Galerie 30
Aquamark 3: tvrdý útok na 3D Mark
Článek Ostatní Software

Aquamark 3: tvrdý útok na 3D Mark | Kapitola 2

Martin Štěpánek

8

Seznam kapitol

1. Aquamark 3: tvrdý útok na 3D Mark 2. Testy a jednotlivé kapitoly 3. Výsledky

Dnes se podíváme na horkou novinku na poli grafických benchmarků. Podíváme se na jeho části a při té příležitosti provedeme srovnání dvou velkých rivalů, ATI Radeonu 9800Pro a nVidia GeForceFX 5900 Ultra.

Reklama

Test se skládá z jednotlivých kapitol, každá má trochu jiné zaměření. Pojďme se podívat co můžete očekávat.

KAPITOLA 1:

Aquamark 3: tvrdý útok na 3D Mark


Obr. 14 - Dynamic Occlusion Culling

Díky real-time occlusion culling může engine nevykreslovat skryté pixely. Tuto vlastnost již mají všechny moderní grafické karty a umožňuje jim velký nárůst výkonu bez zhoršení kvality obrazu. ATI tuto svojí technologii nazývá HyperZ.

KAPITOLA 2:

Aquamark 3: tvrdý útok na 3D Mark


Obr. 15 - High Particle Count

Zde se scéna skládá z obrovského počtu malých 3D objektů. Více těchto objektů, více je zatížena grafická karta.

KAPITOLA 3:

Aquamark 3: tvrdý útok na 3D Mark


Obr. 16 -Masked Environment Mapping

Pokud se dobře podíváte na obrázek jistě pochopíte. Jedná se o způsob renderování, který se stará o vykreslování prostředí.

KAPITOLA 4:

Aquamark 3: tvrdý útok na 3D Mark


Obr. 17 - Large Scale Vegetation Rendering

Zde je vykreslováno velké množství polygonů. Jednotlivá vegetace se na mořském dně pohybuje spolu s vodními vlnami. Toto je velmi obtížný úkol pro grafickou kartu, dal by se přirovnat k testu Mother Nature z 3DMarku 03.

KAPITOLA 5:

Aquamark 3: tvrdý útok na 3D Mark


Obr. 18 - Large Scale Terrain Rendering

Jak je již z názvu jasné, jedná se o vykreslování velké plochy s použitím různých technik.

KAPITOLA 6:

Aquamark 3: tvrdý útok na 3D Mark


Obr. 19 - Vertex and Pixel Lighting

Vertex a pixel shadery umožňují programátorům vytvořit téměř fotorealistickou grafiku. Světelné efekty použité v 3D programování mají velký vliv na kvalitu, komplexnost a realističnost zobrazení. Hlavně sledujte exploze a světelné efekty, které je obklopují

KAPITOLA 7:

Aquamark 3: tvrdý útok na 3D Mark


Obr. 20 - 3D Volumetric Fog

Tradiční mlha bývá použita na celou scénu, ale to může být často limitující. Proto pokud scéna vyžaduje například mlhu jen v rohu místnosti nebo u stropu je nutné použít Volumetric Fog.

KAPITOLA 8:

Aquamark 3: tvrdý útok na 3D Mark


Obr. 21 - Complex multi-material shaders

Zde jsou velmi detailní scény, které ve výsledku vypadají velmi zajímavě.

KAPITOLA 9:

Aquamark 3: tvrdý útok na 3D Mark


Obr. 22 - Massive Overdraw

Závěrečná kapitola je zaměřena na zpracovávání pixelů, které nejsou vidět. Nemá to tedy žádný vliv na obraz, ale velký vliv na Fillrate. Tato technika vykreslování skrytých pixelů se nazývá Overdraw.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama