Zpět na článek

Diskuze: Apple většinově vyhrál odvolací soud nad Epic Games ohledně hry Fortnite

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

jk3
jk3
Level Level
26. 4. 2023 17:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No souhlasím, že znemožnit instalaci aplikací z jiných zdrojů a důsledně kontrolovat nahrávaný obsah na Apple store je bezpečnější, než ta naprostá otevřenost a nezodpovědnost na straně Androidu. Android je snadnější zavirovat jak iOS. A že si Apple bere 30%? No tak ať to Epic o těch 30% na Apple zdraží. Problém vyřešen.

x3m
x3m
Level Level
27. 4. 2023 09:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jk3 Si predstav ten poprask, co by to spravilo v PC segmente, keby tam zacali fungovat taketo nekale praktiky. V tomto konkretnom pripade sice som na strane applu, pretoze Epic dobre vedel do coho ide a ked tak mal zalovat apple este pred tym nez vydal svoju hru pre apple zariadenia, resp. predtym, nez zacal oebavat ich system.

A mimochodom, tusim od buduceho roku sa apple bude musiet v EU otvorit aplikaciam tretich stran.

komplikator
komplikator
Level Level
28. 4. 2023 07:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@x3m Ano a jen v Evropě. Stejne, nadávají na nemožnost sideloadu hlavně ti co apple nemají. A pár vývojářů co nechtějí platit provizi, jako by jiní provize nebrali, byť menší. Alternativní store instalovat nebudu. Nejen bezpečnost, ale třeba vývojář co přejde z one time paymentu na předplatné to nemůže udělat u těch co platili lifetime. Nedávno tak přes prsty dostalo Notability.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
27. 4. 2023 09:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jk3 Tak v případě naprosté nezodpovědnosti durazně nesouhlasím, android je naprosto bezpečný, není možné jej zavirovat. Vše se spouští v sandboxu, takže antiviry jsou naprosto bezpředmětné, jen google nechal vešteré udělené oprávnění na uživateli, to bych ale řekl že není jeho problém když to uživatel nečte a jen automaticky zvolí ano. Ale google je známý svýmy esteregy a podobnýmy blbostmi. Tak bych tam dal oporávnění "znásilnit mou matku" nebo něco podobného, kolik lidí by dalo ano. A jak vidím eu se sere do všeho, kdo normální řekne že tvůj os musí podporovat platbu třetí strany. To je jako by řekla od teď budeš v autě vozit bezdomovce zadarmo.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
27. 4. 2023 11:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas jo a zapomněl jsem od nějaké v10~ už blokuje je přístup na root sd karty, a aplikace má přístup jen k nějaké složce, pokud chce aplikace zapsat jinam je uživatel vyzván aby ji ho dočasně dal

Akuh
Akuh
Level Level
27. 4. 2023 12:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas S těmi silnými prohlášeními jako "android je naprosto bezpečný, není možné jej zavirovat"
Se trochu klidni. Jo sandbox výrazně pomáhá z bezpečností, ale to neznamená že je absolutně bezpečný. Tuším že loni, či předloni byla soutěž white hat hackerů a mám pocit že se povedlo uniknout i z virtuálky do hostitelskýho PC, takže ani sandbox rozhodně nebude absolutní ochrana. Jo, hodně pomůže, ale pokud je v tom chyba, nebo popravdě nemusí být jen v androidu, ale třeba i v SoC tak jsi pořád zranitelný.

Tech-boy.lukas
Tech-boy.lukas
Level Level
27. 4. 2023 13:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas tak jestli to berete takto, tak ano android se dá v 0,001% případů zavirovat. Uklidnil jsem se, stačí takto?

jk3
jk3
Level Level
27. 4. 2023 15:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas Ono stačí, když máte nějakou věhlasnou aplikaci, kterou používá mraky lidí a pak ji někdo cíleně koupí se záměrem získat přístupy do těch telefonů. Google to nekontroluje, jemu se to ukradené. A jak to někdo koupí, v rámci update aplikace si tam pošle malware a začne slídit po cenných datech. A že uživatelé všechno odklikají? No bodejť, když ty aplikace bez toho odklikání přístupu ke všemu nechtějí fungovat.

komplikator
komplikator
Level Level
28. 4. 2023 07:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tech-boy.lukas Nejde o vir ale třeba o získávání dat o uživateli a scam. Kolik už jsem viděl lidí co jim "samy" odchází prémiové sms a následně týdenní platby protože aplikaci dal uživatel v dobré víře práva.

andir
andir
Level Level
26. 4. 2023 15:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ještě že na pc je možnost se zmetkům co si berou 30% vyhnout, je to zlodějna, nikdy nepodpořit a apple bych nechtěl ani za nic.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
26. 4. 2023 16:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@andir Tak to mi pak není jasné, jaké služby a produkty používáte, to pak nemůžete podpořit v podstatě nikoho. Už jen chytrý telefon je poněkud problém, protože 30 % si bere jak Apple, tak Google.

uranmorte
uranmorte
Level Level
26. 4. 2023 16:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala V příspěvku je uvedeno na PC. I když v mobilní sféře se i opensource řešení najde. A jak přispívat patreon, pay pal, převod na účet, ... nebo šířením informací o službě/softwaru, přispěním do kodu, .... Něco to sežere, ale 30 % to zdaleka nebude.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
26. 4. 2023 17:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Ale tady se přece vůbec nebavíme o "podpoře" nějakého tvůrce obsahu, ale těch obřích platforem (Google, Microsoft, Apple, Steam,...), která to těm výše uvedeným tvůrcům "bere". Tady se bavíme o podpoře té opačné strany rovnice. Pokud nechce "podporovat" společnost, která si na ostatních tvůrcích někde bere 30% provizi, tak mi není moc jasné, na jaké platformě chce s moderními zařízeními fungovat.

30 % je standard napříč většinou podobných platforem, ne jen u Applu (navíc ani tam to není vždy 30 % stejně jako u ostatních, za mnoha podmínek tam jsou úlevy, třeba u Applu drtivá většina platí 15 %). Jestli nechce podporovat 30% zloděje, tak nemůže mít chytrý telefon, protože 30% provize má Apple a 30% provize má i Google. Obejít se to v mnoha případech (především u předplatných) dá legálně u obou a neplatit vůbec nic, ale obě tyto platformy to takto mají. Nemůže si kupovat hry na Steamu, protože ten si bere také 30 %. Pokud má Samsung, nepomůže si ani v Galaxy Store, protože i Samsung si tam bere 30 %.

A to tady raději nebudeme zmiňovat foto a video, kde jsou tvůrci rádi, když těch 30 % není pro platformu, ale pro ně.

peteb
peteb
Level Level
26. 4. 2023 18:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Vždyť ti tvůrci mohou tyto platformy klidně ignorovat. ˇZ toho, že tak nečiní je jasné, že jim je 70% z něčeho milejších než 100% z ničeho. Navíc jim nikdo nebrání v tom vytvořit si platformu vlastní, kde se nebude muset provozovateli odvádět vůbec nic.

Eskymak
Eskymak
Level Level
26. 4. 2023 22:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Ono je na Androidu potřeba od Google něco kupovat?

Eskymak
Eskymak
Level Level
26. 4. 2023 22:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Nemohou je ignorovat, protože mají monopolní postavení.

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
26. 4. 2023 23:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Není, ale má stejnou 30% provizi jako Apple. A ono i na Applu se dá spousta věcí koupit mimo systém, to už pak záleží na vývojáři, jak si to zařídí.

Akuh
Akuh
Level Level
27. 4. 2023 02:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Oligopol, když už

komplikator
komplikator
Level Level
28. 4. 2023 07:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala 30% je běžná provize za prodej sw. Treba stream, 20% pokud to udělá X milionů dolarů tržby.

Pokud člověk nekupuje přímo u vyvojare/vykonávané práv, vždy tam bude provize

Reklama
Reklama