Mohl bych se dozvědět, proč místo zajímavého střetu staré GeForce a nového Radeonu (obdobná cena, obdobný výkon) plného napětí, vášní, lásky a dramatických zvratů, bylo zvolena forma dvou oddělených, nudných až suchopárných článků? SHW si poměrně často stěžuje na nízkou čtenost článků ... bodejť by ne, když opomíjíte i tak zjevné příležitosti udělat to zajímavě.
Tím nechci říct, že jsou recenze špatné, to ne. Jen velmi sterilní a zoufale nudné.
Tak to už snad i ta solární nabíječka je lepší než tohle. Slunce má daleko vyšší výkon než Wi-Fi i ta účinnost bude vyšší. Akorát to holt nefunguje v noci (a tohle zase nefunguje v lese, takže je to skoro jedno). Jo a jeden zásadní rozdíl tu je. Mobil se solární nabíječkou si už můžu koupit. Tohle je zatím tak z říše snů.
Dovolím si vyjádřit svoji myšlenku, že chlapci z Ageiy nic "nezpackali" ani "nepodcenili", jim se naopak povedlo přesně to, co potřebovali. Přiznejme si to, Ageia nikdy žádný HW vyrábět nechtěla, to je úkol pracný, nevděčný, náročný na čas, finance, odborníky, výrobní kapacity, logistiku a další. Vyrábět sw, prodat ho a kasírovat za licenci (jednorázově nebo z každého kusu) je mnohem pohodlnější a lákavější. Ageia nakonec ten HW vyrobit musela, protože nikdo jiný to neduělal, ale už od začátku bylo jejich zjevným cílem celou technologii někomu prodat a to se jim povedlo, za což si zaslouží poltesk.
Přesně tak, WM dostává na zadek nejen od OSX, ale i od Androidu, WebOS a Symbianu a snad i všech dalších mobilních OS. Jediná věc co WM drží nad vodou je dostatek aplikací, jádro za nic nestojí.
A teď ještě řekni, kolik to vypiplání stojí peněz (za aplikace) a času (a čas = peníze) a zjistíš, že WM je tak extrémně drahá platforma, že si ji jen málokdo může dovolit.
Podle mě jsou tyto testy ovladačů zbytečné. Stejně vždycky vyjde, že nový ovladač je o trošku lepší než ten starý (průměrně o cca 5%, někde víc, někde míň). Jenže jsou lidé, kteří updatují ovladače grafárny pořád a ti tento článek nepotřebují, pak takoví, kteří to dělají až když je potřeba a ti ho také nepotřebují a pak takoví, kteří updatují jednou za čas, když si vzpomenou, a ti ho nejspíš také nepotřebují. Imho se dá váš autorský čas vrhnout do zajímavějších článků.
Jednou už tu článek u raytracingu byl, můžeš si ho vyhledat. To co zmiňuješ je jeden z problémů raytracingu. Ve všech demech se používá co nejvíc naleštěných povrchů (lak auta, voda, sklo), protože nikdo nechce prozradit, že počítání difúzních (matných) povrchů raytracingem je mnohem náročnější než rasterizací a stejně to nevypadá líp.
Není mi moc jasné, co se na tom rozhraní chceš učit (je z 99% stejné jako ve všech ostatních Windows), ale chápu, že každý je jinak inteligentní (= má jinou rychlost učení).
Firmy jsou přeplněný konzervativníma manežrama, takže jakékoliv novinka je úplně vždycky nechává chladnými. MS to asi nepřekvapuje, 40% firem které se aspoň chystají přejít na W7 je vysoké číslo, daleko vyšší než u Vist (uvědomují si, že dnes už jsou XP příliš staré a podpora nebude věčná).
Hlavně by nejdřív musely být dostupné aspoň "normální" 4770tky. Když nejsou čipy ani na ně, sotva se může dostat na nějaký X2 (a až budou, bude před dveřmi dová generace), AMD to ví a tak si klidně povoluje¨.
