Komentáře

josef broz
josef broz
Level Level
5. 8. 2008 23:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

DVD, DivX, XviD naprosto bez problemu, ale HD filmy jsem bohuzel nezkousel...

josef broz
josef broz
Level Level
16. 7. 2008 22:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hrochy Mám dojem, že na to se asi Myself++ neptal. Pokud dobře chápu Váš dotaz, zajímáte se - "kdo ma pravo\pravomoc" kontrolovat legálnost software ve Vašem PC.

josef broz
josef broz
Level Level
30. 6. 2008 12:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zalezi hodne na modelu notebooku. Například levnější Asusy lze bez problému rozdělat. VBI notebooky lze z principu rozmontovat do posledního "sroubku". Tento model HAL se rovněž nechal jednoduše rozebrat. S hrůzou však vzpomínám na nejmenovaný model Toshiby, který jsem rozdelal během 20min a pak ho 3 hodiny skládal dohromady :( . Pozor musíte dát rovněž na záruční pečetě. Někteří výrobci rádi přelepují šroubky na zadní straně základny. Občas se můžete setkat s pastí v podobě záruční pečeti na chladiči notebooku. Výrobci jsou v tomto ohledu značně vynalézaví. Napište jaký model chcete rozbít? :)

josef broz
josef broz
Level Level
30. 6. 2008 12:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CeCo :-) Děkuji, za uznání. Pro jistotu jsem se díval do diplomu, ale obory Marketing\Propaganda tam nemám. V PR a reklame se točí slušné peníze, možná změním obor.

Za tvrzením - "Dalším modelem se zajímavým poměrem ceny a výkonu je HAL3000 Gold II" si zamozřejmě stojím. Za cca 20 000,- dostanete relativně hodně výkonný notebook. Podobnou cenu Vám nabídne pouze Acer - ale tam bych si již nebyl tolik jist kvalitou dílenského zpracování.

"Mobilita, hmotnost a spotreba v minusoch - nerecenzovali ste nahodou desktop?" - recenzovali jsme notebook. HAL3000 Gold II však spadá do kategorie, kterou v anglicky mluvících zemích označují jak "desktop replacement" - náhrada za desktop. Tyto notebooky se vyznačují (již zmíněným) " dobrým poměrem "ceny a výkonu". Bohužel daní za nízkou cenu je právě hmotnost, výdrž baterie a obecně mobilita. Proto jsou tyto "desktopové náhrady" řazeny do kategorie 15-17" notebooků. Chcete-li mobilitu - musíte vybírat v kategorii 14" níže.

josef broz
josef broz
Level Level
30. 6. 2008 12:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tomasjerry Ano, proti verzi GT je použitá GS výrazně slabší.

josef broz
josef broz
Level Level
20. 6. 2008 16:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@josef broz Tuhost konstrukce a kvalitu dilenského zpracovani proverujeme. Pochopitelne pouze v urcitych mezich - destruktivni zkousky tahem nebo pady samozrejme nepraktikujeme.

Diky za postreh s IBM, nejcasteji se s prohozenym Fn x Ctrl setkate u Asusu (nikoliv vsak u vetsiny modelu). osobne mi toto rozvrzeni klaves prilis nevyhovuje. Radeji mam tradicni usporadani.

josef broz
josef broz
Level Level
20. 6. 2008 16:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@el cid Dost pochybuji, ze v jinych mediich venuji testu notebooku text o rozsahu cca 30 000 znaku. Nevsiml jsem si, ze by v Computeru apod. kuchali vnitrnosti notebook, provadeli celkove i dilci testy, rozebirali design a popisovali jednotlive komponenty.

Pokud bych si pletl recenzi s reklamou - nebo tiskovym prohlasenim, tezko bych kritizoval uvedene nedostatky. (spotreba, fadni design apod).

