Zpět na článek

Diskuze: Autonomně řízený tanker s LNG od HD Hyundai úspěšně zdolal 20000km trasu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

buldik
buldik
Level Level
8. 6. 2022 08:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Budoucí základna somálských pirátů ... ale třeba bude T-800 ve standardu.

wrah666
wrah666
Level Level
7. 6. 2022 14:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Paráda. Do doby, než nějakého vtipného hackera napadne, že se bude trochu bavit. Nebo než začnou komerčně zneužívat lodi bez posádky piráti.

dontcallmeandre
dontcallmeandre
Level Level
7. 6. 2022 17:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wrah666 Nehrozí, že by tam nebyla posádka vůbec, na té lodi je hormada práce i tak, údržba atp. Ale už toto hodně pomůže,počítač není líný dělat fakt mirkoúpravy kurzu, a ta úspora paliva je fakt značná.

jardadoma
jardadoma
Level Level
7. 6. 2022 14:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Buď jsem to přehlédl nebo se to schovalo, ale je elektrický a neznečištuje ovzduší?

dontcallmeandre
dontcallmeandre
Level Level
7. 6. 2022 17:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jardadoma Spíš ne, ale nové lodě jsou na tom celkem fajn, bylo hůř a halvně ty staré zgerby pořád plují. A i když se tím straší, tak ty emise na tunokiloetr jsou realtivně malé. U lodí není takový problém CO2, jako spíš nekvalitní palivo, a to je problém spíš pro kyselost oceánů. Kadžopádně, nahrazení zaoceánské lodní dopravy čímkoliv jiným by byl oještě horší.

wrah666
wrah666
Level Level
7. 6. 2022 19:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dontcallmeandre Ono je není potřeba nahradit, ale většinu zrušit. Jako sorry, ale podívejte se, co se v kontejnerech vozí. Půlka z toho by vůbec nemusela existovat a 9/10 toho zbytku by se dalo naprosto v pohodě vyrobit i tady a nevozit to přes půl planety. Ono by to ostatně bylo dobré i pro ekonomiku.

potrus
potrus
Level Level
8. 6. 2022 08:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dontcallmeandre Pro ekonomiku jo, pro peněženku spodní třídy ne. Kdy sis naposled koupil obyčejné bavlněné tričko za 1000,-? Cca tolik by totiž stálo, kdyby ho levně nevyrobily dětské ručičky někde v indonésii a ty obrovské lodě nedopravili sem.
Já se toho nezastávám a být to na mě, zruším to taky. Ale já nejsem průměrný občan - dělám v IT s IT platem, takže bych si dražší věci mohl dovolit. Bohužel to často není možné, protože není na výběr mezi výrobkem z asie a z EU. Je to tak, že trh už jednou rozhodl, výroba všeho se přesunula a demence (nejen) nových generací toužících po každé kravině to jen podporuje, takže se vozí kraviny.

wrah666
wrah666
Level Level
8. 6. 2022 10:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dontcallmeandre Proč by proboha mělo stát litr? V Bangladéši stojí od výrobce 50 kaček. Ano, fajn. Ano, u nás je cena práce vyšší. jenže také ten člověk udělá podstatně víc kusů, když to nešije v dílně ve slumu. A odpadá cena dopravy sem. Supa sumárum, jestlliže prodává čong trika z bangladéše za 200, tak by česká odbobné (ne) kvality měla být za nějakých 250. Což je poměrně malé navýšení. A hlavně, tady nejde o to chtít, nebo nechtít. Pokud nemáme pochcípat, tak je prostě nutné dovoz věcí z druhé strany planety omezit. Minimálně do doby, než bychom měli k dispozici nějaký opravdu zcela obnovitelný a "levný" (i z hlediska škodlivin) zdroj energie.

potrus
potrus
Level Level
8. 6. 2022 11:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dontcallmeandre Nemyslím to jako urážku, ale myslet si že když to z číny stojí 200 tak tady to bude za 250 je naivní. Cena dopravy se v tom množství co se to vozí do celkové ceny promítne minimálně. Pro věc vyrobenou v EU si připočti celý zásobovací řetězec který bude výrazně dražší díky platům skladníků, přepravců, obchodníků, skladů ... Pak to musíš někde vyrobit - opět roční cena fabriky bude jinde než cena v asii. Platy jsou i díky různým pojištěním až několikanásobné.
Nevidím do toho, ale když bys pohledal, určitě by se někde dalo vyštrachat porovnání cenových nákladů životního cyklu výrobku vyrobeného v EU a Asii.
Mě stačilo když jsem kdysi dávno četl článek porovnávající džíny. Budu to psát dost orientačně, ale ceny tam +- takové byly: cena do 1000,- džíny z asie s obrovskou pravděpodobností vyráběné dětmi a jinou levnou pracovní silou. Za cca 2000,- džíny vyrobené v asii normální pracovní silou v celkem lidských podmínkách. Za cc 3000-5000,- džíny vyrobené v EU/USA za použití materiálů dovezených z asie. Až za cenu cca 6000+ se dalo spolehnout že kompletní výrobní řetězec byl v EU/USA podle platných legislativ.
Kolik znáš lidí co mají džíny za 6 litrů? Osobně ani nevím kde bych si takové mohl jít koupit, když nepočítám Lewisky.

Eskymak
Eskymak
Level Level
8. 6. 2022 11:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dontcallmeandre Však ať to tričko stojí klidně 1000Kč, když vydrží 10x tolik, co třičko za 100kč, a že dříve jedno tričko měl člověk roky. Dneska to tričko za 100kč jednou vyperete a už se hodí tak maximálně na domácí nošení. Po dalším vyprání je z toho špatný hadr na okna.

Lidi kupují tuny hadrů, protože je to levné, a pak to kolikrát vyhazují ještě s vysačkami.

Stejně je to s obuví, ale lidem nevadí, že ty levné boty se po týdnu nošení rozpadnou, protože jich mají plné skříně a žádné neměli víc než dvakrát. Alespoň mají důvod jít nakupovat a lovit nějaké další skvělé "dealy".

wrah666
wrah666
Level Level
8. 6. 2022 11:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dontcallmeandre Přesně. Bohužel znám dost lidí, co tohle sice vědí, ale i tak ty kčusky od čonga za 300 musí koupit. A musí, protožře na přiměčeně slušné boty za alespoń 2000 prostě nemají. A to je prosímpěkně ČR vlastně velmi bohatá zem.

zolo_sk
zolo_sk
Level Level
8. 6. 2022 12:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dontcallmeandre "Pro věc vyrobenou v EU si připočti celý zásobovací řetězec který bude výrazně dražší díky platům skladníků, přepravců, obchodníků, skladů"

Akože keď to loď privezie do Hamburgu, tak ten dodávateľský reťazec nepotrebuje?

potrus
potrus
Level Level
8. 6. 2022 12:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dontcallmeandre Když přivezeš trička, rozvezeš je do obchodních skladů a pak do obchodů. Když přivezeš bavlnu, potřebuješ ji dostat do skladu zpracovatele, odtamtud dostat látku do barvírny, pak k výrobci triček a pak teprve do skladů prodejců a obchodů. V lepším případě jedna firma látku jak vyrobí, tak rovnou obarví. Ale slyšel jsem jak se třeba strojírenské výrobky vozily z ostravy do německa kde je nabarvily aby je pak vezli zase zpět, aby proběhla finální montáž.
Prostě si zvykněte že dnešní svět funguje mnohem složitěji než si to většina lidí dokáže představit.

wrah666
wrah666
Level Level
8. 6. 2022 13:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dontcallmeandre Ale slyšel jsem jak se třeba strojírenské výrobky vozily z ostravy do německa kde je nabarvily aby je pak vezli zase zpět, aby proběhla finální montáž.

