profile-image

zdenekkabat

Zdeněk Kabát
Registrace 4. 5. 2002
ID 296033760
Level
0 bodů
Zbývá 100 bodů do dalšího levelu
0 100

Články

Test 14x GeForce 7600GS: testy a srovnání

Test 14x GeForce 7600GS: testy a srovnání

V dnešní závěrečné části testu se již podíváme na vyhodnocení všech 14 testovaných karet. Nejdříve stručně ukáži výkon v porovnání s ostatním mainstreamem, poté výkon po přetaktování a ve stěžejní části srovnám karty v aspektech jako je chlazení, hluk, multimediální možnosti, přibalený software a hry. Kdo tedy vyvstane z testu jako vítěz?

14. 6. 2006 00:00
27
Test 14x GeForce 7600GS: popis karet, část II.

Test 14x GeForce 7600GS: popis karet, část II.

Dnes se podíváme na druhou část testovaných karet GeForce 7600GS. Součástí tohoto dílu jsou velmi zajímavé karty např. od Jetway (frekvence jádra na úrovni GeForce 7600GT) či pasivně chlazené modely od Leadteku, MSI a Point of View. Opět jsou zahrnuty i údaje o teplotách a přetaktování. Příjemné čtení.

13. 6. 2006 00:00
9
Test 14x GeForce 7600GS: popis karet, část I.

Test 14x GeForce 7600GS: popis karet, část I.

Jedna z nejzajímavějších nabídek mezi současnými levnými kartami je rozhodně GeForce 7600GS. Postavena na jádře G73, tato karta nabízí za cenu kolem 4000 Kč poměrně slušný výkon a prakticky každý čip jde alespoň o 20% přetaktovat. V dnešní první části srovnávacího testu GeForce 7600GS se podíváme na podrobný popis první poloviny recenzovaných modelů.

12. 6. 2006 00:00
7

Komentáře

Zdeněk Kabát
Zdeněk Kabát
Level Level
7. 1. 2007 11:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

http://www.aldebaran.cz/forum/viewtopic.php?t=805

Zdeněk Kabát
Zdeněk Kabát
Level Level
13. 6. 2006 13:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To byste se divil, jak snadno ty pasivy jdou sundat, můžu zaslat i fotku, kde je celá karta s odloupnutým pasivem. Nejde tam o žádné lepidlo, ale jen teplovodivou samolepící vložku, která drží sice pevně, přesto ne tak, aby nešla dolů. A Gainward určitě nebude na jeden model používat různé paměti, takže jde opravdu o kvalitní 2,0ns čipy.

Zdeněk Kabát
Zdeněk Kabát
Level Level
13. 6. 2006 13:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ale tady nejde v první řadě o výkon, to musí být každému jasné, že bude u všech karet v podstatě stejný. Jenže když už se někdo pro 7600GS rozhodne, uvítá srovnávací test různých výrobců. Test deseti GeForce 6600 je jeden z nejčtenějších článků vůbec.

Zdeněk Kabát
Zdeněk Kabát
Level Level
1. 6. 2006 12:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podívám se do nějakých článků zpět. Nicméně pravda je ta, že pixel fillrate je frekvence x ROPs, texel fillrate je frekvece x TMUs, takže teď už je to v tomto testu správně. Asi začnu pro jistotu uvádět obě hodnoty (ještě by se dal použít "Z-fillrate", který by byl u nVidie frekvence x ROPs x 2, ale to je hodnota trochu zbytečná :).

Zdeněk Kabát
Zdeněk Kabát
Level Level
31. 5. 2006 09:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Díky za upozornění, koukám, že půl tabulky bylo správně a druhá půlka špatně. Opravuji.

Zdeněk Kabát
Zdeněk Kabát
Level Level
17. 5. 2006 16:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak je to ještě trochu jinak, než píšete. Radeon X1900GT opravdu obsahuje aktivních všech 16 TMU, ale provázanost s pixel shadery zůstala. Znamená jen jednu věc, a to že jednu čtveřici TMU nelze z PSU adresovat, takže i když je aktivní, nedostává ke zpracování žádná data. A co se týče provázanosti RBE a PSU/TMU, tam je to na pováženou. Je pravda, že architektury do R420 neuměly oddělit počet aktivních pixel pipelines a ROP jako tomu bylo třeba u nVidie (viz GeForce 7800/7900 nebo i GeForce 6600), ale to neznamená, že to neumí R5xx. Pokud bych to někde zjistil, dám vědět.

Zdeněk Kabát
Zdeněk Kabát
Level Level
16. 5. 2006 20:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myšleno s X1900GT nefunguje, což se můžete dočíst i na ComputerBase.de, takže když jste tu kartu neměl v ruce, nekibicujte. A na ten CrossFire jsem odpověděl asi 5 hodin zpátky. Možná by šlo debatu držet na úrovni a nerozmachovat se tady "bláboly" jako na PCt.

Zdeněk Kabát
Zdeněk Kabát
Level Level
16. 5. 2006 15:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jo, máte pravdu, beru zpět. Byl to trochu informační šum, něco co jsem zaslechl asi před měsícem a už jsem si to dále neověřoval. V každém případě tedy Radeon X1900GT bez Master karty šlapat nebude a jediná grafika CF Edition s R580 je tedy drahý X1900XT, což je trochu jiná cílová skupina uživatelů.

Zdeněk Kabát
Zdeněk Kabát
Level Level
5. 5. 2006 15:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A já vám pro změnu doporučuji si recenzi přečíst, abyste se příště takto neztrapňoval. Ono je tam toho totiž o trochu více než jen nadpis a obrázky.

Zdeněk Kabát
Zdeněk Kabát
Level Level
4. 5. 2006 10:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

- O výsledcích globálně debatovat nechci, protože co jsme na měřili, to jsme naměřili a určitě ne s úmyslem nějakou kartu protežovat.

- Dále test Oblivionu. Zdá se, že vidíte jenom to, co se vám hodí do krámu, protože hra je testována nejen v interiérech, ale i v lese (dokonce v lese na kopci, tak tam máte i ty hory). Výsledky jsou diametrálně odlišné (-27%, +30% viz předposlední strana), takže jaképak "naprosto nevypovídající". A dvě prostředí jsou dostačující, protože městské exteriéry nic nového pod slunce nepřinášejí.

- Většina lidí ví, že GeForce 7 nepodporují FSAA v kombinaci s běžnými způsoby HDR, tak není žádný důvod uvádět graf, ve kterém by byl jeden nebo dva Radeony a u ostatních karet nuly. Tomu říkáte "těžká zaujatost"? Ale jděte... Jako klad podpory této technologie uvádím HDR+FSAA v závěrečné tabulce, ale vzhledem k výkonu je to stejně prakticky nepoužitelné.

Jinak z toho příspěvku trochu dýchá, že nemůžete unést výsledky Radeonu X1800GTO, které 90% lidí (podle reakcích v diskusi) považuje za objektivní. Test předělávat nebudu. A taky mám takové podezření, že jste sám "velký DD", tak co ten nick... :-)

Zdeněk Kabát
Zdeněk Kabát
Level Level
4. 5. 2006 09:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak píše kristian, je to jeden z několika bodů, které jsem v hodnocení uvedl. Navíc na tom nestavím žádný soud typu "tuhle kartu nekupujte", ale naopak předpokládám, že čtenáři jsou samostatně myslící lidé, kteří si podle předložených faktů vyberou. A o tom, že CCC je softwarová hrůza se snad hádat nemusíme :)

Zdeněk Kabát
Zdeněk Kabát
Level Level
27. 4. 2006 16:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V testu byl Radeon X800GTO se 128MB, který má jiné parametry než 256MB verze. Je to zdůrazněno na několika místech v textu (i v závěru) a v tabulkách.

Zdeněk Kabát
Zdeněk Kabát
Level Level
19. 4. 2006 11:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A jé, to se omlouvám a vysvětlím, kde došlo k chybě. Ceny karet jsem hledal pomocí kolonek "vyhledat" na jednotlivých obchodech a uváděl jsem výraz "X800GTO". Bohužel koukám, že zde je s mezerou v názvu, takže mi ji obchod nenašel. Cenu X800GTO zkontroluji a v tabulkách nechám opravit (graf aktualizuji večer).

Zdeněk Kabát
Zdeněk Kabát
Level Level
19. 4. 2006 11:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vím, mrzí nás to. Pomalejší verzi karty jsme zjistili až po naměření výsledků (před testováním se s nimi nikdo detailně nazabýval), takže už jsme 256MB X800GTO zařadit nestihli. Bude doplněna v nějakém následujícím testu.

Zdeněk Kabát
Zdeněk Kabát
Level Level
19. 4. 2006 08:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Možnosti ovladačů se nezahrnují do žádné recenze grafických karet, už jen proto, že by se pak zbytečně pokaždé opakovaly. Stručně lze říct, že Catalyst Control Center pro Radeony je systémově mnohem náročnější, ale stabilita je díky WHQL certifikaci stejná a ani v ničem dalším se ForceWare od Catalystů příliš neliší.

Funkčnost TV-Outu? To nevím, co si pod tím představit. Standardní je TV a HDTV výstup, schopnosti se liší také v závislosti na výrobci a případném integrovaném VIVO čipu.

Kvalita obrazu je plně srovnatelná, už tomu není jako dřív. Tyto informace jsou většinou hodně známé, tak je nezmiňuji.

Zdeněk Kabát
Zdeněk Kabát
Level Level
18. 4. 2006 17:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Musím pogratulovat k nové metodice, protože opravdu nemá konkurenci. Myslím že přišla správná chvíle k detailnějšímu porovnání jednotlivých LCD technologií, protože s tímto základem to bude hodně objektivní. Jen škoda, že nejde podobně měřit i pozorovací úhly.

Zdeněk Kabát
Zdeněk Kabát
Level Level
30. 1. 2006 11:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To, co ukazujete, je výsledek jiného algoritmu pro SuperAA než používá nVidia pro SLI AA. Obraz je na ATi v tomto případě opravdu horší, ale není to úmyslné okrajování scény a už vůbec se nedá mluvit o nějakém odlehčení GPU co se týče výkonu. Spíš by mě zajímalo, jak by scéna vypadala v pohybu. Half-Life 2 je ale snad jediná hra, ve které funguje SuperAA takto špatně.

Zdeněk Kabát
Zdeněk Kabát
Level Level
29. 1. 2006 23:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nedíval jsem se na zdroj, ale vycházím z toho, že informace v článku jsou pravdivé. Konkrétně se podívejte na konec aktuality:

"Podle ATi je problém v shadow shaderu, který je odlišný oproti původnímu v Radeonech X1800, protože tento zahrnuje Fetch4 i 24-bit DST. Vzhledem k tomu, že podobný problém Radeon X1800 se stejnými ovladači nevykazuje, bude problém asi skutečně zde. ATi slíbila vše napravit v příštích ovladačích."

Takže ATi sama přiznala, že bude asi problém u nich. Druhá věc je, že 3DMark06 byl vyvíjen a testován nejvýše na Radeonech X1800, takže jestli se u nich chyba neprojevuje, nedával bych to za vinu FutureMarku. Pravdou je, že nVidia je na tom lépe (ne absolutně, ale rozdíly by měly být větší) a celkově to vypadá v 3DMarku06 na nějaké další pochyby, ale za tohle zjevně Futuremark nemůže a jestli to spraví nové Catalysty, bude to úplně jasné.

Zdeněk Kabát
Zdeněk Kabát
Level Level
25. 1. 2006 18:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tady zase záleží na úhlu pohledu. Tak např. já myslím, že by se neměl srovnávat Radeon X1800XT 512MB s GeForce 7800GTX 256MB. Samozřejmě v době, kdy vyšla R520 jiná možnost nebyla a srovnání bylo fér. Ale na grafu, který ukazujete, je vidět převaha GTX512 nad X1800XT a to je přesně stav, který popisuju slovy, že "se ATi výkonnostně dotáhlo" (podobně u X1800XL). Druhá věc je dostupnost, která samozřejmě mluví pro ATi.

