Zpět na článek

Diskuze: AMD Ryzen 7 9850X3D přichází s 5,6 GHz, ve hrách o 27 % nad Intelem

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

pehaix
pehaix
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
včera 10:27 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zvláštní, že AMD nikdy neukáže graf v aplikacích kde prohrává i nad starými Intely. Např. Davinci Resolve 14900KS +40% performance proti 9950x3D...
Grafy které AMD prezentuje je na high settings (takže zapomeňme na Ultra presety a obzvlášť na Raytracing) a v potupných 1080p.
Takže vlastně lowest-end gaming zážitek na FullHD, medium/high detaily, bez RT. Vůbec bych se nedivil, kdyby to bylo s upscalingem ze 720p na 1080p :D
Lidi by se měli z těch marketingkových masáží probrat. Všude kolem jsou lidi co kupují 5070tky protože nemají prachy na 5090, ale AMD ryzeny x3D na to prachy jsou :D

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
včera 10:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pehaix to ze ma AMD aktualne nejlepsi herni procak na trhu je snad kazdemu jasne.. mam znameho co mel 13900KS > umrel po roce, pak presel na 14900KS > umrel po pul roce.. Nasral se a presel na 9800X3D a rikal ze to je uplne jina liga a to ma RTX 4090 a hraje na vysoko HZ 4K panelu.. To samy hlasej i normalni lidi po prechodu z Intelu na AMD takze to nejsou zadny vymysli.. nehlede na to ze mu rapidne klesl hlucnost celyho stroje, protoze uchladit tu 14900KS AiO za 8tis skoro neslo a teploty mu stale atakovaly 90°C ted ma mnohem nizsi teploty i hlucnost..

pehaix
pehaix
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
včera 11:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos Blablaablaaa... Na práci jednoznačně Intel proti AMD, pak samotná kategorie je Apple kterej v určitých appkách (pravě třeba Lightroom a Photoshop) drtí jak Intel tak i AMD.
Na video editting AMDčkem doslova člověk zabíjí potenciál Resolvu Studio.

Já mám 14900K, a PC je tichý v plné zátěží jako Mac Studio který mám hned vedle. PC je o tom jak to postavíš a když to postavit neumíš, nebo šetříš na něčem, tak to pak tak vypadá.
Pro zajímavost mám v plném loadu teploty CPU 68c a GPU nejde nad 60c.
14900K + NZTX KRAKEN PLUS 360 Black, RTX 5090 Waterforce ve skříni Corsair Air 5400 Black. Have a nice day.

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
včera 12:39 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pehaix 14900K jsem doma mel taky a ani profi stavenou vodou jsem se na 60°C v plny zatezi kdy to zralo 250-400W rozhodne nedostal... nehlede na to ze jsem rad ze jsem se toho zbavil protoze mira reklamaci teto rady je doslova silena a vsichni obchodnici jsou z toho doslova nestastny..

pehaix
pehaix
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
včera 13:26 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos Hezká pohádka o budulínkovi :D V prvním komentu měl kamarád 13900KS a musel se toho zbavit a teď z tebe vypadne že si měl 14900K a musel ses toho zbavit :D jojo :D 400W TDP :D jo jo :D:D To se dostává v AMD stáncích jako brožura? A taky si měl určitě 14900KS a to žralo 650W a roztavil se ti PC ne?
Já ti ukážu klidně full load 14900K a nedostanu se nad 70c + počítač je absolutně tichej - pracovnu mám ve stejné místnosti s obyvákem, a já ti garantuju, že v místnosti přímo u stolu s PC nemáš šanci poznat, že PC jede a to dokonce v plné zátěži. Živím se jako filmař, pracuju s 6-12K BRAW a R3D materiálem (na kterém jsou aplikováný nevyrenderované efekty z Fusion, různé AI efekty, color grading, denoise atp.) a render vytáhne z kompu úplné maximum. I při v plné zátěží renderu nepoznáš že PC je vůbec zapnuté a z kluků co melou nesmysly a doma jen hrají s low-end kompama mám akorát tak dobrý den. V práci pak máme ještě RTX PRO 6000 96GB (ta už ale hučí jak prase) a taky s intelem a šlape to že by ses posral :)

Nemám rád jen výstupy z benchamrku, realita bývá většinou komplkovanější, každopádně tohle je nejjednoduší ukazatel. Program Resolve Studio benchmark

Overall Score (Basic)

14329.56 - 14900KS (116%)

12400.96 - 9950x3D (100%)

Overall Score (Standard)

13743.29 - 14900KS (113%)

12138.95 - 9950x3D (100%)

Overall Score (Extended)

14887.67 - 14900KS (147%)

10148.95 - 9950x3D (100%)

Trojta
Trojta
Level Level
včera 16:42 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pehaix :D:D tak za prvé v plné zátěži 14900K s Krakenem plus 360 rozhodně nemá 68stupňů. Jedině ve vlhkých snech, ve většině testů (a stačí projít reddit), si s Krakenem plus 360 ,který je teda podstatně horší jako kraken elite 360 v cpu stress testu na 100% 95-100stupňů v dlouhodobé zátěži full load má běžně s tímto chladičem 80-85stupňů, v průměrném workloadu je to 72 stupňů! Takže pohádky o tomto absolutně nesmyslném CPU si nechme pro Jeníčka a Mařenku.

Na závěr přikládám odkazy na benchmarky, kde jsou přehledné grafy v Resolve v Overall Extended je intel 14900k o celých 1,3% lepší a pozor na to :D:D, ostuda je, že má 8 jader více a asi o 150W větší TDP, v RAW si pak AMD Ryzen 9950X namaže tu 24 jádrovou zbytečnost na chleba, i když má o 8 jader méně , Zde jsou pěkné grafy které jsou testovány redakci bez pohádek a domněnek.

je dobré si uvědomit, že 14900k je 24core cpu a je tedy dobré je srovnávat spíše s 9960x, ale to by byla už pro intel moc velká ostuda. A také prosím nedělejme z NZXT Kraken plus 360 revoluční chladič, který jako jediný na světě uchladí ve full workload 14900k na 68stupňů. Protože to by byl unikátní kousek. Realita je 80-85stupňu, ledaže je pro někoho full workload např otevřený Word a na druhém monitoru například youtube video, to pak ano.

rizecek
rizecek
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
včera 19:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos A nebude to spíše jeden z těch kámošů co o nastavování ví úplné prd. Šoupne cpu do desky a peč se ? U 13900k/14900K byl problém, že už to mělo hodně vyhnané frekvence a vysoký počet jader. Ten kdo si neudělá za mě aspoň 30 minutový stress test v cinebenchi, aby si pohlídal teploty a spotřebu v maximální zátěži je za mě hlupák.
Xkrát jsem psal, ať si lidé vypnou Hyper-Threading nebo ty E jádra a srazí cpu max na 5.4GHz. Hned by se tím zredukovalo teplo a spotřeba o 30%, ale to né ,,nebudu se přece okrádat o výkon´´ a pak Intel udělá Intel Ultra a udělal přesně tenhle postup.
Za mě byl problém hlavně ta spotřeba a to kolik deska rvala napětí do cpu, než chyby v mikrokódu.
Nebo mi nejde do hlavy proč tedy úspornější čipy, jako moje 13600K fungují 3 roky v pohodě, ale tady na těch se to peklo.....
AMD může být cesta jak z toho ven a neříkám taky nejspíš je, ale já té jejich platformě nevěřím. Intel je žravější, ale za mě má prostě stabilnější celkovou platformu. Koupíš složíš a hraješ. U AMD to jsou furt dokolečka stejné problémy (kompatibilita ram, grafik, biosu, windows, ovladače) koupí to 5 lidí a 3 z nich budou tvrdit jaká je to skvělá investice a ti zbývající 2 si rvou vlasy, proč jim to dělá kraviny.

