Zpět na článek

Diskuze: AMD obvinilo NVIDII z deaktivování podpory více procesorových jader v PhysX

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rafan
Rafan
Level Level
8. 2. 2010 11:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdá se že si nerozumíme.Mě jde o to že PhysX za stávající situace může plnohodnotně pracovat jen v single hrách kde pravidla světa včetně fyziky jsou závazná jen pro vás.Když mluvím o fyzice tak to že když se něco rozletí na 1000 kousků tak každý kousek má svůj kolizní model což znamená může ničit další objekty a ty další atd.Každý hráč vám řekne že ho nezajímá zda se správně výří prach od vašich bot jak rázujete ulicí ale každý stůně po modelu pevnosti a rozpadu objektů viz brokovnice nezabije protivníka za zdí ale bazuka a tu zeď zničí a protivníka zabije.Problém je že pokud vám NV snad někdy bude slibovat že se tohoto dočkáte v síťovém módu který je nejzábavnější(nehrajete proti blbým bóótům ale proti lidem kteří mají invenci)tak se za současné situace nedočkáte ničeho co jsem popsal.Protože neexistuje hra kde by platilo že pro každý tým platí jiná pravidla.Mimochodem já PhysX fandím a právě proto se mi otvírá kudla v kapse když vidím co s ním NV provádí a jak ho ničí.

Rafan
Rafan
Level Level
8. 2. 2010 10:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Přesně tak NV prezentuje PhysX jako herní fyziku(na tom postavila svoje PR kecy) a o vědeckém využití tak zatím může snít.

Rafan
Rafan
Level Level
6. 2. 2010 00:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V síťové hře nemůžete použít něco co přímo ovlivňuje hru nemůžete použít kouř z dýmovnice pokud ho hráč na druhém konci kabelu nepodporuje a důvod vy si myslíte že jste v tom dýmu skován o on vás protivník vidí a sejme vás a prohrál jste.Jak zařídíte že soupeř co memá podporu PhysX že si stoupne za krabici papíru a bude kryt a vy máte v počítači tu bednu průstřelnou(jak vyřešíte tohle).v síťovém hraní je PhysX počítán GPU dobrý jen jako visuální balast bes nejmenšího ovlivnění hry a jako balast také skončí(smutný to konec). PhysX počítaný GPU bude degradován na pouťové omalovánky do hry ale s fyzikou ve hře to má společného málo.

Rafan
Rafan
Level Level
22. 1. 2010 00:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je zřejmé že jste můj příspěvek nepochopil.NV se na PhysX nepakuje ona ho zabíjí.NV a respektivě vývojáři využívají PhysX tak na 25% což je žalostné ale hlavně že se chlubí my máme PhysX..Když bych to přirovnal tak je to jako by jste si pořídil chirurgického robota a pak ho nechal v nemocniční kantýně krájet salám a také to po čase přestane zákazníka oslňovat.Víte proč tomu tak je?Proč ve hrách kde PhysX počítá GPU vydíte fyziku tak maximálně v tom že lépe vlají prapory nebo se realističtěji rozpadne skleněná tabulka když jí rozbijete a proč neuvidíte model zničitelnosti objektů z různého materiálu kde vás mohou poletující kusy materiálu zabít nebo model jízdních vlastností aut nebo letový letadel k tomu destrukční model při nárazech atd.Tohle vše PhysX umí ale nikdy to neuvidíte protože žádný vývojář natož ekonom studia nedovolí se připravit o hráče co mají karty od AMD-ATI.

George eLzyx
George eLzyx
Level Level
21. 1. 2010 11:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nazdárek. Měl jsem nainstalovanej nějakej HTPClinux (Myth či co) a ATi grafika fungovala jak ve widlích - tj. i s akcelerací HD videa. Takže v tomhle bych už asi neviděl problém.

Scream CZE
Scream CZE
Level Level
20. 1. 2010 14:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ještě bych přidal, že AMD obviňuje nVidii z toho, že PhysX z deaktivování podpory více procesorových jader (které je pro vývojáře zadarmo, takže z toho nVidia nic nemá. Vývojáři musí teoreticky zaplatit, když chcou fyziku přes GPU. prakticky si to ale nVidia musí dělat sama) a ne z toho, že PhysX nefunguje na kartách od ATi.

Bennie
Bennie
Level Level
20. 1. 2010 16:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Scream CZE - z čeho vyplývá, že v době před-NV PhysX tam byla podpora pro vícejádrové procesory? Myslím v samotných knihovnách PhysX samozřejmě...?

- podle samotné NV "tam" podpora pro vícejádrové procesory stále je..

http://developer.nvidia.com/object/physx_features.html
NVIDIA PhysX SDK is optimized for single and multi-core PC, Xbox 360, Playstation®3 and the PhysX Accelerator

Scream CZE
Scream CZE
Level Level
20. 1. 2010 17:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bennie k tomu prvnímu nevím
a k tomu druhému. zajímavé. nVidia říká, že tam je, ale nikomu to nejde... opravdu zajímavé

Bennie
Bennie
Level Level
20. 1. 2010 20:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bennie Tys to zkoušel?