A v době vypuštění na tom byl Radeon X1800XT lépe než 7800GTX, to je samozřejmé, ale já se snažím prosadit, že rozdíl nebyl nijak masivní. Zmiňovaných 15% platí jen pro FSAA/AF, bez něj 3%, takže v průměru 9%, a to hlavně díky paměti (velikost i architektura). Teprve s Radeonem X1900XTX se podařilo ATi utrhnout, protože ta karta je opravdu výborná. Až budu moci to samé říct o Radeonech X1600, bude ATi na koni.

Zdeněk Kabát
Zdeněk Kabát
Level Level
25. 1. 2006 10:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Než začnete nadávat do bláznů, tak by vás mohlo napadnout, že jsem se při psaní pětiodstavcového příspěvku spletl... Aby to bylo úplně jasné, tak to opravím, jak to mělo být: "nižší hi-end".

Zdeněk Kabát
Zdeněk Kabát
Level Level
25. 1. 2006 00:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nemám čas procházet všechny recenze, které se po vypuštění objevily, ale sáhnul jsem k velmi rozsáhlému a detailnímu porovnání na X-Bit Labs (ti jsou snad dostatečně objektivní) a opravdu ten 10-15% náskok nevidím. Stejně jako mohu vybrat hry, kde vítězí Radeon X1800XT, tak mohu vybrat stejný počet testů s GeForce 7800GTX na prvním místě. Podobně je tomu u souboje Radeon X1800XL vs. GeForce 7800GT. Ostatně, zde je kousek závěru zmiňované recenze z 6.10.05:

"However, we cannot say that ATI's new flagship product, the RADEON X1800 XT 512MB, is the absolute champion across the board, nor we can say that the XL model is a king of high-end, as both graphics accelerators are noticeably left behind by competing GeForce 7800 GTX and GT in games like Doom III, Chronicles of Riddick, Pacific Fighters and some other OpenGL applications, for example. Nevertheless, when it comes to modern games with intensive use of shaders, such as Battlefield 2, Colin McRae Rally, F.E.A.R., Perimeter, Splinter Cell: Chaos Theory and some others, the new RADEON X1800-series takes the lead." (schválně jsem to uvedl celé, abyste mě nenařkl z vytrhávání z kontextu)

Z toho vyplývá i odpověď na druhý odstavec - ATi nebyla a není o 20% rychlejší než nVidie, toho dosáhnete jen při výběru specifických testů a zavržení ostatních. Ovšem je pravda, že Radeony X1800 jsou na tom velmi slušně ve vyšších rozlišeních a zapnutém FSAA. Konec konců, Radeon X1800XL jsem i přes "nic moc" výsledky ve své vlastní recenzi nominoval na velmi nadějnou kartu, což se ale vyplnilo jen částečně.

Když se podívám na recenzi stejné karty opět na X-Bit Labs z 15.12.05, kdy už byly drivery doladěné, je na tom 7800GT dokonce o chlup lépe (citace: "In other words, no miracle has happened and the RADEON X1800 XL remains just as it was – representing ATI's approach to building a new-generation GPU.") a rovný souboj svádí i Radeon X1800XT a GeForce 7800GTX-512, ale i tam spíš nVidia vítězí (druhá stránka je nedostupnost, kterou také beru v úvahu). Tyto údaje mám podloženy recenzí, takže mi snad věřit budete.

Obecně mi totiž přijde, že u nás zásluhou diskusních fór vzniká až přehnaný optimismus a velmi nekritický pohled na nové Radeony. Ano, jsou to velmi dobré karty, ale rozhodně GeForce 7800 "nedrtí". Radeon X1800XL se příliš nepovedl, X1800XT je na tom po snížení cen velmi dobře a X1900XT je nyní králem. Ovšem GeForce 7800GT mi stále přijde nejlepší volbou pro nižší high-end, což mnozí kategoricky odmítají.

Mimochodem, v článku jsem se ani nezmiňoval o Radeonech série X1600, které považuji z celé rodiny za nejnešťastnější. V tomto případě snad totiž ani nelze polemizovat o tom, že Radeon X1600XT je na tom poměrem cena/výkon bídně (GeForce 6800GS nebo Radeon X800XL jsou v tomto případě výhodnější). Diskuse je otevřená.

Reklama
Reklama