Recenze Monitory Asus

Asus MX279H: Design se snoubí s IPS | Kapitola 3

Pavel_Kovac

Pavel_Kovac

8

Seznam kapitol

1. Asus MX279H: Design se snoubí s IPS 2. Identifikace panelu, OSD menu a ovládání a reproduktory 3. Odezva, inputlag, hry a video 4. Pozorovací úhly, jas, kontrast a podsvícení
5. Struktura displeje a testy barev 6. Interpolace, regulace podsvícení a spotřeba 7. Celkové hodnocení a závěr

Klasický výběr monitoru: Hezký, či kvalitní? Proč ne však obojí? Právě takový by mohl být monitor Asus MX279, který v atraktivním obalu nese IPS panel a velikost 27". Jaký je pod okem naší sondy?

Reklama

Odezva

V menu monitoru lze nastavovat hodnotu TraceFree. Díky ní si zregulujete OverDrive dle libosti. Pokud chcete odbourat překmit, tak snižte hodnotu na 20. Pokud vám drobný překmit nevadí a současně chcete mít o cca 10-15% rychlejší odezvu tak si nastavte TraceFree na 40-60. Více jak 60 však nedávejte, protože jinak vás monitor překvapí hodně vysokým překmitem, co uvidíte na první pohled.

Podívejme se však na samotnou odezvu v řeči čísel. Ta je prakticky zcela v souladu s dnešní IPS technologií. Jen pár změn se přehouplo přes 10 ms a to opravdu jen drobně. Všechny ostatní jsou kolem 8 a 7,5 ms, což jsou průměrné hodnoty rise a fall.

Asus MX279H: Design se snoubí s IPS

Ještě se podíváme na konkrétní změny v grafu. Na něm je pěkně vidět, že IPS monitory jsou v odezvě slušně vyrovnané. Žádné velké výkyvy se nekonají.

Asus MX279H: Design se snoubí s IPS

A nyní přichází na řadu dvě konkrétní odezvy. Na nich je vidět, to, že podsvícení LED i při maximálním jasu stále bliká. Monitor zkrátka nedonutíte aby neblikal. To ale není až takový problém, protože obvykle stejně u monitoru snižujete jas, a tím u valné většiny způsobíte blikání. Bohužel měření odezvy to trošku znesnadnilo.

Asus MX279H: Design se snoubí s IPS



0-175-0 (20 ms na dílek)

Na odezvě 0-175-0 je vidět opravdu jen drobný překmit, a to i při nastavení 20 TraceFree. Tento překmit je však natolik malý, že jej okem rozhodně neuvidíte.

Asus MX279H: Design se snoubí s IPS



50-200-50 (20 ms na dílek)

Prakticky stejně na tom je odezva 50-200-50. Jen onen překmit se ještě o něco zmenšil.

Inputlag

Inputlag má u monitoru Asus MX279H hodnotu 18 ms v průměru. To je docela slušný výsledek. Pokud však hledáte vysloveně hráčský monitor, tak na hodnoty kolem 3-1 ms, co jsou u těch nejlepších, to stále nemá.

Asus MX279H: Design se snoubí s IPS



Inputlag (20 ms na dílek)

Sledování videa

Při sledování videa oceníte velikost monitoru. 27" a 16:9 je zkrátka pro filmy ideální. Bohužel monitor má několik nepěkných vlastností, co sledování filmů kazí. První je docela nízký kontrast, resp. vysoký jas černé barvy, a to i s ohledem na technologii IPS. Při zobrazení černé zkrátka hned vidíte, jak monitor svítí. To není rozhodně dobré znamení.

Průsvity se však ve velké míře nekonají, což považuji za úspěch. Také odezva je pro filmy více než uspokojivá. Ve výsledku tedy jde o průměr. V poslední době však mám takový pocit u většiny IPS monitorů. Jsou si zkrátka podobné jako vejce vejci. Alespoň co se filmů týče.

Asus MX279H: Design se snoubí s IPS
Asus MX279H: Design se snoubí s IPS



Fotografie podsvícení

A nyní přichází tabulka té největší nepříjemnosti pro filmy. Tou je jas černé barvy. V některých místech je jas až kolem 0,5 cd/m

2

(při 120 cd/m

2

bílé). Při maximálním jasu je to téměř dvojnásobek. No, nepěkné věci se tu dějí.

Asus MX279H: Design se snoubí s IPS
Asus MX279H: Design se snoubí s IPS

Hraní her

Při hraní her oceníte hlavně rychlou odezvu a nízký inputlag. Ten sice není úplně ideální, ale pořád se řadí do horní poloviny dnešních monitorů. O vysloveně hráčský monitor tedy nejde, ale pokud hrajete hry na běžné úrovni, tedy pro relaxaci a ne osm hodin za den, tak vám rozhodně odezva ani inputlag vadit nebudou. U her typu Hal-Life 2 či XCOM si sice sem tam můžete všimnout překmitu, ale to opravíte v OSD nastavením TraceFree na 20.

Asus MX279H: Design se snoubí s IPS

Celkově jde o zcela průměrný monitor pro hry. Rozhodně vás nepřekvapí 120 Hz, 3D nebo podobnou vychytávkou. Na druhou stranu nebudou hry rozhodně ošklivé a rozmazané. Vše bude prokresleno do detailu a ani při rychlém pohybu se nic nerozmaže.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama