Zpět na článek

Diskuze: AMD zvyšuje svůj podíl na trhu s CPU, Intel s cenami nehýbe

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

marek12
marek12
Level Level
15. 8. 2019 20:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Intel nezlacní kým bude mať taký odbyt aký má. Všetci ktorí pochovávajú Intel by mali myslieť na to, že na úrovni 4, 6 a 8 jadrovej je Intel stále v super kondícii a AMD ho aktuálne tak nanajvýš dohnalo.

Pavel Matějka
Pavel Matějka
Level Level
16. 8. 2019 06:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@marek12 AMD jej dohnalo za podstatně nižší ceny a s menší spotřebou. Má +- stejný výkon na jádro při menších kmitočtech. Ano, Intel se může kasat, že má nejvýkonnější herní procesor, ale pak zjistíte, že rozdíly jsou v řádu jednotek fps a v některých hrách už AMD vede. Je lepší koupit Ryzen a ušetřené tisíce vrazit do lepší grafické karty, čímž získáte herní výkon navíc.

radecekh
radecekh
Level Level
16. 8. 2019 07:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Ono je to tak, že Intel osloví hráče tím, že má nejvýkonnější herní procesor a nehráče tím, že si nemusí k tomu procesoru kupovat grafickou kartu, jejímž nákupem u AMDčka padne jak výhoda nižší ceny, tak i případná výhoda nižší spotřeby.
Sám bych si do desktopu teď koupil taky AMD, ale dost mi vadí, když příznivci AMDčka nevidí, že ten Intel má stále jisté nezanedbatelné výhody, pro které si ho koupí i lidé rozumně uvažující.

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
16. 8. 2019 12:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka ........"že ten Intel má stále jisté nezanedbatelné výhody, pro které si ho koupí i lidé rozumně uvažující."......
začínáš obracet ???
už jsi pochopil to co jsem tady několikrát psal? ty výhody kvůli kterým upřednostňuji zatím stále Intel?

radecekh
radecekh
Level Level
16. 8. 2019 15:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Matějka Co to melete? Zatím jediné, na co jsem vám tu něco psal, byly ty vaše zcestné představy o velikosti tranzistoru, které už doufám vzaly za své.

snajprik
snajprik
Level Level
16. 8. 2019 07:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@marek12 Pre intel nebol konkurenciou ani Buldozer a ani prvy ryzen 1. Aj ked teraz prišla druha generacia Ryzenu 2, ale kym sa prejavi na obchodnom trhu to potrva. Velkoodberatelia obiednavaju 2-5 rokov do predu. Intel minimalne ma predplatene zakasky na 2 roky do predu kde su nakupujuci viazany zmluvov k odberu CPU od Intelu. Problem pre intel môže nastať keď sa nespamata do dvoch rokov, lebo može sa stať že velkoodberatelia čipov nepredlžia odber od Intelu a zaviažu sa na 2-5 roky odberať čipi od AMD a až potom by to bol pruser pre Intel, tu sa skriva 80% dodavok.

wrah666
wrah666
Level Level
15. 8. 2019 19:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Uvidíme, jak se projeví třetí kvartál. Všude kde zveřejňují průběžné výsledky se trojkové ryzeny prodávají jak housky na krámě.

DarkRichelieu
DarkRichelieu
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
15. 8. 2019 19:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zajímavé je, že většinou se tu obávají návalu druhé strany jen Intel fan. Nikde jsem neviděl ještě napsáno od nějakého AMD fan, "jeeee teď přijde ta "modrá" smršť od Inteláků. Chápu, že mínusy jsou jen červené, ale nářeky jsou jen intelácké.

GogoX
GogoX
Level Level
16. 8. 2019 06:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DarkRichelieu můžeš uvést nějaký konkrétní příklad, kde se "intel fan" obávají nějakého návalu a brečí? :D

DarkRichelieu
DarkRichelieu
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
16. 8. 2019 09:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@GogoX Přečti si příspěvek od honza1616, třeba tě něco trkne.

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
15. 8. 2019 16:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tady bude zase rudo, pár AMD fanouškům zase popraskají cevky

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
15. 8. 2019 18:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@honza1616 A už to jede.... -6.... :)