Dovolim si Vas parafrazovat - "popravde mam pocit, ze nekteri ctenari maji naprosto snizenou schopnost percepce (vnimani a porozumeni) textu". Predpokladam, ze recenzi preletnete ocima, mrknete na obrazky a srovnate grafy. Vrele doporucuji venovat pozornost i pismenum mezi obrazky..

josef broz
josef broz
Level Level
20. 6. 2008 15:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@el cid Moment, cetl jste tu recenzi? Tematu provozni teplota\chlazeni je tam venovan odstavec, vcetne testu a fotografie chlazeni.

josef broz
josef broz
Level Level
19. 6. 2008 12:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@el cid Jak jsem uvedl v recenzi, klávesnice je v podstatě tradiční - odpovídá běžnému 15,4" modelu. Řečeno jinak, příliš nevybočuje ze zavedeného standardu. Zdvih kláves je přiměřený a při psaní není stisk kláves doprovázen výraznějším "hlukem". Nekterým uživatelům může vadit "asusovské" postavení Fn x Ctrl ..

josef broz
josef broz
Level Level
20. 6. 2008 16:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@josef broz Tuhost konstrukce a kvalitu dilenského zpracovani proverujeme. Pochopitelne pouze v urcitych mezich - destruktivni zkousky tahem nebo pady samozrejme nepraktikujeme.

Diky za postreh s IBM, nejcasteji se s prohozenym Fn x Ctrl setkate u Asusu (nikoliv vsak u vetsiny modelu). osobne mi toto rozvrzeni klaves prilis nevyhovuje. Radeji mam tradicni usporadani.

josef broz
josef broz
Level Level
5. 6. 2008 08:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobré ráno,

máte pravdu v tom, že 12GB model s XP, stojí stejně jako 20GB model s Xandrosem. Je to cca 530 USD za kus. http://computers.pricegrabber.com/laptop/asus/p/13/form_keyword=asus%20eee/rd=1/st=query
Na druhou stranu, co to dokazuje? Netusim kolik presně stojí 8GB SSD disku. Pokud ho trochu zjednodušeně přirovnám k 8GB "flashce", může rozdíl mezi oběma modely představovat cca 800-1000 Kč (viz cena za 8GB flash).

Obecně bývá rozdíl mezi notebookem s XP a bez (v rámci licenční politiky) cca 1000 Kč. Každý výrobce to má nastaveno poněkud jinak, podle toho, jak dobře je zaveden u ďábelského MS.

Mimochodem podobné marketingové kotrmelce používá Asus i u "velkých" notebooků. Např. většina variant modelu Asus F5RL stojí kolem 14500-15000. Liší se nejen v předinstalovaném OS, ale i v procesorem. Upřímně řečeno, marketing není moje parketa - nejsem schopen přesně interpretovat cenovou politiku jednotlivých produktů. Ale rozhodně v tom nebude žádná "konspirace" MS nebo naopak podpora alternativních OS, jak uvádíte v bodě 2 a 3.

Mimochodem, obviňujete mě ze "zaujatosti" vůči Linuxu apod. Přitom sám používáte v souvislosti s OS pojmy jako "diskriminace", "konspirace", "monopol". Váš projev si proto můžu vykládat jako předpojatost vůči MS produktům (bez urážky - je to Váš boj). Mě osobně MS produkty nevadí, naopak. Nebýt problémů s jejich instalací, používaním a podobně - byl bych bez chleba :-)

Co se týče pravidel recenze, na fakultě nás učili, že je to relativně volný stylistický útvar, který je blízký kritice, přestože by autor měl dbát nad převahou informativního charakteru nad kritickým. Tudíž občasné "rýpnutí" stran produktu - jeho kvality, výbavy apod., je rozhodně na místě.

josef broz
josef broz
Level Level
4. 6. 2008 22:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud si dobre pamatuji, tak recenze Asus Eee PC 900 v ceskych magazinech uvedena nebyla. Na nasem trhu se podle udaju ceskeho zastoupeni Asus objevi. Zpravy o zastaveni dodavek povazuji za ponekud liche. Nemuzu mluvit za Asus, ale rozhodne bude v zajmu spolecnosti mit co nejpestrejsi nabidku v tomto segmentu. Spis brzy potichu zmizi modely 4G apod...

josef broz
josef broz
Level Level
4. 6. 2008 22:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vetsina uzivatelu je zvykla na Windows. Zakaznici Eee nepatri mezi "early adopters", kteri budou uneseni z moznosti linuxu. krasne to vystihuje nasledujici citat.

"JPMorgan analyst Alvin Kwock was quoted as saying: "A Windows Eee PC is more attractive to buyers because people are just not used to using Linux-based computers."

Uvedomte si, ze za myslenkou instalovat Xandros do Eee nebyla zadna altruisticka snaha Asusu postavit se nenavidenemu "moru z Redmontu". Asus proste chtel co nejlevnejsi produkt - originalni Windows by finalni produkt celkem prodrazily.

Odkazujete se na vzrustajici podil linuxu - 91% pro Windows platformu .
http://marketshare.hitslink.com/report.aspx?qprid=8

Nejsem odpurcem linuxu, ale taky si nemyslim, ze by linux byl odpovedi na vetsinu problemu v IT...

josef broz
josef broz
Level Level
4. 6. 2008 20:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Třetinový podíl Linuxu sice vypadá celkem zajímavě, ale statistika prodeje nezohledňuje fakt, že i na těchto modelech Eee jsou často instalovány pirátské verze Windows XP."

Ano, udaje o tretinovem podilu linuxu pochazeji z tiskoveho prohlaseni spolecnosti Asus. Neni samozrejme relevantne dolozit kolik Eee s Xandrosem bylo nasledne preinstalovano na XP. Lze vsak predpokladat, ze se tak deje podle nasledujiciho modelu.
Koupim levne Eee a sousedovic kluk mi na notebook nainstaluje XP. Predpokladam, ze tento "sousedsky support" neni domenou pouze ceskych domacnosti. Chci rict, ze motiv k porizeni linux Eee nemusi spocivat v podpore linux komunity, ale prostem usetreni nekolika stovek.

Mimochodem, co mate proti Radkovi? :-)

josef broz
josef broz
Level Level
4. 6. 2008 20:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dovolim si Vas parafrazovat - "vsichni v mem okoli poslouchaji doom metal". Proto si troufnu tvrdit, ze tento hudebni styl zaziva obrovsky boom.

Ted vazne. Cisla o prodejnosti byla ziskana z tiskovych prohlaseni, nektera najdete i v novinkach na nasem serveru.

josef broz
josef broz
Level Level
4. 6. 2008 20:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr.GO! Recenzujeme produkty, ktere jsou (budou) aktualni pro nas trh. Asus Eee na nas trh prichazi ve chvili, kdy na zapade a v Asii cekaji na Eee 901.

josef broz
josef broz
Level Level
4. 6. 2008 19:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RoPo Zenu narozdil od Eee nemuzete vypnout. Nemluve o faktu, ze v pripade problemu nelze zenu vratit vyrobci.. mamince.

josef broz
josef broz
Level Level
4. 6. 2008 19:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nikoliv, dokonce se jednalo o Windows XP Prof.

josef broz
josef broz
Level Level
4. 6. 2008 19:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, je to trosku paradox ... Na jedne strane pridame vykon @900 MHz, na strane druhe dame mensi baterku. Ze strany Asus ponekud zvlastni marketing. Tak ci onak, rozdil mezi 5200 mAh a 4400 mAh baterii v beznem provozu neni nijak zasadni.

josef broz
josef broz
Level Level
14. 6. 2008 06:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zajímavý článek, testování jednotlivých IM muselo zabrat spoustu času. Dlouho jsem pro své HTC vybíral toho nejlepsiho klienta. Celkem mi vyhovoval mChat, velmi dobry je i Slick. Skoda, ze jste do srovnani nezahrnul Agile Messenger - je sice placeny, ale moc se mi libi jeho GUI (prehledne, rychle)
http://www.agilemobile.com/

