Zpět na článek

Diskuze: ATi CrossFire - grafická síla dvou Radeonů

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Zdeněk Kabát
Zdeněk Kabát
Level Level
7. 6. 2005 10:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

link?

Viliam Vida
Viliam Vida
Level Level
5. 6. 2005 21:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je lepsie mat 1 vykonnu graficku kartu ako mat 2

Zdeněk Kabát
Zdeněk Kabát
Level Level
5. 6. 2005 12:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

U toho Voodoo2 se autor samozřejmě přepsal a protože je to druhá chyba na stejném místě, tak se autor začíná stydět :-) A 3dfx SLI je taky opraveno.

starmen
starmen
Level Level
3. 6. 2005 15:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mno přímo o Crossfire toho moc nevím, ale zdá se mi, že v článku/zprávě je plno "technických nepřesností".

"Nápad používat více grafických čipů nebo grafických karet zároveň není žádnou novinkou. Když vezmeme v úvahu desktopové grafiky, jako první s ním přišlo právě ATI"
- do desktopu nebyla náááhodou první Voodoo2 SLI ? ale tímto si nejsem jistej a hledat to nebudu. Mimo to 3DFx ve svých koncích zapojovala na jedné GK plno chipů. Poslední Voodoo měli mít i 4 a více chipů na kartě...

a teď k těm technickým věcem:

"ATi použitím externího kabelu, u kterého je zajištěna vysoká propustnost (frekvence RAMDACů je 400MHz)"
- co má RAMDAC co společného s přenosem dat digitálně ?? RAMDAC je pro převod digitální informace na analogovou (RAM Digital to Analog Converter). Takže potom je úplně putna jakou frekvenci má RAMDAC. To je informace důležitá pouze proto, aby šlo určit, na jakém rozlišení budou jaké max. obnovovací kmitočty při analogovém přenosu - typicky DSUB-15 nebo při vytažení jen analogové části z DVI-I - nebo příp. jako nepřímý ukazatel kvality.

"Jedná se o speciální čip, který je součástí hlavní grafické karty a který přijímá data z RAMDACu obou Radeonů"
- opět ta samá (dle mne chybná) "úvaha" - RAMDAC. To by Composite Engine musel zpracovávat data analogová... a pro potřeby výstupů na DVI by je musel opět převádět na digitální...

"Nevýhodou by teoreticky mohla být roztroušenost dat v cache (nekoherence)"
- u cache se "koherencí" většinou myslí "konzistentnost" resp. "správnost dat" tzn. že obsahují platná data (např. že ve dvou různých cache je u položky X stejná validní hodnota). Ne "roztroušenost" (jestli jsem teda článek dobře pochopil...).

a k poslednímu:
" Druhou věcí je ochota výrobců s takovým řešením přijít, aby si nenarušili vlastní trh s nForce4. Je tedy možné, že ti, kteří již vyrábějí základní desky s nForce4 pro AMD přijdou s řešením CrossFire pro Intel a naopak"
- mno osobně tento názor nezastávám... sice nechat kanibalovat svoje vlastní produkty není moc dobré, ale msylím si, že si žádný výrobce nechá ujít žádný z hlavních segmentů trhu. Jiná situace by byla, kdyby např. jedna verze dosahovala 80% trhu.. pak se samozřejmě plno výrobců na ten zbytek vykašle :-)

starmen
starmen
Level Level
3. 6. 2005 15:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@starmen chybička v titulku se vloudila :-)

Zdeněk Kabát
Zdeněk Kabát
Level Level
3. 6. 2005 19:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@starmen ad Voodoo2 SLI - máte pravdu, seknul jsem se o 2 roky, Rage Fury MAXX vyšla až 1999.

ad RAMDAC - tady jsem to spletl, samozřejmě jsem měl na mysli TMDS transmitér, který se stará o digitální výstup. Tou frekvencí jsem chtěl zdůraznit, že externě může protéct z karty mnohem více dat než přes PCI Express. Samozřejmě že to odpodívá i maximálním obnovovacím frekvencím, ale vše souvisí s propustností (proto jsou omezení i ze strany karty, ale to se týká jen analogu).