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
15. 8. 2019 16:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak intel se má peněžně velmi dobře, ale proti AMD a jeho čipletové konstrukci "splepence" mu technologicky ujíždí vlak. AMD pomohlo to že bylo nuceno prodat své továrny,teď investuje peníze na vývoj nových výrobních procesů,někdo jiný. Taky nevidím důvod proč má intel zlevňovat když je tu stále spoustu Intel ovcí které mu zaplatí za jeho cpu. A to další generace desktop cpu už konečně bude na procesu 14nm+++++++++++++++++++++++

radecekh
radecekh
Level Level
15. 8. 2019 17:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas Máte tam minimálně dvě logické chyby. Jednak Intel samozřejmě "slepence" umí, čehož jsou důkazem třeba notebookové čipy. Dokonce se tváří, že umí skládat i čipy na sebe, o čemž bychom se měli přesvědčit ještě letos, kdy by měl uvést Lakefield. https://morningtick.com/2019/08/09/intel-lakefield-laptops/
Druhá chyba je v tom, že si nedomýšlíte důsledky faktu, že za AMD investuje do výrobních technologií někdo jiný. Ten někdo jiný si totiž to vymýšlení nejen nechá zaplatit, nechá si zaplatit vyrobení, ale ještě navíc si přihodí svůj zisk.
A výrobní proces samozřejmě dost přeceňujete. On třeba ten nový osmijádrový Ryzen je větší, než to intelácké osmijádro na starém procesu. O tom, že Intelu se tam ještě vešla grafika, ani nemluvě.
Taky je hezké, že mluvíte o Intel ovcích, ale ono moc možností není. Aktuálně vybírám tchánovi notebook. Pravděpodobně to skončí u procesoru i5-8250U. Srovnatelný Ryzen (3500U) vyjde dráž. Poskytuje sice o trochu lepší herní výkon, ale to tchán neocení, na druhou stranu ten Intel má vyšší výdrž baterky, což ocení spíše. Ve skutečnosti ale vyhraje ten Intel hlavně kvůli té nižší ceně. A v tom máte pravdu obrovskou. Intel vážně není nucen zlevňovat.

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
15. 8. 2019 19:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh 8 jadro Ryzen, respektive Zen2 je menší nez 8-jadro Intelu, Zen2 má menší plochu
Jinak s tebou v podstatě souhlasím, ale to tady nevysvětluj, ve zdejšich diskuzich se pohybují odchovanci jisteho aDDmina takže stačí jen naznačit že Intel je v něčem lepší, bid pouze v jediné aplikaci nebo je trochu efektivnější na spotřebu a jseš za hlupáka

DarkRichelieu
DarkRichelieu
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
15. 8. 2019 19:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Tak porovnávat se to dalo u ZEN 1, kde intel měl menší čip a ještě grafiku k tomu, ale u ZEN 2 je to složitější vzhledem k tomu, že samotný chiplet je na "7nm" a k tomu je potřeba ještě "14nm" I/O křemík, který dokáže obsluhovat 2 "procesory". Schválně v uvozovkách protože tyhle nanometry jsou jen marketing, a někdo by mohl nabýt dojmu, že tranzistor má velikost 14nm, ale on je ve skutečnosti násobně větší. Vlastně ani jsem nikde nezjistil odkud si ten údaj cucají z prstu. Wiki sice něco o tom píše, ale tak věřte tomu :)

radecekh
radecekh
Level Level
15. 8. 2019 19:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Osmijádrový Ryzen se skládá ze dvou částí. Ta 7nm má cca 88 mm2, ale to není plnohodnotný procesor. Aby to fungovalo, musíte k tomu připočítat i ten I/O čip, který má cca 122 mm2. Dohromady to má cca 200 mm2, zatímco osmijádro od Intelu má včetně grafiky 174 mm2.
Kdyby AMD udělala celý ten procesor v jednom kuse a na 7nm procesu, tak by menší byl. Ale neudělala.

DarkRichelieu
DarkRichelieu
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
15. 8. 2019 19:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Porovnával jsem si nějaké notebooky a neviděl jsem nějaký zásadní rozdíl, spíš když už něco tak v lehký neprospěch intelu. Ale ruku bych do ohně kvůli tomu nedával. U intelu je větší výběr, ale jsou tam i hodně drahé kousky.

honza1616
honza1616
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
15. 8. 2019 20:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Tranzistor neni nasobne větší. Naopak to že je vyrobni proces treba 14nm tak potom tranzistor ma treba jen 10nm
http://www.3dnews.ru/_imgdata/img/2007/01/29/39397.jpg
A pocita se to nejspíš.... velikost tranzistoru+ prostor k vedlejšímu tranzistoru= velikost výrobního procesu(litografie) tedy 10+4=14
i když po těch xx optimalizacich a generacích ty trynzitory muzou mit uz třeba 9 nebo 8 nm, viz to co říká Intel že jeho poslední generace by se vyrovnala prvni 10nm gen. v desktopu,
Těžko říct, tak přesné informace nam nikdo asi nedá

