Zpět na článek

Diskuze: Asus Eee PC 900 - "dospělejší Éčko"

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Oneeye_IO
Oneeye_IO
Level Level
6. 6. 2008 22:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ale zas kdo čeká nějaký extrémní výkon v téhle třídě ? To už je opravdu lepší slabší cpu ale delší výdrž. To je to, co bych od takového notebooku čekal. navíc to MSI má i větší display tuším :). Ale zase je to MSI no...

josef broz
josef broz
Level Level
5. 6. 2008 08:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobré ráno,

máte pravdu v tom, že 12GB model s XP, stojí stejně jako 20GB model s Xandrosem. Je to cca 530 USD za kus. http://computers.pricegrabber.com/laptop/asus/p/13/form_keyword=asus%20eee/rd=1/st=query
Na druhou stranu, co to dokazuje? Netusim kolik presně stojí 8GB SSD disku. Pokud ho trochu zjednodušeně přirovnám k 8GB "flashce", může rozdíl mezi oběma modely představovat cca 800-1000 Kč (viz cena za 8GB flash).

Obecně bývá rozdíl mezi notebookem s XP a bez (v rámci licenční politiky) cca 1000 Kč. Každý výrobce to má nastaveno poněkud jinak, podle toho, jak dobře je zaveden u ďábelského MS.

Mimochodem podobné marketingové kotrmelce používá Asus i u "velkých" notebooků. Např. většina variant modelu Asus F5RL stojí kolem 14500-15000. Liší se nejen v předinstalovaném OS, ale i v procesorem. Upřímně řečeno, marketing není moje parketa - nejsem schopen přesně interpretovat cenovou politiku jednotlivých produktů. Ale rozhodně v tom nebude žádná "konspirace" MS nebo naopak podpora alternativních OS, jak uvádíte v bodě 2 a 3.

Mimochodem, obviňujete mě ze "zaujatosti" vůči Linuxu apod. Přitom sám používáte v souvislosti s OS pojmy jako "diskriminace", "konspirace", "monopol". Váš projev si proto můžu vykládat jako předpojatost vůči MS produktům (bez urážky - je to Váš boj). Mě osobně MS produkty nevadí, naopak. Nebýt problémů s jejich instalací, používaním a podobně - byl bych bez chleba :-)

Co se týče pravidel recenze, na fakultě nás učili, že je to relativně volný stylistický útvar, který je blízký kritice, přestože by autor měl dbát nad převahou informativního charakteru nad kritickým. Tudíž občasné "rýpnutí" stran produktu - jeho kvality, výbavy apod., je rozhodně na místě.

josef broz
josef broz
Level Level
4. 6. 2008 22:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud si dobre pamatuji, tak recenze Asus Eee PC 900 v ceskych magazinech uvedena nebyla. Na nasem trhu se podle udaju ceskeho zastoupeni Asus objevi. Zpravy o zastaveni dodavek povazuji za ponekud liche. Nemuzu mluvit za Asus, ale rozhodne bude v zajmu spolecnosti mit co nejpestrejsi nabidku v tomto segmentu. Spis brzy potichu zmizi modely 4G apod...

josef broz
josef broz
Level Level
4. 6. 2008 22:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vetsina uzivatelu je zvykla na Windows. Zakaznici Eee nepatri mezi "early adopters", kteri budou uneseni z moznosti linuxu. krasne to vystihuje nasledujici citat.

"JPMorgan analyst Alvin Kwock was quoted as saying: "A Windows Eee PC is more attractive to buyers because people are just not used to using Linux-based computers."

Uvedomte si, ze za myslenkou instalovat Xandros do Eee nebyla zadna altruisticka snaha Asusu postavit se nenavidenemu "moru z Redmontu". Asus proste chtel co nejlevnejsi produkt - originalni Windows by finalni produkt celkem prodrazily.

Odkazujete se na vzrustajici podil linuxu - 91% pro Windows platformu .
http://marketshare.hitslink.com/report.aspx?qprid=8

Nejsem odpurcem linuxu, ale taky si nemyslim, ze by linux byl odpovedi na vetsinu problemu v IT...

josef broz
josef broz
Level Level
4. 6. 2008 20:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Třetinový podíl Linuxu sice vypadá celkem zajímavě, ale statistika prodeje nezohledňuje fakt, že i na těchto modelech Eee jsou často instalovány pirátské verze Windows XP."

Ano, udaje o tretinovem podilu linuxu pochazeji z tiskoveho prohlaseni spolecnosti Asus. Neni samozrejme relevantne dolozit kolik Eee s Xandrosem bylo nasledne preinstalovano na XP. Lze vsak predpokladat, ze se tak deje podle nasledujiciho modelu.
Koupim levne Eee a sousedovic kluk mi na notebook nainstaluje XP. Predpokladam, ze tento "sousedsky support" neni domenou pouze ceskych domacnosti. Chci rict, ze motiv k porizeni linux Eee nemusi spocivat v podpore linux komunity, ale prostem usetreni nekolika stovek.

Mimochodem, co mate proti Radkovi? :-)

stary
stary
Level Level
4. 6. 2008 20:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@josef broz Já ve všech zmínkách o této tiskovéé zprávě vidím slovíčko will, které značí budoucí čas a mluví se o tomto roce. Nekde je to dokonce formulované tak, že Asus předpovídá, že Win verze předstihnou v prodeji Windows.

Já osobně bych se z toho odvodil, že dosud tomu tak není. Taky záleží, o jakém trhu se bavíme. Na Tchajvanu, potažmo v Asii, kde Eee začínalo, bude Linuxových strojů větší procento, bez nějaké potřeby přeinstalace. A počet tam prodaných kusů rozhodně nneí zanedbatelný.

Když už se bavíme o pirátských verzích, tak stejně tak neexistuje statistika, kolik lidí si koupilo Linuxovou verzi, pak nainstalovali Win, aby se pak vrátili zpět, protože to tak trochu nebylo ono... Koneckonců, Linuxu podobná zařízení uřčitě pomohou, i kdyby zůstaly jen na té třetině strojů, na desktopech taková penetrace není.

Jsem zvědavý, u čeho skončím já, jestli si někdu koupím tu 901čku. :)

olsen
olsen
Level Level
7. 6. 2008 22:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@josef broz Vždyť je to jasná logika - z lidí, kteří si koupí Eee s linuxem, nějaké nenulové procento počítá s tím, že ho přeinstaluje na XP. Další se k tomu můžou rozhodnout později. Na druhou stranu, málokdo (nebo spíš nikdo) si koupí model s windows aby je potom smazal. Procento uživatelů, kterým "přijde že to není ono" bude s prominutím dle mého skromného názoru prakticky nulové. Velmi nízké (do 20%) i při tom největším optimizmu.

Co z toho vyplývá? Hezky matematicky: Podíl windows na Eeečkách "v divočině" bude vyšší než podíl předinstalovaných modelů. Na to bych vsadil boty.

josef broz
josef broz
Level Level
4. 6. 2008 20:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dovolim si Vas parafrazovat - "vsichni v mem okoli poslouchaji doom metal". Proto si troufnu tvrdit, ze tento hudebni styl zaziva obrovsky boom.

Ted vazne. Cisla o prodejnosti byla ziskana z tiskovych prohlaseni, nektera najdete i v novinkach na nasem serveru.

josef broz
josef broz
Level Level
4. 6. 2008 19:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nikoliv, dokonce se jednalo o Windows XP Prof.

josef broz
josef broz
Level Level
4. 6. 2008 19:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano, je to trosku paradox ... Na jedne strane pridame vykon @900 MHz, na strane druhe dame mensi baterku. Ze strany Asus ponekud zvlastni marketing. Tak ci onak, rozdil mezi 5200 mAh a 4400 mAh baterii v beznem provozu neni nijak zasadni.

Zdeněk Michálek
Zdeněk Michálek
Level Level
4. 6. 2008 16:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podle mně dostupných výsledků z trhů, kde byl Eee ve starší verzi oficiálně k mání už od začátku, zůstal Linux na necelé pětině přístrojů. Možná bych ještě v historii vyhrabal kde se o tom psalo (a nebyl to MS).

Mr.GO!
Mr.GO!
Level Level
4. 6. 2008 14:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To je sice hezké, ale těchle 900 se k nám mnoho nedostalo, a lepší je nějaká recenze, než žádná. aspon bude ty nové s čím porovnat

josef broz
josef broz
Level Level
4. 6. 2008 20:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mr.GO! Recenzujeme produkty, ktere jsou (budou) aktualni pro nas trh. Asus Eee na nas trh prichazi ve chvili, kdy na zapade a v Asii cekaji na Eee 901.

RoPo
RoPo
Level Level
4. 6. 2008 14:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Problém by být neměl.

Ale stejně, večer v posteli se dělají jiný věci. Najdi si nějakou živou "hračku" a vyprdni se hrát si večer v posteli s PC. Hrát si večer v posteli s PC není vůbec zdravé :)

josef broz
josef broz
Level Level
4. 6. 2008 19:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RoPo Zenu narozdil od Eee nemuzete vypnout. Nemluve o faktu, ze v pripade problemu nelze zenu vratit vyrobci.. mamince.

RoPo
RoPo
Level Level
5. 6. 2008 09:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@josef broz No jo, ale jestli máte problémy s tím, že POTŘEBUJETE ženu vypnout, tak to jste si asi vybral špatný model či jste daný model špatně "doladil" :)
Já naštěstí již 14 roků nikoho vypínat nemusím a jsem spokojen. Asi jsem kápnul na dobrý kus.
Ale jinak máte pravdu. Takové bývají obvyklé názory a praxe :)

LadaBorg
LadaBorg
Level Level
4. 6. 2008 12:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dobry clanek. Budete delat recenze i konkurencnich produktu? Celkem by se hodily.

RiCZie
RiCZie
Level Level
4. 6. 2008 11:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ta cena je v zaverecne tabulce schovana zmamerne? :)

vito_6304
vito_6304
Level Level
4. 6. 2008 10:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

pri "Testy – Pevný disk" je tabuľka "Everest latence pamětí", mal by tam byť test disku

Boguš
Boguš
Level Level
4. 6. 2008 10:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vito_6304 .. jj, a zrovna ta mě zájímá ze všech nejvíce .. :)

ScorpionSX
ScorpionSX
Level Level
4. 6. 2008 09:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Máte asi fakt len nejaký predprodukčný vzorek, pretože u "plnohodnotného" Eee900 je práve tá silnejšia batéria myslím že 5200mAH. Inak pekná recenzia, možno až moc porovnávania s Eee700, ale to sa asi inak nedá :-)

gigik
gigik
Level Level
4. 6. 2008 09:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

dik už eee900 stejně nevyráběj, už bude jen eee901 s atomem a eee1000, no každopádně MSI Wind toho nabízí víc, za lepší cenu a měl by být co nevidět.

Reklama
Reklama