina bude těch co zkrachují.."

Proč byste potřeboval vědět dopředu, že to bude ta Nvidie? Já napsal, že kdybyste koupil 100 firem včetně té Nvidie a všech 99 ostatních bych zkrachovalo a nedostal z toho ani halíř (což je nesmysl, při prodeji něco dostanete, z dividend něco dostanete, zbývající mají stále hodnotu), tak ta Nvidia by přebila všech těch 99 ztrát.

Podívejte, dáte třeba 10.000 Kč do 100 technologických firem v naprostém vrcholu dot-com bubliny, to je 1.000.000Kč. Pokud byste neprodal, tak máte následující:

Microsoft: 73.000 Kč
Amazon: 474.000 Kč
Nvidia: 3.420.000 Kč
AMD: 25.000 Kč
IBM: 20.000 Kč
Qualcomm: 19.000 Kč

Jenom těchto 6 firem by dnes mělo hodnotu přes 4 miliony Kč. Takže i kdyby všech dalších 94 firem bylo na nule (což není), tak jste na 4násobku. A to se bavím o nákupu v tom nejvyšším maximu, nejhorší možné době.

drkt
drkt
Level Level
2. 2. 2025 13:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Thorleif " Já napsal, že kdybyste koupil 100 firem včetně té Nvidie"
No vždy%t jo "kdyby" a "včetně nvidie" ...

To "do sto firem" dělají fondy a rozhodně nemají nárůst na čtyřnásobek...
Vy furt postupujete stylem "po bitvě každý generálem"...

Thorleif
Thorleif
Level Level
30. 1. 2025 14:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@puntja Právě, že nic stabilního nechcete, protože by vám to sežrala inflace... :D

Reklama
Reklama