Vypůjčím si co právě jeden guru napsal na jiném serveru:

člověk co se stará o server physxinfo.com s přezdívkou Zogrim to vysvětluje takto:

Let me explain this even further – basic PhysX SDK engine isn't cripled at all – it runs fast on CPU, is multithreaded, etc.

But extra PhysX effects, added specially for GPU acceleration – they just using one core, while running on CPU. Why ? Because they are developed by Nvidia content-engineers and used to sell their GPUs.

http://physxinfo.com/news/1428/amd-talking-about-physx-what-has-changed/

http://physxinfo.com/news/1727/dark-void-benchmark-and-physx-patch-available/

Rafan
Rafan
Level Level
20. 1. 2010 12:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pane l.jelinek tato obhajoba je naprosto o ničem.NV PhysX pohřbí sama a nebo z něho udělá jen pouťové pozlátko bez sebemenšího vlivu na hru samotnou.Umělé snižování výkonu PhysX počítaném CPU jen podtrhuje tragédii PhysX počítaném GPU.Určitě jste si všiml že svět herního průmyslu spěje hlavně k síťovému hraní tam je ta velká budoucnost.Problém je že právě u síťového hraní je PhysX počítaný GPU nepoužitelný proto že PhysX vyžaduje jednotný hardware a to ho zničí.Situace se s zvyšujícím počtem karet od AMD-ATI situaci PhysX jen zhoršuje .Šance pro PhysX je jedině v tom že u NV ty manažery vykopou takovým tempem že nebudou stačit počítat schody.Rozhlédněte se kolem sebe a zjistěte si kolem problematiky více.Já si o něm zjistil dost a mohu říci že být nepřítelem PhysX tak tu jásám ale že mi na něm záleží tak je mi k pláči.

mirushko
mirushko
Level Level
20. 1. 2010 11:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

PRESNE TAK!

George eLzyx
George eLzyx
Level Level
20. 1. 2010 10:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pane Vítek, tohle "co má obchod v reálném světě společného s morálkou" snad nemyslíte vážně? Vy to snad ještě budete schvalovat? Za sebe můžu říci, že mnohem raději koupím dražší produkt od společnosti, která se chová k zákazníkovi slušně, než, s prominutím, od ojebávačů.

Jan Vítek
Jan Vítek
Level Level
20. 1. 2010 10:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@George eLzyx Já nic neschvaluju, o tom v aktualitě není řeč.

Bennie
Bennie
Level Level
20. 1. 2010 09:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kdysi NV AMD PhysX nabízelo "zadarmo", klidně tam mohli tu podpodu více jader doprogramovat.

Ale aby AMD skučelo, že NV nedělá práci, která by AMD pomohla prodávat víc jejich procesory a poškodila marketingový náskok GF proti Radeonům ve formě PhysX, to už si fakt dělaj prdel.

Tak ať AMD zvedne líný zadky, a navrhne NV že tam tu podporu více jader doprogramují, když o to tolik stojí... NV by byla úplně blbá, aby dělala něco, co zvýší prodejnost procesorů a sníží prodejnost GF grafik...

Krteczeq
Krteczeq
Level Level
20. 1. 2010 09:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bennie Omyl, nVidia nikdy oficiálně AMD PhysX nenabídla a už vůbec ne "zadarmo". V interview to popřel Godfrey Cheng (AMD) a nV to nikdy oficiálně ven neventilovala. Byla to kachna.

Bennie
Bennie
Level Level
20. 1. 2010 10:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Krteczeq Zajímavé, že to AMD vehementně nepopíralo, když toho byl plný internet... tehdy pokud se pamatuji se CEO nechal slyšet, že by PhysX bral, ale NV za to buď chce zaplatit, nebo zadara ale implementovat CUDA a na to že oni nepůjdou... tehdy to nepopírali, pokud teď ano, tak jsou trochu nekonzistentní ve vyjádřeních...

http://www.bit-tech.net/custompc/news/602205/nvidia-offers-physx-support-to-amd--ati.html

puma87
puma87
Level Level
20. 1. 2010 08:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ono to jde obejít tu ochranu někde jsem viděl na stahnutí neakej balík abys mohl používat ati a nv pro fyziku ale jestli to jde nebo to je fake to nemám tušení

czhunter
czhunter
Level Level
20. 1. 2010 11:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@puma87 Jde to, ale proč podporovat nV ve špinavém byznysu?

Petr Štefek
Petr Štefek
Level Level
26. 1. 2010 09:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@czhunter V klidu PhysX se prosadí jen verze akcelerovaná CPU ... žadný vývojář totiž nemůže nereflektovat na několik měsíců opoždění Nvidie s DirectX 11 ... v době, kdy Nvidia vyjde s Fermi, tak na trhu budou už až desítky milionů (samozřejmě včetně low-endu) karet AMD s čipy DX11. Implentovat do hry GPU PhysX by tedy byla pěkná sebevražda pro prodeje

puma87
puma87
Level Level
20. 1. 2010 04:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to celkem brzo obvinila nvidii:-) jinak skvělej článek líp bych to nenapsal,

Reklama
Reklama