No, takze to uvedeme na pravou miru pane redaktore. MCAS za normalnich okolnosti vubec nezasahuje, zasahuje v momente, kdy pilot udela neco spatne a hrozi ztrata vztlaku. MCAs ovlada horizontalni stabilizatory na zadi letadla, ktera se automaticky ovladaji po celou dobu letu i jinymi systemy. Stabilizatory ovlada hydraulika a navic se daji v Boeingu ovladat i rucne. KAZDY pilot boeingu toto zna a i kdyz letadlo MCAS nema, fungopvani je stale stejne, akorat tam ty stabilizatory ovlada jiny system. A ted co je podstatne, kazdy pilot vi (mel by vedet), ze pokud se mu meni stabilizatory za letu bez logicke priciny, je neco spatne. A POZOR - ted to hlavni - ze se stabilizatory hybou je v cockpitu nejen videt ale i slyset, je to neprehlednutelne. A pokud se hybou bez logicke priciny, pilot je musi proste vypnout. At tam je MCAS neno neni, at je to verze NG, nebo verze MAX, to je uplne jedno.
Az budu mit smartphone, ktery vydrzi tyden na jedno nabiti za stavajicich rozmeru a vahy, tak tomu budu verit. Zatim se cele roky mluvi a mluvi a mobily nabijime a nabijime kazdodenne. Pokrok nula nula nic.