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
dnes 08:40 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rizecek hele ten komp sem mu stavel ja a jediny co jsme v biosu meniliy bylo XMP na ramkach jinak jsme na nic nesahali.. jinak on byl dycky zaritej intelak a proste chtel maximalni CPU od nich vzdycky ale tohle ho proste vytrestalo.. problemy s teplotama, silena spotreba, a jeste to do roka umre... ja jsem mu uz tenkrat rikal ze nema smysl tento soket ze AM5 je mnohem lepsi zvlast na hrani her, coz bylo 99% jeho cinnosti na tom PC... Od ty doby co presel na 9800X3D tak mi neustale rika ze jsem mel pravdu a ze mel na AMD prejit uz davno ze je to ted nebe a dudy kdyz to muze zpetne srovnat jak mu PC bezel tehdy, jakej mel vykon ve hrach a jak to funguje ted.

rizecek
rizecek
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
dnes 13:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos Nebe a dudy by byl i Intel, kdyby si mu pádnými argumenty vyvrátil jeho myšlení o ,,nejlepším´´ cpu. Pokud takovým lidem nestačejí testy a hlavně jako ,,zarytý´´ Intelák mohl už z minulosti předvídat různé problémy při tak vysokých frekvencí a spotřebě. Kdyby koupil 12700K kvůli výkonu a úspoře nebo 13700K kvůli lepšímu výkonu a trochu vyšším teplotám, tak by neměl problémy. Ale to je každého věc.

Stratos
Stratos
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
dnes 13:38 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rizecek hele je to extremista a je to jeho konicek vzdy mel to nejlepsi co bylo v nabidce coz proste 13900KS a 14900KS bylo.. k tomu mel TOP desku a TOP chladic a RTX 4090 v TOP edici.. narval do toho hodne penez a cekal kvalitu coz se proste u toho intelu nedostavilo.. 14900KS ma uz na Alze skoro 20% miru reklamaci coz je doslova silene a to procento mesic co mesic roste jak umiraj dalsi a dalsi procesory... ten problem tam proste je a nikdy se to nevyresi protoze ta degradace nejde nijak 100% zastavit maximalne spomalit nastavenim a upravou biosů, takova je proste realita 13/14 generace... Intel to sam priznal a dokonce prodloizuil zaruku o dalsi 2 roky vsem kdo si nejaky takovy procesor z teto rady zakoupili aby necelil stovkam zalob, coz by se bez toho uznani problemu a nabidnutí delsi zaruky rozhodne stalo.. + dost Intel ponizil ceny ve finale a na tyhle rade prodelal kalhoty.. Ja osobne nechapu proc to stale vyrabeji a prodavaji, je to ztratovej byznys..

rizecek
rizecek
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
dnes 15:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Stratos Já spíš nepochopím, proč neudělají cpu jen s P jádry. i9-16 jader / i7-12 jader / i5-10 jader a to za cenu co jsou dnes intel ultra. Hlavně si furt kladu otázku o kolik by to bylo rychlejší ve hrách a třeba i v tom renderu, protože za mě prostě je furt lepší 10 výkonných jader, než mít 6C/12T/8E+4 LPE, když systém a hry jsou a budou konfigurovaný furt hlavně na P+hyperthreading. Hlavně jsem už od 12 generace nepochopil, proč tohle cpou nám lidém do stolních pc.

congi
congi
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
včera 12:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pehaix reaguju pouze na druhou cast, tzn. to co pokracuje za timhle: "proti 9950x3D..."

tvl delas si prdel, odkud se vy retardi furt berete? AMD vydava novy CPU, jak jinak chces ciste porovnat herni vykon pouze CPU nez ze se budes snazit co nejvice omezit bottleneck ze strany GPU? Jak kkti na youtube, tvari se, ze porovnavaji vykon CPU, ale v 75% jejich testu jsou limitovani GPU 👏 ...mentalni odpad dnesni spolecnosti...

pehaix
pehaix
Level Level
Procesor: Intel
Operační systém: PC
Grafická karta: NVIDIA
včera 13:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@congi Ano, tím demonstruješ rychlost CPU v podmínkách, které jsou nereálné. Proto propagují benchamrk který vyhovuje tomu danému CPU. Pozor na to já nepopírám, že AMD je dobré!!! Já jen říkám, že z marketingových materiálů je mi zle a že já na práci používám Intel, protože mi funguje líp - that's it. Kdybych hrál jen hry a neměl 4K monitor ale jen 1440p téměř jistě mám také AMD.

