.. výsledky a závěr ..
Výsledky jsou následující:
Pentium III 500 - GeForce 2 vs. GeForce  | ||||
| Quake 3 (fps) | Quake 3 demo001 16 bitů  | Quake 3 demo001 32 bitů  | ||
GeForce 2  | GeForce  | GeForce 2  | GeForce  | |
| 640x480 | 80,8 | 80,0 | 80,1 | 79,2 | 
| 800x600 | 80,0 | 77,6 | 75,9 | 71,8 | 
| 1024x768 | 76,9 | 67,7 | 64,5 | 56,9 | 
| 1280x1024 | 68,2 | 47,6 | 41,8 | 33,9 | 
| 1600x1200 | 51,6 | 33,1 | 28,8 | 23,0 | 
Z tabulky vyplývá několik skutečností. V nízkém rozlišení je výkon GeForce 2 i GeForce prakticky stejný. Limitujícím faktorem zde byl zřejmě procesor, který oběma kartám nestačil. S větším rozlišením se zvyšuje i rozdíl mezi oběma GeForce čipy. Nejmarkantnější je více než 50-ti % rozdíl v nejvyšším 16-ti bitovém rozlišení. V 32 bitech nejsou rozdíly tak propastné (nejvíce 25 % při 1600x1200). Zdá se, že 1600x1200x32bitů je pořádná zátěž i pro GeForce 2.
Pro zajímavost jsme vyzkoušeli GeForce 2 i s Celeronem 566 (na jinak stejné konfiguraci) a výsledky byly docela překvapující:
GeForce 2 - Pentium III 500 vs. Celeron 566  | ||||
| Quake 3 (fps) | Quake 3 demo001 16 bitů  | Quake 3 demo001 32 bitů  | ||
| P III 500 | Celeron 566 | P III 500  | Celeron 566  | |
| 640x480 | 80,8 | 71,1 | 80,1 | 71,0 | 
| 800x600 | 80,0 | 69,7 | 75,9 | 68,3 | 
| 1024x768 | 76,9 | 68,9 | 64,5 | 60,5 | 
| 1280x1024 | 68,2 | 62,5 | 41,8 | 41,3 | 
| 1600x1200 | 51,6 | 49,5 | 28,8 | 28,6 | 
GeForce 2 potřebuje ke svému výkonu nejen rychlý procesor, ale hlavně široký přístup do paměti. Jak je vidět 66 MHz sběrnice Celeronu nestačila na 100 MHz sběrnici pomalejšího Pentium III.
Druhým testem, kterému jsme obě karty podrobili, byl 3DMark 2000. Ten už umí využít i hardwarové T&L.
Pentium III 500 – GeForce 2 vs. GeForce  | ||||
| (3DMarks) | 3DMark 2000 16 bitů  | 3DMark 2000 32 bitů  | ||
GeForce 2  | GeForce  | GeForce 2  | GeForce  | |
| 640x480 | 4179 | 4174 | 4136 | 4119 | 
| 800x600 | 4170 | 4075 | 4064 | 3877 | 
| 1024x768 | 4129 | 3738 | 3708 | 3274 | 
| 1280x1024 | 3839 | 3112 | 2680 | 2297 | 
| 1600x1200 | 3188 | 2361 | n/a | n/a | 
3DMark 2000 v podstatě prokázal totéž co Quake 3. Rozdíl ve výkonu se zvyšuje s rostoucím rozlišením. Zajímavé je i porovnání poklesu výkonu každé karty vzhledem k rostoucímu rozlišení. V 16 bitech se zásadní pokles projevuje u GeForce 2 až při rozlišení 1280x1024, zatímco u GeForce je to již při 1024x768. Obdobné je to i v 32-bitových barvách, GeForce 2 klesá až v 1024x768, GeForce hned při 800x600.
Na závěr jsme si nechali speciální test Treemark vyvinutý firmou nVidia jako ukázku schopností GeForce čipu(ů). Nejprve opět tabulka:
| Treemark (fps) | Simple (640x480)  | Complex (1024x768)  | ||
GeForce 2  | GeForce  | GeForce 2  | GeForce  | |
| 59,88 | 29,99 | 19,21 | 10,88 | |
Tady teprve ukazuje GeForce 2 své schopnosti. Téměř 100% rozdíl v "jednodušším" módu ukazuje, že GeForce má ještě potenciál, který bude moci naplno rozvinout až s příchodem nových her využívajících hardwarovou podporu T&L.
A závěr?
GeForce 2 GTS dosahuje špičkového výkonu, v praxi ho ale zatím všude nevyužijete. Pokud máte dostatečně rychlý procesor (500 výše) a toužíte po maximálním výkonu (a máte na to), pak je GeForce 2 GTS tou správnou cestou. Stejně tak pokud plánujete do budoucna a chcete být připraveni na příchod náročnějších her, je GeForce právě pro vás. Máte-li ale hlouběji do kapsy a přesto byste rádi T&L, je tu GeForce, který se v nižších rozlišeních dnešních her výkonu GeForce 2 vyrovná.
K testování zapůjčil: LEVI International