radecekh
radecekh
Level Level
15. 8. 2019 20:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Já koukal v Alze na Lenovo (kvůli kompatibilitě nabíječek - Lenov máme v rodině 5). Nejlevnější s 8250U je za 13 tisíc, nejlevnější s Ryzenem 3500U za 16 tisíc (byť má lepší parametry, ale zas je z horší řady). A i když se porozhlédnu po jiných značkách, tak nejlevněší Ryzen je stále o tisícovku dražší.
Samozřejmě nejde o dohadování se o pár stovek, jako spíš o vyvrácení teze, že Intel si koupí jen Intel ovce. Intel si někdy koupí i člověk, kterému je úplně jedno, co si koupí a kouká jen na parametry.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
15. 8. 2019 20:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh no já se hádat nebudu určitě víte že nová továrna na nový proces je za pár korun,a vývoj toho nového procesu taky. A když intel umí slepence tak proč letos koupil firmu která se tím zabývá,bo nevěděl za co utratit peníze? Jestli máte na mysli notebookové čipy s amd gpu tak ty komunikují jinak,emib je něco jiného jak infinty fabric.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
15. 8. 2019 20:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh tak tady už se přít budu,intel grafiky nevyrábí!!!!!! to co má v cpu nejsou grafiky ale zobrazovadla

radecekh
radecekh
Level Level
15. 8. 2019 20:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Ano, grafika slouží na zobrazování, jak už název napovídá. Když jsem na PC začínal, používal jsem tuhle grafiku: https://cs.wikipedia.org/wiki/Hercules_Graphics_Card
Takže se místo psaní vykřičníků dovzdělejte a nedělejte ze sebe hlupáka.

radecekh
radecekh
Level Level
15. 8. 2019 20:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Nová továrna a nový proces jsou velmi drahé záležitosti. A tak či onak se vám musí promítnout do ceny vyráběných čipů. Nejde to hodit na někoho jiného a čekat, že to zaplatí ze svého.
O slepencích si můžete přečíst třeba tady: https://newsroom.intel.com/news/intel-unveils-new-tools-advanced-chip-packaging-toolbox/ Právě proto, že tomu Intel přikládá velkou důležitost, tak kupuje i jiné firmy. Ony ty jiné firmy jdou na věc třeba trošku jinak a hlavně mají patentované jisté věci, které by se mu hodily.
Že Intel nepoužívá ke komunikaci infinity fabric, je snad naprosto logické. Každá firma jde na propojení svojí cestou. Jde jen o to, že vy si myslíte, že ta propojovací logika AMD je nějaké Hi-Tech, kterým AMD Intelu utekla. A to není.

radecekh
radecekh
Level Level
15. 8. 2019 20:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Koukám, hlupáci mínusujou, místo aby si přečetli odkaz. Tak ještě jeden výpočet. Hustota 14nm procesu Intelu je asi 37 milionů tranzistorů na mm2. Tedy 1 tranzistor se na čipu vyskytuje ve čtverci 164x164 nm. Samozřejmě jsou na čipu i propojky a další věci, ale kdyby ten tranzistor měl těch cca 10nm x 10nm, tak by tranzistory na čipu zabíraly jen 0,37 % plochy.

radecekh
radecekh
Level Level
15. 8. 2019 21:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Došly argumenty? Tedy on nebyl ani jeden, tak nemohly dojít, že?
Jen nechápu, že navzdory všem důkazům ze sebe budete dělat vola dál.

DarkRichelieu
DarkRichelieu
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
15. 8. 2019 21:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Mínusujou protože pořád nevíme odkud berou tu hodnotu třeba 14nm. Protože většina lidí nemá ani potuchy jak funguje takový tranzistor a z čeho se skládá a já pořád vidím nic neříkají čísla. Jen SOURCE zabořen do GATE, takže je obklopen jakoby třemi stranami, takže FinFet neboli Tri-Gate. Budeme-li brát 14nm intel, tak Fin Pitch je 42nm, Gate Pitch je 70nm, Interconect Pitch je 52nm. Pořád nevím kde se bere ta hodnota 14nm. A honza1616 fakt plácá úplné blbosti, ale to většina lidí :)

DarkRichelieu
DarkRichelieu
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
15. 8. 2019 21:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Jo aha tak to jste teda vážně odborník, porovnávat notebook za 13.000 Kč se 4GB RAM, 256GB SSD a 15,6" TN panelem, proti "drahému" 16.000 Kč 8GB RAM, 512GB SSD a 14" IPS panelem. Jako slušný, tak to se musí nechat....

GogoX
GogoX
Level Level
16. 8. 2019 06:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Honzíku, jsi úplně vedle :D koukej na ten odkaz, co jsem nechal níž ... tam jsou velikosti tranzistorů na tom kterém výrobním procesu ...