congi
congi
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
včera 22:08 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pehaix jak nerealne? co je to za nesmysl, kdyz testujes CPU proti sobe tak snad te zajima o kolik je jedno rychlejsi nez to druhy a ne jak ta hra na nem bezi s aktualni grafikou...tak jeste jinak, s 5090 testuju CPU1 a CPU2 v 1440p, CPU1 = 120FPS, CPU2 = 140FPS, po tom co vyjde 6090 znovu otestuju, CPU1 = 120FPS, CPU2 = 160FPS, takze ten prvni test, ktery POROVNAVA CPU byl relevantni jako prase co...nikde sem nepsal ze popiras uspech AMD a ze ten marketingovej slide je objektivni(btw. v neobjektivnich marketingovych materialech je ale expert vecne ulhany Intel), jen uz mam dost tehle nesmyslu ohledne testovani HW a pokud me zajima absolutni vykon, tak to taky budu dle toho testovat

Cistefakta
Cistefakta
Level Level
včera 13:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pehaix Spravný komentář, navíc Intel díky monolitu předvede mnohem stabilnější 1% lows např po hodině hraní, než x3d.
X3d ohromí neználky, kterým 350 fps a 130-180 1% lows příjde lepší, než 250 fps u intelu s 200-190 lows.

Lukáš Petříček
Lukáš Petříček
Level Level
včera 20:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cistefakta Je to přesně naopak díky tý obří cache. Humorný nick, skoro jako jistý "IT guru". 🤣

Cistefakta
Cistefakta
Level Level
dnes 09:45 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Petříček Obří? a mohl bych jí vidět?
Ano, v titulech, kde cache stačí, je to super. Tam, kde už ne, je to pěkná bída, viz třeba aktuální Arc raiders, kde je 9800x3d schopné klesnout klidně na 130-140 1% lows, zatímco avg zůstává vysoké na 260 fps.
Ve stejné lokaci má 14900k 240 avg fps, ale lows nepadnou pod 180.. obří opravdu není :)

příklad z další hry, jak říkám na začátku, casualum a pepkům to postačí, ale mluvit o tom jako to nejlepší, to fakt néé :)

Lukáš Petříček
Lukáš Petříček
Level Level
včera 21:12 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pehaix Co hned první graf? Je to primárně procesor na hry, ten zbytek je vata.

Mě vždy baví, když někdo obhajuje Intel, ale už ztrácí ten historickej kontext. Mě nejvíc bavilo historicky např.: "úplatky za neprodej AMD" nebo "čtyřjádro stačí všem" Nebo se chlubit tuším prvním 6GHz CPU, který proběhlo snad všema médiama, jako ukázka světlých zítřů, ale už se zapomnělo na ten kontext s 1500W chiller jednotkou. Mohl bych ještě přidat s každým CPU nová platforma a hromada slibů bez reálného delivery. Intel jsem měl někde od Core Duo, kde AMD bylo roky Intelem válcováno. To co ale předvádí Intel posledních téměř 10 let je bída a nevidí to jen někdo opravdu neinformovaný. Kdo více hraje a zkusil x3D nic jiného si nekoupí, pokud na to má rozpopčet. Kdo chce primárně masivní vícevláknový výkon na práci, nevezme si logicky X3D procesor. Další generace s nárůstem počtu vláken na chiplet to navíc posune do úplně jiný dimenze. Ale abych to zakončil smířlivěji, tak vám myslím všichni co mají AMD ten výkon přejí. Intel je volba přesně pro Vás! 🤣

Uni
Uni
Level Level
dnes 08:55 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Petříček Kdyby čtyřjádro, dvoujádro...😆

Čtyřjádro bylo pro elitu za 30k. Pak AMD přišlo s "litr za jádro" a Intel se už z těch srač*** už nevyhrabal.

Reklama
Reklama