Ne že bych chtěl firmu Lacie nějak kritizovat, ale docela by mě zajímalo, jak si představují cílového zákazníka odolného HD přehrávače. To jako půjdu třeba po lese (polezu na skály, budu se potápět, ...) a najednou budu mít hrozný nutkání podívat se na nějaký HD film, tak vytáhnu odolný přehrávač, odolný projektor, odolné plátno (nebo odolnou plazmu), odolný dieselagregát, podívám se na oblíbené Samsung Oceanic Life demo (protože to nejede skoro na ničem) a půjdu dál?
Já doufám, že už je nVidia zažalovala a protože tohle nemají šanci v EU uhrát (že samotná věc stojí víc než ta stejná věc v sadě a nejde o akci, nýbrž o obchodní záměr), tak jim na krku visí další miliarda eur pokuty. Ale kdo chce kam, pomožme mu tam.
Protože Core i7 na 3,6GHz je trochu jiná liga bež tvůj Athlon 5400+. V Crysis se to neprojeví, v Cinebenchi to tvoje CPU roztrhá na kusy. Pak můžeš opět položit otázku "tak proč se to testuje s přetaktovaným i7, když to akorát zvyšuje spotřebu a téměř nezvyšuje výkon?" ale na to sem ti odpověděl hned na začátku - jednak protože je potřeba, aby to GPU nic nebrzdilo, druhak protože absolutní hodnoty spotřeby jsou naprosto nedůležitý.
@czhunter
Pokud bys chtěl tvrdá čísla, tak v Cinebenchi (což je velmi relevantní benchmark renderovacího výkonu) má tvoje CPU cca 5000 bodů, 7000 když ho nataktuješ. Core i7 má na default cca 15000 bodů, přetaktovaný na 3,6GHz bude mít určitě přes 20k (číslo nevím, odhaduju 22-23). Těch 50W navíc mnoha lidem za 4x vyšší výkon CPU stojí.
A to je pak zajímavém že R4770 má nižší spotřebu než R4670. Teď určitě vytáhneš něco o zřejmosti vlivu 40nm procesu, DDR5, napájecích kaskád ... akorát ta zřejmost už se ti z toho vytratila.
A co jsi tím chtěl světu sdělit? Testuje se spotřeba grafických karet, takže jsou důležité ty rozdíly mezi číslíčkama, ne ty číslíčka samotný, ale to snad napadne každého.
Pokud jsi někdy viděl rozdíl mezi tím, co se patentuje u FCE a výsledným zařízením, tak jistě víš, že to bude vypadat úplně jinak. Nicméně taky si myslím, že Sony s PSP mobilem (v Japonsku už má třeba řadu Bravia, tomu po stránce displeje nemůže nic v Evropě konkurovat) nebude konkurencí pro iPhone. Vlastně nebude konkurencí vůbec pro nic, pokud bude plně kompatibilní s už vydanýma hrama pro PSP.
1) Myslím si, že má eoff pravdu (na to, že proběhla profesionalizace redakce teda moc výkonu nemá, často se uvádí úplně zbytečné články jako třeba srovnání výkonu gk s jinýma ovaldačema - stejně vždycky vyjde to stejné - že změna je minimální, i cenové zpravodajství mi přijde dost zbytečné, když už něco kupuju, musím vědět kolik to stojí teď a kolik to stát bude ... kolik to stálo před měsícem a jak se cena změnila, to je nedůležitá informace) 2) I kdyby někdo napsal "hárdvér" tak to není známka ničeho a už vůbec ne degenerace lidstva.
Jediná inteligentní věc, kterou přinesly WinME byly miniatury obrázků ve složkách :)
Tohle teď není reakce na vás, ale nechápu, proč tu někteří píšou, že XP byly "použítelný systém" až od SPxyz. Ve skutečnosti používám WinXP od prvních dní, co byly na trhu (cca Vánoce 2001) a už od první, zcela neopatchované verze byly MNOHEM lepší než Win98 a každý SP to pouze o trošku zlepšil (až za dlouho přišli problémy, který dnes vyžadují SP jako základ - hlavně virus Blaster).