Zpět na článek

Diskuze: Autonomní autobus ve Vegas měl první nehodu do 2 hodin

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

ozana
ozana
Level Level
10. 11. 2017 10:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chybami se robot učí :)

blue.sun
blue.sun
Level Level
10. 11. 2017 20:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ozana Jo, leckdy i líp, než člověk. Ten se mnohdy nepoučí.

JUWARE
JUWARE
Level Level
10. 11. 2017 09:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nechápu, kterého inženýra či jiného vzdělaného člověka mohlo napadnout, že bude dobrý nápad, aby autobus neuměl couvat? Další věc je, pokud neumí AI sama troubit, proč tam sakra není klakson pro cestující pro případ nouze?
Zpět ke zpátečce. Chcete mi říct, že pokud se dostane autobus do slepé uličky, nebo zatáčky, či bude mít před sebou překážku, jež nebude schopno vytočit, protože bude v příliš ostrém úhlu, že je to pro něho konečná a už se odtamtud prostě nedostane?
No jestli to fakt nemá žádnou šanci na couvání, tak je to podle mě největší zmetek, jaký jsem za dlouhou dobu viděl.
PS: Další vylepšená verze asi nebude umět ani zatáčet ne? :D

Milan Šurkala
Milan Šurkala
SHW SHW
Operační systém: PC
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
10. 11. 2017 10:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JUWARE Patrně se počítalo s tím, že to bude jezdit na předem dané trase stále dokola a pro danou situaci ohrožení nemělo couvání jako možnost řešení, couvat při parkování to možná umí (specifikace autobusu jsem nestudoval, ale divil bych se, kdyby to neuměl).

JUWARE
JUWARE
Level Level
10. 11. 2017 13:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Pokud by to umělo couvat pro parkování, tak pak neexistuje jediný rozumný důvod, aby to neumělo couvat pro jakoukoliv jinou příležitost. A i na stále stejné trase se může vyskytnout nová překážka, která tam nikdy před tím nebyla. No a když někdo třeba jen blbě zaparkuje, nebo se stane na trase dopravní nehoda (ve které nebude autobus účastníkem, ale potká ji cestou, nebo se stane přímo před ním.) tak je celej chytrej bus v koncích s rozumem, protože je to pro něj nepřekonatelná překážka, které se není schopen vyhnout a byť třeba jen po půl metru pozměnit trasu.

ozana
ozana
Level Level
13. 11. 2017 10:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala Ono to umí ledacos objet, ale ne přes chodník/obrubník/trávník.

JUWARE
JUWARE
Level Level
13. 11. 2017 11:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milan Šurkala No to je právě ono. Protože mu to nastavená pravidla neumožňují. Zatímco člověk klidně mimo silnici vjede, když to vyhodnotí jako menší zlo. Někdo z tvůrců by měl myslet i na tuhle variantu a přidat pravidlo, že AI vyjede mimo svůj povolený prostor, pokud budou splněny podmínky přímého a neodvratného rizika nehody a pokud je za hranicí vozovky prostor pro úhybný manévr. Určitě jsou velké rezervy pro zlepšení.

Luk Skywalker
Luk Skywalker
Level Level
10. 11. 2017 14:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JUWARE Bez zpátečky by si neporadil ani člověk.

JUWARE
JUWARE
Level Level
12. 11. 2017 00:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Luk Skywalker To je sice pravda, ale člověk oproti umělé inteligenci dovede lépe vyhodnotit situaci a určit nižší riziko, případně vjet na chodník, nebo přes plnou čáru, aby zabránil kolizi. AI místo toho zastaví a počká co se bude dít, ale na chodník nevjede a ani do protisměru a plná čára je pro ní zeď.
Proto jsem zmiňoval, že je to nelogické. Ba dokonce ani nechápu, jak může nějaké dvoustopé vozidlo splnit technickou, když neumí couvat a troubit.

Aros
Aros
Level Level
10. 11. 2017 01:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No jo, kamioňák se cítil ohrožen (resp. Jeho povolání), tak si řekl, že tomu na začátek trochu pokazí jméno... A hele jak to zabralo ;)

Reklama
Reklama