Zpět na článek

Diskuze: Apple M2 Max s 12 jádry CPU otestován

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

wrah666
wrah666
Level Level
3. 12. 2022 08:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Měl jsem tu čest s M1 a že by mě zrovna přesvědčilo, že je to skvělý stroj, tak to ani omylem. Program na zvukařinu na tom jel podstatně pomaleji, než na ne zrovna špičkovém PC. A ono vlastně i na intel macu. Ale nevím, možná na tom něco naopak jede lépe.

leppard
leppard
Level Level
5. 12. 2022 12:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 A muzes nam prozradit, o jaky SW se konkretne jednalo? Takhle je to jen vystrel do tmy.

wrah666
wrah666
Level Level
5. 12. 2022 13:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leppard Avid protools. Export na mac šméčku 5x pomalejší.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
5. 12. 2022 16:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leppard Což by nebylo až tak divné, když to dostalo rozšířenou nativní podporu až nedávno.

wrah666
wrah666
Level Level
5. 12. 2022 17:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leppard Pravda, jenže oiny současně běží výrazně pomaleji (než na r2600) i na masu ještě s Intelem. A to výrazně. klik a točí se kolečko 30s a mac uvažuje. Mě to následně tu stejnou nahrávku (větší, protože se doplnily další stopy) otevřelo za 2 vteřiny. A pak je divné, že to na takzvaně stabilním maco má den co den několik pádů, zatímco na rozumném PC mi to je schopné jet klidně kolik dní v kuse. A třeba tady u mě to fakt neznamená, že jsou na pc jen protooly. Naprosto běžně jsem měl přes ně otevřené klidně i wowko a běželo to. PT hrály, wowko současně jelo. Kdybych tohle zkusil s macem, tak by to psychicky nepřežil. (když má pschické problémy i s holými PT.

PS: Podoýkám, že se nejedná o žádný pokoutní prográmek, ale o nejvyužívanější zvukařský software na světě, ze studií na tom dneska jedou i například slavné Abbey Roads.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
5. 12. 2022 17:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leppard To pochopitelně beru, ale že na M1 nebyl odladěn jeden software, automaticky neznamená, že je ten celý systém k ničemu. Neházel bych neodladěnost softwaru na hardware. Že Pro Tools na Macu s M1 padaly, je známý fakt (jenže také spousta softwaru, který je pro M1 už optimalizován, na tom jede nádherně). To, že starý SW na novém HW dělá často problémy, je přece docela běžná věc na všech platformách.

wrah666
wrah666
Level Level
5. 12. 2022 17:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leppard Ale jo, tohle bych bral. Ale že nejedou stabilně ani na intel Macu. A přitom dovedou jet stabilně na intel pc. (i amd) Soudruzi z NDR asi někde udělali chybu.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
5. 12. 2022 18:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leppard Ano, vypadá to, že ta aplikace si moc nerozumí s macOS. Tady je pak na místě ptát se, zda je chyba na straně Applu nebo Avidu. Může být totiž na obou stranách a byl bych opatrný v tom, kdo za to může. Skutečností může být (ale nemusí), že to není chybou SW Applu, ale tím, že Avid odflákl verzi pro Apple. Pak by "že by mě zrovna přesvědčilo, že je to skvělý stroj, tak to ani omylem" moc neplatilo, alespoň ne z toho důvodu, že na tom jede mizerně Pro Tools. Pokud nevíte, kde je vlastně podstata problému, asi bych hned neshazoval Macy, protože to nemusí (ale může) být jejich vina.

kutil05
kutil05
Level Level
5. 12. 2022 19:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leppard Mohlo se stát, že Apple ve snaze utajit parametry neposílal moc testovací HW předem a tudíž prostě na odladění SW nebylo dost času. Zrovna kompresní / dekompresní algoritmy, stejně jako širrování a práce s videem či zvukem (pokud např používáte efekty na větším počtu stop) jsou dost závislé dobré odladěnosti a předělat SW optimalizovaný pro jednu konkrétní platformu, aby dobře běhal na úplně jiné, není zrovna sranda.

shagy2301
shagy2301
Level Level
6. 12. 2022 07:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leppard Práve naopak, Apple viac ako rok pred vydaním M1 poskytol vývojárom Mac Mini s A12X procesorom, na ktorom mohli vývojári ladiť svoj SW. Krásny príklad je Blackmagic s ich Davinci Resolve, ktorý krátko po vydaní M1 prišiel s verziou optimalizovanou pre ARM procesory a funguje to parádne, voči 3700X je M1 Pro na rendering podobne rýchle ak nie rýchlejšie, rozhranie funguje ešte plynulejšie, akurát NR je pomalšie, za čo môže grafická karta (tam som downgradoval z 6800XT, ale nevyužívam to tak často aby mi to veľmi vadilo)

kutil05
kutil05
Level Level
1. 12. 2022 18:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nárůst počtu jader a taktů sám o sobě nemusí mnoho znamenat, protože má 2x víc GPU jader, může čip teoreticky brzdit omezení maximálního odběru, možná i teplota. I pro Apple platí fyzikální zákony.

KingCZE
KingCZE
Level Level
2. 12. 2022 07:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kutil05 Nezaměňujete kauzalitu? Spotřeba neudává výkon (maximálně efektivitu), ale frekvence je jedním z parametrů výkonu. A frekvence je limitována spotřebou, ne naopak. Stejně tak je frekvence limitována teplotou, ne naopak (a výkon může být, pokud teda dochází k throttlingu).

Tzn., jestliže autor konstatuje, že při testu měl procesor o 10 % vyšší takty, měl by mít při minimálně stejném IPC o 10 % vyšší výkon, nehledě na spotřebu (pokud tedy opravdu nedochází k nějakému tepelnému throttlingu nebo něčemu). Vaše úvaha by platila, kdyby autor nezmínil explicitně frekvence, při kterých to běželo, tedy že to nebylo seškrceno spotřebou.

kutil05
kutil05
Level Level
2. 12. 2022 23:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KingCZE Ale taky je rozdíl mezi maximálním a průměrným taktem. Jelikož nikde není uveden graf průběhu, nevíme nic. A pokud navýšili jak počet jader, tak maximální takt, logicky musí jít nahoru i spotřeba v maximu.

maraou
maraou
Level Level
Operační systém: Linux
3. 12. 2022 09:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KingCZE Myslim, ze apple silicon ma konstantni frekvence.

kutil05
kutil05
Level Level
3. 12. 2022 11:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KingCZE I textu se snad píše, že maximum taktů by mělo jít nahoru. Ale i kdyby takty zůstaly, pokud má čip víc jader a větší cache, je tu víc tranzistorů a spotřeba na stejném taktu jde nahoru, leda by udělali větší optimalizace v architektuře a současně se dost povedl výrobní proces.

Reklama
Reklama