Jo, a to je přesně to o čem mluvím. Naprosto zbytečný krok. Pokud nejde o nějakou supersložitou úpravu povrchu, tak by to měla udělat normální lakovna někde v sousedství. (a ať mi nikdo netvrdí, že v Ostravě žádná není.) Když už je "volný trh" stejně křiven dotacemi, postihy, ekopředpisy a podobně, tak proč na podobné kraviny nenapálit pořádnou ekodaň?

potrus
potrus
Level Level
8. 6. 2022 13:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dontcallmeandre Já samozřejmě souhlasím s tím že je to postavené na hlavu. Nadruhou stranu - žijeme v tržním hospodářství ve svobodném světě a dá se říct že je za to většina moc ráda. A tohle je prostě vlastnost trhu - všechno si najde cestu nejmenšího odporu (v tomto případě nejlevnější cesty), i když se to na první pohled může zdát absurdní. Obávám se že ekodaň nic nevyřeší - přenese zvýšené náklady na koncového zákazníka a tím pádem opět trochu zvýhodní dovoz z asie, kde žádnou takovou daň nemají. A napařit daně na věci z asie nemůžeš, protože by to rozpoutalo celní válku a o tu aktuálně nikdo nestojí. Myslím že jediným řešením bude nedostatek ropy což udělá cesty lodí drahými tak, že se to prostě neoplatí převážet. Otázka je, jestli v té době bude někoho víc pálit odkud je tričko, než kde vzít na chleba za 500,-.

wrah666
wrah666
Level Level
8. 6. 2022 14:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dontcallmeandre Tak právě o ten levný dovoz z asie mi jde. jak ho zatížit co nejvyšší daní/clem, nebo rovnou zakázat. A to dřív, než to dojde ke stavu, který popisujete, tj že chleba bude za pětikilo. Ono dost stačší, jak zdražila elektřina a jaké veletoče se dějí s plynem.

Eskymak
Eskymak
Level Level
8. 6. 2022 17:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dontcallmeandre Pokud je třeba v něměcku špičková lakovna s kapacitou pro půl evropy, nebudete stavět 10 malých lakoven všude možně, které pak ani nedokážete vytížit. Jsou prostě provozy, které se na něco specializují. Mít vše poblíž jedné lokality se vyplatí tehdy, pokud je velký objem výroby. Tak fungují třeba automobilky, kdy na vagonech přijedou plechové svitky a na druhém konci haly vyjíždí hotová auta.

Eskymak
Eskymak
Level Level
8. 6. 2022 17:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dontcallmeandre Chudí lidé budou vždy, ale tím to není. Oni prostě dávají přednost velkému množství lacného šuntu, než pár kvalitním kouskům, které logicky za cenu šuntu nepořídíte, ale časem ze zaplatí. Však se podívejte lidem co nákupních vozíků, co kupují. Lidé si stěžují, že ovoce, zelenina a maso je drahé, a místo toho se cpou párky, bomb´óny a všeljakými dalšími nesmysly. Na cigarety a chlast mají lidé také stále, často i ti nejchudší.

Ono to opravdu není tak špatné, ba máme se nejlépe v historii. Bohužel, lidé jsou prostě hloupí a nepoučitelní.

wrah666
wrah666
Level Level
8. 6. 2022 17:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dontcallmeandre Ano, uznávám, že obrovská spousta "chudých" prochlastá či prokouří takové peníze, že by mohli nosit boty z krokodýlí kůže. (nebo kožit z hranostaje) Ale je spousta i zodpovědncýh chudých, kteří poctivě makají a prostě víc nevydělají. A na slušné oblečení prostě nemají, jelikož by za denu jedněch slušných bot, nebo dvou triček rodina pomalu měsíc nežrala. (o důchodcích nemluvě. Po okradení demokraty běhá spousta staříků na poštu po tom, co poslední den nebo dva nejedli NIC, protože už jim na jídlo nezbylo.

eMKejx
eMKejx
Level Level
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
13. 6. 2022 10:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dontcallmeandre tiez nechapem ked otacam niektore pomocky do kuchyne a vidim tam made in pcr a pod. a pritom sme to tak 20-30r dozadu vyrabali u nas ci u vas a predtym este v CSFR

Reklama
Reklama