ad koherence - no, nevím, jak by SuperTiling mohl ovlivňovat správnost dat, proto bych řekl, že ta moje myšlenka ohledně "roztroušenosti" je správná. Jediný problém může nastat, když se používají efekty typu bloom, které mohou ovlivňovat i pixely zpracovávané druhou kartou. Přesto nevidím souvislost s koherencí dat. Ale můžeme o tom diskutovat.

a k poslednímu: To je jen myšlenka, o které se dá polemizovat.

No, snad tam těch nepřesností přeci jen "plno" není...

starmen
starmen
Level Level
3. 6. 2005 20:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Zdeněk Kabát to "plno" jsem asi přehnal, uznávám. mělo tam být asi "několik" ;-).

"ad koherence - no, nevím, jak by SuperTiling mohl ovlivňovat správnost dat"
- právě proto mi tam nesedí použití slova "koherence" (resp. nekoherence). Ono "coherency" je v překladu souvislost, spojistost atp., ale v IT se pojem koherence cache používá ve spojitosti s řešením validity dat cache (např. při multiprocesingu). Proto bych roztroušenost dat jako "nekoherenci v cache" nenazíval. Tak jsem to myslel. Pokud se to ale používá i v této souvislosti (což je možné), tak je to asi v pořádku, ale v tom případě dvojsmyslné a tudíž nešťastné :-).

k poslednímu: souhlasím... je to spíše věc názoru a každá firma se může zachovat jinak. Pro moji verzi hovoří např. to, že drtivá většina větších výrobců GK dnes vyrábí karty obou společností, což dříve neplatilo, a snad jen Sapphire zůstal dvorním výrobcem ATIn (a snad Gainward nV - už ani nevím :-) ). Tak stejně to podle mne dopadne v chipsetech, pokud budou chipsety ATI úspěšné podobně jako nV.
Samozřejmě to tak ale být nemusí. Já si jen myslím, že to je pravděpodobnější ;-).

bYp
bYp
Level Level
2. 6. 2005 15:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hehe docela LOL dotazik:))))
Jestli uvazujes o 6600GT tak ani neuvazuj a kup ji, protoze R530 bude stat hodneeeeeeeeee:) Stejne jako nove GF... takze pokud bys uvazoval jeslti GF6800, 800XL, tak by to mozna melo cenu ale takhle....

jesper
jesper
Level Level
2. 6. 2005 14:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No sory Johne, ale tentokrát si to prepískol. To je dosť krátkozraký pohľad na vec, zavrhnúť SLI. Takéto tvrdenia boli aj keď sa objavilo VOODOO a nakoniec to mal v mašine skoro každý. A dokonca veľa ludí malo aj 2xVOODOO 2. Toto celé je len o cene, keď klesnú ceny kariet hráči budú mať SLI, min 2x6600GT a s prehľadom sa vykašlú na to, že majú zasekané PCI. To jedno im akurát stačí na SB:-)))))). Samozrejme, že Dvojprocesorové grafiky zaberú len jeden slot, ale rozdiel ceny bude smerodajný aj v tomto prípade.

heyhall_tempx1
heyhall_tempx1
Level Level
2. 6. 2005 11:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jednoducha rada - nasadte si sluchatka :)

Zdeněk Kabát
Zdeněk Kabát
Level Level
2. 6. 2005 10:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Už chápu, špatně jsem se vyjádřil. 1:1 bylo za ten druhý bod jako takový, už jsem to opravil.. Ale musím se trochu smát, nad čím že to diskutujeme :-)

Zdeněk Kabát
Zdeněk Kabát
Level Level
2. 6. 2005 09:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ten druhý bod týkající se propojení je "vyrovnáno", tedy 1:1. Ale uvidíme, co výkon, třeba to bude jen Pyrrhovo vítězství.

Reklama
Reklama