Zajimavym "praktickym" testem by bylo srovnani množství přenesených dat - např. pri pouziti placeneho GRPS.

josef broz
josef broz
Level Level
7. 3. 2008 04:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CeCo K downgrade na XP ... HP je dost velky hrac na IT trhu, nedivil bych se kdyby problematicka instalace XP byla vysledkem domluvy mezi MS + HP.

josef broz
josef broz
Level Level
7. 3. 2008 04:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Roob Nechci vypadat jako placeny agent Asusu, ale nebal bych se ani jejich notebooků..

josef broz
josef broz
Level Level
7. 3. 2008 04:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@CeCo Setkal jsem se (podrobneji) s dvema Paviliony a oba mely displeje AU Optronics. Pochopitelně nikde netvrdím, že by šlo o dvorního dodavatele :)
ad dithering - u tohoto modelu jsem si niceho takoveho nevsiml.
Diky za upozornění s LS, to mi uniklo.

josef broz
josef broz
Level Level
29. 1. 2008 17:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Omlouvam se, mnou pouzita formulace neni vhodna. Mate samozrejme pravdu, Celeron M opravdu speedstep opravdu nepodporuje.
Nejsem si vedom, ze bych vyrazne "opakoval" informace. Na druhou stranu, zminit "podtaktovani" Celeronu ULV bylo nutne zopakovat v nekolika kapitolach z duvodu udrzeni kontextu. Uprimne receno, ne kazdy si pamatuje parametry "historickych" CPU z hlavy.

josef broz
josef broz
Level Level
23. 1. 2008 12:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud by byla instalace Windows proti zamerum výrobce, patrne by jejich instalaci znemoznil, respektive by variantu s timto OS vubec nenabizel. Nikde v recenzi jsem nenapsal, ze by Xandros byl spatny-pomaly apod. Naopak povazuji ho za pomerne odladeny, pomineme nedodelky typu nemoznost pripojeni Eee k LCD v nativnim rozliseni. Tento proble jiste vyresi update.

K výskytu slova "klasický", v celém článku s cca 36 000 znaky se objevuje asi 3x...

josef broz
josef broz
Level Level
23. 1. 2008 09:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mohu vas uklidnit, recenzent rozhodne neni adolescent, ktery zacinal s PC po roce 2000. Mam za sebou divoka leta s osmibity, Amigou, nekolik krusnych let s Unixy apod. Jinak jste me ale chrakterisoval zcela presne, na desktopech si opravdu jiny system nez OS Windows nedovedu predstavit. Na druhou stranu, web server ve firme nam bezi na linuxu a nemam s tim jediny problem.

Duvod proc Asus prodava Eee zatim bez OS Win je jednoduchy - cena. Priplatek za Windows u notebooku za 8000,- představuje velky skok.

Rovnez na nasem trhu bude Eee v dubnu uvedeno nejdrive s Xandrosem, drazsi verze s Windows bude nasledovat. Vzhledem k tomu, ze cele Eee je HW z roku 2003-4, nevim proc by se "v navrhu Windows se s takovym hardwarem prilis nepocitalo" - nezapomente, ze XP vznikla roku 2001.

Asus Eee je notebook, nikoliv prerostle PDA a vetsina uzivatelu u nej proto bude hledat funkcionalitu pocitace. Zvlaste pak bezny konzument, ktery o nejakem linuxu v zivote neslysel. Prestoze je Xandros moznostem Eee perfektne prizpusoben - bezny uzivatel opet bude hledat Word, Excel, IE a Mediaplayer.

V českych podminkach bude urcite prevladat prodej linuxove verze. Verim, ze zastanci tohoto OS budou na svych webech oslavovat "vitezne tazeni linuxoveho notebooku po CR". V praxi vsak "ceska cesta" bude vypadat nasledovne - "usetrim par stovek za originalni Windows s sousedovic kluk mi tam nahraje XPečka".

Reklama
Reklama