GogoX
GogoX
Level Level
16. 8. 2019 06:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh pustil ses do debaty s "Mladými AMD Demokraty" a ti nejsou o nich chytřejší, než jejich "bratři" Mladí Sociálové z Brna s jejich bláboly...takže bych rozhodně nějaká moudra nebo kladná hodnocené nečekal ...

burys14
burys14
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
16. 8. 2019 06:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Výrobní proces je značen podle toho, jaký nejmenší element je vyrobitelný. Dá se to také říct tak, že je to nejmenší možná vzdálenost čára/mezera.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
16. 8. 2019 08:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Jo pustil jste se do debaty s mladými amd fanatiky, kteří mají v pc intel+nvidii. V tom případě jste zamrzl v čase a nějaký vývoj vám je ukradený a rozdíl tříd vám nic neříká. Aneb letadlo jako letadlo,jen jiný motor s diametrálně odlišným výkonem. https://cs.wikipedia.org/wiki/North_American_P-51_Mustang https://cs.wikipedia.org/wiki/Concorde řekl bych podobné srovnání jako ta rádo by grafická karta od intelu a grafická karta nvidia

radecekh
radecekh
Level Level
16. 8. 2019 08:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Jste tak tupej nebo to jenom hrajete? Odkázal jste na dvě letadla. A ano, obě jsou to letadla, každé má jiný výkon, ale to nic nemění na tom, že to jsou letadla. A pokud jedno z nich za letadlo nechcete považovat, tak by to měl být ten modernější concord, protože ten už nikdy nikdo letět neuvidí, zatímco vidět letět to první není asi takový problém.
Stejně tak grafiku nedělá grafikou výkon ani stáří, ale použití. Tedy grafikou je ten odkazovaný víc jak 30 let starý Herkules, grafikou je to, co má Intel v procesorech, a grafikou jsou i ty Radeony či Geforce.

yoshua87
yoshua87
Level Level
16. 8. 2019 09:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Doteď sem se nikde nevyjadřoval...

ale napsat takovou blbost je vážně buďto důkaz hlouposti, nebo neodbornosti.

Pravidelně čtu na různých místech texty o rudé záplavě dislike, o tom jak jsou AMD fanboys zaslepení. Ale po tomto mě to pouze utvrdilo v tom, že jestli je někdo, kdo by měl dostat prospleknutí aby se vzpamatoval, tak to jsou lidé jako jste Vy. Děláte špatné jméno fanouškům obecně, když srovánáte, věci, které se nedají ani srovnat...

Dal jsem si schválně srovnatelné parametry i na propadené alze, kde nerad nakupuji... Parametry jsou vybrane proceosry, minimalně 8GB Ram a ať stroj má SSD..

Výsledek...

https://www.alza.cz/lenovo-ideapad-330-15ich-onyx-black?dq=5636765
Intel s TN displejem, menším SSD a v rozměrech 15,6"

proti

https://www.alza.cz/lenovo-ideapad-s340-15?dq=5635219
AMD s IPS displejem, větším SSD a 14" displejem...

...tak mi sakra řekněte, kde máte tu výhodu pro nižší cenu i5, kterou tady uvádíte... tady jde vidět že u AMD dostanete v daném notebooku víc, než u Intelu, takže co jste napsal byla sprostotst a každý fanoušek nehledě na to zda AMD nebo Intel by vás za tohle měl ukamenovat, protože tady vědomě lžete a jen kazíte pověst...

Ale schválně jsem v porování došel dál, vzal jsem v potaz stejně velký disk, jaký nabízí AMD notas a tak stejně i stejně kvalitní displej a o stejné velikosti 14" a zde je výsledek...

https://www.alza.cz/lenovo-yoga-530-14ikb-mineral-grey?dq=5636067

vs

https://www.alza.cz/lenovo-ideapad-s340-15?dq=5635219

stejné parametry... diametrálně odlišná cena...

A ano, daný stroj Lenovo už více označuje za tablet (hold yoga), než notebook, ale bohužel nemá nic bližšího stejné úrovni jakou má nastaveno u notasu s AMD...

Mám doma AMD procesor s grafikou taktéž od AMD... předtím sem jel na spojení Intelu a Nvidie... Víc fandím AMD, jelikož nenažranost Intelu i Nvidie je nezměrná... ale to neznamená, že bych měl zapotřebí lhát o tom jaké jsou fakta...

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
16. 8. 2019 09:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh Tak toto nemá cenu,jste tady jediný "geniální". Nějak jste nepochopil že ten concord byl jen příklad rozdílu oproti tomu mustangu a že tu je hodně velký rozdíl,je ale bezpředmětné že už nepoletí. Je tu ještě další takovy kdyby dal intel na exkrement nálepku intel inside tak budete stát ve frontě dva.

DarkRichelieu
DarkRichelieu
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
16. 8. 2019 09:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@radecekh 14nm+++ je teda ?

Reklama
Reklama